jus schreef:Die worden niet doodgeknuppeld en levend geveld.
Huh? Worden ze eerst gevild, en dán doodgeknuppeld...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:jus schreef:Die worden niet doodgeknuppeld en levend geveld.
Huh? Worden ze eerst gevild, en dán doodgeknuppeld...?
Citaat:Mensen zijn werkelijk beesten
piezze schreef:Kuggur schreef:Hier in IJsland zijn geen asiels. Als mensen om wat voor reden dan ook hun hond niet meer willen (en dat komt hier net zoveel voor als waar dan ook), proberen sommige de hond via particuliere wegen aan te bieden. Lukt dit niet (als het al geprobeerd wordt) dan wordt het dier ingeslapen.
In tegenstelling tot Nederland is dit niet illegaal, en geaccepteerd.
Het is een harde methode, maar het voorkomt wél veel dierenleed.
Tja ik weet ook niet wat ik hier van moet denken hoor. Voorkomt het leed door te doden? Wat zou je liever willen, een minder leuk leven of een spuitje, brrr ik zou deze vraag niet kunnen beantwoorden.
anneliesdj schreef:BridgetF; honden zijn in asielen ter plekke ook gewoon beschikbaar voor de plaatselijke bevolking. Er zijn er alleen zoveel, dat kunnen ze daar niet aan en vaak is de plaatselijke bevolking op zoek naar een bepaald type hond en willen ze al geen gecastreerde honden.
Wat ik trouwens wel apart vind, is dat je dus eigenlijk zegt, dat de pups daar moeten blijven en beschikbaar zijn voor de plaatselijke bevolking, en dat wij in NL de oudere honden maar moeten adopteren?