Actief met je hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjee12

Re: Actief met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:12

Interessant!

Is er trouwens iemand hier uit omgeving Bergen op Zoom? :) Wie weet leuke wandel / sportmaatjes! :)

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:24

Hhilde schreef:
merrieveulen schreef:
Waarom is dat Kuggur?

Als je merle x merle fokt, heb je in theorie kans op 25% homozygoot merle. Homozygoot merle is eigenlijk 9 van de 10 keer niet levensvatbaar, doof, blind of steriel. Sinds 2009 is er een verbod (door RVB) op merle x merle, dus als je bij stamboomhonden zoekt heb je dat probleem eigenlijk al niet.

Moet je wel zeker weten dat de stamboom klopt..
Zal niet de eerste zijn waarvan de moeder ineens meer puppen heeft dan dat ze zelf heeft gebaard.
Om even aan te geven dat een stamboom geen garantie geeft.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:29

leuk!

ik doe met mijn flatcoated teefje behendigheid en jachttraining.
dit jaar gaan we in de behendigheid starten met wedstrijden en voor de jacht onze.C diploma.

verder iedere dag naar het bos en regelmatig aan de fiets.

onze tecke gaat alleen mee naar het bos

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:30

Maak je geen zorgen,onze kennel naam bestaat al meer dan 50 jaar dus weet wel wat van honden en fokken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:15

Wow, echt veel Bokkers die echt in de sport zitten met hun hond(en)!

Ik heb een Berner Sennenteef van 5 jaar, heb ik basisgehoorzaamheid mee gedaan (A-cursus) maar nooit op examen gegaan want ze wil niet vastpakken en niet apporteren. De rest doet ze wel braaf maar met een 0 daarop moet de rest al wel briljant gaan. Op (volgepist) clubterrein wilde ze nog wel eens gaan snuffelen en markeren ipv voorkomen terwijl ze thuis en in het bos bijv. aan de andere kant van de bak kan 'blijven' en dan voorkomen dus ze kent het best :+
Helaas maakte madam, door het hele jaar heen, de reuen helemaal gek dus ben ik maar gestopt op de club.
Nu alleen nog wat wandelen en dan wat oefenen, en ben nog wat aan het zoeken wat geschikt is voor haar. Na een aanrijding is haar achterpoot beschadigd dus alles met springen of kort draaien is niks voor haar, ze heeft geen interesse in snoepjes of speeltjes dus geen idee hoe ik haar bijv. kan leren speuren en ze is eerlijk gezegd ook best heel dom. Maar wel superlief, dat wel. Een gouden karakter :j

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:54

Daantjee12 schreef:
Interessant!

Is er trouwens iemand hier uit omgeving Bergen op Zoom? :) Wie weet leuke wandel / sportmaatjes! :)

ikkeeeee hahaha naja kom uit roosendaal haha:P

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 21:32

Esther schreef:
Moet je wel zeker weten dat de stamboom klopt..
Zal niet de eerste zijn waarvan de moeder ineens meer puppen heeft dan dat ze zelf heeft gebaard.
Om even aan te geven dat een stamboom geen garantie geeft.

Ja, zo kunnen we nog even.. Een betrouwbare fokker heeft gewoon kloppende stambomen. En ja, er vestaan ook onbetrouwbare stamboomfokkers, maar die zijn er op eigen inzicht, gezond verstand en mensenkennis prima uit te pikken.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:45

Wat een wilde verhalen over andere moeder dan die van de pups. Tegenwoordig worden al veel pups dna na gekeken en als ze hier kwamen chippen werd echt alles na gekeken. Een ding is zeker er komt hier geen pup zonder stamboom .

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:57

kohtje schreef:
Wat een wilde verhalen over andere moeder dan die van de pups. Tegenwoordig worden al veel pups dna na gekeken en als ze hier kwamen chippen werd echt alles na gekeken. Een ding is zeker er komt hier geen pup zonder stamboom .

Komt helaas vaker voor dan je denkt.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:58

Bedoelen jullie een stamboom waarbij de ouders bekend zijn? (Of gewoon een rashond)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:04

MyHu: ik bedoel stamboom fokkers van border collies die rommelen met papieren (in dit geval de 2 fokkers waarvan ik het heel zeker weet zijn honden met fci papieren, eentje heeft een sanctie en kan geen isds meer bij zijn honden krijgen, enkel nog fci, die is buiten gesmeten bij de isds, en eentje met fci papieren waar denkelijk nog rechtszaken lopen, en die nu in de tussentijd maar pups zonder papieren verkoopt, uit stamboom-ouderdieren, borders uit showlijnen)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:06

Okee, dat moest ik even weten, anders kan ik niet meedenken :P
Ik heb ook een fokker gehoord, die puppy's uit Roemenië haalde, en ze verdeelde over de moeders. Dus dat er een hond was die van zichzelf gewoon 4 pups had, en nog 1 "adoptie" hond. Werden helaas gewoon verkocht...

