Vuurwerk! Hoe reageert jouw hond of kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:09

De kat verstopte zich in huis en de hond at snel de worst van tafel toen we buiten naar vuurwerk aan het kijken waren. :+

Anoniem

Re: Vuurwerk! Hoe reageert jouw hond of kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:09

Hahahahaha Yunomi!!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:11

Yunomi schreef:
De kat verstopte zich in huis en de hond at snel de worst van tafel toen we buiten naar vuurwerk aan het kijken waren. :+

Slim, héél slim :=

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:12

Onze ene kat vind het allemaal donders interessant, is onrustig en wil elke keer naar buiten.
Andere is doodsbang en pist alles onder... :(:) arm beest.

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:14

Onze honden die liggen gewoon al heel de avond te slapen lekker rustig

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:20

Mijn hondje ligt al de hele dag onder de tafel te bibberen.. is niet naar buiten te krijgen als we hem buiten zetten word hij agressief en wil hij je echt gemeen bijten. Hadden de mand maar onder de tafel gezet met zijn lievelings knuffeltje..

Heb hem nu maar mee naar boven genomen en hij springt steeds stiekem op bed.. maarja voor deze keer mag hij dat dan wel..

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:35

Voor onze hond was dit haar eerste o&n. Mijn oom en tante zijn hier ook en hebben hun oude viszla mee, die nergens van op kijkt. Onze hond heeft tot een uur of half 12 gewoon in de kamer gelopen, alleen daarna hebben we haar even tot half 1 in de bench gedaan. Mijn broertje loopt namelijk op en neer om vuurwerk te halen en de buren kwamen ook allemaal langs, veelste bang dat ze dan snel naar buiten zou glippen.

In de bench voor het raam heeft ze gewoon liggen pitten. Ook konden we haar gewoon tussen het vuurwerk uitlaten, vond het voornamelijk interessant.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:39

Onze oudste kat (jaartje of 12 wordt ze geschat), die deert het niet zoveel en die blijft gewoon op haar vaste plekjes slapen en af en toe gaat ze gewoon d'r dingen doen.
De jongere van een jaar of 6 die vindt het minder leuk en ligt regelmatig onder het bed. Niet gestresst ofzo en gaat ook gewoon naar de kattenbak + eten en drinken, maar ze zoekt wel een veilig plekje in huis op.
Maar dat zou ik nu ook doen, op het moment (half 2 alweer) lijkt het wel oorlog bij ons in de buurt, de ramen springen er nog net niet uit :n

Maar met onze katten valt het gelukkig allemaal wel mee :)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:51

Verschrikkelijk hier.

Boco mijn hond was goed voorbereid op vuurwerk. Eerste jaar voor hem 10 maand oud. Hele avond ging goed. Half 12 flinke kluif gegeven. Om ong. kwart voor 12 ging het mis. Illegaal knal vuurwerk werd voor onze huis gegooid. Ging daarna wel weer goed niet meer naar de kluif maar rustig bij ons liggen. 12 uur ging de boel los. Siervuurwerk geen probleem wel wat onrustig maar niet bang. Tot ze dus weer veel van dat illegale troep gingen gooien. De rest van de avond doodsbang bij ons weg kruipen. Rillen, gapen likken van de stress. Baal hier zo van. Zo goed voorbereid en op laatste moment gaat het mis en konden er dus ook niks meer voor geven (pilletje).

Hij ligt nu rustig onder mij te slapen gelukkig. Hoop dat het niet volgend jaar en de rest van de jaren gelijk verpest is.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:04

Mijn kat werd rond 12en echt super gestresst. Heeft heel lang onder de bank gelegen. Daarna onder mijn bed. Heb haar weer net onderuit gehaald. Mag ze lekker bij mij onder de dekens. Haar eerste oud en nieuw was dus geen succes... Hier beginnen ze ook weer van voor af aan. Ramen vallen er nog net niet uit.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:07

Mijn kat lag onder de bank toen ik weer binnen kwam, maar kwam er direct weer onder uit toen ik haar riep, ik heb niet echt de indruk dat ze gestresst of in paniek is/was ze ligt nu languit midden in de kamer

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:13

Mijn kat is al wat ouder en doof en merkt er niets van, maar andere jaren vond ze het ook niet eng. Mn 3 herders reageren er totaal niet op, helemaal niks. Eentje pikte wel snel een oliebol van tafel toen we even niet opletten :')

4 paardjes hier op stal zijn ook lekker rustig.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 03:05

Een van mijn katten geheel geen sjoege, die lag lekker te tukken. De andere was wat twijfelachtig, maar uiteindelijk zonder gekkigheid er door gekomen.
Hondje was haar eerste keer, vanochtend behoorlijk in de stress. Daarna mee naar stal, waar het constant tekeer ging en daar was het al snel goed. Om middernacht gingen de nitraatjes af, die waren wel wat spannend, maar uiteindelijk ben ik tevreden over de 1e keer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 03:23

Wij waren niet thuis , 1 is doof 1 slechtziend aan 1 kant (heeft vrij scherp gehoor) 1 is ouder en spitst wat . En de 4de is al dagen doodsbang maar die was als privilege boven ergens veilig verstopt. . De gordijnen compleet dicht en ze waren vrij kalm toen we thuiskwamen. .

