Amaris schreef:Toevallig is mijn kat twee weken terug aangereden (de blauwe uit mn profiel).
Zij woonde op stal, juist omdat het een buitenkat is die ook niet gelukkig wordt van mijn postzegelachtertuin. Dus is ze naar stal gegaan midden tussen de bossen. Maar helaas loopt er 1 weg door die bossen (60 km weg) en net daar is ze aangereden.
Gelukkig zag een automobilistmevrouw de poes midden op de weg liggen en had zij wel het hart in haar lijf om even te stoppen en te checken (gzd heette deze mevrouw niet Ayasha)
Poes was nog versuft dus kon opgepakt worden en door het kokertje om haar nek kon staleigenaar gebeld worden, die is met poes naar de dierenarts gereden en heeft haar later die avond naar mij gebracht.
Schade: oogje was gewond, maar ziet er inmiddels weer redelijk okee uit. Of ze er ooit helemaal weer mee kan zien is de vraag, maar poes is weer helemaal toppie joppie. Alleen haar oog ziet er nog raar uit.
Dat had heel anders af kunnen lopen als die mevrouw poes op straat had laten liggen en er was iemand overheen gereden.
In dit geval: kleine moeite, groot plezier. Ik snap mensen die maar gewoon doorrijden echt niet....
Dat dus!

En de buren die telkens hun tuin onder de katten stront hebben zitten. Ze zullen mij vast lief vinden dan.