Bokkers met verstand van vissen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:59

Ja puber gedrag, want je reageert niet als een 17 jarige

Maar je zegt antwoord te hebben gehad op je vragen. Maar mag ik dan vragen waarom je er niets mee doet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:00

elizexbeau schreef:
Deze persoon vertelde me dat vissen zich aanpassen aan de kom. Dit hadden ze zelf mee gemaakt en ik vertrouw ze daarin!

De binnenkant (organen) groeit door. Dus jouw vissen zullen doodgroeien.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:00

Jeminee, ik vind dat jullie wel erg ver gaan.
Ts doet er best, en jullie zitten maar op haar in te hakken.
Ja dan zou ik ook zo reageren.
En overdrijven is ook een vak.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:01

kiki1976 schreef:

Maar je zegt antwoord te hebben gehad op je vragen. Maar mag ik dan vragen waarom je er niets mee doet?

Gelukkig ken jij me door en door inderdaad kiki....
Wen er maar aan, want door jullie betweterige gedoe zal ik heus niet de enige zijn die zo reageert.

Ik heb er wél wat mee gedaan.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:01

vrouwke schreef:

Het is maar wat je 'je best doen' noemt. :')

Wij betweterig? Sorry, jij bent hier diegene die betweterig doet.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:02

Als TS echt haar best zou doen zou er niet zo gereageerd worden :) TS doet enkel wat haar zelf uit komt en doet niks met alle tips die de afgelopen 9 pagina's gegeven zijn. Vervolgens reageert ze ook nog eens ontzettend kinderachtig en tsja, de meeste bokkers houden nou eenmaal niet van dit soort dingen die heel dicht bij dierenmishandeling komen en dan krijg je zulke reacties.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:03

Mag ik vragen wat je verwacht van je vissen? Wil je er plezier van hebben, er gezellig een halfuurtje voor zitten om te kijken hoe leuk en actief ze hun eten oppeuzelen? Dat je er 's middags naar uit kijkt om ze te voeren?

Of vis je liever iedere dag een dode vis uit het water, gooi je er liever iedere dag tientallen flesjes met chemische troep in om de waarden van het water nog redelijk te houden?

Jij weet wat je er aan kunt veranderen, het is voor jou niet lastig. Een grotere, tweedehands bak is zo gekocht.

Mijn vissen zitten in een groot aquarium, met filter, plantjes, alles. Toch gingen er tot voor kort telkens vissen dood. Ik wist bij god niet waar ik de fout zoeken moest, de waarden waren goed, planten deden het goed... Maar mijn vissen waren van de één op andere dag dood. Ik ging ze met tegenzin voeren, bang om weer een dood visje uit het water te moeten halen. Daar ga je aan kapot meid, echt waar.
Laatst bijgewerkt door Pacific op 14-10-13 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:03

Je hebt inderdaad antwoord gekregen op je vraag; nee zo kun je vissen niet houden en ja, ze gaan vergroeien. Dat is een zekerheid.

Je kan zo voor een bak kijken op marktplaats :) is niet duur, maar voor je vissen een wereld van verschil.
De goudvissen mogen zo bij mij in de vijver hoor! :) vind ik geen enkel probleem. Maar ook daar kun je zo een bak voor halen tweedehands, liefst een bak van 1.20. Hoef je ook geen plantjes perse in te doen, want het zijn slopers :') met een goede filterpomp en een juist oppervlakte, is het zuurstof ook prima.
Voor de guppen heb je een bak nodig van 60 cm, daar kun je wel makkelijk leuke platen in doen. Die slopen de boel tenminste niet.

Fouten maken is niet erg, want ook ik ben wel eens met de verkeerde vis thuis gekomen door slechte voorlichting.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:05

elizexbeau schreef:
kiki1976 schreef:

Gelukkig ken jij me door en door inderdaad kiki....
Wen er maar aan, want door jullie betweterige gedoe zal ik heus niet de enige zijn die zo reageert.

Ik heb er wél wat mee gedaan.

Helaas ben je de belangrijkste stap vergeten...

