Oude eigenaar eist kat terug!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lolacabana

Re: Oude eigenaar eist kat terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:21

Hebben ze inmiddels al de katten opgehaald?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:27

Ik zie het hier al gebeuren: ik geef een van mijn twee katten weg die bij mij woont, die ik voor (veel) geld gekocht heb en vriendlief die niet eens bij mij in woont vindt dat niet tof en haalt poeslief terug en wilt er een andere oplossing voor. Uuuhhhh beetje maf hoor. Mijn kat mijn huis mijn ding.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 20:57

Ja de katten zijn weg. Ze hebben niet veel meer gezegd. Het meisje enkel : ik heb hem nog proberen te overtuigen hoor.
Ik was nog niet thuis. Mijn vriend heeft er ook geen woorden meer aan willen vuilmaken.
Alles voor hun klaargezet van gerief.
De katten gaven hun geen blik als ze binnenkwamen, gingen niet super soepel mee. Mijn vriend heeft ze laten zelf de katten vangen en weg waren ze.

Ik vind het ook nogal absurd dat de vriend hierover het beslissingsrecht heeft.
We zijn alle 2 natuurlijk erg aangedaan hierdoor.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 20:59

Sterkte. Misschien toch een opening voor nieuwe katten?

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 21:04

Danku. Met de tijd zeker wel.
We gaan geen nieuwe kittens gaan kopen. We wachten liever tot er een verloren ziel op ons pad komt.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:07

Let maar op, ineens staat er een op de stoep. Vriendin mocht na het overlijden van haar kat, geen nieuwe meer, mits hij aan kwam lopen. En geloof het of niet, nog geen week later stond er een zwerfkat voor de deur, waar ze nu alweer ruim een jaar gelukkig mee zijn.

Jammer dat het zo gelopen is.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 10:17

Het zal hopelijk vast wel goed komen met de katten :-)

TS, je bent inderdaad niet netjes behandeld door dat stel, maar ik vind wel dat jij netjes hebt gehandeld :-) Er komt vast wel iets leuks op je pad :-)

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 14:17

Nuja, we gingen eerst wachten en wel zien.
Maar we vinden het toch opeens wel erg leeg zonder slapende, spelende katten.
We gaan waarschijnlijk eens naar het asiel gaan kijken dit weekend.
Iemand tips?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:19

ChocoBesnier schreef:
Nuja, we gingen eerst wachten en wel zien.
Maar we vinden het toch opeens wel erg leeg zonder slapende, spelende katten.
We gaan waarschijnlijk eens naar het asiel gaan kijken dit weekend.
Iemand tips?

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Zijn er asiels bij je in de buurt? Kijk daar eens op de website(s) En google eens op zwerfkattenopvang bij jou in de buurt, in NL stikt het van dat soort stichtingen die poezen in alle soorten en maten opvangen, en allemaal zoeken ze een warm huisje!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:23

Ja leuk! In het asiel zitten vaak hele leuke katten. Voordeel van het asiel is dat er vaak een omschrijving bij zit als in 'binnenkat' of 'kan met andere katten' of 'niet geschikt samen met kinderen of andere huisdieren'. Je kunt dan echt een kat uitkiezen die zou passen bij jullie situatie :-)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:23

Apple schreef:
Ja leuk! In het asiel zitten vaak hele leuke katten. Voordeel van het asiel is dat er vaak een omschrijving bij zit als in 'binnenkat' of 'kan met andere katten' of 'niet geschikt samen met kinderen of andere huisdieren'. Je kunt dan echt een kat uitkiezen die zou passen bij jullie situatie :-)

Of 2! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:25

2 is wel gezelliger natuurlijk :D

Lekker 's avonds op de bank, potje thee erbij en allebei met kat op schoot :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:09

Of allebei de katten die bij 1 mens willen zitten. Heb je ineens een trui met bonte v-hals...

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 15:34

In de buurt hebben we 1 asiel. Een ouderwets ding waar ze dus ook nog de beestjes afmaken na een bepaalde periode....
Maarja alles wat met ons meegaat blijft daarvan gespaard natuurlijk.
Ja het worden er 1 of 2.
Als we een gezellig koppeltje zien is dit perfect natuurlijk.
2 Afzonderlijk bij elkaar durf ik niet goed aan. Dan liever maar 1.

