Waarom honden uit buitenl als in NL honden worden afgemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 03:36

jus schreef:
Die worden niet doodgeknuppeld en levend geveld.

Huh? Worden ze eerst gevild, en dán doodgeknuppeld...? :o?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 07:12

Ja jus dat is vreselijk, maar als je het dierenleed over de hele wereld bekijkt (ja ook in eigen land!!) dan kan je niet meer slapen denk ik. Helaas helpt dat niet om er een diertje te redden ja het is er 1.. Maar al die andere dan?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:24

Spelfoutje erg he :+

Koeien , varkens en paarden worden in NL met schietmasker gedood niet neer geknuppeld en gaan ook niet gillend dood , varkens werden voorheen wel zonder verdoving gecastreerd en zal in veel landen nog wel gebeuren.

Ik kom helaas weleens bij asielen hier en ik zie geen mishandelde verwaarloosde dieren , ja die net binnen zijn , de asielen zitten alleen bomvol en voor sommige dieren is er geen hoop en dan hebben ze vaak ook nog ziektes die meestal niet meer kunnen genezen dan lijkt mij een pijnloze euthanasie beter , veel mensen zijn niet verantwoordelijk voor hun dieren en moet ook zeggen ik woon in een zone met veel buitenlanders die als ze terug gaan naar eigen land het hondje ook dumpen bij asiel of achterlaten bij een vakantiekennel. Een hond redden uit Spanje of elk ander land lost het probleem niet op van de vele achtergelaten honden.

Nu hebben we helaas handel in verwaarloosde paarden die goede doelen kopen , paard redden is goed maar iemand betalen hiervoor natuurlijk niet , zo word een dierenmishandelaar beloont ipv gestraft

Vind dat van Ijsland ook niks , geen zin meer in hondje geef maar een spuitje .

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:18

Ehm, het ging niet om het spelfoutje, meer om de onmogelijkheid doodgeknuppelde dieren levend te villen....

Wat betreft "dat van IJsland", hier worden in de vakantie geen honden aan bomen gebonden, er zijn nauwelijks gevallen van verwaarlozing, en er verkommeren geen honden in asiels. Het heeft wel degelijk zijn voordelen vergeleken met de gevolgen van het nederrlandse beleid.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:57

Wij hebben 2 honden uit het buitenland, omdat we in nederland geen hond konden vinden die bij ons paste (klein kind, katten, alleen thuis kunnen blijven, niet te groot en geen pup).
Als ik dit wel in een buitenlandse hond vind, dan is voor mij de keuze snel gemaakt....

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:59

Denk dat dat meer met de mentaliteit van de mensen in Ijsland te maken heeft.

Vind persoonlijk de gedachte dat als iets je te veel word dan maar dood niet fijn , mensen kiezen uiteindelijk zelf voor de verantwoording een dier aan te schaffen.

Dani

Re: Waarom honden uit buitenl als in NL honden worden afgemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:37

En dus moet het dier maar lijden onder die verantwoordelijkheid? Een hond weet niet dat hij dood is. Wél dat hij vastzit aan een boom, geen aandacht krijgt in het asiel, niet geholpen wordt als hij pijn heeft. Hartstikke waar dat mensen hun verantwoordelijkheid zouden móeten nemen maar dat gebeurt niet altijd.

En voor zover ik begreep worden de honden wel herplaatst, alleen gaat dat particulier en niet via een asiel. De honden die ingeslapen worden zullen dus de honden zijn waar weinig mensen op zitten te wachten - de honden die hier jarenlang in het asiel blijven zitten. Nou, dan weet ik wel wat ik liever zie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:51

Geen aandacht krijgt in het asiel? Welk asiel?

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:55

Ken hier ook zat vrijwilligers die met de dieren bezig zijn , zieke dieren worden hier ook of medisch behandelt of geeuthaniseerd (in asielen)

Vind het gewoon raar dat oooh ik ben de hond zat vind geen ander baasje dus geef maar een spuitje en die mensen zouden dus zo ook weer een andere hond kunnen aanschaffen en als die dan niet deugt ? Probleem met de asielen is iid zo snel opgelost :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:01

Kuggur schreef:
jus schreef:
Die worden niet doodgeknuppeld en levend geveld.

