Hondje gevonden op kerstavond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:30

Littera schreef:
Gevonden op de site van het dierenasiel in Genk: "Van maandag tot en met zaterdag tussen 15u en 18u bent u van harte welkom.
Gesloten op zon-en feestdagen"

De hond is voor je deur gevonden als ik het goed begrijp, dus hij moet uit de buurt komen. Ga naar hondenuitlaatplekken, spreek mensen aan en laat de foto van de hond aan zo veel mogelijk mensen zien. Ik weet dat het niet leuk is met kerst, maar je kunt het misschien doen terwijl je met je eigen hond wandelt. En stel je de blijdschap van de eigenaar eens voor als het jullie lukt hem/haar met de hond te herenigen! Dat vind ik nou een mooie kerstgedachte. :)

Iemand moet toch komen om die beesten eten te geven?

x_Kaat_x

Re: Hondje gevonden op kerstavond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 00:39

ja maar dan laten ze niemand binnen en dat dacht ik wel ;s
wel we gaan zowiezo rondrijden morgen en wat fiches ophangen,
dat waren we al van plan hoor ;p en hij moet idd van uit de buurt komen :)
wss van ergens om de blok ofzo, we gaan wss wat fiches ophangen en wat rondvragen overal :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 00:42

ps: eigenlijk staat dit topic verkeerd omdat het hier niet over paarden gaat... niet aan gedacht... ;p
oeps, sorry daarvoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:43

Gewoon de politie bellen? Zij staan in contact met het dierenasiel, zij brengen de hond naar daar en zij regelen verder alles.
Hebben hier ook al een paar vondelingen gehad, als het asiel toevallig open was brachten we de hond even zelf, maar 's avonds hebben we gewoon de politie gebeld en die zijn de hond dan komen halen (en anders bellen zij de hondenvanger van het asiel). Lijkt me toch de makkelijkste weg, kijken ze meteen of er een chip is en contacteren ze de eigenaars en indien niet zetten ze op hun site dat de hond gevonden is en kunnen de eigenaars hem daar ophalen. Lijkt me makkelijker dan dat jij gaat zitten affiches ophangen.. niet?

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:45

Wispeltuur schreef:
Stoof schreef:
Hé in Diepenbeek, daar studeer ik! :D Waar heb je hem gevonden?

Kom op zeg, die eigenaars zijn waarschijnlijk gaan feesten. Als ze meteen morgenvroeg de instanties inschakelt en het baasje gaat zoeken is er toch niets aan de hand. Misschien leren ze dan hun hond bij te houden. Overdrijven is hier op Bokt toch ook een vak.... :roll:

Mensen moeten maar leren hun hond bij te houden? Een ongeluk zit in een klein hoekje, hoe goed je ook je best doet om je beestje binnen te houden soms gaat het fout..

Mijn post kwam misschien een beetje groffer over dan bedoeld, maar ik vind het gewoon walgelijk dat sommigen hier op Bokt dit meisje zowat afschieten omdat ze niet meteen doet wat in hun ogen correct is. Ze heeft notabene de hond in huis genomen op kerstavond en gaat morgen op zoek naar het baasje. Wat meer wil je als hondeneigenaar dan dat je hond opgevangen en verzorgd wordt en ze actief naar zijn eigenaar gaan zoeken?

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 00:54

Iedereen zal wel blij zijn omd it te horen:
Hebben het nummer van de dierenpolitie hier gevonde, ik dacht dat dat hie rniet bestond belijkbaar wel, gelijk gebeld en ze gaan ons straks terugbellen en ze komen haar dan waarschijnlijk gelijk nu nog halen!
Wij hadden volk hier thuis en dat is waarom wij niet meteen verder zijn gaan zoeken, ect. Nu hopelijk vinden ze het baasje snel en probleem opgelost ;)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 00:58

waren eerst van plan hier rond te gaan, en te zoeken.
Weetje, luister.
Ik plaatste dit toppic gewoon om dat te vertellen en de rest is wat ik aanneem omdat iedereen maar wat druk bezig is hier.
Volgende keer maak ik gewoon geen topic meer en zal ik ook niks meer zeggen van wat ik annneem want ik ben hier gewoon helemaal afgeblaft door verschillende mense.
Misschien ook wat mijn fout dat het zo op het foute pad is gekomen, dat geef ik toe.Maar jullie hadden mij niet allemaal zo te hoeven afbreeken...
Groetjes

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:04

Nu nog? Top van de dierenpolitie. :j

Het is onzin om de volgende keer geen topic meer te maken en niets te zeggen. Je weet zelf ook wel aan welke reacties je wat hebt en aan welke niet. Mensen zijn allemaal verschillend, iedereen handelt anders, op internet komen dingen vaak harder over dan in het echt, je eigen reacties kwamen misschien ook niet over zoals jij ze had bedoeld, dit is zo veel anders dan praten in het echt...
Trek het je niet aan. Het gaat erom dat het goedkomt met het hondje. Misschien is het ook leuk om te zorgen dat je op de hoogte wordt gehouden over de verblijfplaats van het dier en of hij zijn baasje al terug heeft?

