Kiki is gedekt, vol verwachting.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:29

Volgens mij is het nu wel duidelijk.
We kunnen nu nog eindeloos discussiëren maar het is al gebeurd.
Een hoop mensen zijn oprecht geïnteresseerd in de pups dus ik hoop dat TS ons alsnog op de hoogte wil houden hoe het gaat.
De pups zullen ongetwijfeld een goed huis krijgen, en als TS zegt dat de ouder dieren getest zijn dan moeten we daar vanuit gaan.

chevax

Re: Kiki is gedekt, vol verwachting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:34

Wat ontzettend vervelend dat iemand die enthousiast een topic opent over haar hondje zo onder vuur wordt genomen door veel bokkers die menen de wijsheid in pacht te hebben. TS is aan totaal niemand verantwoording schuldig. Jammer TS dat je je genoodzaakt voelt niet meer in je eigen topic te reageren en ik wens je veel succes met je pupjes, geniet ervan!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:43

chevax schreef:
Wat ontzettend vervelend dat iemand die enthousiast een topic opent over haar hondje zo onder vuur wordt genomen door veel bokkers die menen de wijsheid in pacht te hebben. TS is aan totaal niemand verantwoording schuldig. Jammer TS dat je je genoodzaakt voelt niet meer in je eigen topic te reageren en ik wens je veel succes met je pupjes, geniet ervan!

Jammer dat jij als mod niet inziet dat het gros wel degelijk meer verstand en wijsheid over fokken en gezondheid heeft dan de TS en haar dat probeert in te laten zien. Doen we dat allemaal op de goede manier? Nee, dat zeg ik niet. Maar vind wel erg jammer dat een mod op deze manier reageert, terwijl duidelijk is dat TS niet goed bezig is. Maar blijkbaar is het plezier van de mens wederom belangrijker dan het welzijn van een dier.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:50

Amandavd, ik heb als mod totaal geen mening over wie het met fokken wel of niet goed doet. Ik zeg alleen dat ik het erg vervelend vind dat mensen zo massaal bovenop iemand springen. Je vindt mijn reactie jammer? Dat mag. Net zoals ik het jammer mag vinden dat anderen mensen ook op een bepaalde manier reageren. Dat heeft niks met wel of geen mod-zijn te maken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:59

chevax schreef:
Amandavd, ik heb als mod totaal geen mening over wie het met fokken wel of niet goed doet. Ik zeg alleen dat ik het erg vervelend vind dat mensen zo massaal bovenop iemand springen. Je vindt mijn reactie jammer? Dat mag. Net zoals ik het jammer mag vinden dat anderen mensen ook op een bepaalde manier reageren. Dat heeft niks met wel of geen mod-zijn te maken.

Het kwam op mij over, excuus als het niet zo is, alsof het gros van de mensen die reageert geen idee heeft waar ze het over hebben. En dat is niet waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:04

Laptopmuis schreef:
amy_leftover schreef:
Wel typisch dat TS al regelmatig soortgelijke topics heeft gehad, die stuk voor stuk op deze manier eindigden ;)

Ik zag inderdaad in een bericht van haar staan dat ze negentien honden heeft en af en toe een nest met ze fokt....
Dit is dus niet haar eerst nest.

19??!?!?! Koekoek!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:05

Het is zo jammer dat in haar andere onderwerp het werd afgeraden om met dit teefje te fokken en zeker met deze combinatie.
Het is ook erg jammer dat ze enkel met de teef wil fokken voor een dochter aan te houden omdat ze dat leuk vind. Als ik dan lees dat ze al negentien honden heeft en met verschillende honden af en toe eens nestjes fokt,.. dan zet ik daar al helemaal mijn vraagtekens bij.

Als dit de pups zijn die uit deze kruising komen moet je toch eens je vraagtekens erbij zetten: http://www.nrc.nl/nieuws/2011/06/25/dit ... er-wereld/
http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid ... leden.aspx
Bijna alle deelnemers zijn naakthond kruisingen met kleine langharige rassen: http://www.hondenforum.com/plaza/viewto ... 1&t=269143

Het is inderdaad jammer dat mensen negatief reageren op een leuk topic, maar soms is het gewoon nodig.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:06

19 honden... Nee toch? B

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:10

felineepino schreef:
19 honden... Nee toch? B

Citaat:
ik ben geen fokker
ik fok af en toe een nestje heel sporadisch
en een fokker is wel heel wat anders
lees je eens goed in voordat je met onzin komt
en 19 honden ............en dan ????
al had ik er 50
ik woon vrij heb er de tijd en ruimte voor
val ik er iemand mee lastig ?
wat is je probleem ?

Ik zet bij het hele verhaal mijn grote vraagtekens...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:14

Jammer dat de foto's in de OP het niet meer doen...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:21

eilleen333 schreef:
Jammer dat de foto's in de OP het niet meer doen...

