de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:48

@ seven ik vind het ook doodzonde van de labrador. ik zelf ben ook veel meer weg van het werktype ondermeer omdat het toch retrievers zijn en ze dus wel lichamelijk in staat moeten zijn om wat te retrieven. Wel heb ik het idee dat je ook steeds weer het werktype meer ziet verschijnen met name in de jacht. zelf heb ik een flatcoated retriever.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:49

Snurken is ook niet erg :+ dat doet de rottweiler van m,n ouders ook :')

Ik zou ook helemaal gek worden van een hond die constant knort

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:49

Maar niet alleen de engelse bulldog is een zielig hoopjehond.

Cavaliers heb ik ook geen goed woord voor over. En die heb ik zelf gehad (dus mag ik ook best een mening over hebben :P)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:50

Mossel schreef:
Snurken is ook niet erg :+ dat doet de rottweiler van m,n ouders ook :')

Ik zou ook helemaal gek worden van een hond die constant knort

Mijn hond snurkt niet altijd gelukkig. Soms dagen langniet. Vooral als we bezoek hebben snurkt ze enorm hard :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:51

blokje schreef:
Fellor je hebt iets fout gedaan met het qouten nu lijkt het alsof jij zo'n mismaakt dier wilt :+

haha, dank voor de tip :o

rooswita

wat je trouwens bij de flatcoated op een gegeven moment zag is dat de hoofden steeds smaller gefokt werden met ook oogproblemen erbij. gelukkig is hier op de shows al vrij snel een halt toe geroepen en nu zijn de koppies weer wat breder

Mossel

blokje schreef:
Maar niet alleen de engelse bulldog is een zielig hoopjehond.

Cavaliers heb ik ook geen goed woord voor over. En die heb ik zelf gehad (dus mag ik ook best een mening over hebben :P)

Jup das ook ellende, we hebben er zo 1 gehad voor m,n oma die is nog niet eens 10 weken geworden..

blokje

Re: de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:59

Mossel. Mijne is 7 geworden.
Nog knap voor zo'n ongezond dier... Brr.
Arm dier. Hij was dus benauwd (en hij had aardig neus dus weet hoe een engelse bull zich zal voelen).
Giga slecht hart maar 99% van die diertjes heeft dat.
Hersens te groot had hij volgens ons niet. We merkte niet dat hij pijn had.
Oor ontstekingen heel normaal bij dat ras.
Verstopte traanbuizen met de bijbehorende problemen
Ga zo maar door.

Hij koste qua aanschaf zo rond de 350 euro.
Maar heeft in zijn leven over de duizenden euro's gekost.

Ik denk zo'n 4000 misschien? Entingen niet mee gerekent.
Hernie waarvor hij meerdere malen voor behandeld werd. Kosten 500 - 600 euro.
Schade door andere honden 300+
Oog operatie: 500
spoed opnames of bezoekjes: 1500
Zijn laatste maand echo's onderzoeken en rommel: 800
En dan vast nog wel wat dingetjes :P
Is een beetje een schatting het kan iets hoger of lager zijn.

Mijn huidige hond was gratis (officieel zo rond de 700 euro dacht ik).
Heeft in totaal aan ziekte kosten 60 euro gekost aan hotspot.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:01

:o Vind hem niet eens echt het oude/werk type dobermann. Maar tis moeilijk te beoordelen verder van deze fotos maar hij ziet er in iedere geval happy uit.

Er is hier in een dorp een grote jacht vereniging maar geen enkele wil een lab omdat ze kwa jacht drift ijna niet meer zijn te vinden. Ze maken veelal gebruik van springers of andere spaniels.

Ik vind de flatcoat inderdaad ook erg veranderd 8 jaar geleden hadden ze nog wat bone en was het hoofd ontwikkelder nu zijn het bijna wind honden met veel haar jammer

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:02

Iedereen roept nu wel dat de Engelse Bulldog zo sneu is, maar heeft iemand al eens geklikt op de link op pagina 2 waar voor veel rassen wordt aangegeven hoe verziekt het ras is? De doberman is er nog slechter aan toe dan de engelse bulldog. En wat te denken van de Herder, Duitse (deense) dog, Ierse setter, Amerikaanse Cocker Spaniel, Boxer, Labrador Retriever of de Rottweiler?
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 04-12-12 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:02

Jeetje wat een kosten aan dat hondje...

Mijn ouders hadden een chow die ook maar 2 mocht worden.. Het begon met dachten we hotspot, maar het werd van kwaad tot erger, hij bleek een huid te hebben van een oude hond dat pijn deed en verschrikkelijk jeukte... ook de chows zijn een ongezond ras.. Maar goed is er uberhaupt nog wel een enig zins gezond ras?

