Ik volg (nog) geen trainingen met mijn hond, we zijn nog veel te druk met met elkaar bezig zijn en elkaar leren kennen. 's morgens gaan we altijd een uur lopen met een hele troep honden en hun baasjes, Gismo loopt dan ook altijd gewoon los en komt direct als ik dat aangeef. Verder oefen ik thuis gewoon met basis commandootjes en gehoorzaamheid. Hij gaat wel heel goed vooruit, de omgang met vreemden gaat ook steeds beter. Met vreemde honden gaat het eigenlijk altijd goed, op sommige uitzonderingen na. Ik denk wel dat het 'probleemgedrag' te tackelen is uiteindelijk, misschien zelfs voor 100%.
mazzeltje ik kan maar één advies geven, laat je man de hond negeren en zeker niet opzoeken als hij de hond moet uitlaten ook zo min mogelijk contact zoeken met de hond ook zeker niet direct aankijken
het kost wat tijd maar dan zul je zien dat de hond ineens de stap zet maar het kost zeker wel een paar maanden en hoe meer je gaat wringen, proberen, forceren, des te langer duurt het laat de hond je man opzoeken, niet ondersom
Percy
Geplaatst: 14-12-12 17:44
Ben het helemaal met Spatter eens!
Fijn dat het zoveel beter gaat met wandelen.
Wij doen ook geen cursus, denk niet dat ik dat ga doen. Heb nu al zo vaak die cursussen met andere honden doorlopen. Daarnaast eisen ze eigenlijk altijd dat je met slipketting traint en na de nekhernia van mijn vorige hond wil ik absoluut geen slipketting meer gebruiken. Hij luistert best goed en het gaat steeds beter. Plaats is nog een ramp als we zitten te eten waardoor we vaak zo intensief met hem bezig zijn dat we erg lang over de maaltijd doen Maar ook dat gaat vooruit. Buiten let hij keurig op ons en komt regelmatig even "buurten" in de hoop dat hij een snoepje krijgt. Voordeel van een cursus is het trainen met andere honden en dan de aandacht vasthouden maar als we andere honden tegenkomen blijft hij op ons gericht dus daar hoeven we tot nu toe ook geen trainingen voor te volgen.
Dat doen we ook, buiten dat hij ook haar wat lekkers geeft als de anderen wat krijgen.
spatter
Geplaatst: 14-12-12 18:27
komt ze dat halen of gaat hij naar haar toe? als ze het niet zelf komt halen dan niet er heen gaan, hooguit toegooien naar haar als je toch vind dat zij recht heeft op haar portie
mazzeltje
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!
Geplaatst: 14-12-12 18:31
Ze pakt het niet aan dus dan gooit hij het naast haar neer. Dan pakt ze het als hij zich terug trekt.
spatter
Geplaatst: 14-12-12 18:38
heeft ze ook haar eigen plekje waar ze zich kan terug trekken?
wat sneu eigenlijk voor zo'n beessie he... hoe oud is lola?
Percy
Geplaatst: 14-12-12 19:20
Merrieveulen: a.s. zondag hebben wij Artico pas drie weken, nog maar superkort. Wat dat betreft doet hij het fantastisch maar het blijft natuurlijk een megapup met zijn 11 maanden met alle streken vandien. Zo jat hij van alles en nog wat, tot en met de zakdoekjes uit de zak van mijn vest Door zijn formaat kan hij ook bij heel veel dingen dus het is oppassen geblazen
Lola zal zeker en vast een hele nare ervaring met mannen hebben opgedaan, arm dier. Vertrouwen terugkrijgen na nare ervaringen kost veel tijd. Artico kan er niet goed tegen als we hem bij zijn halsband pakken, hij heeft in huis een halsband om maar als hij denkt dat we die pakken om iets met hem te doen wat hij niet wil dan hapt hij, hij bijt niet door en het wordt al minder maar ik weet zeker dat dat gedrag ook voorkomt uit angst. Schijnen meer opvanghonden last van te hebben heb ik gehoord.
niet zo raar ook als je kijkt hoe een hoop mensen met de riem omgaan... als ik af en toe zie hoe er aan de lijnen gerukt wordt... gewoon niet normaal meer.
De eerste keren dat ik Gismo ontmoette (ik ben drie weken lang driemaal per week naar het asiel gegaan omdat ik hem pas later kon halen) was hij ook angstig voor bepaalde handelingen, zo wilde hij bijv niet vastgepakt worden. happen deed hij niet maar ik heb het ook niet geprovoceerd, maar gewoon de tijd genomen om eerst zijn vertrouwen te winnen, en zo geleidelijk het vasthouden en ook het optillen op de juiste momenten te introduceren.
