En dan.... Wow

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:21

macholoverr schreef:
jullie zijn echt erg! Ik heb getemt dus hopelijk is het topic snel gesloten!

Okee even alles op een rijtje;

- Jíj opent een topic
- Jíj reageert heel onvolwassen/onbeschoft naar reacties die jij niet wilt horen
- Jíj hebt je hond weggedaan, omdat 'hij niet zindelijk was en in de weg liep'.
- Vervolgens vind jíj het 'zieluhg', maar heb je er zelf niks mee te maken, of enige schuld aan
- Mensen herinneren zich soortgelijke dingen, en komen erachter dat jíj dezelfde bent die toendertijd al eerder vrij gemakkelijk pony's wegdeed
- Jíj hebt ook al een andere hond weggedaan, omdat je in een rijtjeshuis woont ( :? ) en daardoor de hond niet genoeg beweging krijgt

vervolgens :
- Ben jíj zielig
- Wordt jíj gestalked/gevolgd door bokkers volgens jouw
- Heb jíj geen idee wat jíj fout hebt gedaan, en is het allemaal ANDEREN hun schuld
:roll: :roll: :roll:

Ik denk dat jij eens heel goed moet gaan werken aan jezelf meisje, want het ljkt nu wel erg alsof wij tegen een muur praten |o |o

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:21

macholoverr schreef:
jullie zijn echt erg! Ik heb getemt dus hopelijk is het topic snel gesloten!

+:)+

Ik denk dat dat een heel verstandig besluit is.

Gewoon lekker jezelf blijven en niet leren van je eigen fouten en adviezen van anderen.

Heel verstandig om het topic te laten sluiten zodat je kunt weglopen voor je problemen. :evaw:

8)7 ( <-- sarcasme )

Sterkte ts, wat moet het ontzettend lastig zijn om met jezelf te leven... :(:)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:16

hallooooo, kan het een beetje minder hier >;)

iemand afbranden is lekker makkelijk en blijkbaar leuk tijdverdrijf :roll:

TS is zo te lezen niet bepaald opgevoed met de juist instellingen als ik zo lees hoe haar moeder met de zaken omgaat.
Uiteindelijk bepaald die wat er in huis enz gebeurd en moet TS zich daar naar schikken, of ze dat nu leuk vindt of niet.
Eerlijk gezegd vind ik vooral TS haar moeder degene die overal te makkelijk over doet.
Dochter is pony kwijt dus dan maar een hond, hond niet de gemakkelijkste, dus maar weer de deur uit.
TS krijgt niet bepaald de juiste begeleiding in deze dingen en niet iedereen is even volwassen op bepaalde leeftijden.

Het siert TS dat ze nog steeds om de hond geeft en graag een oplossing wil en gelukkig heeft Bikkel wijze baasjes , hopelijk lossen ze het goed op.

TS leer van dit topic dat je soms beter even op je handen kunt gaan zitten en tot 10 tellen voordat je reageert.
En soms kun je beter niet reageren omdat het eerder verkeerde reacties geeft als goede.
Bokkers zouden dan weer eens wat wijzer kunnen zijn en wat minder hakken, ik vraag me altijd af hoe zulke mensen dan weer met hun dieren omgaan als die niet luisteren :\

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:26

@ spatter;

Heb je mijn post gelezen? ik heb op geen enkele manier geoordeeld over de ts. Ik ken haar niet en dus heb ik niet het recht om te zeggen hoe of wat. Ik geef haar ook niet de schuld van iets. Mams had inderdaad het goede voorbeeld moeten geven. maar zo is de situatie nu eenmaal niet.

