Overlast van een kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:06

Dan wordt het al een ander verhaal, maar als iedereen z'n katten vanaf het begin binnen houdt is het geen probleem. Zielig is het ook niet (dan moet je helemaal geen dieren gaan houden)

Anoniem

Re: Overlast van een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:07

Onze katten zijn het ook niet gewend om binnen te zitten, maar als het echt niet anders kan (dus door overlast oid) dan zullen ze er toch aan moeten wennen, of we zoeken een nieuw huisje voor ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:09

Fiffill schreef:
Dan wordt het al een ander verhaal, maar als iedereen z'n katten vanaf het begin binnen houdt is het geen probleem. Zielig is het ook niet (dan moet je helemaal geen dieren gaan houden)

Dat bedoel ik. Een vriendin van mij heeft een kat die nooit de buitenlucht heeft gezien, dan is het zelfs ongelofelijk dom om hem buiten te laten lopen. Kat weet niet wat auto's zijn en wordt binnen de kortste keren platgereden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:22

Ook een kat kan je wat leren, één van onze katten was wild geboren, is bij ons terecht gekomen, daar had hij alleen een achtertuin tot zijn beschikking om buiten te komen en deze ruimte moest hij delen met 3 andere katten, plus het woonhuis natuurlijk. Dat ging prima hoor, ze wennen er wel aan dat dat "alles" is wat ze hebben. Net zo goed dat je ze kunt leren om niet op tafels/aanrechten te komen of te krabben aan je dure bankstel.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:25

Goh, wat sneu ts! Ondanks dat je graag van de kat af wilde had het nou ook weer niet zo af hoeven lopen.
Ovrigens is slakkengif dodelijk voor katten (en honden); hier krijgen ze ook neurologische verschijnselen van, dus misschien heeft een van de buren slakkengif gestrooid en heeft de kat hiervan gegeten. Dan hoeft het dus niet met opzet te zijn geweest.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:29

Resistance schreef:
Ik heb drie katten, en die lopen ook gewoon op straat. Het zijn immers boskatten, en die kan je met geen mogelijkheid binnenhouden. Ze zijn niemand tot last, als ze een dagje binnen zijn komen de kindjes uit de straat zelfs aanbellen of ze buiten mogen komen spelen. We hebben inderdaad een risico dat ze aangereden/geschopt of wat dan ook worden, maar dat is dan maar zo. Een kat binnenhouden is zielig. Een hond mag toch ook lekker in het park rennen? Een kat binnenhouden omdat die nou eenmaal niet aan een lijntje kunnen lopen vind ik persoonlijk onzin. Als ze toch vervelend doen vind ik niet dat zij daarvan de schuld mogen krijgen (het zijn immers nog steeds dieren), maar wij. Dan betalen wij een rekening voor een dierenarts/watdanook wel, maar wij ontnemen onze dieren hun vrijheid niet. Als een paard die van jouw schopt, geef je hem toch ook niet de schuld, maar de eigenaar?

Katten zijn trouwens heus niet de enige dieren die soms overlast veroorzaken. Zoals ik al zei lopen wij inderdaad een risico als wij onze dieren buiten laten lopen. Vorig jaar is een ongetemde hond onze tuin in gestormd, die daar onze kat van een bankje heeft gegrist en doodgebeten. Ook erg vervelend, maar we nemen het risico nou eenmaal voor lief.

Dat is het hem net, die eigenaar neemt zijn verantwoordelijkheid dan en zo niet zijn er wetten die er voor zorgen dat hij ze neemt. Katten-eigenaren ontspringen die dans met regelmaat en vinden dat nog de normaalste zaak van de wereld ook, sterker nog, het is, als je geen katten hebt, je eigen schuld als die van een ander in je tuin zitten, moet je hem maar kat-proof maken... Denk je dat mijn honden niet liever volledig vrij rond lopen? Alle geurtjes van kilometers ver gaan op snuiven? Denk je werkelijk dat een hond zoveel verder gedomestikeerd is dat ie geen enkel instinct meer heeft?
Nee, maar als je een hond neemt, dan moet je hem als pup aan een lijntje leren lopen dat je hem kan uit laten. Katten eigenaren hoeven die verantwoordelijkheid niet te nemen. De buren moeten maar zorgen dat hun kat niets overkomt want binnen houden is sneu.... Even sneu als mijn hond binnen houden. Om het nog mooier te maken mogen in Nederland (in belgie gelukkig nog niet) hondeneigenaren ook nog eens hondenbelasting betalen. Terwijl hun huisdieren beter opgehokt zitten dan die katten waar niks voor betaald moet worden en ze nog eens onderworpen zijn aan allerlei regeltjes waardoor verzaken van hun plichten tov dier bestraft kan worden met fikse boetes.

