Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: Ik wil op vakantie dus dan dump ik: ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 06:03

Dus eerst is het een gedumpte kat en dan is het opeens een boerderijkat, zonder dat er ook maar enige aanwijzing voor is... Typisch.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 06:31

Ts, laat je niet gek maken.
Normaal als er bij iemand een poesje/kat ontsnapt zijn ze dom volgens bokt, dan moeten ze beter opletten.
Nu is er een poesje ontsnapt/ of gedumpt en nu krijgt TS de volle laag.
Terwijl Ts het netjes opvangt, voor het zelfde geld was ze onder een auto gelopen.
Als ik een huisdier kwijt ben dan maak ik er werk van.
Het is nu een paar dagen geleden en er hangt geen aanplakbiljet of weet ik veel.
Is het dan nooit goed? Moet er altijd kritiek gegeven worden?
Ts is 14, die heeft te luisteren naar haar ouders, en dan om zo aangevallen te worden.
Ik vind dit erg laag!!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 06:54

Misschien komt de kat van ver en hangen er daar in de buurt wel aanplakbiljetten. Zeker met verhuizingen ed willen die gekke kattebeesten nog wel eens heel ver lopen. Ik heb hier jaarlijks gemiddeld zo'n 5 honden aanlopen, sommige dieren komen echt van drie dorpen verderop. Die mensen zijn altijd stomverbaasd dat hun hond helemaal bij ons beland is. En ze zijn dolblij dat ze hun dier weer terug hebben. Ik bel altijd gelijk de politie en die komt dan de chip uitlezen, bellen de eigenaars en de eigenaars pikken hem bij ons weer op.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 07:26

Nogmaals, de Dierenambulance kost helemaal niks.

Die mensen komen AAN HUIS, en controleren GRATIS of hij een chip heeft. Daar hoe je toch geen toestemming voor van je ouders? En zo ja, vraag het, bel de Dierenambu. En laat de kat checken! Kleine moeite.

En ja, ik heb zoal wat beesten gevonden. Ook zonder chip. Op jou leeftijd ging ik gewoon langs een DA. Op de fiets ja. Met een konijn, kat, hond in een doosje. JA! En dat ook rustig zonder toestemming van mijn ouders. En anders melde ik het eh ging ik. Die waren juist blij met het nemen van initiatief. Maargoed, ik begrijp zelf ook dat niet alle ouders zo zijn.

Bij deze alsnog. Bel de Dierenambulance, en laat (nogmaals) GRATIS de chip controleren. De enige moeite die het jou kost het het belletje plegen. No big deal toch....

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 08:25

Kirsha schreef:
Dus eerst is het een gedumpte kat en dan is het opeens een boerderijkat, zonder dat er ook maar enige aanwijzing voor is... Typisch.

of gewoon een boerderij kat die gedumpt is? zit dit katje eruit alsof het een dure raskat is? NEE mijn andere kater zit er precies zo uit! en alle katten in deze hele omgeving hoezo is dat typisch? wat ik typisch vind is dat bokt het NOOIT goed vind maar altijd wel kunnen zeggen wat ze zelf zo goed doen, en ik heb echt geen zin meer om dat allemaal aan te moeten horen, want ik weet het nou wel. en wij bepalen wat er hier gebeurd met die kat en door mij zo af te zeiken bereik je heus niks meer mee >;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:28

Veel plezier met je nieuwe kat. Vergeet niet je diertje te laten chippen, er zijn meer mensen in NL die denken zoals jij

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:31

TS je had hem toch aangemeld bij amevedi hé?
Kan je daar geen link van geven, dan kunnen bokkers uit je buurt hem delen en dan vinden we zo misschien wel een ongeruste eigenaar.