Huh? Worden ze eerst gevild, en dán doodgeknuppeld...? :o?

Je mag nog mazzel hebben als dat laatste nog gebeurd. De dieren worden levend gevild om hun huidje zodat ze aan jouw jas gemaakt kunnen worden als dat moderne bontkraagje van tegenwoordig.
Meestal belanden ze op de stapel en gaan daar dood.
Mensen zijn werkelijk beesten.

En sinds ik daar meer over weet heb ik geen moeite meer met mensen die een dier uit het buiten land halen.
Dierenleed in nederland en in mijn eigen regio kom ik wekelijks tegen op de dierenambulance.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:39

Ik heb ook totaal geen probleem dat mensen dieren uit het buitenland halen maar dat het probleem met overvolle asielen in deze landen hier niet mee word opgelost en er juist veel meer dieren achtergelaten worden.

Citaat:
Mensen zijn werkelijk beesten

Vind beest voor sommige mensen nog een te lief woord

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:42

piezze schreef:
Kuggur schreef:
Hier in IJsland zijn geen asiels. Als mensen om wat voor reden dan ook hun hond niet meer willen (en dat komt hier net zoveel voor als waar dan ook), proberen sommige de hond via particuliere wegen aan te bieden. Lukt dit niet (als het al geprobeerd wordt) dan wordt het dier ingeslapen.
In tegenstelling tot Nederland is dit niet illegaal, en geaccepteerd.
Het is een harde methode, maar het voorkomt wél veel dierenleed.

Tja ik weet ook niet wat ik hier van moet denken hoor. Voorkomt het leed door te doden? Wat zou je liever willen, een minder leuk leven of een spuitje, brrr ik zou deze vraag niet kunnen beantwoorden.

Het is juist goed, nemen de eigenaren tenminste zelf de verantwoordelijkheid. Het voorkomt dierenleed én overlast/ vermeerderen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:39

ik blijf anti "hall alle zielige beestjes uit het buitenland maar hier heen

het is gewoon geen oplossing :n de landen blijven hun probleem maar lekker aan een ander overdoen, waarom zou je als land zijnde een humaan beleid maken, als ze beestjes zonder humaan beleid ook wel opgehaald worden.
ja er moet wat gebeuren in een best aantal landen, maar dat is niet dat britten, duitsers, belgen en nederlanders al die dieren daar massaal moeten gaan ophalen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:07

Graag zou ik me willen inmengen in deze discussie,
ik heb niet alles gelezen, wel veel, maar niet de gehele topic.

Wij zijn zelf ook op zoek naar een leuk hondje en we hebben daarbij ook gekeken op dierenasiel.com
Het lijkt alsof er veel honden in asiels zitten, maar niet allemaal voldoen aan de eisen.
We hebben ze bijna allemaal aangeklikt, maar of ze zijn te groot, nog een pup, of ze kunnen niet met katten of kleine kinderen. Soms dan denk je een leuke gezien te hebben en dan bel of mail je, maar dan blijkt dat de hond toch niet met jonge kinderen kan. (vink het dan ook niet aan:( ) Maar aan de andere kant ook wel weer eerlijk!
Niet elke hond past in elke gezinssituatie en als die er wel in zou passen, dan moet iemand er wel een gevoel bij hebben. Er staan best hondjes op, die qua karakter uitstekend in ons gezin zouden passen, maar wij persoonlijk vallen echt niet op een boomertje of een ander langharig "gedrocht". Dus is er ook geen gevoel bij.
We hebben ook wat op marktplaats gekeken, als je bedenkt wat daar allemaal niet op staat. Honderden nestjes van allerlei kruisingen, maar ook rashondjes. Het is één en al pup, dan denk ik van jeetje...waar moet je die allemaal laten en waar komen die terecht. Puppies zijn leuk en schattig, maar worden allemaal groot en kosten veel energie om ze op te voeden. Als ik dat aanbod vergelijk met dat van de buitenlandse honden, dan vallen de buitenlandse honden helemaal in het niet. Al hoe wel deze ook met bosjes worden aangeboden.

