Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kirsha schreef:Dus eerst is het een gedumpte kat en dan is het opeens een boerderijkat, zonder dat er ook maar enige aanwijzing voor is... Typisch.
JustLizz schreef:Hey TS, ik vind het super dat je het katje zo netjes opvangt, mijn complimenten.
Ik snap dat je niet tegen je ouders in kunt gaan, maar begrijp ook de meningen van de anderen hier.
Het is een kleine moeite om te laten controleren of het diertje een chip heeft en waar zijn baasjes eventueel zijn.
Ik zou het zelf heel vervelend vinden als mijn kat in deze periode weg zou lopen en mensen er vanuit zouden gaan dat hij gedumpt is en daarom mijn kat een week binnen houden. En katten (ook jonkies) kunnen soms van verder komen, dus het is niet gezegd dat hij gedumpt is of per se uit de buurt moet komen.
Hopelijk beseffen je ouders snel dat het een kleine moeite is om de chip uit te laten lezen (als hij die heeft). Hopelijk vind hij dan zijn baasjes.
Mocht hij geen baasjes hebben, dan kun je hem altijd nog houden als dat mag van je ouders. Het is een leuk beestje om te zien.
_San87_ schreef:Veel plezier met je nieuwe kat. Vergeet niet je diertje te laten chippen, er zijn meer mensen in NL die denken zoals jij
want een chip controleren is blijkbaar ook te moeilijk voor sommige mensen. Vereentjex schreef:alsof ik niet zou begrijpen waarom dat zo belangrijk is, natuurlijk weet ik dat wel!dat enten bedoelde ik mee dat hij wellicht omdat hij zo jong is ook nog prikjes moet en dan gelijk laten controleren net als de andere katten.
maar dat gaat nu gewoon niet! en ik snap gewoon niet dat iedereen hier stoom af loopt te blazen op mij?
het kan ook wel iets vriendelijker (sommige) want dit is niet het doel waarvoor ik het topic heb geopend
Aprils_joke schreef:_San87_ schreef:Veel plezier met je nieuwe kat. Vergeet niet je diertje te laten chippen, er zijn meer mensen in NL die denken zoals jij
waarom chippen ? gewoon na de eerste de beste tattoo shop. en op de buik je naam en adres laten tattoeeren.want een chip controleren is blijkbaar ook te moeilijk voor sommige mensen.
Brainless schreef:Doordat jullie hebben aangegeven dat hij geen chip heeft, komt hij niet naar voren als je zoekt op "met chip''.
Dan kun je het beter op ''onbekend'' zetten, dan komt hij ook naar voren als mensen zoeken op ''met chip''.
http://www.amivedi.nl/DierDetail.aspx?MeldingId=844353
lifaya schreef:maar ik snap nog steeds niet waarom er niet gebeld word naar de dierenambulance? Dat jullie wel de kat willen enten op eigen kosten komt op mij meer over dat jullie het dier gewoon willen houden en al aannemen dat het niet gechipt is...
als een ambu een regiofunctie heeft (dus meerdere dorpen moet bedienen) wil je wel eens ritkosten moeten betalen, zeker als het om iets simpels gaat als het alleen uitlezen van een chip. Dan ben je goedkoper uit als je zelf even langs een DA gaat.