Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
...gaat mij helemaal niet om TS haar hondje,ik reageer hier omdat ik schrik hoe kil mensen schrijven hoe makkelijk zij een enkeltje da geven aan een hond...
Ik zou er ook kapot van zijn iig. Zoolgangster schreef:@Wilawander: ja veel leken op het gebied van hondengedrag nemen een hond. Soms zijn ze natuurtalent en herkennen van nature de signalen, maar vaak herkennen ze subtiele aanwijzingen in het gedrag niet. Sommige mensen kunnen dat gedrag door een cursus leren herkennen, andere mensen leren het nooit.
Allemaal heel mooi dat ze het alsnog kunnen leren, maar op het moment dat er een gevaarlijke situatie is met een klein kind in huis, is het eigenlijk al te laat om nog met cursussen, trainingen enz te beginnen, of de hond moet (tijdelijk) uit huis kunnen worden geplaatst. Dat moet allemaal maar zo snel te regelen zijn. En is het wel in het belang van de oude hond.
Maar je ziet vaak dat die mensen zich enorm inlezen over de baby enz. En de hond die er al is daar word vaak helemaal niet over nagedacht. Maar ja een hond schaf je even makkelijk en ondoordacht aan en bij een baby heb je nog 9 maanden tijd om in te lezen enz. Dat is wat me stoort. Hop kind is er, hond doet moeilijk, de makkelijkste weg, hond inslapen. kimmie261 schreef:mag ik vragen waar jij leest dat een hond BOVEN een kind geplaatst wordt,tot nog toe zie ik alleen oplossingen dat de hond weggedaan/of weggestopt/opgesloten wordt voor een kind,noem jij dat boven een kind plaatsen??
en nogmaals je moet voorkomen dat je kind (dood) gebeten wordt,er wordt nergens geschreven dat je een hond met angstagressie bij een kind moet blijven houden,dus (dood) bijten zal ip nooit een geval moeten kunnen zijn als je kind en hond gescheiden houdt...
(voor t geval t niet gesnapt wordt, dat is dus sarcasme)Wilawander schreef:Talsha het gaat niet perse om TS maar meer om alle bokkers die zo makkelijk zeggen "weg ermee" en dat zijn er toch erg veel. En dat is niet op bokt alleen. Ik zou willen dat veel mensen daar veel eerder over na zouden denken. Als ik een hond koop dan denk ik 15 jaar vooruit. Nou is niet alles te plannen dat is logisch maar als ik kinderen zou willen dan zou ik hier wel goed overnadenken of een hond op een andere manier gaan houden.
atilla schreef:Ben het geheel met wilawander en kimmie eens.
Dementie komt ineens uit de lucht vallen, terwijl er juist serieus sprake van stress lijkt te zijn.
Als er serieus onderzoek was gedaan naar dementie had ik de beslissing begrepen, nu heb ik het gevoel dat het een rede is om het voor jezelf goed te praten.
Triest dat het hondje er nu niet meer is.
cam schreef:Wilawander schreef:Talsha het gaat niet perse om TS maar meer om alle bokkers die zo makkelijk zeggen "weg ermee" en dat zijn er toch erg veel. En dat is niet op bokt alleen. Ik zou willen dat veel mensen daar veel eerder over na zouden denken. Als ik een hond koop dan denk ik 15 jaar vooruit. Nou is niet alles te plannen dat is logisch maar als ik kinderen zou willen dan zou ik hier wel goed overnadenken of een hond op een andere manier gaan houden.
En ondanks dat je dus constateert dat veel mensen zo makkelijk afstand doen van hun huisdier,is dat geen rede voor je om te stoppen met fokken van huisdieren?
Lieve TS een moeilijk keuze. Maar in jou ogen de beste. En daar gaat het om. Wat andere er ook van vinden.
Sterkte.
Urielle schreef:atilla schreef:Ben het geheel met wilawander en kimmie eens.
Dementie komt ineens uit de lucht vallen, terwijl er juist serieus sprake van stress lijkt te zijn.
Als er serieus onderzoek was gedaan naar dementie had ik de beslissing begrepen, nu heb ik het gevoel dat het een rede is om het voor jezelf goed te praten.
Triest dat het hondje er nu niet meer is.
Ik vind dit in deze situatie een totaal ongepaste reactie.

little_king schreef:Ik ben het ook totaal met haar bericht eens.
Ook ik schrik op wat toch een dieren forum is hoe gemakkelijk er over inslapen wordt gedacht.
Niet door ts maar door andere.

Cayenne schreef:little_king schreef:Ik ben het ook totaal met haar bericht eens.
Ook ik schrik op wat toch een dieren forum is hoe gemakkelijk er over inslapen wordt gedacht.
Niet door ts maar door andere.
Dachten maar meer mensen wat makkelijker over inslapen. Ik kom ook op bokt nog veel teveel gevallen tegen van mensen die maar blijven rekken en uitstellen terwijl het dier dood beter af is.
Heel veel sterkte TS! Ik vind je dapper!