Hond accepteert baby niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Hond accepteert baby niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:25

Hoe wil je een dementerende hond begrijpen?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:27

anneliesdj schreef:
Hoe wil je een dementerende hond begrijpen?

Wie zegt dat de hond dementerend is? vind dat altijd een makkelijke diagnose zeker in zo'n stresssituatie als waarin dit hondje zit. En stress kan een hoop met een hond doen. sorry ik geloof niet zo in het dementie verhaal.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:30

tuurlijk is dat hondje van TS helemal in de war,hij geeft ook werkelijk alle signalen van stress af,en toch laat ze haar kindje en hondje in 1 ruimte waardoor kindje voor de 2de keer gebeten werd...en meer geschampt,als ik moet geloven wat een schade een westie kan aanrichten had het bij werkelijk agressie dus een zwaar verminkt kindje geweest...

en annelies,juist ,ik geef ook nergens aan het niet eens te zijn met TS haar beslissing,maar schrik ervan hoeveel mensen hier reageren die zó makkelijk hun hond laten inslapen

maar ook dit had ik al meermalen aangegeven :) ...gaat mij helemaal niet om TS haar hondje,ik reageer hier omdat ik schrik hoe kil mensen schrijven hoe makkelijk zij een enkeltje da geven aan een hond...

je voelt er niet eens een spat liefde voor hun dier in die posten,die ze dan wel dood laten spuiten,en daar schrik ik van...

en van de hond vermoeden ze dat deze dement is....dat is helemaal niet bewezen....
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 18-10-13 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:32

Ik denk dat meerendeel wat dat gezegd heeft echt wel van de dieren zullen houden ondanks de keuze om in te laten slapen :j Ik zou er ook kapot van zijn iig.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:53

Nou die liefde die lees ik er ook niet uit hoor. Ik heb er zo te lezen het zelfde gevoel bij als Kimmie.

Maak het ook steeds vaker mee in de vrienden en kennissen kring maar ook op het werk als DA assistente in het verleden. Hond maakt (ondanks dat mensen waarschuwen dat de hond aanwijzingen geeft) een fout in de ogen van de baas. Mag de hond niet al is het eigenlijk niet de fout van de hond want die reageert heel natuurlijk. De baas maakt een fout en de hond is de pineut. Men zegt ik kies voor mijn kind en de hond word ingeslapen. En dat word vaak heel snel beslist terwijl de hond al maanden probeert zijn baasje duidelijk te maken dat het zo niet gaat.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:05

@Wilawander: ja veel leken op het gebied van hondengedrag nemen een hond. Soms zijn ze natuurtalent en herkennen van nature de signalen, maar vaak herkennen ze subtiele aanwijzingen in het gedrag niet. Sommige mensen kunnen dat gedrag door een cursus leren herkennen, andere mensen leren het nooit.

Allemaal heel mooi dat ze het alsnog kunnen leren, maar op het moment dat er een gevaarlijke situatie is met een klein kind in huis, is het eigenlijk al te laat om nog met cursussen, trainingen enz te beginnen, of de hond moet (tijdelijk) uit huis kunnen worden geplaatst. Dat moet allemaal maar zo snel te regelen zijn. En is het wel in het belang van de oude hond.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:21

Zoolgangster schreef:
@Wilawander: ja veel leken op het gebied van hondengedrag nemen een hond. Soms zijn ze natuurtalent en herkennen van nature de signalen, maar vaak herkennen ze subtiele aanwijzingen in het gedrag niet. Sommige mensen kunnen dat gedrag door een cursus leren herkennen, andere mensen leren het nooit.

Allemaal heel mooi dat ze het alsnog kunnen leren, maar op het moment dat er een gevaarlijke situatie is met een klein kind in huis, is het eigenlijk al te laat om nog met cursussen, trainingen enz te beginnen, of de hond moet (tijdelijk) uit huis kunnen worden geplaatst. Dat moet allemaal maar zo snel te regelen zijn. En is het wel in het belang van de oude hond.

Natuurlijk daar heb je gelijk in. :) Maar je ziet vaak dat die mensen zich enorm inlezen over de baby enz. En de hond die er al is daar word vaak helemaal niet over nagedacht. Maar ja een hond schaf je even makkelijk en ondoordacht aan en bij een baby heb je nog 9 maanden tijd om in te lezen enz. Dat is wat me stoort. Hop kind is er, hond doet moeilijk, de makkelijkste weg, hond inslapen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:32

kimmie261 schreef:
mag ik vragen waar jij leest dat een hond BOVEN een kind geplaatst wordt,tot nog toe zie ik alleen oplossingen dat de hond weggedaan/of weggestopt/opgesloten wordt voor een kind,noem jij dat boven een kind plaatsen??

en nogmaals je moet voorkomen dat je kind (dood) gebeten wordt,er wordt nergens geschreven dat je een hond met angstagressie bij een kind moet blijven houden,dus (dood) bijten zal ip nooit een geval moeten kunnen zijn als je kind en hond gescheiden houdt...

