Hond in winkelwagentjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 20:22

Vind ik dus ook niet kunnen, hond mee in restaurant, 9 van 10 x staan ze met hun kop bij de tafel te bedelen. Liggen ze onder tafel te slapen prima. Zal je mij ook niet horen. Maar als het geregend heeft en je komt dan met je natte hond een restaurant binnen :r van de lucht... Maar goed daar ging het niet over.

Vind het overings heel raar, dat een hulphond niet zijn taak kan uitoefenen in een winkel. En ja dan vind ik het wel goed, beest zit tenslotte niet in het wagentje.

Vind er leuke opmerkingen, bedenkingen, overdenkingen tussen zitten.
En iedereen laat elkaar in waarde, dat vind ik nu eens TOP :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:50

Bij de intratuin mogen honden gewoon mee dus ik ga daar juist altijd heen omdat je je hond dan lekker mee kan nemen :+

Amandavd

Re: Hond in winkelwagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 07:13

Je vergeet dat honden bacteriën bij zich kunnen dragen die schadelijk zijn voor mensen, en dat wil ik dan ook zeker niet op mijn eten hebben....Ik vind kleine kinderen ook vies, maar je bent een monster als je er iets van zegt.. Dus over honden klaag ik wel :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 07:27

Een hond draagt bacteriën bij zich? logisch,ook mensen dragen bacteriën bij zich,in de lucht zit het ook vol met bacteriën.Alles en iedereen draagt bacteriën bij zich,ook schadelijke bacteriën.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 07:56

xx_Horsiex schreef:
Je vergeet dat honden bacteriën bij zich kunnen dragen die schadelijk zijn voor mensen, en dat wil ik dan ook zeker niet op mijn eten hebben....Ik vind kleine kinderen ook vies, maar je bent een monster als je er iets van zegt.. Dus over honden klaag ik wel :+

De kont van de vakkenvuller zit ook vol schadelijke bacterieen, nu maar hopen dat die zijn handen heeft gewassen :Y) (en dan even niet bedenken dat je zelfs met zeep echt niet zomaar bacterieen doodt... en je wast je handen niet op 60 op 90 graden hahaha)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 08:08

Denk dat we nooit helemaal duidelijk en helder gaan krijgen, waarom we het daadwerkelijk vies vinden. Heb geen hekel aan honden, maar vind het gewoon geen fijn idee dat zo,n hond met zijn kont in dat wagentje heeft gezeten.( geld trouwens ook voor thuis, hond lekker op de bank, en zelf ligt daar even later met je hoofd, sorry, maar daarvoor moet je na mij idee heel veel hondeliefde voelen, ik dus niet :( ) En wat kinderen betreft, tja, laten we het erop houden dat daar ook viespeukjes tussen zitten, maar dat dat anders word ervaren....
Maar nog even over de poepluiers, volgens mij zit daar nog altijd een stukje kleding over dus niet rechtstreeks in het karretje :o

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 08:21

Hier mogen de hondjes ook op de bank, heerlijk vind ik dat, lekker kroelen met het hondje.
Maar toch ben ik van mening dat een hond niet in een winkel of restaurant hoort waar eten is.
Wat ik thuis doe of wat er openbaar gebeurt vind ik een verschil.
Intratuin boeit me niet. Of buiten op een terras een hond die rustig is ook niet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 08:49

Hier slapen er zelfs honden bij ons in bed. Heerlijk toch, ik kan dat echt niet vies vinden hoor.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 08:55

Ik vind dat ook niet vies, maar in een winkel vind ik het wat anders.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 09:35

Het kan in nederland wel zo zijn dat het bij wet niet geregeld is dat hulphonden de winkel niet in mogen, toch heb ik nog nooit meegemaakt dat een vriendin van mij haar hulphond niet mee naar binnen mag. Dan wel weer een keer in een kruidvat, maargoed, dan gaan we lekker niet naar binnen daar.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 09:44

Diablo schreef:
Hier slapen er zelfs honden bij ons in bed. Heerlijk toch, ik kan dat echt niet vies vinden hoor.