Hopelijk weten de verzorgers veel van de katten hun karakters. Want zit niet te wachten op een kompleet gestoorde die in de gordijnen hangt en opeens naar mijn gezicht springt omdat ze beu is dat ze gestreeld wordt.... (We hebben namelijk al eens zo'n kat gehad als ik 6jaar oud was:-))

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:52

Leuk TS! Er zitten vast leuke katten die erg gelukkig zouden zijn bij jullie.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:57

Wat leuk TS!
Heel veel plezier met uitzoeken! :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:29

ChocoBesnier schreef:
In de buurt hebben we 1 asiel. Een ouderwets ding waar ze dus ook nog de beestjes afmaken na een bepaalde periode....
Maarja alles wat met ons meegaat blijft daarvan gespaard natuurlijk.
Ja het worden er 1 of 2.
Als we een gezellig koppeltje zien is dit perfect natuurlijk.
2 Afzonderlijk bij elkaar durf ik niet goed aan. Dan liever maar 1.

Hopelijk weten de verzorgers veel van de katten hun karakters. Want zit niet te wachten op een kompleet gestoorde die in de gordijnen hangt en opeens naar mijn gezicht springt omdat ze beu is dat ze gestreeld wordt.... (We hebben namelijk al eens zo'n kat gehad als ik 6jaar oud was:-))

Weet je dat HEEL zeker? Ik werk regelmatig in het asiel bij ons in de gemeente en ik kan je vertellen: dat gebeurd hier in NL echt nérgens meer.

Ik zou ook kijken voor twee poezen die al aan elkaar gewend zijn. Er zitten ook veel katten die net geen kitten meer zijn (dus niet meer schattig genoeg voor veel mensen) maar die toch nog jong genoeg zijn om zelf op te voeden ed.
Maar ook oudere katten hebben hun charme! Heeeeeel veel plezier met gaan kijken!

Iphi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:33

In België in elk geval wel nog.

Ik las onlangs in het DA blad dat er per jaar zo'n 35000 katten worden binnengebracht in asielen, waarvan er rond de 10000 een spuitje krijgen. Het zou mij zeer verbazen dat dat in NL niet gebeurt, wat moeten ze anders met de vele moeilijk te plaatsen dieren die afgezet worden? Bv wilde, oude, onzindelijke, agressieve dieren, enz...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:38

Iphi schreef:

Ik las onlangs in het DA blad dat er per jaar zo'n 35000 katten worden binnengebracht in asielen, waarvan er rond de 10000 een spuitje krijgen. Het zou mij zeer verbazen dat dat in NL niet gebeurt, wat moeten ze anders met de vele moeilijk te plaatsen dieren die afgezet worden? Bv wilde, oude, onzindelijke, agressieve dieren, enz...

Wilde katten worden geholpen en terug gezet waar ze gevonden zijn.
Katten die niet zindelijk zijn worden op een boerderij geplaatst.
Oude katten vinden vaak nog wel een plekje bij mensen die daar bewust voor kiezen.

Alleen als een wilde kat echt ziek is en medicijnen toedienen niet mogelijk is worden ze ingeslapen, anders niet. Gebeurd wel dat ze er langer zitten maar worden om die reden echt niet ingeslapen.

Kyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:46

Jammer dat het zo moest gaan.
Heb zomaar t gevoel dat ze binnen 2 weken op hangende pootjes terugkomt , of je ze alsnog wil hebben .....

Over n goed asiel gesproken , 3 van mijn katten komen bij Canina vandaan.
Die zit in Essen net over de grens bij Roosendaal .

Het is er altijd schoon , zijn super goed voor de dieren en ze kunnen je alles over de karakters vertellen.

Als je naar www.dierenasiels.com gaat kan je aan de linkerkant op België klikken en krijg je alle Belgische asiels te zien met de dieren die ze op het moment hebben zitten

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 10:51

Ja hoor, hier mag het zeker nog...
En inderdaad heb nog als jobstudent als assistente bij de DA gewerkt en de gemeente brengt dan af en toe wilde katten binnen die ze hebben gevangen. Deze werden getest op AIDS en kattenniesziekte (of is dat nu hetzelfde) indien positief kregen ze een prikje. Indien negatief werden ze gecastreerd, gesteriliseerd. Vaak drachtige poezen werden de foetussen gewoon uitgehaald.

