Hond gekocht maar bedrogen....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: Hond gekocht maar bedrogen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 14:58

Angst er enkel uit met medicatie?
Wat een onzin! Ik heb hier een hond die echt ontzettend getraumatiseerd was en al bang werd als je naar haar kéék. 2 jaar verder stuitert ze heel vrolijk door het leven en het enige wat ik daar een heel korte tijd voor heb gebruikt is bach-remedie. Verder gewoon heeeel veel geduld.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:01

Hier ook geen medicijnen voor de angst.
En die was zwaar mishandel, geschopt geslagen, kroop voor elke beweging in elkaar.
Nu heel soms duikt ze nog een seconde weg bij een onverwachte snelle beweging om dan te beseffen, oh nee niet hier en huppelt weer vrolijk verder.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:04

angst kan door veel komen,vind medicatie niet de oplossing...wat je wel kan proberen is een soort feliway stekker, die zijn er voor hond en kat...als je dat in huis ergens doet misschien werkt het al iets..zou geen medicatie geven hier tegen zolang het niet de gezondheid van de hond in de weg zit.pilletje geven is zo makkelijk...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:36

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:43

Maar waarom kan hij dan niet terug naar je meter? Dat is al door meerderen gevraagd en er komt geen antwoord op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:46

Je kunt een oproep zetten op het hondenforum of misschien is er wel een speciaal forum voor Yorkie liefhebbers?

En ook ik ben benieuwd waarom hij niet terug kan naar je oma.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:21

goed dat je het hondje opvangt hoop dat je gauw een nieuw baasje vind

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:47

Anoeska27 schreef:
Maar waarom kan hij dan niet terug naar je meter? Dat is al door meerderen gevraagd en er komt geen antwoord op.

Dit vraag ik me eigenlijk ook af. Ik denk juist dat voor dit hondje het fijn zou zijn om een rustig (t)huis met één baas te hebben. Is het geen optie dat de hond terug naar je meter gaat als hij zindelijk is? Want eerlijk gezegd denk ik dat het moeilijk wordt voor zo'n hondje een nieuwe baas te vinden.
Wat vindt zij er eigenlijk van? Want jullie zijn nu goed bedoelt heel erg bezig met dit beestje op te lappen, maar was zij het er toch wel mee eens of hebben jullie dat voor haar besloten?

Ik vraag me ook af wat er betaald is voor de hond. Heeft je peettante akkoord gegeven aan de tuinman om de hond mee te nemen (en ook voor dat bedrag)?
Want hij ging kijken naar het hondje en heeft het toen meegenomen. Ik kan alleen niet goed uit je verhaal halen of hij dat op eigen initiatief heeft gedaan of in goed overleg.

Als het inderdaad een hoog bedrag is zou ik toch ook in mijn achterhoofd houden dat er een optie is dat de tuinman zelf een bedrag in eigen zak heeft gestoken. Of heeft de fokker het bedrag bevestigd?
Heeft je peettante dat bedrag al aan de tuinman overgemaakt/gegeven?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:55

2a54z6e45r6r schreef:
Ze zegt dat we niemand gaan vinden die hem wilt adopteren. Dat je de angst er enkel met medicatie uit kan krijgen. En qua gezondheid zijn zn tanden en oren niet goed. Vind het ook kort door de bocht. Vanavond gaan we tot bij de DA. Vaccinaties heeft hij niet gekregen sinds 2 jaar dus dat brengen we ook even in orde

Dat is gewoon niet waar.
Die hond heeft nooit wat meegemaakt, geen wonder dat die moet wennen.
Ik ken zelf genoeg bewijzen dat dit soort hondjes wel degelijk 'normaal' kunnen worden.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 16:57

Meter loopt op 3 benen en is klaar voor een zorgcentrum. Los daarvan past ze helemaal niet bij het karakter van de hond. Zelf geeft ze toe dat een hond niet meer voor haar is. Ze is momenteel 84 jaar.
Ze is trouwens opzoek naar een zorgcentrum. Dus ze geeft zelf aan dat ze beter naar daar gaat.
Dan vind ik dat een hond enkel de zaak bemoeilijkt.
Ze wil een hond die alles kan kent en doet. Gezien deze hond zelf al verschillende eigenaars gezien heeft vind ik het niet verstandig om dergelijke 'probleem'hond (Yorkies worden al gauw 12 jaar) bij mijn tante te zetten en dan later opnieuw een eigenaar moeten zoeken voor hem als ze sterft of te zwak is. Dan is deze hond niet geschikt voor haar.