Dat happen deed Sasja in het begin ook heel erg. Ze kon er niet tegen als je haar omhelsde, of over haar heen hing. Dan zag je aan de houding dat ze het heel moeilijk had. Als we haar wel eens terecht wezen en naar de plaats moesten brengen dan snapte ze naar je. Maar dat was duidelijk angst bijten. Nu gaat dat gelukkig praktisch vlekkeloos.
mazzeltje
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!
Geplaatst: 14-12-12 21:20
spatter schreef:
heeft ze ook haar eigen plekje waar ze zich kan terug trekken?
Ja, ze heeft een plekje op de bank geannexeerd, ze wil niet in een bench of zo. Maar de bank is veilig!
mazzeltje
Geplaatst: 14-12-12 21:21
merrieveulen schreef:
4 1/2 en 4 jaar spaans asiel..
mazzeltje
Geplaatst: 14-12-12 21:23
Lola hapt niet, hoe bang ze ook is, schatje!
merrieveulen
Geplaatst: 16-12-12 11:43
mazzeltje schreef:
merrieveulen schreef:
4 1/2 en 4 jaar spaans asiel..
pfff dat is ook pittig...
mazzeltje
Ja, dat is zeker pittig. We hebben ook specifiek gevraagd om een hondje wat er lang zat. Wij hebben echt ook wel veel ervaring met getraumatiseerde honden, maar dit hondje wat nooit in huis gewoond heeft is ook écht weer heel anders dan een nederlands getraumatiseerd hondje! Maar het gaat heel goed hoor, en de laatste week zien we ook vooruitgang met mijn man. Ik ben zo benieuwd hoe ze over een jaar is!
Als het ineens voortuitgang maakt kan het zomaar ineens hard gaan. Top dat het nu wat beter gaat met je man. Hopelijk blijft ze die stijgende lijn vast houden.
mazzeltje
fijn dat het wat beter gaat Mazzeltje, het gaat met kleine stapjes, maar as ze eenmaal echt om zijn zijn ze zo lief en dankbaar
LDRD
Geplaatst: 16-12-12 13:13
merrieveulen schreef:
pfff dat is ook pittig...
En dan is het in Spanje meestal nog niet eens zo'n slecht weer. Ons roemeentje zat begin dit jaar in -35 graden met een pak sneeuw in een ren van 5 x 2.5 meter met 5 andere honden. Enige luxe waren een paar houten hondenhokken met wat stro. Daar heeft ze 2.5 jaar gezeten. Alleen de sterke honden overleven dat natuurlijk. Pups hebben geen schijn van kans.
Mag wel de conclusie trekken dus dat ons hondje een sterke dame is.
Overigens, nu ze in Nederland is laat ze zich graag alle luxe aanleunen hoor . Mee naar de paarden doet ze liever niet: te nat .
Maar mazzeltje, komt goed hoor. Ik merk het ook aan ons hondje, die begint richting mijn man nu na 9 weken ook te ontdooien. Ze wil zelfs af en toe wel met hem spelen en vanmorgen was ze helemaal blij dat hij naar beneden kwam. Geduld is het toverwoord.
Gek gezegd misschien, maar helaas gaan wij binnenkort nog een roemeentje naar Nederland laten komen. Onze andere hond (duitse herder) heeft namelijk een kwaadaardige tumor en zal niet lang (lees een paar weken) meer te gaan hebben. Dit was totaal onvoorzien en ook heel verdrietig omdat hij nou juist weer zo opleefde met zijn nieuwe vriendinnetje. Aangezien het lastig is om de nieuwe alleen te houden enwe haar ook graag een vriendje willen geven, zal er toch binnen afzienbare tijd als de andere er niet meer is weer een nieuw hondje komen.
Mavelle
Geplaatst: 16-12-12 13:14
Wat fijn dat er zo veel mensen zijn die deze honden een goed thuis willen geven! Super ook om al die succesverhalen te lezen! Zodra mijn vriend en ik wat groter wonen en de beschikking over een tuin hebben willen we ook een hondje uit het asiel halen. Dat wordt waarschijnlijk ook een buitenlands asiel. Ongeduldig als ik ben hou ik namelijk al tijden Nederlandse asielwebsites in de gaten, maar er staat heel veel hetzelfde soort hond op. (Hetzelfde probleem dus als waar de meesten van jullie tegenaan liepen) Kan niet wachten tot wij ook een hondje krijgen, helaas zit verhuizen er voorlopig nog even niet in