dees_daan schreef:Ik wil het niet goedpraten dat de andere kat niet is opgehaald maar in deze tijd heb je ontzettend veel mensen die bellen omdat er een kat buiten loopt die 'zielig' is omdat het koud is buiten en regent en die gaan er meteen van uit dat het een zwerver is, zo'n kat heeft 9 van de 10 keer gewoon een eigenaar die op kosten gejaagd word en de kat in de stress als die wel opgehaald word.
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier moet de Dierenambulance toestemming van het asiel hebben voordat ze rijden, met uitzondering op zieke/gewonde/dode katten.
Dit ja. Of katten die opgehaald worden want het zijn 'zwervers', en dan hebben de mensen in kwestie een kattenbak staan en zit er een huilend kindje op de bank... Maar nee hoor, die kat is aan komen lopen en niet van hen
Die ritjes zijn ook niet gratis, dus vandaar dat ze wat terughoudender zijn.
Halsbandjes weten de katten van mijn ouders binnen een dag af te werken
ze vinden ze niet lekker zitten. Dus ja, voor ons ook geen halsbandje meer. StableDoor schreef:Amivedi hebben we haar de eerste dag meteen al opgezet
Edit: O god, ik lees net dat de storm die donderdag komt nu al 'de storm des doods' wordt genoemd. Orkaankracht wordt het
Een kat is niet zo groot hè, en bij de grond waait het een stuk minder, ongeacht de windkracht. Dit ivm de wrijving van de luchtstroom met de grond. Vandaar ook dat het op bijv. een uitkijktoren een stuk harder waait dan op de grond.
Dus als een kat in een struikje gaat zitten ofzo, dan heeft ie er echt geen last van