Het waren toch twee mannetjes? HUH!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het waren toch twee mannetjes? HUH!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 08:48

Stiekem wil ik ze allemaal <3 gaaf nest!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:01

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:40

Bij ons op de kinderboerderij lopen de Vlaamse Reuzen gewoon los. Dit is omdat ze uit de ren ontsnappen. Nouja, geen probleem. Het zijn net honden en helemaal tam.
We hebben er zelf nog drie, één raszuivere witte vlaamse reus en 2 wildkleur dames gekruist met een duitse reus (dus zijn nog een beetje groter :P).

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:47

Ohhhh wat snoezig! Ik zou er ook wel 1 willen maar heb al 2 normale konijnen

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 12:58

Bij 6/7 weken worden ze gecontroleerd door een stalgenoot van mij die werkt met konijnen bij de intratuin, en voor ze zekerheid laten we ze voordat ze weg gaan nog even nakijken bij een DA.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:01

Sinds ik een paar weken terug bij de konijnen soos in sneek ben geweest, vind ik vlaamse konijnen ook helemaal leuk! zo lekker groot, ik vind degene met de hangoren het leukst.
Maar ze staan ook echt bekend om een lieve en vriendelijke karakter.
Echt super leuk nestje hoor,
stiekem wil ik er ook wel een van je.. maar helaas heb ik daar geen ruimte meer voor :(
Maar ooit komt die er hoor, haha.
Veel plezier met je konijntjes!

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:02

Wij hebben dat jaaaaaren geleden meegemaakt met 2 woestijn ratjes. De vrouw in de dierenwinkel beweerde toch echt dat we een mannetje kochten...... Succes en plezier met de jonge nijntjes.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:11

michelle___ schreef:
Bij 6/7 weken worden ze gecontroleerd door een stalgenoot van mij die werkt met konijnen bij de intratuin, en voor ze zekerheid laten we ze voordat ze weg gaan nog even nakijken bij een DA.

:( dat duurt nog zo lang :D :D

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:44

Grace schreef:
Sinds ik een paar weken terug bij de konijnen soos in sneek ben geweest, vind ik vlaamse konijnen ook helemaal leuk! zo lekker groot, ik vind degene met de hangoren het leukst.

Vlaamse reuzen hebben geen hangoren, dat zullen dan wel franse hangoren zijn.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:43

elfje72 schreef:
Grace schreef:

Vlaamse reuzen hebben geen hangoren, dat zullen dan wel franse hangoren zijn.

Dat weet ik.. maar die zijn wel net zo groot als vlaamse reuzen, vandaar dat ik ze met elkaar in verband bracht.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:45

michelle___ schreef:
[ Afbeelding ]
Bunny's vandaag <3

Smelt <3

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:04

Maar ik kan je vertellen... Vlaamse reuzen en Franse hangoren zijn niet altijd lief. Soms zitten er rotte appels tussen :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:55

jep overal zitten rotte appels tussen. Heb er zelf ook 1 gehad. Kreeg hem (vlaam) toen hij 7 maanden jong was. ENORM vals en bijten niet normaal. Zelfs de DA die nog nooit gebeten was heeft hij toen flink verwond omdat hij sneller was. Echter na zijn castratie is hij om gaan draaien en toen ik hem aan mijn groep gekoppeld had werd hij steeds liever en gezelliger. Hij is zeker het laatste jaar de lieveling geweest van al de mensen van de aai projecten. Zocht contact, genoot daar ook van en was een eerste klas knuffelkont. Hormonen kunnen veel doen dus...

Maarre TS, ik zie wel mogelijkheden dus ga je toch even een PB sturen ;)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:00

Wel raar dat sommige mensen nu opeens opzoek zijn naar een konijn.

Wij hadden een paar maanden geleden nog zeven vlaamse reuzen in de opvang van rond de 3 maanden.. die hebben echt wel lang gezeten voordat ze geadopteerd werden :P.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:19

Laptopmuis schreef:

Wij hadden een paar maanden geleden nog zeven vlaamse reuzen in de opvang van rond de 3 maanden.. die hebben echt wel lang gezeten voordat ze geadopteerd werden :P.

Omdat ik er toen nog 4 had en nu maar 2 meer. En eigenlijk wil ik wachten t/m het voorjaar en durf ik er geen meer aan te schaffen door mijn ervaringen de laatste tijd. Echter dit nest laat me niet los en mijn gevoel moet ik gewoon volgen heb ik mezelf al lang geleerd. En dan niet kijken naar het feit dat het echt vroeg in het jaar is.

