friendly schreef:Gelukkig zijn die dingen niet al te duur :
.
En multifunctioneel.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
love_western schreef:Sissi87 schreef:Waarom ruimt een ruiter zijn paardenstront dan ook niet op? Ik bedoel als er op het fietspad of bos word gereden en een paard poept, ik heb nog nooit een ruiter gezien met een vuilniszak op zijn rug om de eventuele stront op te ruimen? ( en in het bos lopen ook heel veel recreatiemensen)
Weet niet als je de bokt nieuws berichten volgt? Maar dit probleem word ook steeds meer aangepakt.
Sissi87 schreef:ja, ik was zondag in het bos, en moest gewoon slalommen om de drollen heen... sorry maar dan ga ik ook niet moeilijk lopen doen, je bent in het bos er lopen paarden en tja die kunnen ook niet plannen om in stal te poepen ipv het bos. Ik doe daar neit moeilijk om hoor, gewoon uit je doppen kijken. Net zoals dat ik mijn hond laat poepen langs het water of achter een bosje waar niemand loopt.
Amandavd schreef:Ik vind mensen die hun katten buiten hun eigen tuin laten lopen echt verschrikkelijk asociaal.
Wat voor eigenaar en dierenliefhebber ben je, als je willens en wetens je kat blootstelt aan het gevaar om vergiftigd, aangereden, of voor andere misselijkmakende doeleinden gebruikt te worden?
SAKKIA schreef:Amandavd schreef:Ik vind mensen die hun katten buiten hun eigen tuin laten lopen echt verschrikkelijk asociaal.
Wat voor eigenaar en dierenliefhebber ben je, als je willens en wetens je kat blootstelt aan het gevaar om vergiftigd, aangereden, of voor andere misselijkmakende doeleinden gebruikt te worden?
Oke dus ik ben geen dierenliefhebber en asociaal, fijn te weten![]()
Hier worden geen boetes uitgedeeld en je kan klagen wat je wilt bij de gemeente maar geen tijd, geen geld, whatever.
Maar waarom zou ik moeten klagen bij de gemeente, hondeneigenaren zouden toch net als katteneigenaren hun verantwoordelijkheid moeten nemen?
love_western schreef:Sissi87 schreef:En ja als je rustig wil wandelen, kan je beter in een bos lopen waar het verboden is om met hond/paard te komen.
Als ik wandel, dan is dat met mijn hond. Maar genoeg plekken hier waar geen ruiters mogen komen, maar toch gewoon gaan rijden.
Sissi87 schreef:Tja ik denk meer in de trant van: Leven en laten leven. Moet niet te gek wordennatuurlijk...
SAKKIA schreef:Amandavd schreef:Ik vind mensen die hun katten buiten hun eigen tuin laten lopen echt verschrikkelijk asociaal.
Oke dus ik ben geen dierenliefhebber en asociaal, fijn te weten![]()
Hier worden geen boetes uitgedeeld en je kan klagen wat je wilt bij de gemeente maar geen tijd, geen geld, whatever.
Maar waarom zou ik moeten klagen bij de gemeente, hondeneigenaren zouden toch net als katteneigenaren hun verantwoordelijkheid moeten nemen?
love_western schreef:Ayasha schreef:op ruimen is toch een kleine moeite?
Voor mij is het wel een kleine moeite. Ook al blijf ik het een vies werkje vinden. Ondanks dat ik het niet aanraak met mijn handen. Maar ik vind dat gewoon netjes. Wil niet dat ander hinder heeft van mijn hond. Omdat ik zo graag een hond wil hebben.
Zo heb ik ook netjes verteld aan de buren dat ik een pup in huis haalde. En dat ie misschien de eerste paar nachten wat kon piepen. Net zoals hij een poosje terug, ging blaffen in de hoop dat hij naar binnen kon. Toen ben ik ook naar de buren gestapt en uitgelegd dat ik hem laat blaffen, tot dat hij stil is. En met een paar dagen had hij door, dat zijn kunstje niet werkte.