Het enige waar ik wel over val, zijn de reacties van de ts in dit topic en de ondertoon die deze bevatten. Dat dit zo uit de hand liep heeft ze puur en alleen aan zichzelf te danken. ze staat niet open voor de aardige berichten (aan het begin) en begint zelf met aanvallen en een uiterst agressieve ondertoon in haar posts

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:44

Dr komt ook continu iets anders bij... Eerst loopt hij alleen voor de voeten..
Dan plast hij op de bank..
Dan is het een foutje van het castreren en is het zijn urine buis waardoor hij plast ( hoezo doe je een hond weg met zo een probleem... ). Maar dat ter zijde..
Dan kon ze hem niet aan... Wat is het volgende dan ? Ik wil hier helemaal niemand af branden maar hoop wel met mn posts dat de bovenkamer van dit meisje eens flink in werking gezet wordt en ja van mij mag ze zich inderdaad gigantisch schuldig voelen dat ze er bijna niet van kan slapen... Dan denk je tenminste na in de toekomst..

Ik voel me verdrietig voor die arme bikkel die dit allemaal zeer zeker niet zo gewild had en graag een lief baasje had gehad waarbij uij heerlijk savonds op de bank bij on slaap kon soezen die niet boos werdt als hij eens een ongelukje deed in huis want hij kon er tenslotte niks aan doen :(:) een hond totaal afbranden door een ongelukje hoe streng en bot je ook deed zoals ts zegt dat geeft mij een misselijk gevoel... Je lost niks op met geweld !! En kind in elkaar slaan is not done... Maar een hond mag best een flinke poeier hebben ? Nee bedankt als ik dat zie krijg je zelf een gigantische schop ergens waar je hem zeer zeker niet wil hebben :( bah bah bah :(

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:03

spatter schreef:
hallooooo, kan het een beetje minder hier >;)

iemand afbranden is lekker makkelijk en blijkbaar leuk tijdverdrijf :roll:

TS is zo te lezen niet bepaald opgevoed met de juist instellingen als ik zo lees hoe haar moeder met de zaken omgaat.
Uiteindelijk bepaald die wat er in huis enz gebeurd en moet TS zich daar naar schikken, of ze dat nu leuk vindt of niet.
Eerlijk gezegd vind ik vooral TS haar moeder degene die overal te makkelijk over doet.
Dochter is pony kwijt dus dan maar een hond, hond niet de gemakkelijkste, dus maar weer de deur uit.
TS krijgt niet bepaald de juiste begeleiding in deze dingen en niet iedereen is even volwassen op bepaalde leeftijden.

Het siert TS dat ze nog steeds om de hond geeft en graag een oplossing wil en gelukkig heeft Bikkel wijze baasjes , hopelijk lossen ze het goed op.

TS leer van dit topic dat je soms beter even op je handen kunt gaan zitten en tot 10 tellen voordat je reageert.
En soms kun je beter niet reageren omdat het eerder verkeerde reacties geeft als goede.
Bokkers zouden dan weer eens wat wijzer kunnen zijn en wat minder hakken, ik vraag me altijd af hoe zulke mensen dan weer met hun dieren omgaan als die niet luisteren :\

Hier ben ik het mee eens!
Opmerkingen als : wat moet het erg zijn om met jezelf te leven
vind ik echt veel te ver gaan. Erg onvolwassen, hoe durf je dat tegen iemand te zeggen;)
dan zet je jezelf wel erg hoog boven iemand anders.
Verder inderdaad, de TS heeft op haar manier het goede voor met het hondje,
ik wil hiermee niet zeggen dat ze het niet anders had aan moeten pakken,
maar laat haar wel een beetje in haar waardigheid;)
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 27-03-13 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:09

