Tenenkrommende smoesjes.. dieren herplaatsen of afmaken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:54

Ik heb tot pagina 4 meegelezen en wilde ook even reageren.

Een vriendin van mij heeft een paard op stal staan, heeft er zelf eigenlijk nooit iets mee gedaan en altijd jan en alleman op laten rijden en proberen op te voeden. Nu kon ze het eigenlijk al nooit betalen en nu dus helemaal niet meer waardoor de manege nu paard in bruikleen heeft. Een jonge merrie die nu sommige dagen 2 tot 3 uur mag lopen met wie dan ook en hoe dan ook.
En dat vind ik dan weer niet kunnen, egoistisch om dat dier maar niet weg te willen doen en haar zo achter te laten..

En nee, geef haar vrij weinig kans dat ze paard ooit zelf kan betalen.

Dan zou ik liever zien dat beestje weggaat en ergens goed terecht komt en ook nog buiten de stal komt en niet alleen om te rijden door 15 mensen in de week.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:44

Ook om even te reageren, twee vriendinnen en ik gaan elke middag wandelen met honden uit het asiel hier in Gent. (We studeren diergeneeskunde). En het maakt ons zó kwaad om te zien om wat voor redenen die arme stakkers daar soms zitten. De helft ongeveer zit daar omdat ze verlatingsangst hebben... En dan ook nog eentje die te druk was in huis en het kindje er bang van was. En ook nog 2 die weggedaan zijn omdat ze blaffen. Zulke "ernstige, onoplosbare" problemen zijn dit toch niet?

Oh ja, en bijna heel de andere helft van de honden is "gevonden", zodat ex-baasjes geen afstandsgeld moeten betalen.

Dát doet mijn tenen krullen!

Amaris

Re: Tenenkrommende smoesjes.. dieren herplaatsen of afmaken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:56

Ik ben sinds ik regelmatig bij het asiel kom ook echt verbaasd over het aantal 'gevonden' dieren. Ik dacht echt dat zwerfhonden iets voor Amerika was ofzo (je weet wel, die hondenvangers met grote netten) maar meer als de helft is gevonden.

Zo pas nog een veel te dikke jack russel, die liep 's avonds bij de asieleigenaren bijna onder de auto. Het is dat ie licht van kleur was, en daardoor zagen ze hem lopen. Het is daar 's avonds stikdonker, want het is in buitengebied. Vermoeden: gewoon uit de auto gezet.

En dan het kleine abricot poedeltje van waarschijnlijk al 13 of ouder. Gevonden. ZO sneu. Wie wilt nou nog zo'n oud beestje? Nog een heel blij diertje, ondanks beetje doof en beetje slechtziend.

Ik heb al besloten dat als er niemand voor het diertje komt, dan mag ze bij mij 'eindigen'. Niet ideaal want ik werk fulltime, maar dan maar tijdelijk een paar keer in de week een uitlaatservice en wat meer vrij nemen. Je kunt zo'n oud friemeltje toch niet in het asiel laten sterven...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:59

gelukkig worden nu zo'n beetje de meeste honden gechipt!
dat zal het 'vinden' van honden vast wat indimmen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:01

Tja, dan moet je wel de gegevens aanpassen als zo'n dier als puppie van eigenaar veranderd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:26

En de chip registreren..
Als je belt en diegene aan de andere kant van de lijn zegt dat is mijn hond niet meer en ik weet niet van wie hij nu is dan houd het ook al op, als ze willen dumpen doen ze dat toch wel.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:31

Mensen waar ik nu niet meer mee omga hadden een schat van een Amerikaase bulldog. Hebben ze een spuitje gegeven omdat hij een tumor in zijn hoofd zou hebben. 't is nooit onderzocht maar hij was vals (arme beest zat de hele dag in een bench en was losgeslagen als hij er een keer uit mocht. Vind je het gek :Y)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:46

Wij hebben een kat en die simpelweg niet te vertrouwen, afhankelijk van zijn bui mag je hem aaien of niet.
Je kunt direct zien hoe zijn bui is, geeft hij je de boze blik : laat hem dan echt met rust want hij krabt echt.
Maar meestal loopt hij gewoon weg als hij geen zin heeft om geaaid te worden.
Een x aantal jaar geleden kwam hier een jong kind op bezoek en die wilde Bobby graag aaien.
Ik heb hem eerst zelf even over z'n koppie geaaid om te kijken hoe zijn bui was, en die was oke.
Ze mocht hem heel even aaien en daarna was het klaar, want Bob moest nog verder slapen.

Ik vind het zelf niet normaal dat mensen met allerlei smoezen komen om van een dier af te geraken. Neem hem dan niet.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:57

@Evelien: Het probleem met verlatingsangst is dat je het van tevoren vaak niet weet dat je pup het krijgt... en als de hond het eenmaal heeft, probeer het hem dan maar eens af te leren, bij nogal wat honden (vooral met full time werkende baasjes) is dat onbegonnen werk.
Ondertussen zit je dus met een loeiende/blaffende hond, of beter gezegd: je buren. En dan duurt het meestal niet lang of je krijgt de woningbouw, of zelfs de politie aan de deur...

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:40

@Zoolgangster, weet ik, maar met een goede begeleiding en inzet is het huis wel aan te pakken hoor. Ik hoop dan ook dat alle dieren in het asiel een goede thuis krijgen...

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:18

Amaris schreef:
Ik ben sinds ik regelmatig bij het asiel kom ook echt verbaasd over het aantal 'gevonden' dieren. Ik dacht echt dat zwerfhonden iets voor Amerika was ofzo (je weet wel, die hondenvangers met grote netten) maar meer als de helft is gevonden.

Zo pas nog een veel te dikke jack russel, die liep 's avonds bij de asieleigenaren bijna onder de auto. Het is dat ie licht van kleur was, en daardoor zagen ze hem lopen. Het is daar 's avonds stikdonker, want het is in buitengebied. Vermoeden: gewoon uit de auto gezet.

En dan het kleine abricot poedeltje van waarschijnlijk al 13 of ouder. Gevonden. ZO sneu. Wie wilt nou nog zo'n oud beestje? Nog een heel blij diertje, ondanks beetje doof en beetje slechtziend.

Ik heb al besloten dat als er niemand voor het diertje komt, dan mag ze bij mij 'eindigen'. Niet ideaal want ik werk fulltime, maar dan maar tijdelijk een paar keer in de week een uitlaatservice en wat meer vrij nemen. Je kunt zo'n oud friemeltje toch niet in het asiel laten sterven...

Je zult in Amerika wel echte zwerfhonden hebben, hier in Nederland heb je die vrijwel niet. Gewoon mensen die hun hond op straat dumpen, maar meestal worden deze honden vrij snel gevonden door iemand en naar het asiel gebracht.
Ik wil wel zo'n oud hondje <3 alleen kan dat niet nu, jammer genoeg. Ik wil later ook echt alleen maar oude hondjes uit het asiel, ze zijn zo lief en schattig!