Je neemt bewust een risico dat het ooit fout gaat bij apart zetten (of de hond er gemuilkorfd bijhouden want dat heeft ook iemand voorgesteld). Zelfs al ben je zelf 100% oplettend (wat nooit het geval is, want het is alleen maar menselijk dat je een keer met je gedachten bij iets anders bent) dan nog kan je man, moeder, schoonmoeder, oppas of buurvrouw ooit je kind in een gevaarlijke situatie brengen. Je maakt met het aanhouden van je hond dan de bewuste keuze dat je liever je hond zelf houdt met het risico dat je kind aangevallen wordt. Dus ja, dan stel je je hond boven je kind imo.

@Wilawander, ik heb geen idee, ik kijk in discussies maar zelden scherp naar de namen, ik reageer op de post. :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:44

De hond van TS is waarschijnlijk al ingeslapen.
En ik weet zeker dat TS er erg verdrietig van is.
Volgens mij is dit topic dan ook geen goede plaats voor een verdere discussie.
Als je verder wilt discusieren, open dan een nieuw topic.

TS, heel veel sterkte. Ik weet zeker dat je alles hebt gedaan wat binnen jou mogelijkheden lag.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:06

Kijk en daar ben ik het met jullie eens. Vele honden eigenaren weten totaal niet wat er in hun hond omgaat. Training ed dat hoeft allemaal niet want ze weten echt wel wat ze moeten doen... puntje bij paaltje weten ze het dus niet. Als je pas gaat inlezen in je hond op t moment dat er kinderen komen ben je imo al te laat. Dat moet je al doen voor je de hond überhaupt hebt.
Maar als je dan onverhoopt toch in een situatie komt als dit is het voor mij heel duidelijk. Is de reden dat de hond beet omdat ie getreiterd werd dan pak je t kind aan ipv de hond. Is het omdat ie zich niet op zn gemak voelt oid en je hebt verschillende dingen geprobeerd en hij bijt dan toch , dan of een nieuw baasje zoeken of een spuitje. Gezien je dus niet kan voorkomen dat je kind gebeten wordt. Zoals gezegd kun je nl never nooit 100% zeker weten dat je ze uit elkaar kan houden. Tja en ben je van mening je als je voor een hond kiest je hem ook nooit weg mag doen als het niet gaat, dan kun je natuurlijk altijd nog je kind ter adoptie aanbieden :j (voor t geval t niet gesnapt wordt, dat is dus sarcasme)
Kiezen voor je hond betekend soms ook loslaten als die zich niet prettig meer voelt.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:51

TS heel veel sterkte!

Wilawander en Kimmie, normaal gesproken ben ik het meestal heel erg met jullie eens, echter had ik in deze situatie waarschijnlijk dezelfde keuze gemaakt.

Wat niet wil zeggen dat ik het niet met jullie eens ben over dat veel honden tegenwoordig (imo) veel te snel worden ingeslapen.

Ik heb het binnen mijn eigen familie meegemaakt dat de hond letterlijk bij alles betrokken is. Mensen met veel verstand van honden eromheen en hond had echt een onderdanige plaats binnen het huis. Echter werd de hond helaas met de dag onzekerder (ondanks goede begeleiding) en gezien het huis te klein was om de hond delen van de dag apart te kunnen houden, is er in die situatie in goed overleg besloten de hond bij een goede vriend te plaatsen. Voordat zij een kind kreeg, zou haar hond ook echt met geen mogelijkheid weg gaan, maar haar moeder hart sprak, met deze (weloverwogen) keuze tot gevolg. Met de tijd was dit absoluut goed gekomen, maar het risico dat het in die tussentijd mis zou gaan heeft uiteindelijk tot deze keuze geleid.

Deze situatie zorgt bij mij ook voor de vraag wat ik in die situatie zou doen. Want nu ben ik stellig: Mijn hond gaat voor geen goud meer weg. Daarbij is ze ontzettend kind vriendelijk. Maar wat nou als ze toch niet met mijn kind door 1 deur zou kunnen. Wat dan? (Bij een gezonde hond is inslapen voor mij trouwens totaal geen optie. Wat dus herplaatsen in zou houden.)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:45

Talsha het gaat niet perse om TS maar meer om alle bokkers die zo makkelijk zeggen "weg ermee" en dat zijn er toch erg veel. En dat is niet op bokt alleen. Ik zou willen dat veel mensen daar veel eerder over na zouden denken. Als ik een hond koop dan denk ik 15 jaar vooruit. Nou is niet alles te plannen dat is logisch maar als ik kinderen zou willen dan zou ik hier wel goed overnadenken of een hond op een andere manier gaan houden.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:51

Ben het geheel met wilawander en kimmie eens.
Dementie komt ineens uit de lucht vallen, terwijl er juist serieus sprake van stress lijkt te zijn.

Als er serieus onderzoek was gedaan naar dementie had ik de beslissing begrepen, nu heb ik het gevoel dat het een rede is om het voor jezelf goed te praten.