Mijn meter wil gewoon dat de hond goed terechtkomt en zeker niet naar een asiel gaat. Ze heeft in een opwelling van emotioneel gemis van haar vorige hond en de eenzaamheid de tuinman akkoord gegeven om toegang te hebben tot haar bankrekening (gaat ze nu opzeggen).

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 16:58

Maakt het uit waarom dr peettante de hond niet kan of wil houden ? Ts kan er zelf niet voor blijven zorgen en zoekt er een goed huisje voor, ipv vragen waarom ie niet bij haar of dr tante kan blijven lijkt me meehelpen zoeken naar een fijn huisje ;)
Zeggen dat het arme dier al genoeg is verhuisd en dat ts m "maar gewoon" moet houden... nee dat is eerlijk voor het beestje.

Ts succes met het vinden van een fijn baasje, ondanks de mankementen gaat dat hoop ik wel lukken :(:)

Hoop dat mensen gewoon eens beter gaan nadenken voor ze een hond kopen. Dit soort zieke figuren blijven helaas doorbestaan door mensen die er blijven kopen.. bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:15

Je hebt wel een stichting die yorkjes helpt, ik zou daar contact mee opnemen.
Het komt nu op mij over alsof de hond lastig begint te worden omdat hij jou teveel energie kost en je daarom een beslissing wil nemen.
Misschien hebben ze bij de stichting een goed opvangadres of iemand die hem in huis wil nemen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:18

2a54z6e45r6r schreef:
Meter loopt op 3 benen en is klaar voor een zorgcentrum. Los daarvan past ze helemaal niet bij het karakter van de hond. Zelf geeft ze toe dat een hond niet meer voor haar is. Ze is momenteel 84 jaar.
Ze is trouwens opzoek naar een zorgcentrum. Dus ze geeft zelf aan dat ze beter naar daar gaat.
Dan vind ik dat een hond enkel de zaak bemoeilijkt.
Ze wil een hond die alles kan kent en doet. Gezien deze hond zelf al verschillende eigenaars gezien heeft vind ik het niet verstandig om dergelijke 'probleem'hond (Yorkies worden al gauw 12 jaar) bij mijn tante te zetten en dan later opnieuw een eigenaar moeten zoeken voor hem als ze sterft of te zwak is. Dan is deze hond niet geschikt voor haar.

Mijn meter wil gewoon dat de hond goed terechtkomt en zeker niet naar een asiel gaat. Ze heeft in een opwelling van emotioneel gemis van haar vorige hond en de eenzaamheid de tuinman akkoord gegeven om toegang te hebben tot haar bankrekening (gaat ze nu opzeggen).

-O- maar... waarom wil ze dan überhaupt een hondje??? ik snap werkelijk he le maal niks van dit verhaal... je haalt een hondje uit een benarde situatie je dierenarts zegt dat je hem maar gewoon in moet laten slapen.. jij bent de enige die voor hem wil zorgen dus ik neem aan dat hij ook geen medicatie mag krijgen of je dat anders zelf moet gaan betalen..
het is maar net wat je er zelf van maakt om een nieuw huisje voor hem te zoeken. als jij hem bestempeld als probleem hondje alleen maar omdat hij helemaal niks kent ja dan vind hij geen nieuw huis.. zie het wat positiever in, maak hem zindelijk, leer hem basis dingetjes, verzorg hem netjes en zoek dan een huisje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:25

Wat sneu, maak er wat van met die hond......denk je dat asiel honden smetteloos zijn.? Met een beetje gevoel, verstand en energie kan je van deze hond een fijn dier maken.

De angst is toch begrijpelijk? Zindelijk maken kan best, door angst zal hij ook niet zindelijk zijn..wassen en hij stinkt niet meer, castreren is duur, dat is jammer, maar ook te doen.

Dus dit soort honden belanden weer in de hel, of komen op straat terecht of in het asiel...

Voor een hond moet je ook een honden hart hebben, het is een dier en zoals de baas is, is de hond....

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:28

Wil je meter geen geld meebetalen aan castratie? Ik snap dat ze oud is enzo, maar het is toch ook een beetje haar verantwoordelijkheid, als ze zoveel geld over had om hem te kopen kan ze misschien daar ook wel iets aan bijdragen?
Begrijp ik je nou verkeerd als ik begrijp dat ze nog een hondje wil? Ik snap dat echt niet -O- . Kun je dat niet uit haar hoofd praten?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 17:40

Ik heb alle pagina's gelezen en je verdient heel veel respect! Zo mooi en hoe groot je inzet is!
België staat bekend omwille van broodfokkers, walgelijk gewoon...overal dezelfde verhalen van uitbuiting en armtierierige omstandigheden.