Wij hebben 2 katten en die komen echt me bed niet in
Die horen daar gewoon niet.
Maar goed dat moet een ieder voor zich weten.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:48

De hond mag bij ons niet eens boven, als ik die ooit in met bed aantref oeioeioei. Maar dat weet hij zelf ook héél goed dus zal hij nooit in zn hiofd halen. De kat daarintegen is de alfa, die mag overal haha.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:58

xx_Horsiex schreef:

Schadelijk? :') Ik heb al heel mijn leven honden en ik leef nog steeds. Tja, ik heb wel een beroerte gehad, maar ik denk niet dat het door de hond komt. Ik zal het toch eens voorleggen aan de neuroloog....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:02

Esmeralda schreef:
Denk dat we nooit helemaal duidelijk en helder gaan krijgen, waarom we het daadwerkelijk vies vinden. Heb geen hekel aan honden, maar vind het gewoon geen fijn idee dat zo,n hond met zijn kont in dat wagentje heeft gezeten.( geld trouwens ook voor thuis, hond lekker op de bank, en zelf ligt daar even later met je hoofd, sorry, maar daarvoor moet je na mij idee heel veel hondeliefde voelen, ik dus niet :( ) En wat kinderen betreft, tja, laten we het erop houden dat daar ook viespeukjes tussen zitten, maar dat dat anders word ervaren....
Maar nog even over de poepluiers, volgens mij zit daar nog altijd een stukje kleding over dus niet rechtstreeks in het karretje :o

Nou is er ooit een onderzoek geweest op winkelwagentjes dat die bij bacteriologisch onderzoek gewoon ronduit goor waren. of het nu van baby s of honden komt (ging hier vnl over babys). of je er gelijk ziek van wordt is een tweede maar schoon is het niet.
wat betreft honden, ja ik vind het ook vies, ik heb zelf ook honden en ik gruwel ook van honden in mijn bed en liever ook niet op de bank (al heb ik er een die het stiekem durft doen). En dan niet alleen om bacterien, maar ook vieze poten, worminfecties, vlooien,...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:03

Carrotcake schreef:
xx_Horsiex schreef:

Schadelijk? :') Ik heb al heel mijn leven honden en ik leef nog steeds. Tja, ik heb wel een beroerte gehad, maar ik denk niet dat het door de hond komt. Ik zal het toch eens voorleggen aan de neuroloog....

Voor jou misschien niet, maar ik durf wedden dat ook mensen met een verlaagde weerstand af en toe eens een boodschapje doen, denk maar aan mensen met kanker bv die chemo krijgen en dus weinig weerstand overhouden zo...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:04

Carrotcake schreef:
xx_Horsiex schreef:

Nou, inderdaad!!! :P

Nee, maar tuurlijk zitten er op honden schadelijke bacterien. Heb je alleen al eens bedacht hoeveel bacterien er op het handvat van het winkelwagentje zitten? Denk dat je daar helemaal niet goed van wordt als je dat gaat onderzoeken. Mensen die eerst hun gat nog even krabben, een stuk uit hun neus peuteren etc.. En wat dacht je van geld?! Ook een bacteriebron.

Bovendien, ik was mijn onverpakte eten (groenten etc) eerst voordat ik het eet. Geen idee wie en wat er allemaal heeft aangezeten...

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:07

[/quote]
Voor jou misschien niet, maar ik durf wedden dat ook mensen met een verlaagde weerstand af en toe eens een boodschapje doen, denk maar aan mensen met kanker bv die chemo krijgen en dus weinig weerstand overhouden zo...[/quote]

Dan is hun eigen soort, de MENS het groots gevaar! Ik heb nooit een hond gezien met de Mexicaanse griep, of andere MENSELiiJKE overdraagbare aandoeningen....

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:11

Er zijn wel degelijk aandoeningen die van mens op hond en andersom overgaan, maar vaak is daar wel intensief contact voor nodig. Denk dan aan bijten, likken in het gezicht etc. Niet zomaar door het zitten in een winkelwagen. Als je hond daar netjes in blijft, en zo afstand houdt van de producten... Ik zie het probleem niet. Er zijn veel meer bacteriebronnen die zorgwekkender zijn dan een hond in een winkelwagen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:13

Ik wist niet dat hulphonden de winkel niet inmochten, hoe moet een hulpbehoevende dan zijn boodschappen halen?? Hulphonden zijn er toch juist voor om de portemonnee aan de cassiere te geven enzo?

Een hond mee de supermarkt in vind ik ook een no-go, hoewel ik in een tasje of onder de jas nog wel vind kunnen,maar dan ook echt alleen met koppie eruit ivm zuurstof en meer niet ;)

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:14

eilleen333 schreef:
Er zijn wel degelijk aandoeningen die van mens op hond en andersom overgaan, maar vaak is daar wel intensief contact voor nodig. Denk dan aan bijten, likken in het gezicht etc. Niet zomaar door het zitten in een winkelwagen. Als je hond daar netjes in blijft, en zo afstand houdt van de producten... Ik zie het probleem niet. Er zijn veel meer bacteriebronnen die zorgwekkender zijn dan een hond in een winkelwagen.