Triest dat het hondje er nu niet meer is.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:53

Wilawander schreef:
Talsha het gaat niet perse om TS maar meer om alle bokkers die zo makkelijk zeggen "weg ermee" en dat zijn er toch erg veel. En dat is niet op bokt alleen. Ik zou willen dat veel mensen daar veel eerder over na zouden denken. Als ik een hond koop dan denk ik 15 jaar vooruit. Nou is niet alles te plannen dat is logisch maar als ik kinderen zou willen dan zou ik hier wel goed overnadenken of een hond op een andere manier gaan houden.

En ondanks dat je dus constateert dat veel mensen zo makkelijk afstand doen van hun huisdier,is dat geen rede voor je om te stoppen met fokken van huisdieren?

Lieve TS een moeilijk keuze. Maar in jou ogen de beste. En daar gaat het om. Wat andere er ook van vinden.

Sterkte. :(:)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:56

atilla schreef:
Dementie komt ineens uit de lucht vallen, terwijl er juist serieus sprake van stress lijkt te zijn.

Als er serieus onderzoek was gedaan naar dementie had ik de beslissing begrepen, nu heb ik het gevoel dat het een rede is om het voor jezelf goed te praten.

Ik vind dit in deze situatie een totaal ongepaste reactie.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:10

cam schreef:
Wilawander schreef:

En ondanks dat je dus constateert dat veel mensen zo makkelijk afstand doen van hun huisdier,is dat geen rede voor je om te stoppen met fokken van huisdieren?

Lieve TS een moeilijk keuze. Maar in jou ogen de beste. En daar gaat het om. Wat andere er ook van vinden.

Sterkte. :(:)

Nee want ik kijk goed naar wat voor mensen bij mij een hond kopen en als ik daar geen vertrouwen in heb dan gaat de hond niet weg. En dan is er altijd nog de mogelijkheid de hond terug te brengen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:36

Urielle schreef:
atilla schreef:

Ik vind dit in deze situatie een totaal ongepaste reactie.

Ik niet en ik ben het met atilla eens. Als mensen lastig worden, ga je die toch ook niet direct inslapen... En men zal dat ws geen vergelijking vinden, maar het gaat allebei om levende wezens.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:49

Ik ben het ook totaal met haar bericht eens.
Ook ik schrik op wat toch een dieren forum is hoe gemakkelijk er over inslapen wordt gedacht.
Niet door ts maar door andere.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:34

Komop zeg, dat post je toch niet net een paar uur nadat TS haar beestje heeft in laten slapen.
Ik dacht dat ik een botte boerin kon zijn maar dan ben je toch echt wel totaal van elke tact gespeend, ongelofelijk zeg. Wat je in het algemeen plaatst moet je zelf weten maar gericht aan TS lijkt me het nu echt niet op zijn plaats om haar nog even een sneer na te geven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:46

little_king schreef:
Ook ik schrik op wat toch een dieren forum is hoe gemakkelijk er over inslapen wordt gedacht.

Dachten maar meer mensen wat makkelijker over inslapen. Ik kom ook op bokt nog veel teveel gevallen tegen van mensen die maar blijven rekken en uitstellen terwijl het dier dood beter af is.

Heel veel sterkte TS! Ik vind je dapper!

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:53

Wat een rare en botte posts lees ik hier. Jullie weten dat er al een discussie toppic is waar je je gal kan spuwen? (Weet niet hoe ik een link moet plaatsen met mijn telefoon maar zoek en gij zult vinden)
Ts heel veel sterke en mijn respect heb je!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:10

Cayenne schreef:
little_king schreef:

Dachten maar meer mensen wat makkelijker over inslapen. Ik kom ook op bokt nog veel teveel gevallen tegen van mensen die maar blijven rekken en uitstellen terwijl het dier dood beter af is.

Heel veel sterkte TS! Ik vind je dapper!

Ook dat is een kant.
Zeker met je eens.

Maar voor kinderen moet mijn inziens alles te snel wijken.
Er wordt vaak veel te weinig tijd ingestopt om het tot een goed einde te kunnen brengen.
In een paar pogingen van iets nieuws met een hond het maar begrijpen zo niet dan maar opruimen.
Alle tijd gaat naar het kind dan is er geen tijd meer voor de hond, laat staan Extra tijd om iets aan te leren. De weg van de minste weerstand.
(nee ik spreek niet perse over de ts)

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:30

Maar de discussie gaat imo te ver terug. Ja het kan anders als mensen dieren en kinderen hebben. Punt waar t om gaat is wat je doet nadat het fout is gegaan. Daar hebben vele bokkers de reactie op gegeven. Dat het eigenlijk niet fout hoort te gaan zou iedereen moeten snappen.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:18

Amen en nu weer terug naar ts.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:21

Ts ondanks de vele berichten wil ik je sterkte wensen ! Imo heb je goed gehandeld maar geloof ook graag dat je er kapot van bent :(:)