Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vilar schreef:Als ik met onze honden naar een losloopgebied zou gaan, dan zou ik ervan uit gaan dat ze dan ook inderdaad los kunnen lopen, en dat ik ze niet telkens bij me moet roepen vanwege honden die niet los kunnen.
En tegelijkertijd denk ik, waarom ga je met een hond aangelijnd wandelen in een losloopgebied en verwacht je van alle andere wandelaars dat ze hun hond bij zich houden/roepen? Ik vind dat niet fair, ga dan ergens wandelen waar de honden sowieso aan de lijn lopen. Hoef je ook niet telkens te roepen en te brullen naar andere mensen.
appiesjappie schreef:Op de site van de veluwe staat heel mooi dat honden best los kunnen lopen in de los loop gebieden tenzij zij niet onder appel staan i v m wilde dieren. Als er een wil dier voorbij rent zal je hem of haar ook bij je moeten roepen.luisteren waarom dan niet even bij je roepen als eman waarschuwt. Natuurlijk kan ik oplopen maar soms kan je niet zomaar links of rechtsaf en moet je een heel eind terug.
Urielle schreef:Mijn hond was alleen maar bang van die k.utjoekels die er gewoon opaf gesprongen kwamen, mochten wij dan ook niet in het bos? Mijn hond, die niks doet, die hartstikke braaf luisterde, had niet het recht om los te lopen omdat andere mensen te beroerd zijn om hun hond door te laten lopen?
Sorry, dat vind ik echt de wereld op zijn kop.
Als honden nu overal loslopen heb je een punt maar het zijn slechts beperkte en duidelijk aangegeven gebieden waar honden los mogen lopen. Urielle schreef:Mijn hond was alleen maar bang van die k.utjoekels die er gewoon opaf gesprongen kwamen, mochten wij dan ook niet in het bos? Mijn hond, die niks doet, die hartstikke braaf luisterde, had niet het recht om los te lopen omdat andere mensen te beroerd zijn om hun hond door te laten lopen?
Sorry, dat vind ik echt de wereld op zijn kop.
Tigra_ schreef:Losloop gebied of niet ik vind dat honden sowieso wel horen te luisteren want een hond die op andere honden afgestormd komt al is die andere los kan ook tot ruzie/gevecht leiden. Ik heb er altijd een hekel aan als mensen met een vreemde hond perse willen dat ze met mijn hond kunnen spelen/snuffelen. Mijn hond is over het algemeen sociaal maar er zijn er gewoon bij die hij gewoon niet mag om wat voor reden dan ook. Dat jouw hond met iedere hond sociaal is dat is hartstikke leuk maar niet ieder hond zit te wachten op een hyperactieve spelende hond en dat kan ook problemen veroorzaken dus vind ik wel dat je je hond ook in een losloop gebied zo goed onder controle moet hebben dat hij niet op iedere hond af komt vliegen. Zelf zal ik niet in een losloop gebied komen.
Dus ja wie heeft er gelijk, ben wel van mening als je een hond hebt waarvan je weet dat hij niet echt sociaal is je beter niet in een losloop gebied kan komen dat is een beetje de kat op het spek binden. Andere kant als de vrouw de hond onder controle had en de hond naast zich gehouden hoeft niet eens aangelijnd was er ook geen probleem toch eigenlijk? Waarom moeilijk doen houd je hond even bij je en je gaat weer verder.
Babsiej schreef:Je weet toch dat er honden loslopen ? Ja dan kan dat gebeurenAls honden nu overal loslopen heb je een punt maar het zijn slechts beperkte en duidelijk aangegeven gebieden waar honden los mogen lopen.
Babsiej schreef:Het is toch niet zo moeilijk om daar gewoon niet te lopen met je hond? Loop buitenom of een andere route. Of doe je hond een muilkorf om. Als mijn honden nu overal los mogen denk ik ja je hebt gelijk.. Maar hier in de buurt heb ik zeggen en schrijven 1 mooi park waar ze los mogen. En daar gaan ze dus ook los.
Andersom verwacht ik dus ook niet dat mensen hun honden gaan roepen oid als ik besluit mijn hond aan de lijn te doen. Ik kan die loslopende honden daar tenslotte verwachten. Als ik dat niet wil moet ik mij omkeren en zorgen dat ik weg kom daar.