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:09

Ach, en nu ik erover nadenk ken ik nog wel meer als die 2 fokkers waar men met papieren gerommeld heeft...maar dat gaat nu wel heel erg off-topic...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:14

O en hoe dan met het DNA wat in Belgie verplicht is?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:22

kohtje schreef:
O en hoe dan met het DNA wat in Belgie verplicht is?

Laat me niet lachen, google maar bijv. eens op Hof Diabolo...enig idee hoeveel gedupeerden er waren, en hoeveel onderzoek er nog loopt.
Gevallen waar de reu de vader niet was, de moeder de moeder niet was, verschillende vaders in een nest. En die wist heel goed dat er een pup van het nest dna getest werd, als het dan net de "goeie" vader was ...nog een keer geluk gehad.
Die heeft achteraf gezien zelfs vader op dochter gezet, dat soort dingen.
Ik ken in Belgie iemand met een teef van daar, die had ook een reu van daar gebruikt, zelfs nog advies gevraagd, de oudercombi's kloppen niet, en enkele honden uit dat nest al heel jong dood...diegene wist niet beter.
Is een hele beerput wat daar open is gegaan, van die zullen de rechtszaken nog wel lopen.
En dan tussen de wettelijk toegelaten max. nesten van de teef tussendoor nesten zonder papieren. Die verkoopt nu op marktplaats pups zonder papieren.

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 00:16

ik wil het liefst zelf ook border collies met stamboom anders mag je niet bij de bccn mee lopen enzo.
ik ken een aantal mensen van de agility die welleens een nestje hebben.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:05

Wat zonde dat die mensen hun eigen kennel om zeep hebben geholpen ,ze hadden ook mooie honden.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:11

yentlekyda schreef:
Daantjee12 schreef:
Interessant!

ikkeeeee hahaha naja kom uit roosendaal haha:P

:D

Ik train in oud-gastel. Bij hs de 4voeter!

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:50

Baris heeft afgelopen weekend zijn 1e clubmatch gelopen.
[BB-ITP] Duitse herder LSH Baris von der Grünen Aue zijn 1e clubmatch

Mooi resultaat, KM vond hem veel belovend voor de toekomst zei hij :)
Dus dat was een mooi compliment !
Baris moet nog wel wat meer op de achterhand gaan draven ( lijkt wel of het een paard is ;) )
Maar verder had hij er weinig op of aanmerkingen op :)

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:33

Oh leuk, ik lees ook mee!
Heb hier een border collie van bijna 15 maanden. We hebben het hele gehoorzaamheid programma doorgelopen wat bij ons op de kc kon, en zijn nu net begonnen met behendigheid bij de beginners. Hij vindt het erg leuk maar hij heeft er eigenlijk de rust en concentratie nog niet voor dus na deze cursus gaan we daar eerst aan werken.
Mijn vriend gaat na deze cursus een cursus frisbee doen om te kijken hoe Gizmo dat vindt.

Verder trainen we regelmatig bij de schapen, fiets ik sinds kort met hem en wandelen we veel. Thuis doen we wat zoekspelletjes en hersenwerk om hem ook mentaal goed bezig te houden.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:43

Ik ga hier eens volgen!! het mooie weer komt weer en zou enorm graag met mijn hond(je) agility willen gaan doen. we hebben hier in het park allemaal verhogingen(met aan weerskanten stijl, dus geen hobbel) en ze vind het zo leuk om daar op commando overheen te rennen :')

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:01

leuk! Mijn hond vindt dat ook mooi, ik heb in mijn ponyparadijs allemaal obstakels staan waarmee ik hem oefeningen laat doen, zoals op het blok springen, over hindernisjes springen, om bomen heen cirkelen en sinds gisteren wat nieuws, het hooinet laten zwaaien, hihi! Ik heb twee hooitasjes (slowfeeders) hangen in de bomen, en dat zijn dus mooie boksballen. Gis kan ze pushen met zijn neus, maar ook met zijn voorpoten erop zodat het tasje gaat zwaaien, helemaal leuk hihi!

Één klein dingetje wel, Gis is niet gewend aan paarden, heeft iemand van jullie een oudere hond (ouder, nou ja volwassen iig, hij is net 3) weleens laten wennen aan paarden? Hij is er aan de ene kant bang voor en aan de andere kant niet, ze maken hem nerveus en hij wil ze wegjagen, maar ik kan hem er niet mee vertrouwen want hij zou ze grijpen denk ik. Ik heb hem nu bij de paarden altijd vast, en in het ponyparadijs is hij los maar dat is helemaal afgesloten en de pony's zijn dan op stal.
Iemand tips om hem te leren afstand te houden? want als hij de kans krijgt zou hij ze proberen te grijpen verwacht ik, en dat moet ik natuurlijk niet hebben. Ik zou het wel leuk vinden als hij kan leren ermee om te gaan, zodat hij mee kan met buitenritten etc.

