Staffordshire bull terrier eigenaren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:34

Hier ook allemaal overleefd, alleen me reutje is 24 uur niet naar buiten geweest.
Je krijgt hem wel naar buiten maar doet helemaal niks.
De pups hebben heerlijk geslapen en er niks van mee gekregen.

_PatriciaH

Re: Staffordshire bull terrier eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:05

Die van ons gaat gelukkig nog in de tuin plassen...

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:25

Dat deed die van ons helaas ook niet.
Dus woensdag ochtend moest hij heel nodig, gelukkig is het maar 1 keer per jaar.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:26

Dit jaar was onze jongste wat van slag door de vuurwerk maar ze mistte dan ook de steun van haar witte vriend die we op 27 dec jl helaas moesten inslapen.

_Liza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:59

onze hond heeft niet op t vuurwerk gereageerd, hij sliep gewoon lekker om 12 uur

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:23

Zorry, hier ook 1 hond gehad die heel de dag opgehouden heeft.. De andere is tussendoor nog de tuin in geweest. Blij dat we er weer vanaf zijn!

Rozenveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 18:27

Mijn hondje wilde wel onder de tegels door. Zo schrikkerig... blij voor de hond dat het allemaal weer voorbij is. Zelf houd ik dr wel van. Haha :D

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:12

Die van ons heeft echt niks van vuurwerk, die doet dan nog steeds gewoon zijn eigen ding... Scheelt dat wij achteraf wonen en dus ook geen angst hebben voor vuurwerk in de tuin en zo

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:54

Hallo mede stafford eigenaren,

Ik zit met een probleem en ik hoop dat misschien iemand van jullie mij zou kunnen helpen.

Ik heb twee staffords. Een reu (wel geholpen) en een teef. De reu is 5 jaar en de teef 3 jaar. Beide hebben wij van pup af aan. De eerste twee jaar is dit super gegaan dikke maatjes waren het. Het teefje was wel moeilijk naar andere honden maar met onze reu was ze ontzettend lief hij was de baas en zij probeerde dit ook niet te veranderen.
Dit veranderde toen wij ander half jaar geleden gingen verhuizen. Zij had bedacht dat ze bij het nieuwe huis de baas wilde zijn. Dit zorgt nu steeds vaker voor conflicten waarbij het er echt ontzettend hard aan toe gaat. Ik heb hiervoor al hulp gekregen van iemand die al jaren met staffords werkt etc. maar helaas gebeurd het toch regelmatig dat er een gevecht ontstaat. Nu heeft de reu ruim een jaar gedacht als zij mij los laat dan ga ik snel weg en is alles weer prima. Maar sinds kort is hij het helemaal zat dat hij aangevallen wordt door haar en vecht hij terug. Op het moment dat ze nu aan het vechten zijn moet je ze echt met twee mensen uit elkaar halen. Ik ben echter vaak alleen thuis.
Omdat we het risico niet willen lopen dat ze elkaar grote schade toebrengen leven ze nu apart van elkaar en kiezen we ervoor om zsm een ander huisje voor haar te zoeken.

Nu is mijn vraag aan jullie, weten jullie buiten marktplaats nog plekken waar ik haar aan kan bieden? Of weten jullie misschien iemand die een lieve hond zoekt? Ze is echt super lief voor mensen maar met andere honden gaat het gewoon niet. Het zou voor haar ook veel meer rust geven als ze bij iemand zou kunnen wonen waar geen andere honden zijn. Nu is ze constant op haar hoede wat ook weer stress veroorzaakt.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:20

Helaas weet ik persoonlijk geen mensen die een hond zouden willen, ik heb er al twee ;)...maar je zou wel kans kunnen maken op verschillende groepen op fb onder andere https://www.facebook.com/AmerikaanseStaffordNL?fref=ts en zo zijn er meer van dat soort groepen, dan heb je tenminste ook mensen die bekend zijn met het ras..

Heel veel succes met vinden van de juiste plek...

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:48

Bedankt voor de tip, dat is inderdaad wel slim dat ga ik straks even doen

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:46

Ik zou het eens bij staffs and more proberen. Die helpen volgens mij bij herplaatsingen.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:54

Ik denk dat een stafford ergens anders plaatsen nog niet zo makkelijk is.
Vooral niet de stafford met de meest voorkomende kleur.
Ja raar maar waar.
heb je een aparte kleur staan ze in de rij.
maar er worden ook zoveel volwassen stafford aangeboden.
en er zijn ook genoeg mensen die een volwassen stafford niet aan durven om in huis te nemen.
maar hoop natuurlijk dat jij snel een oplossing vind voor je honden

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 07:39

Bedankt voor de tip!

Helaas heeft ze geen bijzondere kleur, ze is bruin. Maar wel een erg mooi hondje.

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:49

Mag ik me hier ook melden? :)

Wij zijn sinds vorige week in het bezit van een 6-jarig Engels Stafford teefje, Tess.
Foto van haar:
Afbeelding

We hadden eigenlijk helemaal niets met dit ras, totdat we het asiel binnenstapten. We hadden eerst gezegd vooral geen Stafford te willen (Tja, ze hebben een reputatie, en ik voelde me er gewoon niet helemaal goed bij), maar zij matchte gewoon erg goed met onze Basset Hound! En met ons natuurlijk. :)
Helaas heeft vandaag wel hun eerste felle gevecht plaatsgevonden, wat eindigde met een gescheurde lip en een geperforeerd oor voor de Basset... Ze hebben in ieder geval wel stevige kaken, die Staffords...

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:18

O, dat is minder en wel balen van het gevecht! Gaan ze nu wel weer met elkaar om?
zelf heb ik er helaas ook ervaring mee, maar nu een paar gevechten verder gelukkig geen problemen meer. Wel met vreemde honden trouwens...

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:45

Nee, eigenlijk is het best een rotsituatie momenteel... Winston ontwijkt haar enorm en zij gaat hem soms gewoon uitdagen. Als hij dan nog maar naar haar kijkt probeert ze gewoon aan te vallen. Tot nu toe heb ik het kunnen voorkomen met een fikse brul, maar we overwegen sowieso wel om een hondengedragstherapeut te raadplegen omdat ik hier totaal geen ervaring mee heb. Naast dit is het gewoon een geweldige hond, dus we willen het gewoon zo snel mogelijk oplossen of ermee leren omgaan :)

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:20

Ik denk dat het een kwestie van leren mee om te gaan word.
Bij mijn hond weet ik dat dit gedrag er nooit meer uit gaat. Heb haar ook vanaf latere leeftijd. Voorgeschiedenis onbekend, maar is slecht geweest! Veel puppies, ondervoed en veel vage littekens.
Heb haar nu 2,5 jaar en heb gehoorzaamheids cursussen gevolgd. Daardoor is ze minder fel op andere honden gaan reageren, maar kan haar bijvoorbeeld nooit los laten bij andere, vreemde honden.
Maar nu aan de lijn, totaal geen problemen meer, wat in het begin dus wel was.

Toen de andere hond erbij kwam, als pup, dachten we dat het wel goed zou gaan.omdat ze eigenlijk nooit een pup aan zouden vallen. Dacht ik...
Dat was dus niet het geval.
Elke keer als we er niet bij waren, zaten ze apart. Waren we erbij liepen ze bij elkaar. Samen uitlaten, samen mee in de auto en dit ging goed. Uiteindelijk hebben ze vorig jaar nog een keer samen gevochten, en nu zijn het 2 handen op 1 buik! Zitten samen, ook als er niemand thuis is.
Maar het heeft heel veel tijd, geduld en moeite gekost!