Ik denk dat het er meer in zit dat dieren zo maar worden aangeschaft en er niet genoeg vooronderzoek is gedaan. Herplaatsen is een mogelijkheid als blijkt dat je om een één of andere reden niet voor je huisdier kan zorgen. Dan kan zo'n huisdier beter ergens anders naartoe gaan. Máár gaat het om zaken zoals plassen, te veel energie, voor de voeten lopen etcetera, vind ik niet dat je zo een huisdier kan herplaatsen. Het lijkt alsof TS zo maar een huisdier aanschaft want het heeft zo'n schattig koppie, of algemene karaktereigenschappen lijken zo leuk zonder ook nog verder na te denken over eventuele problemen die kunnen voorkomen. Zeker met herplaatsers moet je toch rekening houden met 'verborgen' problemen. Daar bereid je je dus op voor. Nu lijkt het alsof TS vrij weinig aan deze problemen heeft gedaan en te snel heeft besloten om de dieren weg te doen (honden in dit geval). Op zo'n manier omgaan met je dieren is not-done, een soort ongeschreven regel: heb je een huisdier dan zorg je er goed voor, heeft je huisdier problemen dan ga je die oplossen en wordt dus alles uit de kast gehaald: blijkt het achteraf toch niet te werken/mismatch, dan kan er overgegaan worden op herplaatsen. Maar dan lees ik weer over een hond met te veel energie, wat is er dan mis met uitlaten? Nee, ik vind het gewoon niet kunnen. Mijn hond is ook niet altijd even makkelijk en zit ook bomvol energie, maar daar doe ik wat aan want ik moet er niet aan denken om mijn hond weg te doen.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:54

Ben begonnen met de OP maar nog geen tijd gehad om alle pagina's te lezen. Begrijp ik het goed als dit hondje ondertussen ergens is geplaatst?

Mocht dit niet zo zijn wil ik hier wel overleggen. (Boerderij, twee andere honden waarvan één herplaatste beagle, geen kinderen, geen andere dieren dan koeien).

Als ik heel erg mosterd na de maaltijd ben...Sorry :) .

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:58

Peppertree@ ze zijn nog opzoek naar een goed baasje, de zus van degene die hem nu heeft heeft zich hier in het topic gemeld I(Estera @ bokt) .
De advertentie is ook op MP te vinden.

Wellicht kun je via 1 van die 2 wegen contact opnemen met de huidige eigenaar? zou fijn zijn als hij bij jou echt hond zou kunnen zijn (zonder andere dieren te vermoorden).

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:59

Ok, dan zal ik die even opzoeken. Bedankt voor je samenvatting :) .

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:59

Je kan je hond ook op een loopband zetten om hem zo beweging te geven :Y) . Net als veel Amerikanen doen haha.
Nee zonder gein, als je je hond niet wilt uitlaten kan je beter een kat nemen..
Het is idd beter als hier een slotje op gaat, het heeft geen zin meer om hier verder op in te gaan..

RianneH

Re: En dan.... Wow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:15

Moderatoropmerking:
Het aanspreken van ts is niet verboden in een topic als deze, maar de manier waarop mag respectvoller. Tot in den treuren herhalen en ts wijzen op haar acties is niet de bedoeling. Ook het erbij halen van andere verkochte dieren, wat niets met deze kwestie te maken heeft, is niet de bedoeling. Ts geeft duidelijk nog om deze hond en wil, hoe onmogelijk dat soms ook is, graag nog iets betekenen voor hem. Wij willen graag zien dat het topic weer naar die originele opzet terug gaat en niet vervalt in het over en weer roepen van aannames, beschuldigingen en felle verdedigingen. Ook het bespreken van marktplaatsadvertenties is niet toegestaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 09:56

De TS kan hier niet meer reageren,ze heeft een permanente ban.
Dan weten jullie nu waarom ze niet meer reageert.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:02

Huh, toch niet door dit topic?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:30

Ik ben bang van wel.
Ik vermoed door PB's heen en weer?
Ik zie in geen ander topic een ruzie of onenigheid.
Ik ken de TS héél erg goed,ze meent niet wat ze zegt.Mja als je haar niet kent begrijp je haar ook niet.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:31

nee volgens mijn door een ander topic van ts waar er al een lange tijd is speelt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:36

gohya schreef:
Ik ben bang van wel.
Ik vermoed door PB's heen en weer?
Ik zie in geen ander topic een ruzie of onenigheid.
Ik ken de TS héél erg goed,ze meent niet wat ze zegt.Mja als je haar niet kent begrijp je haar ook niet.