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:04

Een tijd heb ik gekeken naar een hond erbij.
Hebben nu een duitse jachtterrier x r teckel. Echte werkhond en heeft nooit wat. Maar is geen gezellige gezinshond (verwachten we ook niet van hem).
Gezonde labradoren moet je in engeland halen, naar mijn mening. De jachtlijnen zijn misschien wat minder mooi, maar oersterk.
Een vriendin van mij is al heel haar leven gek van de labrador en heeft haar 2 honden van een zeer goede fokker, toch hebben ze kwaaltjes/allergieen.

Zelf ben ik gek van de Dogo Argentino, maar het karakter past niet in het leven die ik nu heb (met kleine dochter). (Ook weer mijn mening)
Engelse Bulldog is een "ziek" ras en het zal mij bennieuwen of ze die nog gezond krijgen. Al hebben ze vaak een geweldig karakter en zijn ze erg grappig in hun doen en laten. Evenals veel look-alike-rassen.

Ik krijg hier vaak engelse en amerikaanse staffords en moet zeggen dat die er allemaal top uit zien en niet zoals de foto's op de eerste/tweede pagina. Erg atletisch en behendig. Helaas vaak wel een k*t karakter naar andere honden.
Al valt mij op dat de staffords wel ontzag hebben voor de twee keer zo grote ameriaakse bull, een b-senne dan weer niet.

Zoals eerder gezegt. Zolang er vraag is zal er extreem gefokt worden.
Ook al die hondjes die worden gekocht omdat het zielig is, komt weer een nieuw nestje voor in de plaats.

(ps: Het verschil in Dobermannen is mij niet overduidelijk. De eerste 4 foto's zijn (jonge) teefjes en daarna 2 behoorlijke reuen)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:06

Waarin is de dobermann er zoveel slechter aan toe Flyaway?? Ik heb zelf een dober en ken mensen die al jaren dobers hebben. Je hoord wel dingen over wobbler oog en hart afwijkingen maar dat zijn ook altijd de niet geteste ouder dieren en slechte fok/broodfok dieren.

Celiien

blokje schreef:
Arm dier. Hij was dus benauwd (en hij had aardig neus dus weet hoe een engelse bull zich zal voelen).
Ga zo maar door.

Ik denk dat je hier toch al een verschil in ziet.
Mijne heeft namelijk bij aanschaf 950,- gekost, puur om t feit dat beide ouders volledig gescanned/doorgekeken etc. zijn om te zorgen dat ze in principe gezond zijn ;) Heb ook jaarlijkse 'extra' check-up bij de DA en die zegt ook dat mn hondje kerngezond is, geen hartruis te bekennen. geen tranende/uitpuilende ogen, hoofdje is groot genoeg, alles helemaal in orde!

blokje

Mossel duur hondje he.
Maar ja je bent gek op je hondje dus je doet er veel aan...

Ik heb zoveel niet voor me hondje dus voor Layka zou het een slecht teken zijn als ze heel ziek zou worden.
Maar ik ben wel iemand die der hond goed in de gaten houd. Ik tempratuur Layka geregeld omdat ze een niet geholpen teef is en dus kans heeft op baarmoeder problemen. En het is een hond die weinig laat merken. Dus bij enige twijfel termometer in der kont geen verhoging is vaak ene goed teken :P
En als ik nog twijfel f fbelletje met de DA.

FlyAway, daarom begon ik nu over de cavalier :P

DoTiramisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:07

Even terug komend op de Engelse Bulldog, ik vind die van rond 1889 veeeel mooier dan die van nu.
Een vriendin van mijn moeder heeft er 2, ( ik vind het niet zulke mooie honden) maar je hoort echt dat ze moeite hebben met ademhalen en lopen omdat ze zo breed zijn. Echt zielig.
Ze ademen echt zo haperig en onregelmatig...

Bij de Dobermann.. Je ziet echt dat die nek door die riem word opgetild. Of dat lijkt zo op de foto. IK vind het echt spuuglelijk.
Dat is mijn mening erover.
Ik snap ook niet waarom mensen alles 'mooier' en 'beter' willen. Wij doen bij elkaar ook niet als je kinderen neemt uitkiezen van met die man wil ik kinderen want dan worden het mooie en goede kinderen. ( sorry als het onduidelijk verwoord is maar hopelijk snappen jullie het een beetje). Waarom met dieren dan wel? Die hebben volgens mij ook gevoel enz. Daar word geen rekening mee gehouden..