Ik vind het overigens wel grappig dat je hier om advies vraagt van mensen met verstand van vissen (en ja, dat hebben we) en vervolgens toch het advies van je buren volgt... Dat zegt dat kan wat jij wilt dat kan, terwijl wij allemaal zeggen dat het niet kan.

Something went completely wrong here.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 14-10-13 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:06

DezeNaam schreef:
vrouwke schreef:

Ik herhaal alleen wat mijn buurman en buurvrouw van 65 jaar gezegd hebben. En sinds ze samen zijn hebben ze vissen, al behoorlijk lang dus.

Mocht ik betweterig overkomen: misschien kunnen jullie dan je manier van reageren eens aanpassen? :) Ik wil prima de mening van anderen aan nemen, maar niet op deze manier.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:06

Als jij het normaal vind om iedereen compleet af te zeiken die het niet met je eens is en dat terwijl degene het normaal tegen jouw zegt, en een ander dan een bedweter te noemen.....lekker om gekeerde wereld.

In mijn ogen heb je er eigenlijk niets mee gedaan, want het feit blijft dat de ruimte te klein is. Een filter erbij is opzich wel goed, maar die zuurstofschelp weer niet.
Jammer dat je daar dan weer niet normaal op in wil gaan. Want daar reageer je dan weer niet op.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:07

kiki1976 schreef:
Als jij het normaal vind om iedereen compleet af te zeiken die het niet met je eens is en dat terwijl degene het normaal tegen jouw zegt, en een ander dan een bedweter te noemen.....lekker om gekeerde wereld.

In mijn ogen heb je er eigenlijk niets mee gedaan, want het feit blijft dat de ruimte te klein is. Een filter erbij is opzich wel goed, maar die zuurstofschelp weer niet.
Jammer dat je daar dan weer niet normaal op in wil gaan. Want daar reageer je dan weer niet op.

Er zitten toch plantjes in? Ik snap het probleem even niet?

DezeNaam

Re: Bokkers met verstand van vissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:08

Zuurstof zal sowieso te weinig zijn in een te kleine aquarium of kom.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:09

Ts, ooit bij stilgestaan dat onderzoeken en ideeën veranderen? Dat buurman en buurvrouw misschien zijn blijven steken en de ontwikkelen mbt welzijn van vissen niet hebben meegekregen?

Vroeger was het ook doodnormaal om een paard 24/7 in een stand te houden, tegenwoordig komt men daar ook op terug door onderzoek te doen. Nu wordt het gezien als zeer onwenselijk je paard 24/7 in een stand te zetten.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-10-13 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:09

elizexbeau schreef:
DezeNaam schreef:

Ik herhaal alleen wat mijn buurman en buurvrouw van 65 jaar gezegd hebben. En sinds ze samen zijn hebben ze vissen, al behoorlijk lang dus.

Mocht ik betweterig overkomen: misschien kunnen jullie dan je manier van reageren eens aanpassen? :) Ik wil prima de mening van anderen aan nemen, maar niet op deze manier.

Dat ze al heel lang vissen hebben wil niets zeggen, er is in heel wat jaren best wel veel verandert.
Vroeger dachten ze idd dat het goed was met een zuurstof/bruissteen (what ever) goed was. Helaas is na onderzoek gebleken dat het eerder een negatieve invloed heeft.
Ik kraak ze daarmee niet af, maar probeer je ergens voor te behoeden (en je vissen).

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:10

elizexbeau schreef:
kiki1976 schreef:

Lees dan één van m'n vorige post eens terug waar ik het in uitleg

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:11

Bruissteen is inderdaad af te raden. Ik gebruik de Bruissteen alleen als ik ziekte in de bak heb en door medicatie de boel extra moet beluchten.

kiki1976

kiki1976 schreef:
Toch wil ik een kleine kanttekenig maken op het "vissen verstand" van je buren.
Want een luchtbellen pomp geeft belletjes, deze zuurstog belletjes worden niet opgenomen door het water. Het enigste wat zuurstof aan het water afgeeft zijn plantjes.
Vissen zetten zuurstof om naar Co2. Planten nemen Co2 op en zetten het om naar zuurstof.
Alleen door de belletjes van je luchtpomp word de co2 mee omhoog genomen. Waardoor de planten dus geen co2 kunnen opnemen en dus ook niets af kunnen geven aan het water.