Eerlijk he? :)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:54

Hier lopen 6 konijnen en 4 cavia 's los in tuin.
Ik rondom op schutting stroomdraadjes en vogels hebben er geen last van, heb heel veel vogels in de tuin.
Plus onze 2 honden lopen los in tuin, de buren met katten weten dat ook.
Kat bij ons in tuin betekend hondenvvoer.

Stroomdraad is zo geregeld en zou effectief moeten zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:00

Ayasha schreef:
Resistance schreef:
Ik heb drie katten, en die lopen ook gewoon op straat. Het zijn immers boskatten, en die kan je met geen mogelijkheid binnenhouden. Ze zijn niemand tot last, als ze een dagje binnen zijn komen de kindjes uit de straat zelfs aanbellen of ze buiten mogen komen spelen. We hebben inderdaad een risico dat ze aangereden/geschopt of wat dan ook worden, maar dat is dan maar zo. Een kat binnenhouden is zielig. Een hond mag toch ook lekker in het park rennen? Een kat binnenhouden omdat die nou eenmaal niet aan een lijntje kunnen lopen vind ik persoonlijk onzin. Als ze toch vervelend doen vind ik niet dat zij daarvan de schuld mogen krijgen (het zijn immers nog steeds dieren), maar wij. Dan betalen wij een rekening voor een dierenarts/watdanook wel, maar wij ontnemen onze dieren hun vrijheid niet. Als een paard die van jouw schopt, geef je hem toch ook niet de schuld, maar de eigenaar?

Katten zijn trouwens heus niet de enige dieren die soms overlast veroorzaken. Zoals ik al zei lopen wij inderdaad een risico als wij onze dieren buiten laten lopen. Vorig jaar is een ongetemde hond onze tuin in gestormd, die daar onze kat van een bankje heeft gegrist en doodgebeten. Ook erg vervelend, maar we nemen het risico nou eenmaal voor lief.

Dat is het hem net, die eigenaar neemt zijn verantwoordelijkheid dan en zo niet zijn er wetten die er voor zorgen dat hij ze neemt. Katten-eigenaren ontspringen die dans met regelmaat en vinden dat nog de normaalste zaak van de wereld ook, sterker nog, het is, als je geen katten hebt, je eigen schuld als die van een ander in je tuin zitten, moet je hem maar kat-proof maken... Denk je dat mijn honden niet liever volledig vrij rond lopen? Alle geurtjes van kilometers ver gaan op snuiven? Denk je werkelijk dat een hond zoveel verder gedomestikeerd is dat ie geen enkel instinct meer heeft?
Nee, maar als je een hond neemt, dan moet je hem als pup aan een lijntje leren lopen dat je hem kan uit laten. Katten eigenaren hoeven die verantwoordelijkheid niet te nemen. De buren moeten maar zorgen dat hun kat niets overkomt want binnen houden is sneu.... Even sneu als mijn hond binnen houden. Om het nog mooier te maken mogen in Nederland (in belgie gelukkig nog niet) hondeneigenaren ook nog eens hondenbelasting betalen. Terwijl hun huisdieren beter opgehokt zitten dan die katten waar niks voor betaald moet worden en ze nog eens onderworpen zijn aan allerlei regeltjes waardoor verzaken van hun plichten tov dier bestraft kan worden met fikse boetes.

Eerlijk he? :)

Honden leren aan een lijntje lopen omdat mensen zich over het algemeen vaker storen aan honden. Ik ben er bijvoorbeeld als de dood voor, als zo'n groot beest met een enorme snelheid op me af komt rennen om vervolgens hevig aan mijn reet gaat lopen snuiven, of tegen me op probeert te springen. "Hij doet niks" wordt er dan gezegd, nou, helemaal we hoor. Ik schrik me iedere keer helemaal dood. Mensen zeggen dat hun hond getraind is, maar alle honden doen dat. Ook sta ik buiten regelmatig in de hondenschijt, ik zie niet waar katten meer vervuilen. Die begraven het netjes, en kwakken het niet zomaar ergens neer. Als honden niet aan lijntjes liepen zou ik (en veel andere mensen ook) niet meer veilig buiten durven te lopen. Mensen die niet van katten houden zie ik even omkijken als er een kat voorbij komt, maar niet verschrikt aan de kant springen "omdat ie je reet wil likken en in je gezicht wil hijgen". Bah. Ik vind het mooie dieren, maar doodeng. In dat opzicht vind ik het inderdaad hartstikke eerlijk. Katteneigenaren zijn verantwoordelijk voor hun kat, en draaien op voor de kosten als er iets gebeurt (áls er iets gebeurt). Als mijn kat in de buren hun tuin zit is het niet hun schuld (zoals jij net zei), maar onze schuld. Waar heb jij mij horen zeggen dat het je eigen schuld is als de kat van de buren in de tuin zit?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:10