De konijntjes gecheckt , 1 stond bij het hek 2 andere kwamen uit het hok toen ik ze riep en de bangste kwam uit een hoekje maar ze aten gretig het gras op dat ik plukte dus ze zitten wel snor!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 03:32

Nou toen we rond 1.30 thuis kwamen kwam poeslief al gapend en uitrekkend naar ons toe gelopen :) volgens mij heeft ze er weinig last van gehad.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 03:51

Mijn hond dacht gewoon aan eten :P Kei handig natuurlijk :D

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 04:02

De katten blijven redelijk rustig als ze binnen zijn, maar buiten is heel eng.
De hond reageert niet.
Die denkt stiekem aan een paar jaar terug dat hij om 12 uur alle oliebollen had opgegeten...

En de hamster van mn nichtje bleef als dood liggen :(:)
mn oom was tegen de hamsterbal aangelopen :d

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 08:25

Onze oudse kat is de laatste weken van het jaar onrustig, alsof ze het aan voelt komen zodra de dagen zo kort / donker zijn. Ze vindt het maar niks en wil zo kort mogelijk naar buiten. De jongste daarentegen vindt alles interessant, als er maar gezelligheid is. Jongste konden we niet binnenhouden en is dus buiten geweest. Niks aan de hand en even vrolijk als altijd.

De hond zou zijn tweede jaarwisseling worden, vorig jaar was laatste week geen probleem. Schrok met uitlaten niet voor knallen. Jaarwisseling zelf heeft hij lekker in pension in buitengebied gezeten, is heel goed bevallen.
En dat dit naar, afgelopen zaterdagnacht kwamen twee vrienden van mijn vriend langs. En ondanks verzoek niet vuurwerk af te steken voor de ruit van de huiskamer en niet op tuinpad gingen ze er toch mee door. Hij was er duidelijk niet blij mee deinsde steeds achteruit en zocht bij mij bevestiging. Gerustgesteld en daf werkte bij hem wel. Alleen sindsdien, sinds hij van die knallen en knetters z dichtbij schrok had hij veel minder plezier met uitlaten, onrustig in huis.......zo sneu dat het door een stelletje eikels verpest is. Een van hen heeft notabene zelf een hond, snap er echt niks van!

Jaarwisseling zelf heeft hij weer in pension gezeten. Heerlijk spelen met zijn vriendjes...
Morgen komt hij thuis, ben blij dat de knallerij dan over is!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 08:52

ondanks dat mijn hond aardig doof is vanwege der leeftijd (16,5) merkte ik gister dat ze toch nog aardig wat hoort. Wilde niet naar buiten, rilde der vel uit, en ach dan doe je maar je behoeftes in huis...arm meissie. Mare ook dit oud op nieuw heeft ze weer overleefd

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 09:31

Die van mij gaat er mooi bij zitten en kijken naar die mooie flikkerende lichtjes.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 10:56

Om 12 uur was er niets aan de hand met de hond. Hij vond diegene die op krukken naar het raam ging lopen enger dan het vuurwerk zelf :')
Nadat ie eerst naar de krukken had staan blaffen is ie daarna lekker gaan zitten en zelfs gaan slapen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 10:59

Wij hebben 3 katten die voor het eerst oud en nieuw meemaakten.

Ik moest werken tot 22.30 en m'n vriend ging naar vrienden toe.
We hebben de radio aangedaan en zijn weggegaan. M'n vriend is rond 19.00 nog wezen kijken en toen laten ze allemaal heerlijk te slapen. Ik ben dus s'avonds na m'n werk ook niet meer wezen kijken. Om 1.30 waren we thuis en ze zaten alle 3 voor het raam te kijken/slapen. Dus hier geen probleem.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:22

ik heb 2 jonge katten van 5 maanden.
begin van de avond hebben ze samen zitten kijen voor het raam
maar toen om 12 uur het vuurwerk los ging kropen ze samen achter de afwasmachine.
heb ze daar maar laten zitten en toen het rustiger was kwamen ze er zelf wel weer achter weg :j

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:26

Mijn kitten heeft vanaf 10 uur in de erker gezeten om naar het vuurwerk te kunnen kijken. Tot zeker 1 uur heeft hij daar gelegen om te kijken. Hij vond het blijkbaar prachtig haha! Daarna is hij in slaap gevallen. Gelukkig dus geen stress. Om half 2 nog even naar mijn paard gereden, want die stond buiten, maar zonder kudde helaas dus ik maakte me een beetje zorgen. Gelukkig stond ook zij rustig te grazen en vond het allemaal prima. Ze heeft nog nooit op vuurwerk gereageerd, maar vond het wel griezelig omdat ze nu dus alleen stond 's nachts.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 13:46

Die van ons zaten op onze slaapkamer. Gezien we het huis vol hadden en de kans dan te groot is dat ze ontsnappen. Nee, ik wil geen kat met een rotje in zijn achterste.
Mijn nichtje was de hele avond op onze slaapkamer (erg moe van de hele dag) en de katten hebben heerlijk bij haar op bed liggen slapen.
We hadden de gordijnen dicht en het licht aan dus veel hebben ze er niet van mee gekregen. Alleen toen het echt los barstte om 12u. Toen ik rond half 1 ging kijken lag de oudste onder het bed. De jongste kwam enthousiast naar me toe :+ Maar vermoed dat die ook ergens verscholen zat onder het bed..
Nu wandelen ze weer rustig rond :)