Gis heeft angst-issues, ook met vreemde mensen. Hij uit dat door ontzettend naar ze te blaffen en soms ook te snappen. Het komt voort uit angst, en streng corrigeren maakt het gedrag heftiger. Wat het beste werkt is stomweg negeren, of hem juist laten merken dat het zoooo leuk is met die mensen door enthousiast en vrolijk te praten, maar bij de paarden werkt dat niet goed genoeg tot dusver. Als Gis erg heftig wordt kom ik ook niet meer door, hij hecht dan te weinig waarde aan wat ik laat zien. Ik laat hem sowieso altijd kalmte zien en dat scheelt al heel veel, hij is zeker ook al verbeterd sinds ik hem heb maar met de paarden, nee.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:52

merrieveulen schreef:
Één klein dingetje wel, Gis is niet gewend aan paarden, heeft iemand van jullie een oudere hond (ouder, nou ja volwassen iig, hij is net 3) weleens laten wennen aan paarden?

Ja, maar ik heb het met commando's gedaan en begonnen met het meest nuchtere paard wat ik had staan aan een touwtje (van 'zit' steeds dichter bij het paard tot 'op' tegen het paard gaan staan ed. Moet je er dus geen hebben die dan weer flipt op de hond hahaha!
Afstand houden heeft ze vanzelf geleerd van mijn merrie die graag respect krijgt voor haar eigen ruimte (lees van voren oren plat en tanden bloot, evt. hap en aan de achterkant trappen). Mijn hond vond het eerst wel een idee om er met longeren achteraan te rennen maar leerde dat snel af :P

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 17:50

hmm ja OK... dat zou ik evt. ook kunnen doen. Als ik Gis buiten de 'stresszone/ stressafstand' hou gaat het goed, en dan komt er dus een omslagpunt waarop het hem teveel wordt. Hij loopt wel met me mee langs de paarden als ik dat wil maar probeert ze dan dus ook op te jagen/ te verscheuren.
Mijn paard Faram is een echte hondenvriend en houdt heel erg van honden, schrok zelfs niet toen twee onbekende boxers tijdens een buitenrit tegen hem op sprongen omdat ze mij zo leuk vonden, haha!

Bij ons op stal is het moeilijk, de meeste paarden kijken niet op of om van honden die tussen de poten door rennen, maar er zijn er ook die zo'n beest gelijk het lichtje uit trappen. Dat risico wil ik echt niet lopen, anders liet ik Gis gewoon bij mijn pony's in het paradijs, want die laten zich echt niet grijpen door hem. Maar ja zo zonde van die leuke hond dan toch wel.

Het stomme is dat het in het begin veel beter ging, toen ik hem net had nam ik hem veel mee naar stal en heeft hij zelfs een keer met een wandeling meegelopen met een rustig paard wat best wel goed ging, zelfs in draf. Daarna heb ik hem een hele poos niet meegehad, en ik denk dat ik dat beter wel had kunnen doen.

Nou ja doet er ook niet meer toe, ik ga het proberen met dat op afstand beginnen en dan met commando's steeds ietsje dichterbij. En ik zat zelf ook te denken een een muilkorf in eerste instantie, als hij dan naar de paarden wil snappen lokt hij iig geen moordlustige reacties uit bij de paarden omdat hij ze bezeren kan zeg maar.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 08:19

Wat een leuk topic :D

Ik ben ook actief met mijn hondjes bezig en vooral met mijn nieuwste aanwinst.
Een west highland white terrier van nu 7 maanden.

Omdat ze nog klein is kan ik nu nog niet heel veel met haar, maar de plannen worden gemaakt :D
Na de puppycursus loopt ze nu de EG1 cursus waarbij ik super trots op haar ben.
Ze zit tussen allemaal grote honden van 1,5 - 2 jaar oud en doet het zo goed!!
Hierna wil ik de EG2 en wellicht de 3 ook nog gaan doen.

Daarnaast wil ik een sport met haar gaan doen als ze volgroeid is.
Ben nog zoekende wat, maar ben er inmiddels uit dat het of behendigheid of frisbee gaat worden.

Verder doen we geregeld mee aan workshops (heb nu bijv een recordpoging en wat workshops op animal event, soft touch, soort massagetechniek en spekkie voor je bekkie, een aporteerworkshop op het programma staan.)

Ook staan we op de wachtlijst voor een proefles speuren.

Verder bezoeken we geregeld evenementen. Gaan bijv naar dogpop in den haag en wandelen voor hulphond Nederland in Busloo. Ook doen we mee aan wandelingen via een hondenforum.

Ook ga ik met haar de outdoor wereld in. Dit met verschillende organisaties.
In mei gaan we een nachtje proefkamperen ;)
In juni dan een puppyweekend in Groningen en in oktober een weekend in de Ardennen.

Daarnaast gaan alle drie de honden vaak mee naar het bos, de hei of het water.
En weekendjes weg en de zomervakantie zijn ook altijd heerlijke uitstapjes.

Kortom, drukke baasjes die hondjes, maar zowel ik als zij genieten er op en top van :D