Jouw meter zal wel spijt hebben nu, is gebeurt in een periode van groot gemis, alleen zijn is niet makkelijk.
Heel dom van de tuinman om daar zo snel actie te ondernemen.

Het is een mooi beestje, wie weet vind hij een gouden nestje...hier zijn toch veel mensen met een groot hart voor dieren.

Zal niet makkelijk zijn bij je thuis nu, ni echt ideaal moment precies. Is het janken al minder?
Mss kan je affiches hangen bij de dierenartsen in de buurt voor adoptie, mensen die iemand kennen waar hij in het gezin past...veel succes meid, je bent goed bezig :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 18:22

Ik heb een asiel hondje met een alleen hoektanden en een paar kiezen, we doen zijn brok in water wellen. Hij drinkt niet en als ik geen water bij zijn brok doe, stinkt zijn urine ook en ruikt hij ook uit zijn bek..dan is hij stokdoof en heeft staar, maar je merkt er niets van...hij heeft zich zo goed aangepast dat hij zijn 6 e zintuig gebruikt...

Een liever, makkelijker en braver hondje ken ik niet...maar ook hij heeft tijd nodig gehad.

Her is heel normaal dat een hond minimaal 3 tot 6 maanden moet wennen.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 18:36

Aan die 2 of drie posts na mijn post: sorry hoor maar dan heb je mij helemaal verkeerd begrepen.
Ik zeg gewoon dat ikzelf Pfeiffer heb en de hond alle energie die ik hem opeist. Zeg niet dat ik hem ga laten inslapen...

Ik ben iedere dag met hem al zindelijkheidstraining aan het doen. Elke dag zit ie uren bij mij op schoot en krijgt hij de liefde die hij nodig heeft. Vrijdag duurde het meer dan een uur om hem zelfstandig uit zijn bench te laten komen. Vandaag duurt dit slechts 1 minuut.
Ik ben er echt intensief mee bezig om hem een gewone huishond te maken.

Maar het feit blijft dat mensen tegenwoordig een kant-en-klare hond willen hebben uit het asiel...

Ik ben bezig met mijn meter. Maar indien je haar niet begrijpt waarom ze een hond wil. Stel je dan eens in haar plaats. Nooit getrouwd, geen kinderen, erg kleine familie die ver weg woont, altijd honden gehad en haar hond is een maand geleden gestorven

Ik heb mijn vorige post niet kunnen uitschrijven gezien ik ging vertrekken naar de dierenarts met hem.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 18:45

Sorry, had vorige post ook niet helemaal kunnen uitschrijven gezien Filou vroeg om buiten te gaan...

De dierenarts waar ik geweest ben is een vriendin van een kennis. Ze gaat morgen (!!!!) Filou castreren, oortjes en z'n tanden verzorgen.
Die kennis wil graag Filou overnemen maar ze heeft zelf 2 honden (teefjes) en ik betwijfel of dat wel lukt. Ze snapt duidelijk niet dat ik Filou naar een vaste thuis wil en niet weer van de ene naar de andere wil laten slepen. Maar ze krijgt hem niet meer naar huis als ze dat niet begrijpt.

Edit: heb trouwens medicatie mee gekregen tegen de angst maar die vind ik zinloos. Filou is in die enkele dagen echt al enorm opengebloeid en veel minder angstig. Enkel als ik er niet ben jankt hij wel. Maar dat is normaal gezien zijn situatie denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:00

Ik zou hem wat meer met rust laten als ik dit zo lees, zet s'ochtends het deurtje van de bench open en laat het daar bij, hij komt vanzelf wel, uren op schoot zitten is ook niet nodig, als het jou te veel energie kost dan kan je hem ook gewoon even laten.
Ik snap dat je hem sneu vind en dat je hem wil troosten maar hij moet ook stukjes uit zichzelf kunnen doen zoals uit de bench komen bijvoorbeeld en zijn eigen plekje in huis vinden, dan heb jij je rust en hij ook.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:12

Volg dit nu al even en wilde even zeggen dat ik het heel goed van je vindt wat je doet voor dit hondje. Wat een geluk heeft dit diertje nu en heb geen goed woord over voor dat gespuis die dieren zo misbruiken.

