Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kiki1976 schreef:Ja puber gedrag, want je reageert niet als een 17 jarige
Maar je zegt antwoord te hebben gehad op je vragen. Maar mag ik dan vragen waarom je er niets mee doet?
TS doet enkel wat haar zelf uit komt en doet niks met alle tips die de afgelopen 9 pagina's gegeven zijn. Vervolgens reageert ze ook nog eens ontzettend kinderachtig en tsja, de meeste bokkers houden nou eenmaal niet van dit soort dingen die heel dicht bij dierenmishandeling komen en dan krijg je zulke reacties.
is niet duur, maar voor je vissen een wereld van verschil.
vind ik geen enkel probleem. Maar ook daar kun je zo een bak voor halen tweedehands, liefst een bak van 1.20. Hoef je ook geen plantjes perse in te doen, want het zijn slopers
met een goede filterpomp en een juist oppervlakte, is het zuurstof ook prima.elizexbeau schreef:kiki1976 schreef:Ja puber gedrag, want je reageert niet als een 17 jarige
Maar je zegt antwoord te hebben gehad op je vragen. Maar mag ik dan vragen waarom je er niets mee doet?
Gelukkig ken jij me door en door inderdaad kiki....
Wen er maar aan, want door jullie betweterige gedoe zal ik heus niet de enige zijn die zo reageert.
Ik heb er wél wat mee gedaan.
DezeNaam schreef:vrouwke schreef:Jeminee, ik vind dat jullie wel erg ver gaan.
Ts doet er best, en jullie zitten maar op haar in te hakken.
Ja dan zou ik ook zo reageren.
Het is maar wat je 'je best doen' noemt.
Wij betweterig? Sorry, jij bent hier diegene die betweterig doet.
Ik wil prima de mening van anderen aan nemen, maar niet op deze manier. kiki1976 schreef:Als jij het normaal vind om iedereen compleet af te zeiken die het niet met je eens is en dat terwijl degene het normaal tegen jouw zegt, en een ander dan een bedweter te noemen.....lekker om gekeerde wereld.
In mijn ogen heb je er eigenlijk niets mee gedaan, want het feit blijft dat de ruimte te klein is. Een filter erbij is opzich wel goed, maar die zuurstofschelp weer niet.
Jammer dat je daar dan weer niet normaal op in wil gaan. Want daar reageer je dan weer niet op.
elizexbeau schreef:DezeNaam schreef:
Het is maar wat je 'je best doen' noemt.
Wij betweterig? Sorry, jij bent hier diegene die betweterig doet.
Ik herhaal alleen wat mijn buurman en buurvrouw van 65 jaar gezegd hebben. En sinds ze samen zijn hebben ze vissen, al behoorlijk lang dus.
Mocht ik betweterig overkomen: misschien kunnen jullie dan je manier van reageren eens aanpassen?Ik wil prima de mening van anderen aan nemen, maar niet op deze manier.
elizexbeau schreef:kiki1976 schreef:Als jij het normaal vind om iedereen compleet af te zeiken die het niet met je eens is en dat terwijl degene het normaal tegen jouw zegt, en een ander dan een bedweter te noemen.....lekker om gekeerde wereld.
In mijn ogen heb je er eigenlijk niets mee gedaan, want het feit blijft dat de ruimte te klein is. Een filter erbij is opzich wel goed, maar die zuurstofschelp weer niet.
Jammer dat je daar dan weer niet normaal op in wil gaan. Want daar reageer je dan weer niet op.
Er zitten toch plantjes in? Ik snap het probleem even niet?
kiki1976 schreef:Toch wil ik een kleine kanttekenig maken op het "vissen verstand" van je buren.
Want een luchtbellen pomp geeft belletjes, deze zuurstog belletjes worden niet opgenomen door het water. Het enigste wat zuurstof aan het water afgeeft zijn plantjes.
Vissen zetten zuurstof om naar Co2. Planten nemen Co2 op en zetten het om naar zuurstof.
Alleen door de belletjes van je luchtpomp word de co2 mee omhoog genomen. Waardoor de planten dus geen co2 kunnen opnemen en dus ook niets af kunnen geven aan het water.
En heeft eigenlijk in jouw geval een nadelig gevolg.
Die luchtpompjes zijn handig op bepaalde dingen (bv een tijdelijk medicijn) snel weer uit het water te halen.
Of als een tijdelijke oplossing van een paar uur, maar meer ook niet.
Opzich is de circulatie die je krijgt aan de oppervlakte wel goed, maar moet niet te erg wezen want dan heeft het weer nadelige gevolgen.
In een kom is het wateroppervlak eigenlijk so wie so al te klein om een gezonde circulatie te hebben.

elizexbeau schreef:Er zitten toch plantjes in? Ik snap het probleem even niet?
?
. Geloof het of niet, maar een aquarium houden is een aardig scheikundige bezigheid. hooiberg schreef:Oh crap, mijn 130-cm bak helemaal opgeleukt, en ik zag dat de kit aan het loslaten is. Dat wordt tussen nu en een jaar bak leeghalen, voorruit eruit snijden en opnieuw kitten; minstens twee weken laten drogen, hele heisa. Dat heb ik nog nooit gedaan, dus dat wordt nog wat...
Het glas is 8mm, en er zit nog net 3 mm kit op een paar plekjes.
[ [url]Afbeelding[/url] ]
Heeft iemand een keer een bak opnieuw gekit?

elizexbeau schreef:Je bent op de goede plek, al deze mensen hebben er ontzettend veel verstand van
Er is vast wel iemand die je kan helpen.