In principe grijpen mods niet in voor het sturen van pb-s toch? Alleen als TS naar een mod wellicht een pb heeft gestuurd die niet door de beugel kan.

Ik vind het spijtig te horen dat TS nu een ban heeft.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:46

StalNollie schreef:
nee volgens mijn door een ander topic van ts waar er al een lange tijd is speelt

Je bedoelt dat topic over VD? daar wás ruzie,maar later werd er toch normaal gepraat?
Maar zou ook kunnen hoor,tis wel jammer dat ze een Ban heeft.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:49

gohya schreef:

Van iemand van 20 jaar mag je zo langzaam verwachten dat ze redelijk normaal kan communiceren. Lijkt me dat ze de leeftijd wel heeft om te weten wat ze zegt, te zeggen wat ze meent, en te kunnen inschatten hoe dat bij een ander zal binnenkomen.
Maar dat is mijn mening. Ik mag ook niet zomaar alles zeggen wat ik wil als ik er maar bij vertel; je kent me niet dus je begrijpt me niet..

Een ban gaat naar mijn idee wat ver, maar ik vind het geen excuus om maar te mogen zeggen wat je denkt. dat mag de rest van bokt ook niet.
Dat het uit de hand is gelopen heeft ze aan zichzelf te danken. In het begin waren de reacties vriendelijk en positief. De eerste agressieve post kwam toch echt van haar :j

Dit is nou wat ze noemen; sneeuwbal effect :o

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:52

Eens pluisje.

Ik wil wel voorop stellen dat hetgene wat ik heb gezegd niet heb gezegd om TS een ban te bezorgen of haar boos te maken.

Ik denk dat ik, en wat meer mensen met mij, hebben afgetast wanneer de boodschap wel bij TS zou binnenkomen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:56

Ik ook niet. Is nooit mijn intentie geweest. Al denk ik wel dat ik nog redelijk nette posts heb geschreven.

Citaat:
Ik denk dat ik, en wat meer mensen met mij, hebben afgetast wanneer de boodschap wel bij TS zou binnenkomen.

ik ook :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:56

Miss. begrijpen jullie het als ik praat over een beperking bij de TS?
Natuurlijk mag je niet zomaar álles zeggen,wij weten dat en de TS weet dat ook,maar ze kan er niets aan doen,het gebeurt gewoon.
Ik ga verder niet over haar privé praten,maar als je weet wat ik weet,dan begrijp je haar pas.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:59

gohya schreef:
Ik ga verder niet over haar privé praten,maar als je weet wat ik weet,dan begrijp je haar pas.

Maar de rest van bokt weet dat niet. Daar zal ze zich bewust van moeten zijn, en daar rekening mee moet houden. Beperking of niet, grenzen zijn er voor iedereen. Als bokt wist dat ze een beperking had, was er misschien wel meer geduld en begrip geweest. Toch vind ik dat dit niet alleen een beperking is, maar ook een gebrek aan respect voor anderen...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:01

gohya schreef:
Miss. begrijpen jullie het als ik praat over een beperking bij de TS?
Natuurlijk mag je niet zomaar álles zeggen,wij weten dat en de TS weet dat ook,maar ze kan er niets aan doen,het gebeurt gewoon.

sorry maar misschien moeten we allen niet gaan roepen wat ts is of wat ze heeft. vind dit niet erg netjes van je ook al ik het misschien niet zo bedoelt. er word nu over ts gepraat en ts kan hier niks meer aan doen of tegen doen.
dus misschien moeten we de topics van ts met rust laten omdat zei nu niks meer kan zeggen.

vind het namelijk erg ongepast ongeacht wat ts heeft gedaan of wat dan ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:02

Zullen we het ontopic houden zodat estera een update over Bikkel kan geven als die er is?