Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
(ze blieven ook geen kvv trouwens, of barf, het moet warm zijn en zelf gevangen denk ik :-P). Mijn hond daarentegen, positief getest op kauwspier myositis doet het op geen enkele brok goed. Ik heb hem pas van de medicatie af sinds ik kvv ben gaan voeren. Hij heeft nooit meer diarree, of bloed wat er uit spuit, spuugt nauwelijks meer en kan zijn bek weer volledig open doen zonder de onderhoudsdosis prednisolon. Voor hem is het een ware vooruitgang geweest, maar had hij een gewoon gezonde hond geweest had hij waarschijnlijk gewoon brokken gehad
essiesilly schreef:Volgens mij hebben veel mensen een dikke jampotglas bril nodig.. Ik zeg helemaal nergens dat brok voerders slecht zijn en vers voerders goed.. Ik laat een etiket zien van een o zo goede dierenartslijn brok en daar zeg ik dat die dus helemaal niet zo goed is en dat mensen er maar van uit gaan dat deze brok goed is want hij is immers door dierenartsen samengesteld. Niet alleen voor honden voer maar ook mensen voeding kijk maar eens de reclames van bijv zonnatura wat er overal in zit
En daarmee bedoel ik dus dat men verder moet kijken dan de neus lang is
(Je proeft dan namelijk ook echt een beetje yoghurt)
Oenka schreef:ja maar je doet wel overkomen alsof ELKE brok troep is, en dat is gewoon niet zo

MissDD schreef:Als mensen brokken willen voeren, prima, moet een ieder voor zichzelf uitmaken, maar helaas kan geen enkele brok op tegen natuurlijk voedsel.
Billy schreef:Ik vind trouwens de "anti-barf-mafia" minstens net zo hard prediken dan de "barf-evangelisten".....
rien10 schreef:Met dit verschil dat brokken voerders geen item starten van "doe je ogen open en stop met Barfen en ga brokken voeren".
Echt, iedereen mag van mij 365 dagen per jaar zijn of haar hond voeren wat hij of zij wil. Ik dus ook.
) iedereen mag altijd voeren wat hij wil. Jij en ik.Kuggur schreef:MissDD schreef:Als mensen brokken willen voeren, prima, moet een ieder voor zichzelf uitmaken, maar helaas kan geen enkele brok op tegen natuurlijk voedsel.
Ach ik herhaal het nog maar eens;
Dus honden op "natuurlijk voedsel" leven langer dan die op brok? Nee.
Oh, maar dan dan leven ze toch gezonder, hebben minder last van allerlei ziekten tijdens dat even lange leven ? Nope óók niet.
Wel, dan hebben ze tenminste minder last van allergieen? Jammer, alweer mis, grappig genoeg zijn honden vaker allergisch voor verschillende dierlijke eiwitten dan voor granen (en het maakt echt niet uit of ze hun allergenen via brok of vers binnenkrijgen).
Prima dat je dit soort dingen graag wil geloven, het klinkt ook zo positief en natuurlijk, maar is geen enkele aanwijzing dat dit daadwerkelijk waar is.
Er zijn meer zaken in je post die niet kloppen, maar inhoudelijke discussies met wat ik ondehand de barf evangelisten ben gaan noemen (de irrationele redenatiemethoden en manier van "onderbouwen" hebben veel gemeen met die van fundamentalisten) zijn me onderhand te vermoeiend.
ivy_power89 schreef:Dan neem ik aan dat jij je paard ook geen brokken geeft?
Want ook die zijn bewerkt
Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
Als de een graag vlees wil voeren, omdat hij/zij zich daar goed bij voelt dan moet die gene dat lekker doen, dat is met brok ook zo!
Mijn honden zien er goed uit, en staan op brok........
De hond met lichamelijke klachten, kan niet op vlees want die spuugt zich helemaal leeg....
MissDD schreef:Want nogmaals mijn dier staat voorop dus als jij me kan aantonen dat versvoer minder voldoet dan brokken, dan zet ik mijn dieren weer over op brok. Ik sta altijd open voor goed onderbouwde argumentatie.