Je kunt nog steeds posters maken, dan zet je erbij dat degenen die de hond herkennen voor meer informatie het asiel/de dierenpolitie kunnen bellen.

Ravenna19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:05

Benieuwd hoe het afloopt!
Wel super dat je het hondje in huis (of naja de garage) hebt genomen!
Hopelijk komen ze het hondje ophalen of word het snel met het baasje herenigd

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 01:12

HOND IS TERECHt ;D baasjes zijn net weg hadden een melding achtergelaten :)
ik was er gwn ook ff ziek van dat sommige mensen zo reageerden.Ik verontschuldig me hierbij opnieuw voor ook mijn stomme reactie's ;)
baasje is net hond komen ophalen, waren natuurlijk erg blij :)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:16

Nu heb ik je topic in één ruk doorgelezen maar zelf ben je ook niet bepaald een heilig boontje, je maakt zelf ook behoorlijk brutale en schreeuwerige opmerkingen (capslock) dus kun je ook verwachten dat mensen zo terug reageren.

Verder word er hier gedaan alsof Belgie één of ander 3e wereldland is waar chipreaders e.d niet bestaan en niets mogelijk is.
Politie kun je altijd bellen,zou toch wat wezen dat je die op Zon en feestdagen niet kunt bereiken. Bovendien lijkt het mij, aangezien dat zelfs in ons moderne nederland het geval is, dat dierenartsen ook in Belgie extra toeslag rekenen voor oproepen in weekenden en op feestdagen en aangezien je zelf aangeeft dat €50 euro betalen voor het afleveren bij het asiel niet gewenst is lijkt het mij sterk dat jullie wel bereid zijn het feestdagentarief van de dierenarts te bekostigen.

Tevens lijkt het mij, als jouw moeder hondeninstructeur is en er nog een paar aan tafel zitten, dat die toch wel iets bekender zijn in het wereldje omtrent instanties rondom dierenhulp.
In mijn ogen is dit een gevalletje...we zitten gezellig en de hond houd het wel een nachtje uit, je niet realiserend dat het voor het baasje ook kerst avond is en deze zich waarschijnlijk op van de zenuwen helemaal scheel zoekt naar de hond.

Als je niet wilt dat bezorgde bokkers jouw gezellige avondje verstoren, denk dan zelf ook na voor je iets plaatst en daar niet de gehoopte reacties op krijgt.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 01:18

Ben blij dat ik met een gerust hart kan gaan slapen en dat die mensen ook een fijne kerst hebben nu :D
Wat goed van de hazido dat ze zo snel handelde
Ik weet dat ik fout was, en ik voel me ook heel dom nu...

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 01:19

Forcalquier schreef:
Nu heb ik je topic in één ruk doorgelezen maar zelf ben je ook niet bepaald een heilig boontje, je maakt zelf ook behoorlijk brutale en schreeuwerige opmerkingen (capslock) dus kun je ook verwachten dat mensen zo terug reageren.

Verder word er hier gedaan alsof Belgie één of ander 3e wereldland is waar chipreaders e.d niet bestaan en niets mogelijk is.
Politie kun je altijd bellen,zou toch wat wezen dat je die op Zon en feestdagen niet kunt bereiken. Bovendien lijkt het mij, aangezien dat zelfs in ons moderne nederland het geval is, dat dierenartsen ook in Belgie extra toeslag rekenen voor oproepen in weekenden en op feestdagen en aangezien je zelf aangeeft dat €50 euro betalen voor het afleveren bij het asiel niet gewenst is lijkt het mij sterk dat jullie wel bereid zijn het feestdagentarief van de dierenarts te bekostigen.