Resistance schreef:
Honden leren aan een lijntje lopen omdat mensen zich over het algemeen vaker storen aan honden. Ik ben er bijvoorbeeld als de dood voor, als zo'n groot beest met een enorme snelheid op me af komt rennen om vervolgens hevig aan mijn reet gaat lopen snuiven, of tegen me op probeert te springen. "Hij doet niks" wordt er dan gezegd, nou, helemaal we hoor. Ik schrik me iedere keer helemaal dood. Mensen zeggen dat hun hond getraind is, maar alle honden doen dat. Ook sta ik buiten regelmatig in de hondenschijt, ik zie niet waar katten meer vervuilen. Die begraven het netjes, en kwakken het niet zomaar ergens neer. Als honden niet aan lijntjes liepen zou ik (en veel andere mensen ook) niet meer veilig buiten durven te lopen. Mensen die niet van katten houden zie ik even omkijken als er een kat voorbij komt, maar niet verschrikt aan de kant springen "omdat ie je reet wil likken en in je gezicht wil hijgen". Bah. Ik vind het mooie dieren, maar doodeng. In dat opzicht vind ik het inderdaad hartstikke eerlijk. Katteneigenaren zijn verantwoordelijk voor hun kat, en draaien op voor de kosten als er iets gebeurt (áls er iets gebeurt). Als mijn kat in de buren hun tuin zit is het niet hun schuld (zoals jij net zei), maar onze schuld. Waar heb jij mij horen zeggen dat het je eigen schuld is als de kat van de buren in de tuin zit?

mijn honden lopen aan de riem omdat ik dat een vaardigheid vind dat ze moeten beheersen en ze lopen aan de riem omdat de wet mij sinds vorig jaar voor schrijft dat ze binnen de bebouwde kom niet meer los mogen lopen. Dit vind ik persoonlijk erg jammer en heb nooit klachten gehad van mensen over mijn honden als ze los liepen in de bebouwde kom. Echter het mag niet meer, het wordt (flink) bekeurd en dus blijven ze daar nu aan de lijn.
Mijn kat mag het huis en de tuin niet verlaten omdat ik niet wil hebben dat ze gestolen wordt (zeer lieve kat richting iedereen en ze is nog langharig ook) en daarnaast wil ik niet hebben dat ze doodgereden wordt of elders overlast veroorzaakt. Ze doet haar behoefte wel in de tuin maar heb ze nog nooit haar stront zien begraven. Net als de kater die altijd op het hondentrainingsveld rond loopt (een kater die daar in de buurt woont) hij poept altijd op dat veld gewoon op het gras net als dat mijn kat thuis ook doet. Dus ja, ook katten kunnen overlast geven qua stront (al denken mijn honden daar weer anders over :+ )

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:19

Kat zat onder de teken en had geen chip, dan heeft hij OF geen baasjes OF baasjes die het zeer waarschijnlijk aan hun achterste zal roesten waar de kat uithangt en/of hoe het met hem gaat. Een eigenaar die goed voor zijn/haar dieren zorgt merkt een teek meestal snel op, laat staan zo veel en de meeste mensen laten hun (buiten)dier wel chippen omdat ze 'm graag weer terug willen als ie zoek raakt. Ik krijg een beetje het idee alsof de kat jouw tuin als veilige haven beschouwd aangezien hij daar ziek en wel zat. Hoe veel overlast hij ook heeft veroorzaakt, vergiftiging wens je geen een levend wezen toe, wat een vreselijke manier om te sterven. Gelukkig lost dit wel het probleem op, de dierenambulance heeft hem opgehaald en zal ook voor een nieuw onderkomen zorgen (asiel waarschijnlijk) als hij niet sterft tenminste. Baasjes zullen ze wel niet kunnen traceren als hij die uberhaupt heeft zo zonder chip.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:22