Nu zijn wij actief aan het rond kijken en hebben een leuk hondje gezien, en ja van één van de tientallen (buitenslandse) stichtingen. Maar qua uiterlijk en karakter lijkt ze goed te voldoen aan onze "wensen". We zitten nu wel te dim dammen, of we wel via zo'n stichting een hondje zouden moeten kopen. Het is nl. schrikbarend hoeveel stichtingen er wel niet zijn, het lijken wel broodfokkers, het enige verschil is dat ze de honden vinden (opkopen) en niet zelf fokken. Ik betwijfel of er toch niet stiekem een winstbelang bij is. Maar aan de andere kant wij willen gewoon een hond die bij ons past, niet omdat wij een zielig hondje willen "redden". Waarom niet? Wat maakt dan het toch niet uit waar het hondje vandaan komt? En als dat niet vanuit het asiel is, waarom dan niet via zo'n stichting? Veel van die honden zijn al naar Nederland of België geïmporteerd, dus het zijn in mijn ogen gewoon Nederlandse honden.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 08:34

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:47

LDRD schreef:
BridgetF, kijk eens bij http://www.dogsadoptionsnederland.nl.

Goede eerlijke stichting :j .

Ik heb eens gekeken, leuke honden staan daarop!
Vanavond eens even een hele leuke aan mijn man laten zien:)
Bedankt!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 13:42

Ik ben benieuwd of je een stichting in het bijzonder bedoeld als je het hebt over winstbelang?
Je moet wel bedenken dat het ook geld kost om zo'n hond daar weg te halen, te steriliseren, inenten, paspoorten, soms wonden te verzorgen ed, dan het vervoer hierheen, in NL nog tijdelijk in opvang zitten enz.
Vaak kan het hele verhaal net aan uit met wat oogjes dichtknijpen hier en daar, maar als er ook maar iets is wat anders loopt, moet er al geld bij.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:58

nee hoor ik bedoel er zeker niet speciaal een bepaalde stichting mee!
Ik zeg ook niet dat het zo is...want tuurlijk kan ik ook rekenen en optellen.
Ik weet dat ze veel goeds doen voor de hondjes hier, maar ook elders.
Maar er zijn zoveel stichtingen, zou samenwerken niet effectiever zijn?
Wat ik persoonlijk jammer vind is dat sommige voornamelijk pups aanbieden.
Ik denk dat een pup zo en zo meer kans maakt op een nieuw baasje, niet alleen hier, maar misschien ook wel in land van herkomst.
Ik las ook ergens bij een stichting over het aanbod dat hier in stand gehouden moet worden. Ik weet niet zo goed wat ik van die uitspraak moet denken. Nu weet ik als hondje zoekende dat het aanbod ook niet zo groot is, zeker als je bepaalde eigenschappen bij een hondje zoekt. Maar hoe zo hier in stand houden met bijvoorbeeld een puppy aanbod met buitenlandse herkomst? Marktplaats staat vol met puppys in alle soorten en maten.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:03

Ik weet dat Sphoek samenwerkt met een lokaal asiel, wat betekent dat de honden ook altijd beschikbaar zijn voor adoptie door de Spanjaarden zelf. :) Sowieso een fijne stichting, wat mij betreft.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:06

anneliesdj ik ben het helemaal met je eens.

Ik kan alleen over 'ons' asiel spreken, zij vangen op van Venlo tot en met Roermond (dus een redelijk groot gebied) maar zij zitten met honden zélden vol (heb het nog niet meegemaakt) en er is een vrij groot verloop.

