Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wanneer hij heel even 2 minuten alleen staat buiten en ik hem "Kom dan poes!" hoor roepen, moet ik echt naar buiten sprinten
Negen van de tien keer staat er dan ook gewoon een kat naast de kooi.
Of nou ja, ik vraag er niet om, mijn vogel blijkbaar wel

Electra63 schreef:Kort samengevat: jij verandert niets, je kat gaat op zoek naar de buurvrouw en van de zomer moet de buurvrouw haar deuren en ramen dicht houden.
Zij maakt het thuis zo aangenaam mogelijk voor de kat en de buurvrouw mag de kat niet meer opsluiten. Ik gok zo dat ts het echt niet erg vind als de kat even bij de buurvrouw een aai komt halen. Electra63 schreef:Kort samengevat: jij verandert niets, je kat gaat op zoek naar de buurvrouw en van de zomer moet de buurvrouw haar deuren en ramen dicht houden.
Annienke schreef:Maartje1990 schreef:Ik vraag me af wat hierover in de wet staat. Het discussie punt over een kat in andermans tuin etc.
Die mogen zich niet zonder toestemming op het prive terrein van anderen bevinden
pas eens iets over zitten lezen maar weet niet meer waar
Jellebie schreef:Maar als het dier zich dan wel op het terrein bevind, heeft de eigenaar van dat terrein dat het recht om de kat in huis te nemen terwijl de eigenaar van de kat dit verbied?
Annienke schreef:Jellebie schreef:Maar als het dier zich dan wel op het terrein bevind, heeft de eigenaar van dat terrein dat het recht om de kat in huis te nemen terwijl de eigenaar van de kat dit verbied?
Lijkt me niet maar als eigenaar ben je officieel wel in overtreding omdat jouw dier zich ongevraagd op andermans prive terrein bevindt
... Had je het dier niet 6 weken alleen moeten laten denk ik dan... Jij hebt het dier in de steek gelaten, en nu laat hij jou in de steek... 
Millanka schreef:ik vraag me af hoeveel mensen hier die zeggen "had je het dier maar niet alleen moeten laten" ook zelf katten hebben? Weinig katten waarderen het als je ze bij een ander dumpt voor een paar weken, het zijn geen honden die wel een paar weken in een ander huis kunnen wennen en wonen. 6 weken zou waarschijnlijk net genoeg zijn voordat de kat eindelijk went in het andere huis, en dan wordt ie alweer terug gebracht.

Letizia schreef:Ik zou mijn katten ook niet snel wegbrengen, maar als ik met vakantie ga, dan zit er altijd iemand in mijn huis (een bekende natuurlijk). Ben ik een weekendje weg, dan zorgt mijn moeder voor de katten en gaat dan gerust een poos bij ze zitten.
Er staat btw nergens dat de zus van de TS dit niet heeft gedaan, misschien zat zij ook wel een poos bij de katten?
.
Millanka schreef:ik vraag me af hoeveel mensen hier die zeggen "had je het dier maar niet alleen moeten laten" ook zelf katten hebben? Weinig katten waarderen het als je ze bij een ander dumpt voor een paar weken, het zijn geen honden die wel een paar weken in een ander huis kunnen wennen en wonen. 6 weken zou waarschijnlijk net genoeg zijn voordat de kat eindelijk went in het andere huis, en dan wordt ie alweer terug gebracht.

ShauniBef schreef:Letizia schreef:Ik zou mijn katten ook niet snel wegbrengen, maar als ik met vakantie ga, dan zit er altijd iemand in mijn huis (een bekende natuurlijk). Ben ik een weekendje weg, dan zorgt mijn moeder voor de katten en gaat dan gerust een poos bij ze zitten.
Er staat btw nergens dat de zus van de TS dit niet heeft gedaan, misschien zat zij ook wel een poos bij de katten?
6 weken lang iedere dag een poos bij de poes zitten? Lijkt me niet.
Maar, het kan...