Resistance, jij geeft aan bang te zijn voor honden.. maar er zijn ook mensen die echt bang zijn van katten hoor.
Neem mijzelf bijv. als ik ze kan verwachten prima! (Bijvoorbeeld op stal) Maar als ze op me gaan zitten kan het al niet zo waarderen en haalt meestal iemand anders 'm van m'n schoot af.
Da's leuk, als ik in de tuin zit en er loopt er opeens een over de tafel en tuinmeubelen heen (met dure stoelkussens) waardoor overal de pootafdrukken erop staan. Ik heb er zelfs eens 'n keer eentje in huis gehad. Zonder dat ik het wist. Leuk joh, zat ie bij me onder de tafel. Ik dacht er zat een leeuw in huis zo'n geluid maakte die. Dat is fijn, als er niemand is en je bent bang voor katten en je moet zo'n blazend ding je huis uit werken.
Dat honden tegen je aanspringen e.d. praat ik echt niet goed, en dat hoort ook niet. Maar over het algemeen is daar wel snel een baas bij die 'm zou moeten corrigeren. (Of dat dan gebeurd.. houd ik even in het midden).

Ik vind het wel opmerkelijk dat er veel mensen hier zeggen. 'Mijn kat loopt ook buiten los, maar daar heeft niemand last van'. Haha hoe kun je dat nu weten? :') (Op de voor en achtertuin-katten na).

*edit; Oei, vervelend dat de kat mogelijk vergiftigd is, dat wens je inderdaad geen enkel dier toe.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:30

Resistance; jij zegt dat niemand last heeft van je katten... Volg je die de hele dag (of nacht) dan. Zie jij of ze in een tuin of zandbak hun behoefte doen? Zie jij of ze op auto's of motors springen? Denk je dat jouw katten wel het verschil zien tussen een wilde muis of vogel, of een tamme bij iemand in de tuin?

Als je katten niet binnen kunt houden, moet je geen kat nemen.
Zou wat zijn als iedereen ook de honden zou laten lopen. En dat je zegt dat meer mensen zich storen aan honden is jouw mening. Dit topic zegt toch al een hoop of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:40

nicci88 schreef:
Resistance; jij zegt dat niemand last heeft van je katten... Volg je die de hele dag (of nacht) dan. Zie jij of ze in een tuin of zandbak hun behoefte doen? Zie jij of ze op auto's of motors springen? Denk je dat jouw katten wel het verschil zien tussen een wilde muis of vogel, of een tamme bij iemand in de tuin?

Als je katten niet binnen kunt houden, moet je geen kat nemen.
Zou wat zijn als iedereen ook de honden zou laten lopen. En dat je zegt dat meer mensen zich storen aan honden is jouw mening. Dit topic zegt toch al een hoop of niet?

Onze buurman was enige in de buurt (Onze hele buurt kent ons aangezien we een openbare pianolespraktijk hebben) die er last van had, en die heeft ons toen gezegd dat hij er geen last van wilde hebben. Wij hebben toen op onze kosten prikkeldraad op de schutting laten zetten, en nooit meer klachten gehad. Onze katten zijn niet te missen (één witte kater en twee zilveren poezen, allemaal lang haar), want niemand heeft zulke katten in de buurt (in iedergeval niet buiten). Als ze er last van hebben kunnen ze ons meteen bellen.

De kater sproeit niet, maar dekt wel sommige krolse poezen. Wij hebben hier nooit klachten over gehad, alleen maar blije reacties omdat de kater zo ongelofelijk mooie kittens voortbracht. Mensen op straat kijken de katten ook regelmatig met open mond na.

Als onze katten een dagje niet buiten lopen komen er kindertjes aan de deur om te vragen of ze buiten komen spelen (kater kan apporteren en "voetballen" op zijn manier, en de andere poezen zijn ook ongelofelijk lief). Als wij klachten krijgen doen we er iets aan, er is tot nu toe niemand naar ons toegekomen met: "houd die katten van je eens binnen".

