En tja, die riem omdoen. Twee maanden geleden is er hier een border collie gekomen die weg moest bij zijn baas. Beestje moest ook gevangen worden om de riem om te krijgen en begon van angst te plassen. Hij had gewoon nooit eerder een riem aangehad, wist hij veel. Riem omdoen gaat nog steeds niet echt handig maar dat zegt niets over zijn karakter, wel over het feit dat hij het nooit geleerd heeft.
En inderdaad, die gedragsdeskundigen

(waren toch dit soort testen?)

Totaal niet realistisch of enig verstand van honden........... en die fokker geeft mij ook geen prettig gevoel. Die was gewoon, om wat voor reden dan ook, blij van die hond af te zijn anders neem je hem wel terug en ga je op zoek naar een GOED thuis en geef je, bij het herplaatsen van je hond, niet alleen aan wat de pluspunten zijn van de hond maar ook eerlijk de minpunten.
...die herder hoorde volgens mij niet eens bij de test toch? De rest deed de hond juist erg goed. En dan nog, ze had die Herder misschien niet eens echt aan willen vliegen. Mijn herplaatser Thor reageert heel soms ook zo op een vreemde hond terwijl hij geen vlieg kwaad doet. Loopt met een grote boog om een blaffende Chihuahua.