Johanna59 schreef:Duhelo schreef:van mij mag een hond nooit bijten naar mi, dat wordt altijd afgestraft.
échter, de hond mag wél waarschuwen, en dan is het aan mij om niet te ver te gaan zodat de hond niet hoéft te bijten![]()
Zie mijn eerdere post, in het filmpje ligt de hond zijn gedrag volledig aan de geleider, die toont geen duidelijke acties, hond wordt onzeker, hond zal uiteindelijk misschien wel bijten.
Hier moest er al véél vlugger een stap teruggedaan zijn, en moet er gewerkt worden aan vertrouwen, dingen afgeven in ruil voor iets lekkers, etc...
Mijn hond moet wel altijd iets afgeven wanneer ik het vraag, maar de manier waarop je een dergelijke actie aanleert doet alles ...
Dus een hond mag jou waarschuwen?
Dan staat hij dus boven jou.
Wij hebben vijf honden in huis. Ze moesten het niet wagen om ook maar een grom naar ons te laten horen. Ze denken er niet eens aan om dat te doen. Wij staan boven hun. Altijd. Zij moeten onderdanig aan ons zijn. En omdat ze dat weten, is alles van ons. Ook hun botten en eten. Willen wij het afpakken, dan pakken we dat. Zonder ook maar een kik van de hond. Bij ons kan het eten op de salon tafel staan. Ze komen er niet aan. Never. Ze weten hun plek.
arme hondjes
...
)
Mijn tuin stikt van de muurtjes en daar vliegen ze dan op en af.

ik kom dan vast wel in aanmerking want kan me hier helemaal in vinden al ben ik geen fan van het ras in dit geval