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 08:32

RobinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:51

Tjaaa.. bij mijn ouders ook zo'n gevalletje. Mijn ouders wonen vrijstaand en hebben kippen, konijnen en mijn paarden staan er.
Twee weken geleden op een vrijdag reed mijn pa naar zijn werk, ging de bocht om vanaf huis, zat een zwart konijntje met flapoortjes aan de weg. Mijn pa stoppen, konijntje bleef zitten, opgepakt en op de stoel naast hem gezet. Beestje was graatmager. Dus hij heeft het konijntje thuis gebracht en in het buitenverblijf gedaan.
Nu gaat het goed met hem, eet goed en loopt een beetje los rondom zijn hok.
Dit konijn is waarschijnlijk een aantal weken ook gedumpt. Een konijn wordt niet heel tam geboren in de natuur......

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:54

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:56

Hey TS, ik vind het super dat je het katje zo netjes opvangt, mijn complimenten.
Ik snap dat je niet tegen je ouders in kunt gaan, maar begrijp ook de meningen van de anderen hier.
Het is een kleine moeite om te laten controleren of het diertje een chip heeft en waar zijn baasjes eventueel zijn.
Ik zou het zelf heel vervelend vinden als mijn kat in deze periode weg zou lopen en mensen er vanuit zouden gaan dat hij gedumpt is en daarom mijn kat een week binnen houden. En katten (ook jonkies) kunnen soms van verder komen, dus het is niet gezegd dat hij gedumpt is of per se uit de buurt moet komen.

Hopelijk beseffen je ouders snel dat het een kleine moeite is om de chip uit te laten lezen (als hij die heeft). Hopelijk vind hij dan zijn baasjes.
Mocht hij geen baasjes hebben, dan kun je hem altijd nog houden als dat mag van je ouders. Het is een leuk beestje om te zien.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:21

JustLizz schreef:
Hey TS, ik vind het super dat je het katje zo netjes opvangt, mijn complimenten.
Ik snap dat je niet tegen je ouders in kunt gaan, maar begrijp ook de meningen van de anderen hier.
Het is een kleine moeite om te laten controleren of het diertje een chip heeft en waar zijn baasjes eventueel zijn.
Ik zou het zelf heel vervelend vinden als mijn kat in deze periode weg zou lopen en mensen er vanuit zouden gaan dat hij gedumpt is en daarom mijn kat een week binnen houden. En katten (ook jonkies) kunnen soms van verder komen, dus het is niet gezegd dat hij gedumpt is of per se uit de buurt moet komen.

Hopelijk beseffen je ouders snel dat het een kleine moeite is om de chip uit te laten lezen (als hij die heeft). Hopelijk vind hij dan zijn baasjes.
Mocht hij geen baasjes hebben, dan kun je hem altijd nog houden als dat mag van je ouders. Het is een leuk beestje om te zien.

Tja dit is dus het hele punt waar het om gaat,
iedereen probeert TS uit te leggen waarom het uitlezen van een eventuele chip zo belangrijk is
maar haar ouders zien er het nut waarschijnlijk niet van in (best bijzonder want ze willen het diertje wel laten enten...???)

Bij Amivedi staan trouwens ook tips wat je moet doen als je een dier gevonden hebt, mischien kun je dat aan je ouders laten lezen TS
daar staat namelijk ook dat het uitlaten lezen van een eventuele chip erg belangrijk is!

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 09:37

alsof ik niet zou begrijpen waarom dat zo belangrijk is, natuurlijk weet ik dat wel!dat enten bedoelde ik mee dat hij wellicht omdat hij zo jong is ook nog prikjes moet en dan gelijk laten controleren net als de andere katten.
maar dat gaat nu gewoon niet! en ik snap gewoon niet dat iedereen hier stoom af loopt te blazen op mij?
het kan ook wel iets vriendelijker (sommige) want dit is niet het doel waarvoor ik het topic heb geopend

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:38

maar ik snap nog steeds niet waarom er niet gebeld word naar de dierenambulance? Dat jullie wel de kat willen enten op eigen kosten komt op mij meer over dat jullie het dier gewoon willen houden en al aannemen dat het niet gechipt is...

