Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt|Gevonden! P24

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:58

dees_daan schreef:
Ik wil het niet goedpraten dat de andere kat niet is opgehaald maar in deze tijd heb je ontzettend veel mensen die bellen omdat er een kat buiten loopt die 'zielig' is omdat het koud is buiten en regent en die gaan er meteen van uit dat het een zwerver is, zo'n kat heeft 9 van de 10 keer gewoon een eigenaar die op kosten gejaagd word en de kat in de stress als die wel opgehaald word.
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier moet de Dierenambulance toestemming van het asiel hebben voordat ze rijden, met uitzondering op zieke/gewonde/dode katten.

Dit ja. Of katten die opgehaald worden want het zijn 'zwervers', en dan hebben de mensen in kwestie een kattenbak staan en zit er een huilend kindje op de bank... Maar nee hoor, die kat is aan komen lopen en niet van hen :n
Die ritjes zijn ook niet gratis, dus vandaar dat ze wat terughoudender zijn.

Halsbandjes weten de katten van mijn ouders binnen een dag af te werken :') ze vinden ze niet lekker zitten. Dus ja, voor ons ook geen halsbandje meer.

StableDoor schreef:
Amivedi hebben we haar de eerste dag meteen al opgezet :j

Edit: O god, ik lees net dat de storm die donderdag komt nu al 'de storm des doods' wordt genoemd. Orkaankracht wordt het ;(

Een kat is niet zo groot hè, en bij de grond waait het een stuk minder, ongeacht de windkracht. Dit ivm de wrijving van de luchtstroom met de grond. Vandaar ook dat het op bijv. een uitkijktoren een stuk harder waait dan op de grond.
Dus als een kat in een struikje gaat zitten ofzo, dan heeft ie er echt geen last van :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 01:06

geen last, zoals in wegwaaien. maar ik denk, dat een echte binnenkat, heel erg bang is..

Yellomofoon

Re: Poes die nog nooit buiten was geweest is kwijt, radeloos...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 01:39

Ik duim heel hard mee!
Verschrikkelijk zo'n onzekerheid over je dier :(

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 08:23

spicegirl schreef:
geen last, zoals in wegwaaien. maar ik denk, dat een echte binnenkat, heel erg bang is..

Dit inderdaad. Vandaag komt de woensdagkrant, hopen dat mensen reageren!

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 08:41

TS, katten die hun baasje kwijt zijn, worden hier idd wel opgehaald door de Dierenambulance en gaan dan naar Stevenshage (asiel in Leiden). Heb je die toevallig ook al gebeld?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 08:48

Stevenshagen is contact mee geweest :j Ze weten ervan!

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 08:57

Onze kat is begin oktober ook 2 weken kwijt geweest. Gelukkig gemeld op amivedi en door mensen aan de andere kant van ons dorp gevonden en gemeld. Ze was erg vermagerd maar voor de rest niets aan de hand. Blijf voor je duimen!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:02

Ok het is misschien een beetje erg bijgelovig maar mijn oma zei altijd als je iets kwijt bent vraag het dan aan sint antonius.

Sint antonius beste vrind zorg dat ik mijn abbey vind.

Het stomme is dat het altijd werkt bij mij, jaja dat heet toeval. Maar ik hoop dat het jou ook helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:13

Wat een nare situatie TS.
Ik hoop dat je kat weer snel en gezond thuis is.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 11:10

Weer een tip! Deze tip is logischer dan de andere tips.

Een wat oudere vrouw kwam net aan de deur, dat ze gisterenavond een poes voor de auto zag springen, die daarna onder een andere auto dook. Deze poes leek op Abbey, al was het wel donker en heel snel gebeurd, dus zeker wist ze het niet. Dit is gebeurd in de Hyacintstraat (spel ik dat goed?) in de buurt van de Beeklaan. De Beeklaan is best vlakbij, dat is aan de overkant van de weg die langs onze wijk loopt. Als ze daar zit, durft ze waarschijnlijk niet meer terug de Beeklaan over te steken.

