Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kohtje schreef:Ik ben zelf fan van Jan Fanel . Vooral omdat ze duidelijk handleidingen geeft voor baasjes.
Iemand kan het bv onzin vinden dat een hond niet als eerste door de deur mag. Maar het is een deel van het hele plaatje zodat de baas ziet wat die fout doet.
kohtje schreef:Ik ben zelf fan van Jan Fanel . Vooral omdat ze duidelijk handleidingen geeft voor baasjes.
Iemand kan het bv onzin vinden dat een hond niet als eerste door de deur mag. Maar het is een deel van het hele plaatje zodat de baas ziet wat die fout doet.
Zo komt CM bij honden waar het wel heel ver mis mee is gegaan.
Als ik tijd heb zal ik eens filmpjes van die Ian op zoeken.
Hoppit schreef:Dus ondergeschikt mag bovengeschikt niet voorbijsteken.
Hoezo? Je geeft t toch weer terug? Het gaat erom dat het moet kunnen en dat je hond niet ineens je vingers eraf bijt als je zn voerbak aanraakt..Citaat:Tuurlijk kan je dit je hond leren, maar 'k vind het gewoon een beetje wreed als je relatie goed zit, jij bent de leider yadayadayada, om je hond zijn voer af te nemen.
Citaat:Maar als je een hond hebt die kalm met je meeloopt en je niet meetrekt
Cer schreef:Citaat:Tuurlijk kan je dit je hond leren, maar 'k vind het gewoon een beetje wreed als je relatie goed zit, jij bent de leider yadayadayada, om je hond zijn voer af te nemen.
Hoezo? Je geeft t toch weer terug? Het gaat erom dat het moet kunnen en dat je hond niet ineens je vingers eraf bijt als je zn voerbak aanraakt..
essiesilly schreef:betreft het filmpje zelf: ik zou zowiso die hond nooit zomaar "voor de leeuwen gooien" dat is precies wat er in die show gebeurd, het moet allemaal binnen een uurtje opgelost zijn en is het niet goedschiks dan maar kwaadschiks. men neemt niet de tijd om een hond te trainen en dat ten koste van de hond. de hond volledig in de stress, kip in de stress en wat ben je er dan mee opgeschoten? de hond snuffelt aan de kip.. lage staart, hele houding laag en krijgt weer een tssst mee.. wat heeft hij geleerd? ik zou het dus helemaal andersom aanpakken, eerst afvragen wat voor gedrag wil ik zien bij mijn hond rond de kip? -- daar ga ik op trainen.. goed gedrag uitbundig belonen, negatief gedrag ombuigen. de hond NIET los bij de kip want elke keer als hij de fout in kan gaan door de kip op te jagen zal dat belonend gedrag zijn en zal hij het gedrag dus herhalen. ik zou hem leren dat het veel! meer oplevert om niet achter de kip aan te gaan dan wel.. verder zou ik zowiso iemand om raad vragen die ook daadwerkelijk verstand heeft van hondengedrag. want ja ik ben zelf geen prof hondentrainer
Cer schreef:Hhilde schreef:Hij gebruijt allerlei hulpmiddelen die hij ook bij angst inzet
Oh welke dan? Buiten zn dunnen lijntje zie ik m verder eigenlijk nergens mee?
Heel af en toe zo'n stroomding, maar dat is zeer zelden en alleen bij 'afstandsproblemen'.Dat heb ik m eigenlijk nog nooit zien doen. Wel het 'uit hysterische modus' halen, maar dat is toch geen straffen?Citaat:terwijl we inmiddels al zouden moeten weten dat straffen bij angst helemaal niet leuk is.Citaat:En bij Cesars klanten zien we vaak aangeleerde hulpeloosheid.
Hebben jullie klanten van hem?
Hhilde schreef:Je laatste vraag vind ik wat kinderachtig, ontwijkend en flauw.
Hhilde schreef:Stroombanden, prikbanden, slipkettingen, speciale halsbanden en neusbanden.
Citaat:En hond die op de juiste manier getraind wordt hoeft nooit in hysterische moodswings terecht te komen.
Medea schreef:De hond mag geen/nauwelijks stresssignalen vertonen, dan ga je te snel.