Als ik kijk op de site staan er wel wat moeilijke dieren op heb ik de indruk, asociaal, geen katje om zonder handschoenen te nemen,...
En ook dieren die in een gastgezin verblijven. Over zindelijkheid staat er bij geen 1 kat iets.
We willen liefst een ouder dier. Vooral geen kitten meer.
Hoe schattig ze ook zijn een rustigere kat past net iets beter bij ons.
Ben super benieuwd!! *\o/*

Ze mag ze nog steeds komen terugbrengen hoor... Liefst zelfs. Maar ze gaat niet buiten zonder dat ze tekend dat ze de beesten definitief bij ons laat. En dan meteen naar de DA paspoorten aanpassen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:59

ChocoBesnier veel sterkte vreselijk dat het zo gelopen is.
Je hecht je toch snel aan dieren.
Ik hoop dat jullie een leuke kat vinden die goed bij jullie past.
Ik hou het topic in de gaten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 08:27

Iphi schreef:

Ik werk al ruim 10 jaar in een asiel en kan vertellen dat in die tijd NOOIT 1 kat ingeslapen is omdat deze er langer zit. Wel dat er feestjes gevierd zijn als er een kat geplaatst is die bijv. al bijna/ruim 1 jaar in het asiel zit. En dat komt erg weinig voor bij ons.

Voor bange, iets moeilijkere, leuk en lieve katten vind je altijd wel een huis. De wilde katten niet maar wilde katten nemen we ook niet aan. Als er wilde katten gevangen worden omdat ze wat mankeren of voor overlast zorgen dan is het enigste wat wij doen. Ze beter maken (als dat mogelijk is), altijd laten castreren/steriliseren. Ontwormen/ontvlooien, stukje van het oor (teken, wilde en geholpen kat) en weer uitzetten daar waaar de kat gevonden is. Heeft de kat daar echt geen leven? Dan zoeken we naar een boerderij/mensen buitenaf die één of meerdere katten zoeken en ze eventueel bijvoeren als het nodig is en mogen ze daar gaan leven.

En ja, er worden zeker wel dieren ingeslapen. Echter dat zijn voornamelijk de oudjes die ops traat gemikt zijn en waarvan men verwacht dat ze wel ergens uit zichzelf dood gaan. Katten en honden die erg oud zijn en compleet versleten. NIeren die slecht werkt, lever die het op geeft enz. Deze katten wordn 14 dagen in de watten gelegd met de hoop dat er nog een eigenaar komt en anders na 2 weken dus ingeslapen omdat verder leven met die kwalen dan echt niet meer te overwegen is (dus ook niet met nierdieet bijv.). Of katten die na een aanrijding nog levend binnen komen maar echt niet meer opgeknapt kunnen worden (en dan gaat het dus niet over een poot/oor/oog/staart moeten missen maar over zware verwondingen. Gelukkig is inslapen dus een uitzondering en absoluut geen gewoonte.

Onze langstzittende kat is momenteel saartje. Een zwarte met een wit vlekje. Ontzettend gave kroelpoes die niet met andere katten kan. We kunnen haar toch niet in laten slapen omdat we al zo lang voor haar moeten zorgen?? Geen van ons zou dat kunnen, willen en overwegen!!!

Overigens niet zindelijke katten gaan via dezelfde weg herplaatst/uitgezet worden als wilde katten. Immers deze zijn niet plaatsbaar als huiskat. Echter een kat die weg moet omdat hij niet zindelijk is bij mensen kan uitstekend zindelijk zijn in een andere situatie. Bijv. zonder die andere kat, zonder die hond, zonder die kinderen in huis, zonder die drukke buurhond of sproeiende kater buiten de deur enz.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 10:42

Dierenfan woon je in nl of be?
Het asiel het dichts bij mijn woonplaats laat ze helaas wel nog inslapen.
Mijn zus heeft enkele maanden geleden een kitten geadopteerd uit een ander asiel (ze woont veraf)
Daar werden ze niet ingeslapen, dieren kosten ook meer in aanschaf wat logisch is, maar hiermee maken ze ook uitdrukkelijk publiciteit: hier worden geen dieren ingeslapen! Mijn zus had ook beetje rondgekeken in andere asielen en daar werd het wel gedaan.
Zieke dieren is logisch dat ze worden ingeslapen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 18:08

ik woon in NL de opvang is ook in NL dus, wel tegen de grens Belgie. Weet in Belgie 1 opvang die absoluut tot het uiterste gaat zonder inslapen, heb daar goede ervaringen mee en hun doen erg hun best voor de dieren en hebben er ook veel voor over. Ook voor de verwilderde katten zoeken hun oplossingen. Dat is Dier onder Dak in Deinze.