Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amaris schreef:Ik ben sinds ik regelmatig bij het asiel kom ook echt verbaasd over het aantal 'gevonden' dieren. Ik dacht echt dat zwerfhonden iets voor Amerika was ofzo (je weet wel, die hondenvangers met grote netten) maar meer als de helft is gevonden.
Zo pas nog een veel te dikke jack russel, die liep 's avonds bij de asieleigenaren bijna onder de auto. Het is dat ie licht van kleur was, en daardoor zagen ze hem lopen. Het is daar 's avonds stikdonker, want het is in buitengebied. Vermoeden: gewoon uit de auto gezet.
En dan het kleine abricot poedeltje van waarschijnlijk al 13 of ouder. Gevonden. ZO sneu. Wie wilt nou nog zo'n oud beestje? Nog een heel blij diertje, ondanks beetje doof en beetje slechtziend.
Ik heb al besloten dat als er niemand voor het diertje komt, dan mag ze bij mij 'eindigen'. Niet ideaal want ik werk fulltime, maar dan maar tijdelijk een paar keer in de week een uitlaatservice en wat meer vrij nemen. Je kunt zo'n oud friemeltje toch niet in het asiel laten sterven...
alleen kan dat niet nu, jammer genoeg. Ik wil later ook echt alleen maar oude hondjes uit het asiel, ze zijn zo lief en schattig!