Manwerk is ook gewoon een spel voor ze. Zou niet best zijn als ze met agressie op die pakman afrennen.
ThreeFingers
Geplaatst: 26-04-14 09:10
damian23 schreef:
Manwerk is ook gewoon een spel voor ze. Zou niet best zijn als ze met agressie op die pakman afrennen.
Dat is niet voor iedere hond een spel!
Seven
Geplaatst: 26-04-14 09:32
Dan is het niet goed aangeleerd het hoord wel een spel te zijn in de ogen van de hond. En nu krabben er heel wat knpv mensen achter de oren ja ook daar weten honden best dat het spel is. Heb jaren knpv getraind het word pas echt als de honden de straat op gaan en dan nog doet een goed getrainde hond het voor de baas omdat ze het als spel hebben geleerd ze vinden het leuk er hoord daar zeker geen agressie want dan zou er van een arrestant niets over blijven
Een hond kent het verschil tussen spel en 'echt' ook niet, die ziet in beginsel alles als spelletje, waar ligt de grens?
Seven
Geplaatst: 26-04-14 10:49
Daarom is het bij manwerk zo dat ze enkel voor het pak gaan daar weten ze het verschil of het pak nu om been of arm of op de grond ligt daar gaan ze voor.
In het echie worden ze getraind op burger maar alsnog blijft het het zelfde spel. Ze pakken vast en blijven hangen zonder commando los alles is gecontroleerd dat moet ook anders blijft er niets van de burger over.
Hoewel hier in nl de hond niet zo ingezet mag worden ook niet bij hondengeleiders in de bewaking of de politie. De honden zijn ook echt geen gevaarlijke pak alles honden, je ziet ze wel in de bewaking maar daar zie je ook veel slechte geleiders een hond trainen voor dit doel is nou niet bepaald makkelijk!
Dus even terug komen op wat jij aangaf waar ligt de grens bij de geleider de hond hoord ten allertijde daar gehoorzaam naar te zijn of je nou africhting loopt of gewoon een huishond hebt wat voor kaliber dan ook
In het echie worden ze getraind op burger maar alsnog blijft het het zelfde spel. Ze pakken vast en blijven hangen zonder commando los alles is gecontroleerd dat moet ook anders blijft er niets van de burger over.
Hahaha sorry hoor, jaren als hondengeleider gewerkt zeker?
Zelf niet gewerkt in de bewaking wel honden er voor klaar gezet meerdere van ''mijn'' honden lopen succesvol in het werk in Amerika en andere landen bij leger en politie
Wel zie ik veel slecht getrainde honden in de bewaking als in de knpv er word dan veel agressie gebruikt tegen de honden zonde miet nodig als je de dieren gewoon correct traint in plaats van jutten
Je hebt het over de bewaking en ik niet. De jongens die bewaking lopen mogen hun hond niet eens inzetten. Maar als jij denkt dat de politie met speelhondjes lopen. Die uit speelsheid een verdachte alleen vasthouden omdat het een leuk spelletje is. Denk ik toch echt word eens wakker seven.
Nee hoor ik ging ook niet direct op jou post in meer in het algemeen
Zeker weet ik niet alles en ik zal dat nooit zelf zeggen beschrijf enkel mijn ervaring
Wat jij beweert is ook totaal niet wat ik zeg Ik beschrijf dat ze niet uit agressie maar puur aangeleerd gedrag laten zien waarbij juist dat soort honden wel goed kunnen schakelen en geen los geslagen bijtmachines worden. Daarin ging ik in op annelies niet op jou posten
Of het nu wel of niet voor het echie is, dat maakt die hond niet uit hoor, die heeft daar ook geen weet van, die ziet alles als spelletje. Ook als je gewenst gedrag bekrachtigd is het nog steeds een spel, maar dan een waarvoor beloond wordt, of dat nu op een mouw is of een burger.
O en zoals je het nu zegt, is het net alsof politiehonden die wel in het veld worden ingezet, getraind worden op iemand die geen bescherming aan heeft.