Wij hebben 2 Rodesian Ridgebacks gehad, de één is 12 geworden en de ander 14.
Overleden aan ouderdoms kwaaltjes. Wel heel veel plezier gehad aan deze 2 honden. En gewoon hartstikke gezond !
En prachtige honden vind ik het..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:09

Celiien schreef:
blokje schreef:
Ga zo maar door.

Mijne heeft namelijk bij aanschaf 950,- gekost, puur om t feit dat beide ouders volledig gescanned/doorgekeken etc. zijn om te zorgen dat ze in principe gezond zijn ;) Heb ook jaarlijkse 'extra' check-up bij de DA en die zegt ook dat mn hondje kerngezond is, geen hartruis te bekennen. geen tranende/uitpuilende ogen, hoofdje is groot genoeg, alles helemaal in orde!

Mijn hondje is ook helemaal gezond gekeurd en tot 2 jaar was hij dat ook. Geen hartruis etc.
Maar een cavalier kan dat ook krijgen als hij ouder is.
Ouders waren idd niet getest het was een domme inpulsiefe koop van mijn ouders voor mij.
Ik was 12 orzo

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:10

Ook zonder het optillen hebben die dobers een onnatuurlijk lange nek man werk is hierdoor onmogelijk dus de afrischting en bewaking waar ze voor waren bedoeld is niet meer mogelijk zonder nekblessures. Je hebt dan een werk ras om naar te kijken.
Onze dober is bruin en veel showers doen de bruine dieren in de zomer niet naar buiten om het verkleuren van de vacht te verkomen. Ik snap echt niet waarom je dan voor dit ras gaat ik werk elke dag met mijn dobermann en hij verlangd dit ook van me kan je dit niet bieden ga dan niet voor een werkhonden ras.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:11

Seven schreef:
Waarin is de dobermann er zoveel slechter aan toe Flyaway?? Ik heb zelf een dober en ken mensen die al jaren dobers hebben. Je hoord wel dingen over wobbler oog en hart afwijkingen maar dat zijn ook altijd de niet geteste ouder dieren en slechte fok/broodfok dieren.

Click even op de link zou ik zeggen :-)

Ook de Dobermann is zeer af te raden en krijg als oordeel "Oordeel: zeer hoog risico op erfelijke aandoeningen". Maar liefst 121 minpunten. Dat zijn er 19 meer dan de Engelse Bulldog.

http://www.rashondenwijzer.nl/overzicht ... ndoeningen

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:13

blokje schreef:
Celiien schreef:

Mijn hondje is ook helemaal gezond gekeurd en tot 2 jaar was hij dat ook. Geen hartruis etc.
Maar een cavalier kan dat ook krijgen als hij ouder is.
Ouders waren idd niet getest het was een domme inpulsiefe koop van mijn ouders voor mij.
Ik was 12 orzo

Daar kan jij ook niks aan doen, probeer alleen aan te geven dat je gewoon een verschil in fokkers hebt.
Ouders van Ray zijn oa getest op syringomyelia en patella-luxatie, en ook hartafwijkingen en oogafwijkingen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:14

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind dit ook wel heel... Extreem :?. Kan niet gezond zijn. Ik weet wel dat mijn teckel er bij lange na niet zo uitziet.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:15

Celiien, snap ik.
Maar geen enkele Cavalier is 100% gezond. Nu geen zin om onderzoeken op te zoeken maar heb me er toendertijd wel in verdiept.

Ik ga naar beneden (lig op bed te wachten tot mijn kleine slaapt... is drama laatste dagen).
Dus tot morgen!

blokje

Re: de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:15

San, brrr wat een hond

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:16

Cemlys schreef:

Pracht ras ,ik heb de mijne moeten laten inslapen in augustus op 14,5 jarige leeftijd maar wat heb ik genoten van die hond zeg.Als er ooit weer een hond komt dan is dat zeker voor 100% een border!
Toch ook in dat ras is er te veel doorgefokt ,en zo werd ik daardoor bekend met het Spike deseas :(
Laatst bijgewerkt door binky op 04-12-12 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:17

binky schreef:
Pracht ras ,ik heb de mijne moeten laten inslapen in augustus op 41,5 jarige leeftijd maar wat heb ik genoten van die hond zeg.Als er ooit weer een hand komt dan is dat zeker voor 100% een border!
Toch ook in dat ras is er te veel doorgefokt ,en zo werd ik daardoor bekend met het Spike deseas :(

41,5 jaar :oo! Typfoutje of?