Daarnaast heb ik interesse maar dat wil bij mij nog zeker niet zeggen dat er ook gaan komen. Het wordt allemaal goed overwogen. Voor hetzelfde geldt besluit ik er geen te nemen wegens???? of wat dan ook.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:33

dierenfan schreef:
Laptopmuis schreef:

Omdat ik er toen nog 4 had en nu maar 2 meer. En eigenlijk wil ik wachten t/m het voorjaar en durf ik er geen meer aan te schaffen door mijn ervaringen de laatste tijd. Echter dit nest laat me niet los en mijn gevoel moet ik gewoon volgen heb ik mezelf al lang geleerd. En dan niet kijken naar het feit dat het echt vroeg in het jaar is.

Daarnaast heb ik interesse maar dat wil bij mij nog zeker niet zeggen dat er ook gaan komen. Het wordt allemaal goed overwogen. Voor hetzelfde geldt besluit ik er geen te nemen wegens???? of wat dan ook.

en ik wilde altijd al een vlaamse reus heb nu 2 kruisingen die al super zijn en dan een van deze kanjertjes er bij is gewoon een droom zo mooi

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:46

eigenlijk nog raar dat we ons nog gaan verantwoorden haha maar heb overigens echt niet al de pagina's gelezen als ik eerlijk ben dus geen idee of er (veel) interesse is door mensen.

Ik vind ze helemaal super die enorme nijnen alleen heb ik helaas veel pech tot nu toe......

Lees nu het hele topic en idd nogal wat belanstelling zo te lezen ach ik zie wel hoor of ik wel/geen kans maak en of er anders niet nog een 2de nest op komst is of niet. Konijnen in overvloed op de wereld maar dit nest trekt me gewoon. Eerlijk is eerlijk om de kleuren (zwart en wildkleur nijnen vallen af voor mij omdat ik van die kleurslag al een nijn heb) en zo te lezen ook de karakters van de ouders....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:16

dierenfan schreef:
michelle___ schreef:
Kom ze maar bij mij halen haha, ik vraag er geen geld voor oid. :)

Ik zou het graag doen (en dan bij twijfel grijs, donkerbruin en creme nemen hahahahah) maar die afstand gaat hem niet worden. Niet omdat ik het er niet voor over heb maar heb de tijd niet daar voor. Ik ben 7 dagen per week gewoon druk bezet vanaf 2de week januari (nu 3 weken vrij, heerlijk!!!) en eerder zullen ze zeker neit weg mogen. Mocht ik nog een tussenweg zien dan ga je dat zeker horen maar hou niets voor mij vast ;)

Voor de zekerheid: vanaf wanneer weet jij 100% zeker wie welk geslacht is? (laat je dat dus door iemand controleren?)

Julie zouden ergens haverwege kunnen afspreken. Zo heb ik het ook gedaan met mijn herplaatser ragdoll kat.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:22

oh nee hoor als ik er voor ga dan ga ik er voor ;) dus in zo'n geval zou ik gewoon gaan en doe ik niet meer moeilijk over afstand. Echter heb de mazzel (op mijn werk besproken) dat ze daar ook mijn nijnen gebruiken bij aai projecten en dus krijg ik gewoon vrij om erom te gaan mocht het zover komen.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 22:50

Laptopmuis schreef:

"Ik weet het nog zo goed, het konijnenhok was leeg..." :')
Arme Flappie! ;-)

Maar aan deze zitten nog weinig vlees haha!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 06:00

michelle___ schreef:
Laptopmuis schreef:

"Ik weet het nog zo goed, het konijnenhok was leeg..." :')
Arme Flappie! ;-)

Maar aan deze zitten nog weinig vlees haha!

nou wie aan mijn flappies komt vil ik terplekken hoor afblijven van mijn bunnies

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 07:08

ik ben altijd zo doodsbang dat ik op een ochtend rond kerst opeens geen nijnen meer heb in mijn ren.... Gelukkig nog nooit gebeurd maar ik maak dan ook wel dat ze vanaf de straat niet zichtbaar zijn maar je weet het nooit.........

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:16

TS van harte gefeliciteerd met je nijnen <3
succes met het zoeken van baasjes maar zo te lezen gaat dat wel goed komen

diegene die zich druk maakt over het konijnen overschot is gewoon enorm komisch
hoe kunnen je nu konijnen teveel hebben?!
zal wel aan mijn boerse inslag liggen

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 13:15

Ik ga zo even een paar foto's plaatsen en mailen. Ze hebben net voor het eerst hun oogjes open gedaan, en huppelen nu langzaam maar zeker een beetje door het hok. Ze zijn zooo schattig! <3

Hier alvast de witbips:
Afbeelding

En de bijdehanste van het nest, die als eerste foetsie was:
Afbeelding

Uploaden vanaf me telefoon gaat niet zo makkelijk :') sorry!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:23

ik ben verlieft <3 <3 <3 <3 <3 <3 op witbips wat een plaatje zeg hihihi
en bijdehandje ook al zo,n droppie om te zien