Duitse herder nestje op komst.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Talsha

Re: Duitse herder nestje op komst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:27

Wat zonde van de 2 overleden pups, maar wat fijn dat de andere 6 in orde zijn!

Is moeders al weer een klein beetje bijgekomen van de heftige bevalling?

Wat een ontzettende gave pups zeg!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 08:32

Gefeliciteerd met je pups. Mag ik vragen waarom je ze op stro hebt?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 10:29

Talsha schreef:
Wat zonde van de 2 overleden pups, maar wat fijn dat de andere 6 in orde zijn!

Is moeders al weer een klein beetje bijgekomen van de heftige bevalling?

Wat een ontzettende gave pups zeg!!

Ze is erg moe en heeft ook wat verhoging maar gelukkig zakt het wat nu. Is allemaal een beetje veel geweest voor haar. Maar komt wel weer. Houd haar goed in de gaten.

kohtje schreef:
Gefeliciteerd met je pups. Mag ik vragen waarom je ze op stro hebt?

Daar ze dat bij haar eigenaar zo gewend is en ook mede daar ze alles van stof meteen vernield en ik dat risico niet wil nemen dat zij of de pups dan daar wat van binnen gaan krijgen of naar huis gaan met sloopgedrag. Zo doet ze daarmee niks.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:37

Ik was gewoon benieuwd,vind het nm niet ideaal voor de pups.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 10:40

Wat sneu voor der! Heeft ze veel verhoging gehad? Heeft ze eigenlijk nog speciale zorg nodig in verband met de stuit liggingen die er waren?

Ben er na je verhalen inderdaad ook niet bang voor, dat ze niet goed in de gaten gehouden zou worden ;) :) .

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:14

kohtje schreef:
Ik was gewoon benieuwd,vind het nm niet ideaal voor de pups.

Wat is er mis met stro? Isoleert prima, en gemakkelijk te vervangen als het vuil wordt.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 12:43

Ja ik vind stro ook ideaal en ken hier ook alleen maar fokkers van Duitse herders die het zo doen. Veel Duitse herders zijn slopers en dat risico wil je niet nemen. En net wat Kuggur zegt, dagelijks gaat alles eruit en weer nieuw erin. En de pups kruipen er ook heerlijk in ook met de warmte. Enige nadeel is dat het kan prikken maar nog nooit problemen mee gehad.

Talsha@ ze had gisteren bijna 40 maar wat verhoging na de bevalling is vrij normaal en het is dan ook nog eens extreem heet. Vanochtend zat ze op 38,8.
Nee op zich niet maar houd ze wel goed in de gaten daar ze allemaal wel wat vruchtwater binnen hebben gekregen wat je niet voorkomen kan maar hebben we gelijk afgezogen en wat voor gegeven en controleer ze 3 x daags en luister dan ook even naar de longtjes en tot nu alles toppie. Ook worden ze dan gewogen om te controleren of ze netjes aankomen. enz.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:39

Zijn ze nou allemaal zwart? Zijn Duitse Herder pups altijd zwart als ze geboren worden of ben ik nou dom aan het brabbelen? :o? :o?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 13:48

In het begin zijn ze nagenoeg zwart, als ze beginnen te groeien ga je steeds meer het bruine zien. Deze zijn wel een stukje donkerder als de kynologische herders daar de vader een werkhond is met behoorlijk wat zwart. 1 is er iets lichter. Ik vermoed dat ze zo gaan worden als de vader.

http://zwinger-von-lamaxoda.webs.com/cn ... enburg.htm

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:02

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met je pups!

wat een prachtfoto van cara (vlgs mij toch??) in de banner, echt miss pluis op die foto :P

ik vroeg me af hoe je nu al aan de pups kunt zien dat ze kort danwel langharig zijn? Want voor mij zien ze er dus hetzelfde uit, of kun je nu al verschil in de haarlengte zien?
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 22-07-13 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:07

ohhhhhhhh je hoeft ze niet in te pakken, neem er zo wel 1 mee

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 14:13

Caira schreef:
ohhhhhhhh je hoeft ze niet in te pakken, neem er zo wel 1 mee

:D
Annemiek80 schreef:
Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met je pups!

wat een prachtfoto van cara (vlgs mij toch??) in de banner, echt miss pluis op die foto :P

ik vroeg me af hoe je nu al aan de pups kunt zien dat ze kort danwel langharig zijn? Want voor mij zien ze er dus hetzelfde uit lol

Dat is Draco als jonge hond.