Ik moet helaas zo naar school, maar mijn pa en ma gaan straks kijken. Ik fiets er nog wel even langs om nog even te zoeken en posters op te hangen. Ik hoop zo dat dit haar wel is! Dan zit ze nog best dichtbij!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:16

Fijn om te horen. Misschien is het haar wel! Dan is ze waarschijnlijk onderweg naar huis. Ga vanavond vooral daar nog een keer door de buurt fietsen. Overdag laten ze zich minder snel zien dan als het donker is.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:29

oehh ik ga voor je duimen :D

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:51

Ik hoop dat het haar is. Anders vanavond als het stil is zoeken.

Succes!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:15

Maak je niet te druk over die eventuele storm. Dieren redden zich vaak beter dan mensen

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:22

Ik hoop voor je dat het haar is geweest op de hyacinthstraat! ik houd mijn vingers gekruist voor je.

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:34

ik hoop zo voor je dat het abbey is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:46

Gatver joh, veel sterkte er mee!
Hoop dat je haar snel terug hebt.
Moet er niet aan denken.
Mijn kat (binnenkat) is ook al 2 keer bij mn oude woning naar beneden gevallen, altijd goed afgelopen gelukkig maar pff ik weet hoe je je voelt hoor als je kat dan weg is. 1 keer was die van mij ook even verdwenen en moest k midden in de nacht met een huisgenootje en 2 zaklampjes gaan zoeken..
Ik blijf even mee lezen en duim voor je dat je haar snel weer hebt!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:54

Om toch heel zeker te weten dat ze echt niet ergens in huis achter of onder is gekropen: alles stil maken in huis, tv uit etc. en in elke kamer een tijdje heel stil blijven staan luisteren of je geritsel of gekrabbel hoort (als je haar roept).

Onze poes is toen ze klein was een keer op de een of ander manier achter de afzuikap in een holte in de muur terecht gekomen. Niet te zien en ik was ook radeloos, maar hoorde haar toen heel zachtjes krabbelen op een gegeven moment.

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:11

Oh, ik hoop heel erg dat deze tip naar Abbey leidt!

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:31

Ik lees ook steeds mee en kan alleen maar beamen dat katten in de meeste gevallen weer terugkomen. Heb hier ook ervaring mee, het kan even duren maar het kan ook best zijn dat jouw Abbey nog heel dichtbij is en misschien zelfs met de aankomende storm zelfstandig naar huis komt.

Maar dat je radeloos bent, begrijp ik ook heel goed en vind het alleen maar heel ontroerend en dapper dat je er alles aan doet om haar terug te krijgen. Op facebook staat momenteel een oproep van Jazz Buitenhuis, een Mechelse herder die in Heerhugowaard is weggelopen. Ook zo hartverscheurend maar ook hier zoekt iedereen mee. Omdat er hier zoveel meelezers zijn, meld ik dat ook maar even. Hij staat ook op Amivedi.
Sterkte en ik blijf meeduimen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:22

Ik hoop echt dat het Abbey is, duim weer voor je!!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:32

En?
Zijn je ouders wezen kijken??
Ik lees mee en vindt het vreselijk voor je :(:)

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:45

Ik kijk nog steeds iedere dag in de hoop dat jij een bericht plaats dat Abbey gevonden is!
Weet je al meer over de tip van de oude vrouw?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 18:55

Mijn ouders en zus zijn vanochtend geweest. Er was een vrouw die haar 's nachts misschien zien zitten in zo'n bouwafvalbak. Ik ben net nog geweest, nog niks gezien, wel een heel leger van andere katten achter me aan. Ik ga zo weer.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:59

Jeetje, wat vreselijk jammer dat ze er nog niet is .... Ik blijf voor je duimen! :j
Sterkte!