Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ChocoBesnier schreef:Nuja, we gingen eerst wachten en wel zien.
Maar we vinden het toch opeens wel erg leeg zonder slapende, spelende katten.
We gaan waarschijnlijk eens naar het asiel gaan kijken dit weekend.
Iemand tips?
Apple schreef:Ja leuk! In het asiel zitten vaak hele leuke katten. Voordeel van het asiel is dat er vaak een omschrijving bij zit als in 'binnenkat' of 'kan met andere katten' of 'niet geschikt samen met kinderen of andere huisdieren'. Je kunt dan echt een kat uitkiezen die zou passen bij jullie situatie
ChocoBesnier schreef:In de buurt hebben we 1 asiel. Een ouderwets ding waar ze dus ook nog de beestjes afmaken na een bepaalde periode....
Maarja alles wat met ons meegaat blijft daarvan gespaard natuurlijk.
Ja het worden er 1 of 2.
Als we een gezellig koppeltje zien is dit perfect natuurlijk.
2 Afzonderlijk bij elkaar durf ik niet goed aan. Dan liever maar 1.
Hopelijk weten de verzorgers veel van de katten hun karakters. Want zit niet te wachten op een kompleet gestoorde die in de gordijnen hangt en opeens naar mijn gezicht springt omdat ze beu is dat ze gestreeld wordt.... (We hebben namelijk al eens zo'n kat gehad als ik 6jaar oud was:-))
Iphi schreef:In België in elk geval wel nog.
Ik las onlangs in het DA blad dat er per jaar zo'n 35000 katten worden binnengebracht in asielen, waarvan er rond de 10000 een spuitje krijgen. Het zou mij zeer verbazen dat dat in NL niet gebeurt, wat moeten ze anders met de vele moeilijk te plaatsen dieren die afgezet worden? Bv wilde, oude, onzindelijke, agressieve dieren, enz...
Iphi schreef:In België in elk geval wel nog.
Ik las onlangs in het DA blad dat er per jaar zo'n 35000 katten worden binnengebracht in asielen, waarvan er rond de 10000 een spuitje krijgen. Het zou mij zeer verbazen dat dat in NL niet gebeurt, wat moeten ze anders met de vele moeilijk te plaatsen dieren die afgezet worden? Bv wilde, oude, onzindelijke, agressieve dieren, enz...