Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
little_king schreef:Sjolvir schreef:Even de knuppel in het hoenderhok.
Waarom zou een kleiner dier minder kosten terwijl het dezelfde tijd kost als een groter dier?
Qua hoeveelheid medicijnen snap ik hem, maar verder?
Die knuppel is er al diverse keren ingegooid maar daar komt door de mensen die het zo duur vinden geen antwoord op.
Ik zie het verschil tussen een rat en een kat of hond ook niet, op de medicijnen na.
Maar voor de rest is het gelijk.
Dus waarom dan de helft goedkoper willen?
Aanschafwaarde?
Hoeveel poezen zijn er niet gratis te krijgen? Toch heeft niemand het er over als dat 50 euro kost.
little_king schreef:Sjolvir schreef:Even de knuppel in het hoenderhok.
Waarom zou een kleiner dier minder kosten terwijl het dezelfde tijd kost als een groter dier?
Qua hoeveelheid medicijnen snap ik hem, maar verder?
Die knuppel is er al diverse keren ingegooid maar daar komt door de mensen die het zo duur vinden geen antwoord op.
Ik zie het verschil tussen een rat en een kat of hond ook niet, op de medicijnen na.
Maar voor de rest is het gelijk.
Dus waarom dan de helft goedkoper willen?
Aanschafwaarde?
Hoeveel poezen zijn er niet gratis te krijgen? Toch heeft niemand het er over als dat 50 euro kost.
Gini schreef:Ook een hond of paard kan je snel en pijnloos uit hun lijden verlossen hoor. Uiteraard als je weet wat je doet, maar dat is bij een muis, rat, konijn ook zo.
Maar ik merk het al...een paard of hond is iets heel anders.
Gini schreef:Ook een hond of paard kan je snel en pijnloos uit hun lijden verlossen hoor. Uiteraard als je weet wat je doet, maar dat is bij een muis, rat, konijn ook zo.
Mindim schreef:Waarom zeg je dat, hier wordt al 2 maal genoemd, dat wanneer jij de kunde hebt je paard af te schieten, men daar de voorkeur aan geeft, dus ik snap je reactie niet.
Sjolvir schreef:Wat ik beetje krom vind is, dierenarts moet blijkbaar wel mensen met kleindier heel serieus nemen
er veel van weten, maar niet iedereen wil er dan voor betalen.
Kan niet van 2 walletjes eten he?! en serieus behandeld worden en voor een habbekrats, zal vast
wel ergens goedkoper zijn, maar tijd gestoken in een muis, kost net zo veel als tijd gestoken in een paard.
Aanschafprijs van dier heeft daar niets mee van doen.
En Little King inderdaad in NL kan je eenvoudig een gratis kat krijgen.
Heb er hier 2 beiden gratis, de een was van de weg afgeschraapt de andere was een boerderij kitten.
NeverGiveUp schreef:Wordt daar ook een beetje ziek van
Moet ik maar mijn geld in te rondte kunnen en willen gooien omdat ik toevallig dieren heb
Iets duur vinden betekend niet gelijk dat je het niet waard bent om een huisdier te hebben.
Gini schreef:Even een vraag: tot welke grootte vinden jullie het veilig om een dier zelf te doden?
Een hamster en muis zijn blijkbaar geen probleem. Mag een konijn ook? En een chihuahua?
Samiyah schreef:NeverGiveUp schreef:Wordt daar ook een beetje ziek van
Moet ik maar mijn geld in te rondte kunnen en willen gooien omdat ik toevallig dieren heb
Iets duur vinden betekend niet gelijk dat je het niet waard bent om een huisdier te hebben.
Precies!
Ik vind 50 euro eigenlijk belachelijk veel geld hiervoor... Los van het feit dat het om een ratje gaat, eigenlijk vind ik het voor een hond ook al veel.![]()
Ik heb cavia's en laatst eentje met schurft.. Voor 5 minuutjes kijken en een mini tubetje zalf was ik ook 50 euro lichter.. Tja, je gaat mij niet vertellen dat dierenartsen niet ontzettend veel winst maken op dat soort dingen. Maargoed, je wil natuurlijk graag dat je beestje beter wordt(in TS haar geval: rustig inslaapet)dus je hebt weinig keus. Tegen de muur aanslaan lijkt me persoonlijk niet zo'n fijne dood + je hebt de kans dat het niet in 1 keer goed gaat.
Mindim schreef:Ik geen een. Ik zou in laten slapen en ook de 50 euro betalen om een rat in te laten slapen, maar dat wil niet zeggen dat ik die 50 euro niet prijzig vindt. Verder ben je een beetje sensatie aan het zoeken door er andere zaken bij te gaan halen.
Gini schreef:Mindim schreef:Ik geen een. Ik zou in laten slapen en ook de 50 euro betalen om een rat in te laten slapen, maar dat wil niet zeggen dat ik die 50 euro niet prijzig vindt. Verder ben je een beetje sensatie aan het zoeken door er andere zaken bij te gaan halen.
Vandaag om 11.41 zei Gini dit:
Ik snap dat mensen het een enorm bedrag vinden.
Banjer schreef:Wat een belachelijke bekrompen reacties lees ik hier zeg.... bah! Valt me tegen dat zelfs een groentje een lüllige reactie geeft.
Alsof een ratje of ander knaagdier minder waard is omdat hij/zij toevallig kleiner is en goedkoper in de aanschaf...
Als je het geld er niet voor hebt, of niet voor over hebt, dan moet je er gewoon niet aan beginnen... dieren kosten nu eenmaal geld... en ja, euthanasies zijn duur, in verhouding tot de aanschafprijs... maar om dan maar te spreken van zelf doden door nek om te laten draaien, of tegen een muur te gooien.. daar draait mijn maag van om...
Ik mag het niet zeggen misschien... en of het me een OW oplevert zie ik wel... kan me niets schelen, maar ik wil het toch even kwijt: stelletje heikneuters zijn jullie... dat noemt zich dierenliefhebbers...