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:40

_San87_ schreef:
Veel plezier met je nieuwe kat. Vergeet niet je diertje te laten chippen, er zijn meer mensen in NL die denken zoals jij

waarom chippen ? gewoon na de eerste de beste tattoo shop. en op de buik je naam en adres laten tattoeeren. :j want een chip controleren is blijkbaar ook te moeilijk voor sommige mensen.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:41

Vereentjex schreef:
alsof ik niet zou begrijpen waarom dat zo belangrijk is, natuurlijk weet ik dat wel!dat enten bedoelde ik mee dat hij wellicht omdat hij zo jong is ook nog prikjes moet en dan gelijk laten controleren net als de andere katten.
maar dat gaat nu gewoon niet! en ik snap gewoon niet dat iedereen hier stoom af loopt te blazen op mij?
het kan ook wel iets vriendelijker (sommige) want dit is niet het doel waarvoor ik het topic heb geopend

welcome to bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:41

TS is 14, die zal toch echt toestemming van haar moeder moeten hebben voor ze de Dierenambulance kan bellen om langs te komen. Ze moet die mensen wel in / aan huis laten, en ik mocht dat als minderjarige écht niet van mijn ouders..

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 09:41

Aprils_joke schreef:
_San87_ schreef:

waarom chippen ? gewoon na de eerste de beste tattoo shop. en op de buik je naam en adres laten tattoeeren. :j want een chip controleren is blijkbaar ook te moeilijk voor sommige mensen.

>;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:48

Doordat jullie hebben aangegeven dat hij geen chip heeft, komt hij niet naar voren als je zoekt op "met chip''.
Dan kun je het beter op ''onbekend'' zetten, dan komt hij ook naar voren als mensen zoeken op ''met chip''.

http://www.amivedi.nl/DierDetail.aspx?MeldingId=844353

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 09:48

Brainless schreef:
Doordat jullie hebben aangegeven dat hij geen chip heeft, komt hij niet naar voren als je zoekt op "met chip''.
Dan kun je het beter op ''onbekend'' zetten, dan komt hij ook naar voren als mensen zoeken op ''met chip''.

http://www.amivedi.nl/DierDetail.aspx?MeldingId=844353

oja, zal even veranderen. bedankt!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:00

Goed dat je de kat hebt aangemeld op amivedi, hopelijk is er alsnog wel een tijd en kans om de chip uit te lezen, zou me geen raad weten als ik nu mijn kat kwijt zou zijn :(

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:14

lifaya schreef:
maar ik snap nog steeds niet waarom er niet gebeld word naar de dierenambulance? Dat jullie wel de kat willen enten op eigen kosten komt op mij meer over dat jullie het dier gewoon willen houden en al aannemen dat het niet gechipt is...

In sommige regio's moet je wel degelijk betalen wil je de dierenambu voor 'zoiets' laten komen. Veelal de ritkosten en in een aantal gevallen is dat nog een aardig bedrag. Zoals sommige hier opperen: ' er maar van uit gaan dat de kat gedumpt is omdat het vakantietijd is' daar valt ' er maar vanuit gaan dat de dierenambu en de dierenarts gratis komen/chip lezen' ook onder. Maar een belletje kan uiterArd nooit geen kwaad.

Tuurlijk moet de TS met het beestje naar de dierenarts om te controleren op een eventuele chip. Weet niet hoever de dierenarts bij de TS vandaan is, maar TS is 14!! Dan ben je zeker als je ook een kat mee moet nemen net iets minder mobiel en dus in zulke situaties afhankelijk van je ouders.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:24

Ik heb tijdelijk bij de dierenambu gezeten en er werden geen ritkosten gerekend hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:26

Ritkosten is heel erg van de regio afhankelijk :j als een ambu een regiofunctie heeft (dus meerdere dorpen moet bedienen) wil je wel eens ritkosten moeten betalen, zeker als het om iets simpels gaat als het alleen uitlezen van een chip. Dan ben je goedkoper uit als je zelf even langs een DA gaat.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 10:27

In jou regio misschien niet.
Ik ben recent gestopt met vrijwilligerswerk voor de dierenambu en daar werden voor het uitlezen van chips aan huis wel degelijk ritkosten in rekening gebracht.