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:43

Is allemaal leuk en aardig, maar in de gemiddelde woonwijk weet je echt niet welke kat van wie is hoor. Ik zou het ook niet weten.
En meer last van honden dan van katten? Dat is idd jouw mening. Ik heb zelf helemaal geen last van honden iig.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:03

Ik had em na zoveel gedoe en gezeik gevangen en 10 km verder uitgezet in een kinderrijke woonwijk. Zou mijn beesten niet laten killen door zo'n draak van een kat.
Heb zelf 2 in huis, komen niet buiten, maar ik pik echt geen overlast van andermans dieren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:03

Ik vind het anders geen pretje hoor om in de stront van een ander zijn dier te graaien of te staan.
Maar dat is meer het fatsoen van de baas die dan om de hoek komt kijken, als die naar dat gevoel luisterde hoeft dat ook niet.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:16

Rebel_Jits schreef:
Sommige reactie's hier.. Ik zou jullie die rotschop/balletjes tegen je hoofd moeten geven. Zijn jullie altijd zo agressief?
Een kat van ons is ooit doodgegaan, omdat iemand het nodig vond het dier te schoppen. Arme beestje is langzaam doodgebloed, omdat de lever in stukjes lag. Dat wil je ook niet bij je eigen dieren, dus doe het ook andere dieren niet aan!

TS: weet niet of het al is gezegd, maar een stroomdraadje kunnen vogels op zitten. Zolang ze geen contact maken tussen draadje en de omgeving, is er niets aan de hand. Of eventueel kippengaas zo schuin plaatsen (samen met de buren? Twee tuinen in een is goedkoper!)

Even heel hard, maar als jij de verantwoordelijkheid voor je dier had genomen en hem op eigen terrein had gehouden had dat niet kunnen gebeuren. Wie weet heeft die van jou ook wel iemand zijn huisdier vermoord.
Daarom zouden katteneigenaren is voor hun kat moeten zorgen ipv de buren die er niet om vragen maar wel overlast hebben.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:30

Resistance schreef:
De kater sproeit niet, maar dekt wel sommige krolse poezen. Wij hebben hier nooit klachten over gehad, alleen maar blije reacties omdat de kater zo ongelofelijk mooie kittens voortbracht. Mensen op straat kijken de katten ook regelmatig met open mond na.

Nou, wooptiedoo, laat even een ongecastreerde kat buiten lopen zeg. Alsof er nog niet genoeg nestjes zijn..
Ik snap niet dat er nog mensen zijn die hun ongecastreerde kat of ongesteriliseerde poes nog buiten laten lopen...
Dan mag je kat nog zo mooi zijn..

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:47

smurffie schreef:
Rebel_Jits schreef:
Sommige reactie's hier.. Ik zou jullie die rotschop/balletjes tegen je hoofd moeten geven. Zijn jullie altijd zo agressief?
Een kat van ons is ooit doodgegaan, omdat iemand het nodig vond het dier te schoppen. Arme beestje is langzaam doodgebloed, omdat de lever in stukjes lag. Dat wil je ook niet bij je eigen dieren, dus doe het ook andere dieren niet aan!

TS: weet niet of het al is gezegd, maar een stroomdraadje kunnen vogels op zitten. Zolang ze geen contact maken tussen draadje en de omgeving, is er niets aan de hand. Of eventueel kippengaas zo schuin plaatsen (samen met de buren? Twee tuinen in een is goedkoper!)

Even heel hard, maar als jij de verantwoordelijkheid voor je dier had genomen en hem op eigen terrein had gehouden had dat niet kunnen gebeuren. Wie weet heeft die van jou ook wel iemand zijn huisdier vermoord.
Daarom zouden katteneigenaren is voor hun kat moeten zorgen ipv de buren die er niet om vragen maar wel overlast hebben.

Omdat een dier jouw huisdier vermoord mag je hem maar zo hard trappen dat het dier doodgaat. Ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik zoiets zou doen. Bah.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:50

Wat zou jij doen dan? Rustig toe kijken hoe je huisdier wordt vermoord? Ik niet hoor.

Zal heus niet zomaar vanuit het niets een kat een schop geven, maar als 'ie mijn huisdier te pakken heeft dan kom ik echt wel in actie.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:08

Inderdaad, kat zal zijn prooi beschermen dus dan krijgt hij van mij toch mooi een trap..
En die kan wat hard uitvallen als hij mijn huisdier grijpt, ik neem daar namelijk wel mijn verantwoordelijkheid voor :).
Maar hij kan natuurlijk ook gewoon ergens afgevallen zijn of tussen gezeten hebben.. of misschien aangereden?
Of je beest getrapt is zal je niet weten want je zorgde niet voor n op dat moment maar liet m lekker andermans tuinen bevuilen...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 07:43

karin84 schreef:
Jee, wat een reacties! Ik ben nog steeds van mening dat ik geen kosten hef te maken voor andermans dieren. De ren van mijn konijnen is overdekt hoor, zo ook de ren van mijn cavia's. 

