Oenka schreef:dat is waar, maar ik vind een eigenaar van welk dier dan ook, als die geen zin hebben om tijd in het dier te steken ( ongeacht wat voor dier ) ze geen dier waard zijn
Natuurlijk, maar dat is een beetje een algemeen goed toch? Want als je voor je dieren wil zorgen hebben ze ook aandacht nodig.
Ik vind je openingspost wel een beetje kort door de bocht. Ik weet dat mijn katten gek op me zijn, zeker Olivier met wie ik nu woon. Komt altijd knuffelen, is altijd blij als ik thuis kom.

. Je moet ze onderhouden maar een band opbouwen met een kat? ( ondanks de jeuk die ik krijg van ze ). Ik vind dat een hond veel meer liefde en vriendschap terug krijgt van een hond. Als je even bent weggeweest zijn ze hartstikke blij als je weer thuis komt en laten dit zo merken
. Als je je verdrietig voelt komen ze je troosten. Ze gaan hun baas echt missen als ze er niet zijn. Komen uit zichzelf met je spelen. Ik denk echt dat een hond veel meer van zijn baas houdt dan een kat. Ik ben ook van mening dat een kat zich niet hecht aan de baas, maar aan de omgeving.
). O eigen voorkeur kan zeker, echter dit was geen discussie of je liever een hond of kat hebt want ieder zijn ding