Het piept, de eitjes komen uit!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het piept, de eitjes komen uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:55

Oh het jasje idee is dus vrij 'normaal'? , als het de jongen helpt :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 06:07

Nou, weinig kwekers doen het hoor, maar ik heb het wel voorbij zien komen en vind het eigenlijk best een slimme oplossing :j

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 09:51

Nou toch nog even een update (was het helemaal vergeten) maar het is allemaal goed gegaan met de handopfok en ze eten volledig zelfstandig :)! De laatste 3 weken hebben ze bij mijn ouders gezeten om een beetje normaal vogelgedrag te leren van Dobby en Saartje. Willy is bij mijn ouders gebleven (gezellig met Dobby) en voor Snor ben ik nu opzoek naar een goed huisje (http://link.marktplaats.nl/m875823594 )!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:11

Mooi hoor. Zo te zien een cinnamon bonte witmasker?

Ik zie dat je ook op verzoek doet kortwieken. Echt zo sneu vind ik dat :o Maar ieder zijn eigen smaak. Ik vind dat vogels hun vleugels moeten kunnen gebruiken, ook voor hun fysieke en mentale gezondheid is dat beter.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 10:39

@ Cayenne, ja het is sowieso een cinnamon, ik weet alleen niet of het een witmasker wordt? Hoe zie jij dat?

Ik ben het deels met je eens, ik vind ook dat ze gewoon lekker moeten kunnen vliegen maar om ze soms tammer te krijgen of om te voorkomen dat ze keihard tegen het raam vliegen (is al een paar x gebeurd) is het soms wel handig. Marley was al kortgewiekt bij de fokker en kon na een paar weken ook alweer aardig ver komen. Het is ook op verzoek dus degene die hem uiteindelijk wilt moet zelf die keuze maken!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:53

Hij is al een witmasker :)
Afbeelding
Dit is een gewone witmasker, maar deze heeft dus cinnamon en volgens mij ook nog witte vlekjes.
Heeft hij dit witte vlekjes alleen op zijn kop? Ik kan het niet goed zien, maar als hij ze ook verder op zijn lijf heeft, dan is het mogelijk een cinnamon bonte witmasker, anders gewoon een cinnamon witmasker :j
Ik zou zeggen dat het een man is, maar dat kun je nu nog niet zeker weten ;) Als het een gewone witmasker is (zonder bont) dan kleurt het masker (als het een man is) nog door. Als het een bonte is, dan wordt het gokken.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:03

Zat er gister nog aan te denken, dat het wel weer tijd werd voor een update :D
Mooi dat het nu goed gaat :j