Het is vanmiddag anders gelopen dan verwacht. Vanmorgen zat de kat miauwend in de tuin en kon ik hem benaderen. Hij schuifelde alleen wat weg. Dat vond ik al vreemd maar dat is achteraf. Toen ik vanmiddag thuis kwam, zat hij nog of weer in de tuin. Toen ik aan kwam wankelde hij weg, kermend. Het klonk als klagend miauwen. Hij liep als een dronkeman dus heb de dierenambulance gebeld. Ze zijn hem een uur geleden op komen halen, het ging duidelijk niet goed met hem. Ze denken aan vergiftiging aangezien hij last had van krampen en pupillen die snel op en neer schoten. Hij zat compleet onder de teken en had geen chip. Toch wel triest! 

Hopelijk is het iets anders en overleefd hij het gewoon...  

Ik kom toch nog even terug :D

Waarschijnlijk is de kat al langere tijd ziek en dat verklaarde zijn gedrag. Zo'n vermoeden had ik al eerder maar we hebben het hier te druk gehad met 'hoe kom ik zo snel mogenlijk op een groffe manier van de een kat af' .
Wellicht kwam hij bij jou in de tuin om hulp.
Klinkt stom maar katten doen dit, al een paar keer meegemaakt. Ik hoop dat hij het gaat redden maar als zijn pupillen flikkeren is het niet best.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:41

Aww, wat sneu van de kat.. Was ie ook erg mager? Katten die slecht verzorgd worden of geen baasje hebben zullen natuurlijk hun eigen voeren bij elkaar moeten zoeken, logisch dan dat ie achter knaagdieren aan gaat. Dus ik zou het de kat dan zeker niet kwalijk nemen. Grote kans dat ie een muis of rat te pakken heeft gekregen die rattengif heeft gegeten.
Ik hoop dat ie het red en een fijn nieuw baasje krijgt.

Onze katten lopen ook buiten, niemand die er last van heeft. Vroeger in de stad ook al, de kat jaagde de marters weg, dus de buren waren juist erg blij met onze kat omdat ie zelf niks aan de kippen deed en andere roofdieren weg hield :) En nu we wat meer afgelegen wonen zijn de buren ook blij met onze katten vanwege de muizen. Een kat is echt een lui beest, ligt het liefst de hele dag in de zon op het gazon.. die andere kruipt het liefst de hele dag door de maïs op zoek naar muisjes. Dat zou ik ze nooit af willen nemen. Toen we hier net kwamen wonen zaten er echt veel muizen bij de paardenstal, nu niks meer :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:50

Cowgirl schreef:
Ik kom toch nog even terug :D
Waarschijnlijk is de kat al langere tijd ziek en dat verklaarde zijn gedrag. Zo'n vermoeden had ik al eerder maar we hebben het hier te druk gehad met 'hoe kom ik zo snel mogenlijk op een groffe manier van de een kat af' .
Wellicht kwam hij bij jou in de tuin om hulp.
Klinkt stom maar katten doen dit
, al een paar keer meegemaakt. Ik hoop dat hij het gaat redden maar als zijn pupillen flikkeren is het niet best.

Hoeft niet hoor, een kat kan zich ook totaal afzonderen en verstoppen als ze zich niet goed voelen.
De kat kwam al tijden bij TS in de tuin, hij had daar gewoon een makkelijke prooi gehad en hoopte om vaker.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:05

smurffie schreef:
Inderdaad, kat zal zijn prooi beschermen dus dan krijgt hij van mij toch mooi een trap..
En die kan wat hard uitvallen als hij mijn huisdier grijpt, ik neem daar namelijk wel mijn verantwoordelijkheid voor :).
Maar hij kan natuurlijk ook gewoon ergens afgevallen zijn of tussen gezeten hebben.. of misschien aangereden?
Of je beest getrapt is zal je niet weten want je zorgde niet voor n op dat moment maar liet m lekker andermans tuinen bevuilen...

Hoppa weer een vooroordeel. want alle katten bevuilen andermans tuinen en eten hun huisdieren op.
Mijn katten komen ALTIJD netjes binnen om hun behoefte te doen (heuse hysterie voor de achterdeur als ze nodig moeten :D )

En nee ik zal een dier nooit een schop geven, ook al zou hij op dat moment mijn huisdier pakken.
Er zijn andere manieren dan een dier maar te mishandelen.

Bovendien kan jouw lieftallige cavia of konijn ook door andere dieren gepakt worden dan een kat. Neem bv een buizerd, ik woon gewoon in een woonwijk maar ik ze er hier ook meerdere regelmatig langskomen.