Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

slimmerik schreef:Geweldig die smoezen en verwijzingen naar situaties die niet te vergelijken zijn......Als je je hond los wilt laten lopen en er is geen losloopgebied in de buurt en je hebt geen eigen terrein...... Neem dan geen hond. Je koopt toch ook geen vogel zonder volière of kooi..... Of een vis zonder vijver of aquarium?

slimmerik schreef:Geweldig die smoezen en verwijzingen naar situaties die niet te vergelijken zijn......Als je je hond los wilt laten lopen en er is geen losloopgebied in de buurt en je hebt geen eigen terrein...... Neem dan geen hond. Je koopt toch ook geen vogel zonder volière of kooi..... Of een vis zonder vijver of aquarium?
Shirley schreef:Een kat is toch niet te vergelijken met een hond ?
Katten hebben hun eigen territorium, rond elk bedrijf lopen de "eigen" katten en die komen zelden op andermans land of erf.
Vind dat heel iets anders dan dat mensen uit de stad hier hun honden bewust komen uitlaten en voor overlast zorgen.
In de stad zal dat uiteraard anders zijn
Anoniem schreef:Jij hebt weinig ervaring met katten. Katten komen overal, ook hier in alle weides en op ieder erf. Katten vangen dure koi karpers uit vijvers en doden jonge vogels.
Ik zal er niet raar van op kijken als 1 van mijn honden de kat van de buren binnenkort een keer opvreet.
) maar die veroorzaken nergens overlast onderling, hoor.Shirley schreef:[naam] schreef:Jij hebt weinig ervaring met katten. Katten komen overal, ook hier in alle weides en op ieder erf. Katten vangen dure koi karpers uit vijvers en doden jonge vogels.
Ik zal er niet raar van op kijken als 1 van mijn honden de kat van de buren binnenkort een keer opvreet.
Heb je het tegen mij ?
Iedereen hier heeft katten, wij ook ( en twee honden ook trouwens, voordat iedereen denkt dat ik een hondenhater ben) maar die veroorzaken nergens overlast onderling, hoor.
Nu heeft hier niemand in de buurt een vijver, dat scheelt wellicht.
Anoniem schreef:Dus als een kat een vogel dood dan houdt hij de populatie op peil... Dan denkt een hond vast dat als hij een ree dood hij de reeën populatie op peil houdt. Kunnen we de natuur toch beter zijn gang laten gaan, zijn jagers overbodig

Finliox schreef:Anoniem schreef:Dus als een kat een vogel dood dan houdt hij de populatie op peil... Dan denkt een hond vast dat als hij een ree dood hij de reeën populatie op peil houdt. Kunnen we de natuur toch beter zijn gang laten gaan, zijn jagers overbodig
Punt is, wat wil die hond in hemelsnaam met een ree? Een kat (in ieder geval die van mij) eet zijn muis of vogeltje op. Die hond laat een ree schrikken en die ree rent zichzelf onder een auto. Wat moet de natuur met een ree die zich letterlijk dood geschrokken is? We hebben al genoeg mensen die voor de sport reeën neerschieten (vind ik overgens niets mis mee, als die ree vervolgens dan ook maar genuttigd/gebruikt word als hij dood is) maar geen enkele jager die denkt "goh, laat ik vandaag eens muizen neerschieten." We kunnen die muizen niet eens vinden, laat staan dat we ze te pakken krijgen.
Wij hebben nooit schade aan auto's, er word nooit iets in andermans tuin vernielt door een kat. Ik vind dat katten zoiezo niet in een stad thuis horen maar gewoon op het platte land/ in een rustig dorp waar ze de ruimte hebben om kat te zijn. Dat geld voor honden ook. Of je hebt een grote tuin, dat kan ook.
Shirley schreef:Laat ik het dan even duidelijk stellen:
Wij als buren hebben totaal geen last van elkaars dieren.
Alleen van loslopende onopgevoede honden van dito eigenaren die hier niks te zoeken hebben.
Zo duidelijk dan ?