Bij mij wel hoor :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:22

Oh, ik krijg een melding dat de afbeelding niet meer beschikbaar is... Nou ja... Maakt ook niet heel veel uit :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:22

Ik kan me TS nog goed herinneren over haar eerder nestjes met de chi's en de havanezers.
Vandaar dat ik er bij voorbaat al gekleurd in sta en me derhalve ook maar buiten de discussie hou.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:24

Wauw.. Dat is wel erg veel hoor. Ik moet zeggen dat ik zowieso tegen de thuisfok nestjes ben.. Maar dat is natuurlijk een geheel andere discussie

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:33

fotos doen het hier ook niet meer hoor.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:34

klinkt meer als broodfok.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:06

Is het heel erg dat ik vind dat als je hond er zo uit komt te zien als die hondjes in de linkjes, je ze voor het dier zijn eigen welzijn beter in kan laten slapen? Wat verschríkkelijk zielig!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:08

Goudlokje1 schreef:
Is het heel erg dat ik vind dat als je hond er zo uit komt te zien als die hondjes in de linkjes, je ze voor het dier zijn eigen welzijn beter in kan laten slapen? Wat verschríkkelijk zielig!

Maar iedereen weet toch dat een hond geen leven heeft als hij lelijk is? :+
Wat een onzin inderdaad. Nou raak je lelijke hondjes wel minder makkelijk kwijt, maar dan nog... Ik ben zelf ook geen topmodel, dus tsja... wat doen we dan met mij? -O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:11

eilleen333 schreef:
Goudlokje1 schreef:

Wat een onzin inderdaad. Nou raak je lelijke hondjes wel minder makkelijk kwijt, maar dan nog... Ik ben zelf ook geen topmodel, dus tsja... wat doen we dan met mij? -O-

Lelijk of misvormd zijn twee hele verschillende dingen.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:30

eilleen333 schreef:
Goudlokje1 schreef:

Maar het is toch niet eerlijk om bewust (of onbewust) een kruising te fokken die er zo mismaakt uitziet dat zo'n beest geen normaal leven kan lijden? Hoe kan je tevreden met jezelf zijn door te zeggen: Kijk dit is mijn hond, en ja hij heeft een scheef koppie, is half blind en kan nauwelijks op zijn poten staan.. Of: Och, wat schattig, dat tongetje er zo uit hangend! Dat zo'n beestje na een kleine inspanning bijna de moord stikt, of vergaat van de pijn moet hij allemaal maar voor lief nemen? Ik weet niet of je de foto's hebt gezien, maar ik kan wel janken, dat er zulke beestjes bestaan want ik geloof nooit dat ze een superleven hebben, en ik geloof al helemaal niet dat zo'n beestje pijnloos door het leven kan gaan. En ik vind het ronduit BELACHELIJK, dat een mens even beslist wat ze met zo'n beestje doen. "Oh, ik heb een naakthond, laat ik er een chihuahua op zetten en we zien wel wat voor puppies er uit komen. Zouden ze bij mensen moeten doen. SCHANDALIG! En ik vind jouw reactie ook behoorlijk absurd.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:35

Ik heb de docu over deze hondjes gezien.
Die uit die linkjes is stokoud en heeft daardoor staar en alle tandjes zijn getrokken vandaar dat de tong naar buiten hangt. Dat heeft dus niets te maken met de kruising op zich.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:36

Wij hadden onze (stamboomloze) Amerikaanse stafford (gezond, goede bouw) eens willen dekken door een Am. Staf met papieren, goede bouw, paste goed bij de teef qua bouw, karakter etc.

Já, dat zou ook een hobby nest zijn geweest maar wel direct met kopers en een kleine kans op misvormde pups. Dit van de TS vind ik gewoon ziek, vermeerderen is zo een ramp nog niet (doet de mens maar al te veel), maar zo fout? :n

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:39

Iris82 schreef:
Ik heb de docu over deze hondjes gezien.
Die uit die linkjes is stokoud en heeft daardoor staar en alle tandjes zijn getrokken vandaar dat de tong naar buiten hangt. Dat heeft dus niets te maken met de kruising op zich.

Maar je verwacht toch niet echt dat deze oude hondjes de enigen zijn die er zo uit zien?

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:47

Ik snap wel dat mensen zo uit hun slof schieten, het gaat hier toch om dieren welzijn!! t lijkt wel of bepaalde mensen het hier belangrijker vinden dat TS 'gerespecteerd' word voor een héle domme keus, ipv dat er een gezonde keus voor t diertje word gemaakt!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:47

Goudlokje1 schreef:
Maar je verwacht toch niet echt dat deze oude hondjes de enigen zijn die er zo uit zien?

Wat verwacht je dan? Dat ze tandenloos geboren worden?