En heeft eigenlijk in jouw geval een nadelig gevolg.

Die luchtpompjes zijn handig op bepaalde dingen (bv een tijdelijk medicijn) snel weer uit het water te halen.
Of als een tijdelijke oplossing van een paar uur, maar meer ook niet.

Opzich is de circulatie die je krijgt aan de oppervlakte wel goed, maar moet niet te erg wezen want dan heeft het weer nadelige gevolgen.
In een kom is het wateroppervlak eigenlijk so wie so al te klein om een gezonde circulatie te hebben.

Deze bedoel ik

kiki1976

vuurneon schreef:
Bruissteen is inderdaad af te raden. Ik gebruik de Bruissteen alleen als ik ziekte in de bak heb en door medicatie de boel extra moet beluchten.

Precies, om alles zo snel mogelijk uit je water te krijgen

hooiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:12

Oh crap, mijn 130-cm bak helemaal opgeleukt, en ik zag dat de kit aan het loslaten is. Dat wordt tussen nu en een jaar bak leeghalen, voorruit eruit snijden en opnieuw kitten; minstens twee weken laten drogen, hele heisa. Dat heb ik nog nooit gedaan, dus dat wordt nog wat...

Het glas is 8mm, en er zit nog net 3 mm kit op een paar plekjes.

Afbeelding

Heeft iemand een keer een bak opnieuw gekit?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:14

elizexbeau schreef:

Vergelijk het met jezelf in het toilet opsluiten zonder wat voor ventilatie dan ook. Één keer in de week gaat er eventjes een raampje open.

Wat denk je dat er met de luchtkwaliteit gebeurt :)?

Ditzelfde gebeurt in jouw kom, extra versterkt door de zuurstofschelp die alle CO2 die door de vissen wordt 'uitgeademd' mee naar het wateroppervlak neemt waardoor de planten dit niet op kunnen nemen.

In een grote bak (120 cm) kan je imo prima ter decoratie een dergelijk iets hebben. Maar jouw cilinder is zo klein, dat alle CO2 zo goed als meteen wordt afgevoerd naar boven en niet waar het naar toe hoort te gaan :). Geloof het of niet, maar een aquarium houden is een aardig scheikundige bezigheid.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 19:15

hooiberg schreef:
Oh crap, mijn 130-cm bak helemaal opgeleukt, en ik zag dat de kit aan het loslaten is. Dat wordt tussen nu en een jaar bak leeghalen, voorruit eruit snijden en opnieuw kitten; minstens twee weken laten drogen, hele heisa. Dat heb ik nog nooit gedaan, dus dat wordt nog wat...

Het glas is 8mm, en er zit nog net 3 mm kit op een paar plekjes.

[ [url]Afbeelding[/url] ]

Heeft iemand een keer een bak opnieuw gekit?

Je bent op de goede plek, al deze mensen hebben er ontzettend veel verstand van :D
Er is vast wel iemand die je kan helpen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:16

elizexbeau schreef:
Je bent op de goede plek, al deze mensen hebben er ontzettend veel verstand van :D
Er is vast wel iemand die je kan helpen.

Dat sarcasme van je helpt iig niet met het vriendelijk blijven... Just so you know.

@ hooiberg, stel je vraag anders even in ons HK-topic, hier is de vraag wat off-topic en in het HK-topic zitten meer mensen met aquaria en jaren en jaren aan aquaria-ervaring.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 14-10-13 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

@Hooiberg,

Ik weet dat mijn ouders het in het verleden wel eens gedaan hebben. Ze hebben hier toen een speciale zuurvrije speciale aquariumkit voor gebruikt.

Ik weet niet of je een reserve bak hebt?
Maar als je het op een goede manier wilt doen, zou ik die nu alvast gaan opstarten. Hiervoor kan je een deel van het water van je huidige bak gebruiken.
Mocht j hier meer info over willen stuur dan maar een pb

vuurneon

Ts, ik heb mij ook flink verkeken op het houden van vissen :j
Dus het geeft niet dat er nu ook veel info op jou afkomt en dat je het even moet laten bezinken ;)