Succes met hem en ik hoop dat hij lichamelijk en mentaal opknapt en je een goed thuis voor hem gaat vinden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:16

Idd, niet teveel mee tutten dan krijg je hondjes die niet zonder je kunnen.
Hij moet leren om het zelf te doen, dus hup lijntje eraan en lopen, vooral niet optillen als hij enge dingen ziet, gewoon rustig blijven en wachten tot hij mee gaat.
In huis ook, gewoon je ding doen, wil hij achter je aan lopen prima, blijft hij op zijn matje liggen ook prima, maar jij gaat gewoon stofzuigen, afwassen en je bed opmaken.
Het heeft totaal geen zin om urenlang met zo'n hond op schoot te zitten, daar wordt hij alleen afhankelijk van en verkleint de kans op adoptie juist.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:12

2a54z6e45r6r schreef:
Ze zegt dat we niemand gaan vinden die hem wilt adopteren.

Ik heb een magere hond van 13 jaar geadopteerd met staar, zo goed als doof, kromme zwakke achterpoten, een rot gebitje en in het algemeen te zwak om nog te castreren, tandjes te laten behandelen of wat ook. Als Tommie bij mij kon komen zijn er vast wel mensen te vinden voor Filou. Probeer het anders eens via FB, zo heb ik Tommie ook gekregen.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 21:40

Ja, begrijp ik, doe ik ook niet altijd. Ik neem hem nooit op en doe inderdaad gewoon zijn bench deurtje open en doe voort met wat ik bezig was. Maar gezien hij veel vlagt momenteel (zou volgens DA heel snel overgaan) kan ik hem niet zomaar in het huis laten rondlopen waar hij wil. En mijn kattin die ik zelf opgevangen heb 3 jaar terug zou hem aanvallen. Ik zit ook niet de hele dag beneden. Thuis zijn de regels zo dat katten (gezien ik 4 katten heb) en gewoon ook andere dieren niet in de living mogen komen, ook niet boven. Ze hebben enkel beschikking tot de keuken en de garage. En gezien dit allemaal open is en meneer hond de regels niet kent moet ik dus echt wel een oogje in het zeil houden. Wil niet buitengebonjourd worden door mn vader die het al niet heeft voor dieren.

Vorige week hadden we nog 2 kippen binnen die ziek waren + mijn 4 katten en konijnen. Denk dat ik mn vader stilaan gek aan het krijgen ben met mijn liefde voor dieren :+

En heb helemaal geen zin om meneer hond dus overal achterna te volgen om te kijken waar hij vlagt, gelukkig vlagde hij enkel tegen mijn oudste broer zijn spullen }:) :+ :o

Maar ik zie echt wel verbetering, qua verlatingsangst. Zoals ik al zei heb ik een kattin opgevangen. En die was mensenschuw en had EXTREME verlatingsangst. Veel werk aan gehad maar nu is ze zelfstandig en volgt ze me niet overal. Kan ze gerust even buiten zonder te panikeren. Ze slaapt 's nachts trouwens buiten. Ik heb me ook geïnformeerd naar puppyforums enzo, gelezen hoe men een puppy traint om alleen te zijn. En in die 3 dagen + 1 nacht moet ik zeggen dat het echt al dag en nacht verschil is!

Filou moet gewoon weer leren hond zijn. Hij vraagt al om buiten te gaan enzo. Dus dat is echt super! Terriers zijn niet zo snel klein te krijgen door een liefdeloze opvoeding of levenswijze. Hij heeft het echt in hem, hij blijft hoopvol en werkt samen met mij naar een normaal hond zijn. Zelf zou ik als mens zijnde het erg moeilijk hebben in zijn situatie (ja ff antropomorfistisch maar kom :p ) maar hij geeft elke nieuwe mens een kans. Chapeau!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-13 21:41

Urielle schreef:
2a54z6e45r6r schreef:
Ze zegt dat we niemand gaan vinden die hem wilt adopteren.

Ik heb een magere hond van 13 jaar geadopteerd met staar, zo goed als doof, kromme zwakke achterpoten, een rot gebitje en in het algemeen te zwak om nog te castreren, tandjes te laten behandelen of wat ook. Als Tommie bij mij kon komen zijn er vast wel mensen te vinden voor Filou. Probeer het anders eens via FB, zo heb ik Tommie ook gekregen.

Jup heb hem al op facebook geplaatst :)
Maar er is echt een overvloed aan asieldieren en adoptie dieren. Eigenlijk echt super schrijnend.
Allemaal dieren die ergens afgestaan of gevonden zijn. Waar toe mensen toch in staat zijn, sta er telkens opnieuw versteld van! :(