Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:Ik heb het hele rapport doorgelezen inclusief de onderzoeken van wageningen. En dan nog snap ik er niets van. Besmettelijke ziektes kansen snap ik, dat wil je niet. Ander ernstig gevaar voor de mens ivm agressie en bijten bij verkeerde houding. Snap ik ook nog. Mogelijk gevaar voor omgeving bij ontsnappen en voortplanten en daardoor een gevaar voor de inheemse diersoorten kan ik ook nog inkomen(al heb ik daar niets over gelezen of ik ben echt kippig). Maar dat geldt nog meer voor amfibien en vissen. Zoals bijtschildpadden, amerikaanse kreeften, brulkikkers, japanse oesters enz.
Laptopmuis schreef:Hier kan je het terugzien: http://www.hartvannederland.nl/archief/ ... juni-2013/

'het is niet zoals een konijntje een blaadje sla' mijn god zeg. Dat soort mensen zouden helemaal geen huisdieren mogen houden. Dat ze verwarmd moeten zitten ed. had ze gewoon van te voren kunnen lezen ALS ze zich had ingelezen. Zoveel reptielen die ook verwarmd moeten zitten, dat is echt geen probleem als je gewoon lampen hebt.Laptopmuis schreef:Ik zou zeggen, mail stichting aap eens. Die weten het misschien.
Maar in het filmpje van hart van nederland lijkt het me ook wel een beetje duidelijk te worden.
Warmtelampen, speciale voeding, nachtdier, kan niet onder de 15 graden, kleine kooi, dierenwinkel. Lijkt me wel duidelijk of niet?
Ik vind persoonlijk ook geen geschikt huisdier, hoe kan je dat diertje nou een fijn leventje geven als die in een mini kooi moet zitten? In de natuur leggen die dieren hele afstanden af 's nachts.
Zelfde met hamsters. Zijn ook nachtdieren maar worden 90 % van kinderen gekocht. Hamsters slapen overdag en willen graag met rust gelaten worden. Kinderen willen er toch mee spelen want die slapen 's nachts als het diertje wakker wordt. Dus gaan ze hem uit de kooi pakken, op een gegeven gaat die bijten omdat die het niet leuk vind om steeds gewekt te worden en moet die weg. Want ja een bijtende hamsters...
wat je aan kunt vullen met insecten, vlees, groenten en fruit. En sinds wanneer maken temperatuureisen iets uit? Bijna alle reptielen hebben eisen aan de temperatuur, nou en? Dan verwarm je toch gewoon het hok?
Daar zakt mijn broek vanaf. Dat kun je toch zelf ook wel bedenken dat als je zwanger bent er een kind uitkomt. Laptopmuis schreef:Ik zou zeggen, kijk hier maar eens wat ze allemaal gered hebben: http://www.aap.nl/wat-aap-doet/tot-nu-toe-gered.
(of ze moeten er ergens nog 100 verstopt hebben die ze niet op die site zetten)
karuna schreef:Dat kan en mag wel helaas. Zoiets heeft overheid geloof ik.
_San87_ schreef:karuna schreef:Als de overheid morgen besluit dat er geen broeken meer gedragen mogen worden in nl door vrouwen om daarom en het komt door de kamer heb je toch echt pech. Daar hoeft geen goede reden voor te zijn helaas.
Dat is niet waar en dat weet je zelf ook.
karuna schreef:_San87_ schreef:Dat is niet waar en dat weet je zelf ook.
Bij meerderheid goedgekeurd door de tweede en eerste kamer is bindend. Dat is de democratie. Al die bezuigingen en maatregelen nu zijn soms toch zinloos. Maar worden ook bindend.Maar dit wordt erg offtopic.
.
Fiffill schreef:Ze moeten idd heus eerst wel onderzoeken en dat soort dingen doen. Het zou alleen fijn zijn als mensen die konden lezen.
Maar goed, hoop dat Wageningen daar wat meer info over kan verschaffen

ik ben verslingerd geraakt aan de soort. Zou er graag mee fokken ter verbetering van het ras.
nee, voor mij is dit een ideaal huisdier, ook de band die je ermee opbouwt en alles 
Daarom vind ik vergunningen geen slecht idee. Voor alle dieren.