Precies ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:24

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik sta dus volledig achter TS. Mede omdat, als kleine hondjes in een winkelwagen getolereerd worden, zet ik mijn Duitse Herder er ook gewoon in! Maar ik krijg dan wèl te horen dat dit niet mag, terwijl de mevrouw of meneer met het kleine hondje in het wagentje gewoon door mag lopen.

Ik heb het ooit een keer gehad in een kantine bij een rijvereniging waar ik al jaren kwam. Mijn hond lag altijd keurig in het gangetje omdat er een bordje op de deur zat met "verboden voor honden". Tot ik een keer een echtpaar met een klein hondje in de kantine zag en het complete bestuur stond er omheen te praten. Ik heb toen pontificaal mijn Duitse herder mee de kantine in genomen, en jawel, werd daar meteen nogal pissig op aangesproken dat ik "wel beter wist dat hier geen honden mogen komen". Ik wees op het kleine hondje en zei heel rustig "Dàt is ook een hond."... Even stil... Antwoord: "Je hebt volkomen gelijk." en de mensen met het kleine hondje werd vriendelijk verzocht het hondje naar buiten te doen.

Ik vind dat de grootte van de hond er niet toe doet of hij wel of niet een winkel in mag of niet. Ik houd me aan de regels, maar als ik zie dat iemand met een kleintje dat niet doet en het wordt getolereerd, tja, dan ga ik in verzet, want dan voel ik mij en mijn hond gediscrimineerd.

Om even terug te komen op het hygiëne plaatje: ik vind niet dat honden een supermarkt in mogen, met allerlei etenswaar. Een restaurant, dat vind ik wel goed, mits de hond zich gedraagt. (en ik ben zó trots op mijn pup van 4 maanden, die gewoon de hele maaltijd rustig blijft liggen!)

(en dit is toch een beetje een lang verhaal geworden... Oeps! := )

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:29

restaurant vind ik ook niet kunnen, tenzij het echt aangegeven staat dat er honden welkom zijn.
Grootte hoort inderdaad geen verschil te maken. Gelukkig zijn op onze manege gewoon overal honden toegestaan en soms is het een dolle boel met een stuk of 4 (2 van stal alleen al) maar gaat altijd goed en de paarden zijn het gewend en de mensen ook. Intratuin/Welkoop krijgen honden vaak een koekje bij de kassa inderdaad, want daar verkopen ze natuurlijk ook veel dierenspullen en geen mensen-etenswaren.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:31

Heb mijn hond ook de eerste maanden als pup meegenomen. In een kratje, in het winkelwagentje. Om zoveel mogelijk indrukken te krijgen. Door mensen geaaid te worden. Op den duur mocht het niet meer, maar hij was toen eigenlijk al te groot voor het kratje.
Je hond buiten vast maken, vind ik te link. Ze kunnen hem zo meenemen, of iets geven. In de auto laten is natuurlijk ook niet altijd een optie.
En of het vies is? Kindertjes zitten toch ook in het wagentje? Met schoentjes aan, waar ze overal mee gelopen hebben. En hoe vies is de duwstang wel niet. Niet iedereen wast zijn handen na het toilet gebruik.
Tegenwoordig is zoveel vies. Als je naar de reclame kijkt en ziet hoeveel producten er zijn om bacteriën te doden. Gewoon grote onzin. Alleen maar goed voor de producent.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:34

Ik ben stiekem wel blij dat honden in sommige restaurants zijn toegestaan. Heerlijk om met de honden in het bos of op het strand te wandelen. Zijn ze daarna uitgeteld en liggen heerlijk onder mijn stoel te slapen en kan ik nog rustig genieten van een gesprek met iemand en een lekkere pannekoek. :o Je ziet wel vaak dat bij dit soort restaurants een soort serre is waar je dan ook verwarmd kunt zitten. Vaak neem ik dan daar plaats en ga ik niet helemaal naar binnen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:36

Ik vraag altijd eerst na bij een restaurant of het is toegestaan om een hond mee te nemen. Als dat niet het geval is, ga ik daar gewoon niet eten als ik mijn hond bij me heb.
De meeste pannenkoekenrestaurants mag het wel, gelukkig. Ik begreep overigens dat Nederland redelijk uniek is hierin. Ik vind het wel gezellig, de honden mee een restaurant in, maar moet er wel bij zeggen dat de mijne rustig is en lekker gaat liggen. Een drukke, onrustige hond die overal gaat schooien, vind ik niets in een restaurant.