Maar buren vonden het fijn dat ik hun er over informeerde. En vonden het ook geen probleem.
En vraag ook regelmatig aan de buren of ze geen last van onze hond hebben. Ik ben er niet bij als hij alleen thuis is, voor hetzelfde geld jankt ie de hele boel bij elkaar. 

Ayasha schreef:Maar dat anderen dingen doen die niet horen betekent toch niet dat jij dat ook maar moet doen?
Zo kan je zelfs moord goed praten.
Het zou al veel makkelijker zijn als iedereen eens naar zichzelf keek ipv naar een ander en niet "ik ruim niet op want pietje doet dat ook niet."
Davinia_ schreef:love_western schreef:
Voor mij is het wel een kleine moeite. Ook al blijf ik het een vies werkje vinden. Ondanks dat ik het niet aanraak met mijn handen. Maar ik vind dat gewoon netjes. Wil niet dat ander hinder heeft van mijn hond. Omdat ik zo graag een hond wil hebben.
Zo heb ik ook netjes verteld aan de buren dat ik een pup in huis haalde. En dat ie misschien de eerste paar nachten wat kon piepen. Net zoals hij een poosje terug, ging blaffen in de hoop dat hij naar binnen kon. Toen ben ik ook naar de buren gestapt en uitgelegd dat ik hem laat blaffen, tot dat hij stil is. En met een paar dagen had hij door, dat zijn kunstje niet werkte.
Maar buren vonden het fijn dat ik hun er over informeerde. En vonden het ook geen probleem.
Hier hetzelfdeEn vraag ook regelmatig aan de buren of ze geen last van onze hond hebben. Ik ben er niet bij als hij alleen thuis is, voor hetzelfde geld jankt ie de hele boel bij elkaar.
love_western schreef:Ayasha schreef:Maar dat anderen dingen doen die niet horen betekent toch niet dat jij dat ook maar moet doen?
Zo kan je zelfs moord goed praten.
Het zou al veel makkelijker zijn als iedereen eens naar zichzelf keek ipv naar een ander en niet "ik ruim niet op want pietje doet dat ook niet."
Zeg toch ook dat ik het niet doe, omdat ik mij niet wil verlagen tot dat niveau. Ik weet zeker dat mensen geen last heb van mijn dieren.
De katten zitten binnen, krijgen dit jaar wel de gehele achtertuin tot hun beschikking. En mijn hond hoor je nauwelijks. Slaat alleen aan bij vreemd volk. En zijn poep word netjes opgeruimd.

Suuskipje schreef:Dat is vrij hard Amandavd
Ik ben het dan ook niet met je eens, mijn katten lopen buiten omdat ze daar een stuk vrolijker van worden. Zoals ik al in een eerdere post zei gaan ze niet ver, 9 van de 10x gaan ze niet eens de tuin uit.
Als ik aan een onwijs drukke weg had gewoond hadden die van mij ook niet buiten gekomen overigens. Nu zijn ze ook al de dood voor auto's dus blijven zowieso bij de weg vandaan.
Dit is overigens een eindeloze discussie die eens in de zoveel tijd weer de kop op steekt. Iedereen heeft zijn eigen mening en keuzes over het houden van zijn of haar dieren. Ik vind een kat buiten normaal, zoals het hoort. Een ander vind een kat binnen beter. Is allemaal prima, maar laten we elkaar wel met respect hier behandelen en niet zomaar iemand geen dierenliefhebber noemen omdat die het beter vind dat een kat vrij buiten kan lopen.
Ayasha schreef:love_western schreef:
Zeg toch ook dat ik het niet doe, omdat ik mij niet wil verlagen tot dat niveau. Ik weet zeker dat mensen geen last heb van mijn dieren.
De katten zitten binnen, krijgen dit jaar wel de gehele achtertuin tot hun beschikking. En mijn hond hoor je nauwelijks. Slaat alleen aan bij vreemd volk. En zijn poep word netjes opgeruimd.
sorry, was ook niet op jou. Was bedoelt op sissi