Pup jankt heel de nacht door.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:59

Cayenne schreef:
Beetje nutteloos om daar een nieuw topic over te openen.

Ik vind het ook vervelend voor TS dat zij nu alles over zich heen krijgt, er zijn genoeg andere met haar. ;)

LadyMadonna

Re: Pup jankt heel de nacht door.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:41

Waarom open je dan een ander topic naar aanleiding van haar? Zij leest dit straks en voelt zich alleen maar nog slechter dan ze zich al,voelt...
Knap hoor +:)+

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:43

xPure: vind het een beetje flauw van je dat je een nieuw topic opent over deze situatie. Het is voor jouw prettig dat je je niet kan voorstellen dat je een pup terug brengt (moet brengen) maar niet iedereen is zoals jij bent. Zij zal zich hier ook niet lekker bij voelen. Hoe denk je dat het voor Ts. is om zo'n nieuw topic te lezen?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:36

@ts, je hebt in jou situatie juist gekozen, als je al zoveel moeite hebt om voor jezelf te zorgen kun je ook niet voor een ander zorgen.

Sterkte meid.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:56

Nu moeten we broodfokkers en fokkers die gelegenheidsnestjes hebben niet over één kam scheren he. Wij zijn ook van de laatste categorie en hebben gewoon een contract waarin staat dat ze terug mogen om welke reden dan ook. Mocht het voorkomen denk ik dat we de pup houden. Broodfokkers halen de pups vaak met 4 weken weg bij de moeder, soms in het buitenland, dat is vragen om problemen... en dan heb je nog geluk als je een fysiek gezonde hond krijgt.

Misschien is het voor TS in haar situatie (alleen voor de opvoeding opdraaien) inderdaad een beter idee om geen hond te nemen, of één die iets ouder is. Hoe dan ook heeft ze van de situatie geleerd en dat is ook iets waard!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 08:08

sallandval schreef:
Nu moeten we broodfokkers en fokkers die gelegenheidsnestjes hebben niet over één kam scheren he. Wij zijn ook van de laatste categorie en hebben gewoon een contract waarin staat dat ze terug mogen om welke reden dan ook. Mocht het voorkomen denk ik dat we de pup houden. Broodfokkers halen de pups vaak met 4 weken weg bij de moeder, soms in het buitenland, dat is vragen om problemen... en dan heb je nog geluk als je een fysiek gezonde hond krijgt.

Misschien is het voor TS in haar situatie (alleen voor de opvoeding opdraaien) inderdaad een beter idee om geen hond te nemen, of één die iets ouder is. Hoe dan ook heeft ze van de situatie geleerd en dat is ook iets waard!

Hier ook, er wordt een keer in de 2 jaar eens een nestje gefokt,waaraan wel aan alle eisen van het stamboek en de Raad van Beheer wordt voldaan, en ook contracten worden opgesteld. Daarnaast kunnen de mensen als ze op vakantie gaan hun hond ook brengen, hartstikke leuk om je puppen terug te zien en op te vangen tot de baasjes terug zijn.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 08:16

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoe het nu met de TS gaat? :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 08:17

Waarom zou je voor een gelegenheids nestje geen stamboom aan vragen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 08:24

Niet elk gelegengeids nestje bestaat uit ras honden.
Hier op de manege ook. Een keer een nestje russels, een keer een nestje boomers. Geen stamboek hondjes, maar keurig verzorgt.
Niks mis mee imo.
Daarnaast heb je ook nog niet erkende rassen, dus dan wordt een stamboom helemaal lastig

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 08:26

Maar zoals iemand hier zegt dat die volgens de regels van de RvB fokt dan neem ik aan dat het rashonden zijn.

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 10:09

Omdat sommige mensen zich afvroeg hoe het met mij ging wil ik weer even reageren.
Het gaat wel redelijk, weet diep van binnen dat het de juiste beslissing was maar mis haar wel heel erg en voel me heel erg schuldig om de situatie waar zij in terecht is gekomen. Ik vraag me steeds af hoe het met haar zal gaan en of ze al een nieuw baasje heeft.
Bij de fokker leek ze gelukkig wel gelijk op haar gemak, normaal als we in een vreemd huis kwamen, bij mijn ouders thuis of bij een vriendin, dan hing ze heel erg aan mij, maar bij de fokker ging ze lekker rond snuffelen enzo.
Ze zei dat ze een goed nieuw huisje voor der gingen zoeken, dat dat vast goed ging komen dus daar vertrouw ik maar op.
Ik vind het nogmaals heel erg dat het zo is gelopen maar heb er zeker van geleerd, the hard way....
Ik hoop dat ik het snel allemaal een plekje kan geven, ben in ieder geval heel blij dat ik haar heb leren kennen, ook al was het maar voor 6 dagen, en hoop dat ik me snel niet meer zo schuldig voel en door kan gaan met mijn leven.
Mensen die mij steunen, bedankt! en mensen die er anders over denken, sorry en ik begrijp het heel goed. Zoals ik eerder al zei had ik dit nooit verwacht dus als iemand anders dit topic had geopend had ik waarschijnlijk ook zo gereageerd..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 10:16