Tevens lijkt het mij, als jouw moeder hondeninstructeur is en er nog een paar aan tafel zitten, dat die toch wel iets bekender zijn in het wereldje omtrent instanties rondom dierenhulp.
In mijn ogen is dit een gevalletje...we zitten gezellig en de hond houd het wel een nachtje uit, je niet realiserend dat het voor het baasje ook kerst avond is en deze zich waarschijnlijk op van de zenuwen helemaal scheel zoekt naar de hond.

Als je niet wilt dat bezorgde bokkers jouw gezellige avondje verstoren, denk dan zelf ook na voor je iets plaatst en daar niet de gehoopte reacties op krijgt.

ik liege wel niet over het feit dat je 50 euro moet geven als je naar het asiel gaat, nu dat dacht ik toch? O.o

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 01:20

ennuh, sorry hoor, maar zo dachten we helemaal niet

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:21

Ik snap het even niet meer...
Je hebt de dierenpolitie gebeld, die de hond waarschijnlijk komt halen en een halfuur later heeft de eigenaar de hond opgehaald? Heeft de dierenpolitie de eigenaar door die melding gevonden?
Sorry, het is al laat. :P

Maar heel fijn dat het goed is afgelopen!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 01:22

de eigenaar had ook naar de dierenpolitie gebeld en zo hadden ze dus kunnen linken dat dat wss de hond was die wij hebben gevonden

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 01:25

Nogmaals ik vind het stom hoe ik heb gereageerd en wil me echt verontschuldigen, ik meen het. Ik weet niet waar ik over praate en had het niet moeten doen.Ik typte wss maar wat en heb er helemaal niet bij nagedacht,
khoop dat jullie het me toch niet al te kwalijk nemen, en me vergeven
groetjes Kaat

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:27

Als je dat nou gewoon meteen aangenomen had en gebeld had, dan had dat een hoop tijd bespaard.
Mensen geven je niet voor niks tips....

Ravenna19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:28

Super fijn dat het hondje weer bij z'n baasje is! :)

Ravenna19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:28

Als iedereen nu stopt met negatief commentaar.
Ze heeft uiteindelijk juist gehandeld, en het is goed afgelopen, daar gaat het uiteindelijk om!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 01:31

Silence schreef:
Als je dat nou gewoon meteen aangenomen had en gebeld had, dan had dat een hoop tijd bespaard.
Mensen geven je niet voor niks tips....

We hadden volk hier plus mijn ouders regelen dat en ik ga niet aan hun kop zagen daarvoor. ik kan dat dan misschien wel aannemen maar dan mijn ouders nog niet plus ik wou niet echt advies, daatvoor heb ik dit topic niet gemaakt...Het is leuk dat mensen willen helpen, eerlijk waar bedankt daarvoor.

Ik zeg het trouwens nog eens: ik ben echt in verdedegingpositie gegaan ofzo en daarom is het ook gewoon zo ver gekomen, normaals Sorry

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 01:33

ps: shift lock voorheen was omdat ik me wat kwaad was aan het maken omdat iedereen bleef doorzeuren...
Mijn fout...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 01:47

Die 50 euro klopt niet hoor, ben zelf al 3 honden rechtstreeks gaan binnenbrengen en moest niks betalen. Tenzij het recent verandert is maar lijkt me sterk. Nu, maakt ook niet uit, super dat de baasjes hun hond weer terug hebben, hebben zij ook een leuke kerst :-)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 02:16

Wat fijn dat de hond weer terug bij zijn baasje is! De eigenaren zullen wel geschrokken zijn!
Knap van jou dat je toegeeft dat je anders had moeten reageren enz.. Kunnen veel bokkers nog wel wat van leren :)
Nu kunnen jullie en de eigenaren van het hondje lekker slapen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 08:13

Fijn dat de hond bij de eigenaar terug is.
Dat je moet betalen als je een hond bij het asiel brengt klopt idd niet.
Dat een hond uit de buurt moet komen hoeft ook niet altijd zo te zijn, als ze bijvoorbeeld van vuurwerk schrikken (of van iets anders) dan kunnen ze een mooi eindje lopen (al eens een hond gehad die 20km verderop werd gevonden)
Voor diegene die zeggen dat de eigenaar de hond maar bij zich moet houden, weten jullie wat er gebeurd is? Het kan gebeuren dat een hond schrikt/ontsnapt, dit kan de eerste keer zijn dat dit gebeurd en als ze niet weten waar de hond is dan voelen ze zich al schuldig genoeg..
dat de eigenaar de hond zo laat nog op komt halen zegt wel genoeg, als ze zich geen zorgen maakten hadden ze hem wel tot morgenochtend laten zitten..