xIirtJj schreef:Wat is voor de rest trouwens je doel met het kalf? Gewoon nieuwsgierig, niet aanvallens oid.
Ik denk dat ik met koeienkeuringen mee wil gaan doen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik ben van plan om ermee te gaan "paardrijden" en het voor de wagen op te leren, samen met mijn merrie. Zou ik echt onwijs gaaf vinden; net als het vroeger ook werd gedaan 
(hier worden ze gewoon ingespoten met peneciline, maar denk niet dat jullie zo'n spuit of zo'n flesje in huis hebben om dit zelf te gaan doen
) SienenIvo schreef:xIirtJj schreef:Wat is voor de rest trouwens je doel met het kalf? Gewoon nieuwsgierig, niet aanvallens oid.
Ik denk dat ik met koeienkeuringen mee wil gaan doen.

SienenIvo schreef:Dat is cool! Hoe heb je dat gedaan?

MarlindeRooz schreef:Ah wat schattig een kalfje!
Kijk, dit beest heeft het 10x beter dan de meeste kalfjes op melkveebedrijven. Die zitten in een kalverenhok, alleen en die krijgen helemaal geen aandacht. En áls ze niet naar de slacht gaan dan duurt het ook nog wel even voordat de gemiddelde kalf/pink een weiland ziet.
BalouArera schreef:SienenIvo schreef:Dat is cool! Hoe heb je dat gedaan?
Meestal als we bij de koeien waren die al vanaf de geboorte tam zijn gemaakt kwamen er nieuwsgierige koeien kijken, die gingen we aaien enzo steeds verder.
Eigenlijk hebben we maar 2 kalfjes tam gemaakt vanaf de geboorte, de rest kwam vanzelf en zijn hondsbrutale schatjes geworden!
SienenIvo schreef:MarlindeRooz schreef:Ah wat schattig een kalfje!
Kijk, dit beest heeft het 10x beter dan de meeste kalfjes op melkveebedrijven. Die zitten in een kalverenhok, alleen en die krijgen helemaal geen aandacht. En áls ze niet naar de slacht gaan dan duurt het ook nog wel even voordat de gemiddelde kalf/pink een weiland ziet.
Dankjewel voor je reactie!
[/quote]
[/quote]
De meeste boeren kunnen alleen maar dromen van robots