mooi eerlijk post!
Dat siert je :j
Je hebt hier van geleerd,en het is zo gelopen....
Heb je je slaap tekort weer iets ingehaalt? ;)

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 10:23

Heb mijn slaaptekort alweer een beetje ingehaald ja, slaap alleen nog niet geweldig 's nachts maar dat gaat hopelijk vanzelf beter..

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 10:56

die vind vast wel heel goed plekje..
En ik waardeer je eerlijk heid ook ! heel volwassen.
Je heb goed gehandelt voor je hond!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 11:46

Dat vind ik ook , hoor ts :j

Soms vergt het meer moed om je verkeerde inschatting te erkennen dan om door te modderen !

Vind dat je in het belang van het diertje, maar ook in je eigen belang ( en daar is helemaal niks mis mee ) goed hebt gehandeld.

Je hoeft je niet schuldig te voelen, je hebt het hondje immers niet verwaarloosd of tekort gedaan en ervoor gezorgd dat het een nieuwe toekomst tegemoet kan gaan.

Nu lekker aan jezelf gaan werken :(:)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:13

kohtje schreef:
Maar zoals iemand hier zegt dat die volgens de regels van de RvB fokt dan neem ik aan dat het rashonden zijn.

Wij fokken ook met stamboom hoor, ook als gelegenheidsfokker. Wij fokken niet om geld te verdienen, wij fokken ter verbetering van gezondheid van het ras.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 07:31

ruin_lover schreef:
Sorry voor mijn late reactie, de advertentie is inderdaad weg want heb contact gehad met de fokker en ze mag daar terug komen. Ik verwacht (en hoop natuurlijk) dat ze via hun snel een ander baasje zal vinden. Ik weet dat het niet aan de pup ligt en dat ze normaal pup gedrag vertoont maar het valt mij echt allemaal te zwaar, veeeeel zwaarder dan verwacht. Ik kan nog langer proberen en aankijken of het straks beter gaat maar ben bang dat dat niet zo is en nu is ze nog heel erg jong dus zal ons snel vergeten en snel weer wennen bij een nieuwe baas.
Sorry voor iedereen die mij nu een vreselijk mens vinden (kan jullie niet geheel ongelijk geven) maar probeer te doen wat goed is voor mij en voor Senna.

Wat fijn voor het pupje dat je haar terug hebt gebracht naar de fokker. Voor haar echt veel beter dan gelijk weer naar vreemden.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:37

Ik ben blij dat je nu de beslissing genomen hebt al was het geen makkelijke dan dat je er nog weken tegen aan had zitten kijken met alle gevolgen van dien.

Je hebt er goed aan gedaan door haar terug te brengen naar de fokker, TS ik wens je nog sterkte voor de rest ik hoop dat je gauw weer wat verlichting in je leven ervaart!

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:00

TS heel veel sterkte , ik heb in het begin van dit topic iets geplaatst en nu net alles bij gelezen.
Wat een zware maar dappere beslissing zeg !!

Kan je niet door de fokker op de hoogte blijven waar ze uiteindelijk naar toe gaat ?

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:04

xPure schreef:
Niet alleen gemeen naar de TS bedoelt, maar heel veel mensen die een hond nemen verwachten alleen maar leuke dingen en denken een pup is makkelijk blabla. Maar zo zie je maar weer dat mensen zich daar nog wel eens in vergissen en dan is de pup er de dupe van.. Wel erg jammer dat sommige mensen zo snel opgeven.. Als je een baby krijgt die elke nacht huilt, dan breng je hem toch ook niet terug naar het ziekenhuis omdat het moeilijker was dan verwacht of omdat je moe bent (?) Begin er dan gewoon niet aan. :)

Maar je trekt wel de deur dicht omdat de baby huilt en jij vindt dat dat niet hoort? Want als je aandacht geeft beloon je het gedrag?

TS, moedige beslissing. Beter nu dan later, en hopelijk denk je in het vervolg 2 maal na. Dieren hebben betekent werk en kleine jonge dieren al helemaal, ze moeten nog zo veel leren.