Ook worden er geen honden afgemaakt, behalve het ene 12-jarige Duitse Herderteefje dat op een ochtend niet meer kon opstaan en die ene Boerboel die zo vals was dat ze hem nog niet uit het hok kregen om uit te laten.

Verder snap ik het eigenlijk ook allemaal niet zo, die hetze tegen buitenlandse adoptie. Je hebt toch verschillende soorten adoptanten:
mensen die in NL al overal gezocht hebben en daar niets konden vinden en die uitwijken naar een buitenlandse hond (daar lijdt dus geen enkele NL hond onder want die werd niet gevonden)

En je hebt mensen die uit principe een buitenlandse hond adopteren, en daar is het wellicht: hond uit buitenland of geen hond. Dus daar lijdt ook geen NL hond onder.

Dus wat is nou eigenlijk het probleem?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 21:03

BridgetF; honden zijn in asielen ter plekke ook gewoon beschikbaar voor de plaatselijke bevolking. Er zijn er alleen zoveel, dat kunnen ze daar niet aan en vaak is de plaatselijke bevolking op zoek naar een bepaald type hond en willen ze al geen gecastreerde honden.
Wat ik trouwens wel apart vind, is dat je dus eigenlijk zegt, dat de pups daar moeten blijven en beschikbaar zijn voor de plaatselijke bevolking, en dat wij in NL de oudere honden maar moeten adopteren?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:12

Mooi stuk TS: ik heb honden uit Nederland en uit Spanje en die zijn me even lief en juist omdat 1 uit Spanje komt ben ik heel blij dat ik haar uit de hel heb kunnen halen, in de Nederlandse asielen hier in de buurt zitten met name hondenrassen die ik niet samen met mn eigen honden wil hebben, ken verschillende mensen die bij een asiel of de DB werken en die bevestigen dit dat er maar enkele gewone honden per jaar in het asiel belanden. Verder kies ik voor de hond en niet omdat ze hier of hier vandaan komen, het koppie sprak me aan en t is een schat van een hond, ze was erg bang maar is nu compleet gedraaid en gaat nu door het vuur voor me als dat zou moeten, heerlijk gewoon.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:31

anneliesdj schreef:
BridgetF; honden zijn in asielen ter plekke ook gewoon beschikbaar voor de plaatselijke bevolking. Er zijn er alleen zoveel, dat kunnen ze daar niet aan en vaak is de plaatselijke bevolking op zoek naar een bepaald type hond en willen ze al geen gecastreerde honden.
Wat ik trouwens wel apart vind, is dat je dus eigenlijk zegt, dat de pups daar moeten blijven en beschikbaar zijn voor de plaatselijke bevolking, en dat wij in NL de oudere honden maar moeten adopteren?

Nee, ik zeg niet dat pups per definitie daar moeten blijven, althans misschien lijkt het zo getypt, maar zo bedoel ik het niet! Ik heb alleen mijn vraagtekens bij enkele stichtingen die alleen maar puppy's aan bieden. Dus geen volwassen honden. Is daar toch een stukje handel gaarne? Of hebben ze gewoon geen volwassen honden die een nieuwe kans nodig hebben? Het lijkt mij dat een stichting die het puur uit dieren liefde doet, ook kansen geeft aan volwassen honden. Ik heb zelf een paar stichtingen gevonden die beide aanbied en daar heb ik totaal geen probleem mee. Tuurlijk zal dat ene pupje hier een kans moeten krijgen als ze hier gezocht en gewild is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 22:40

Dat komt misschien omdat volwassen honden meer hebben meegemaakt en daardoor niet geschikt zijn als huishond?
Heb ik in de beginpost al aangehaald volgens mij.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 08:05

Ik ben niet van mening dat een hond die wat heeft mee gemaakt niet (meer) geschikt zou zijn als huishond. Het vraagt misschien meer tijd om sommige dieren weer vertrouwen te laten geven, maar ik lees heel veel verhalen van volwassen herplaats honden die wat hebben meegemaakt, nu hele lieve huishonden zijn.