Als ze nog nat zijn dan hebben ze een soort slag in de vacht van de nek. Als ze droog zijn zie je het nauwelijks meer en dan pas weer een paar weken later maar vele zien het niet hoor. Maar ben zo gek op langstockhaar dat ik ze er altijd tussen uit pik. Tot nu toe altijd nog goed. (Zul je zien nu niet haha)

Afbeelding
De bovenste links is een langstockhaar. Heb geprobeerd een foto te maken voor de verschillen maar op de foto zie je het niet zo als in het echt. Vond ik wel jammer.

http://zwinger-von-lamaxoda.webs.com/lsth.htm
Hier heb ik eens voorbeelden geplaatst.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:21

Ik vond het ook al opvallend dat je meteen na de geboorte kan zien hoe het haar wordt. Bedankt voor de uitleg.
Vraag me af of het ook werkt voor bordercollies (Ik krijg een pup uit een nestje dat als alles goed gaat begin augustus wordt geboren). Zou leuk zijn meteen te kunnen zien of de pups glad- of ruwharig worden...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 14:24

Oei geen idee. Totaal geen ervaring mee. Ken het alleen van de Duitse herders. Sommige fokkers sturen me wel eens foto's als ze nog nat zijn. Maar op foto's is het lastig te zien. Bij die op de foto kan je het nu ook nog wel iets zien. Hij is net iets dikker in het haar als bv de teefjes die gewoon kort zijn.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:31

Sorry Draco :')
Mister Pluis dan :P

Ja ik zie wel wat je bedoelt hoor, een beetje een golfje, op de foto's van je site kan ik het verschil pas zien vanaf 6 weken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:33

Hoi TS,

Stille meelezer meldt zich ;). Van harte met de pups! Jammer dat 2 t niet gered hebben, maar 6 is een mooi aantal! Geniet van t kleine grut <3

(typfoutje)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:38

Wilawander schreef:
In het begin zijn ze nagenoeg zwart, als ze beginnen te groeien ga je steeds meer het bruine zien. Deze zijn wel een stukje donkerder als de kynologische herders daar de vader een werkhond is met behoorlijk wat zwart. 1 is er iets lichter. Ik vermoed dat ze zo gaan worden als de vader.

http://zwinger-von-lamaxoda.webs.com/cn ... enburg.htm

Oeh papa is ook gaaf zeg!

Ben benieuwd hoe ze worden en zou er zo 1 ophalen :D

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:44

Oh ik zie aan de reacties hier dat je er al een heleboel kwijt bent straks!
Kunnen we met een gerust hart komen puppy-knuffelen, zonder in verleiding te worden gebracht :P

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:50

amy_leftover schreef:
Kunnen we met een gerust hart komen puppy-knuffelen, zonder in verleiding te worden gebracht :P

Ah dan wil ik ook mee <3

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:38

Kuggur schreef:
Ik vond het ook al opvallend dat je meteen na de geboorte kan zien hoe het haar wordt. Bedankt voor de uitleg.
Vraag me af of het ook werkt voor bordercollies (Ik krijg een pup uit een nestje dat als alles goed gaat begin augustus wordt geboren). Zou leuk zijn meteen te kunnen zien of de pups glad- of ruwharig worden...

Zo dat valt me een beetje tegen van je haha. Je bedoeld lang of kort haar. Dat zie je al echt goed met 3/4 weken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:05

kohtje schreef:
Kuggur schreef:

Zo dat valt me een beetje tegen van je haha. Je bedoeld lang of kort haar. Dat zie je al echt goed met 3/4 weken.

Jouw leesvaardigheid valt mij een beetje tegen; "meteen na de geboorte" is iets anders dan "na drie of vier weken".

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 18:08

amy_leftover schreef:

:')

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:10

Mooie pups.
Lopen de ouders in de sport?
Papa is een werkhond begreep ik, en mama??

Jammer van de 2 pups, maar blij dat de rest het zo goed maakt!
Geniet er van!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 18:40

Papegara schreef:
Mooie pups.
Lopen de ouders in de sport?
Papa is een werkhond begreep ik, en mama??

Jammer van de 2 pups, maar blij dat de rest het zo goed maakt!
Geniet er van!

Beide lopen (hebben gelopen) in de sport. De vader is een jonge werkhond met IPO2 en bijna IPO3 klaar. Shira heeft IPO2 en is kynologisch gefokt. Maar is uiterlijk geen extreme kyno. En gaat hierna nog op voor Speurhond met een jongetje van 11 en gaat daarna met pensioen.

Zo nieuwe foto's. Pups hebben er allemaal ca. 80 gram bij en namen gekregen. Aslan, Alstar, Alf, Aarron, Amber en Anke.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:53

Wat een prachtig nestje!