Problemen met de buren over de kat.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:22

Dat snap ik opzich ook wel hoor, dat het lastig is een kat binnen te houden zeker als een kat eraan gewend is. Maar ik vind het wel heel gek hoe normaal katten eigenaren het vinden (zeker midden in een woonwijk, buitengebied vind ik dan nog een ander verhaal) dat hun katten maar altijd buiten lopen en in andermans tuinen zitten. Het is toch niet normaal dat jouw kat andermans tuin als wc gebruikt, of omdat het 'roofdieren' zijn, ze vissen, vogels, konijntjes, kippen etc, in andermans tuinen (die wel netjes blijven waar ze horen) de stuipen op het lijf jagen of erger vangen en doodmaken. Voor het niet opruimen van hondenpoep krijg je een boete en katten kunnen gewoon hun gang gaan, echt heel gek is dat.
@ Cayenne, geweldig, haha! Wat voor vogel heb je?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Problemen met de buren over de kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:25

Valkparkiet en nergens bang voor :+ Wanneer hij heel even 2 minuten alleen staat buiten en ik hem "Kom dan poes!" hoor roepen, moet ik echt naar buiten sprinten := Negen van de tien keer staat er dan ook gewoon een kat naast de kooi.

Waarmee ik dus weer wil aantonen hoe vaak die beesten dus ongevraagd in je tuin komen :+ Of nou ja, ik vraag er niet om, mijn vogel blijkbaar wel :')

Rennie89

Cayenne heb ik gedaan en kat was bijna gestikt ;) zoals ik al zei is het een vrij hectische gezinssituatie en is het niet mogelijk de katten binnen te houden.

Cayenne

Hoe was hij dan bijna gestikt? Zo'n kattentuigje gaat toch niet om de nek?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:26

Nee, maar ooit een kat gezien die zich op alle mogelijke manieren uit een tuigje gaat wrikken en dan door allemaal objecten gaat rennen? Dat gebeurde hier dus ook. Heb haar een tijdje uitgelaten, maar daar deed ik haar geen plezier mee. De kater werd zelfs pisnijdig en begon te blazen en aan te vallen :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:38

En onzichtbare omheining?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 16:05

Zo nooit gedacht dat dit topic zoveel reacties zouden komen.

Punt 1 ik ga mijn kat niet binnen houden. Ze is 1.5jaar en ze is al vanaf jongs af aan buiten.
Heb haar paar weken binnen gehouden om weer thuis te wennen. Helaas zonder succes omdat ze dan uit stress binnen ging plassen en via allerlei mogelijkheden naar buiten wilt.

Ik ga geen kattenren bouwen want mijn kat moet gewoon los kunnen lopen.
Ga niet meer tuin aftimmeren met stroomstraat.

Als de buurvrouw de kat niet binnen laat is probleem opgelost.
Vanacht heeft ze binnen geslapen bij ons en overdag komt ze ook weer aanwaaien.
Als ze thuis is verwennen we haar, spelen we met der en krijgt ze genoeg aandacht.

Als ze de buurvrouw onze kat niet binnenlaat komt ze braaf thuis paar keer per dag, dus dat ze het hier niet naar der zin heeft is onzin. Als ze thuis is kroelt ze lekker ligt ze op schoot op bed enz.

Maar vind niet dat de buren recht hebben om andermans huisdier in huis te nemen nu ik weer thuis ben en het heb aangegeven.

Dat ze hem express binnenlaat snachts en bij haar slaapt gaat me iets te ver.
De kat moet naar binnen en buiten kunnen zonder dat ze hem opsluit.

Heeft ze een kattenbak in huis wat voor eten geeft ze hem.
Praten valt er niet met haar omdat ze de deur niet open doet of ontkend.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:21

Kort samengevat: jij verandert niets, je kat gaat op zoek naar de buurvrouw en van de zomer moet de buurvrouw haar deuren en ramen dicht houden.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:23

Electra63 schreef:
Kort samengevat: jij verandert niets, je kat gaat op zoek naar de buurvrouw en van de zomer moet de buurvrouw haar deuren en ramen dicht houden.

Ik lees het weer anders :D Zij maakt het thuis zo aangenaam mogelijk voor de kat en de buurvrouw mag de kat niet meer opsluiten. Ik gok zo dat ts het echt niet erg vind als de kat even bij de buurvrouw een aai komt halen.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:25

Electra63 schreef:

Maar hoe weet jij zo zeker dat die kat door de deuren en ramen naar binnen glipt? De kat kan net zo goed met een bakje voer naar binnen worden gelokt en dan moet het baasje van deze kat maar alles aan gaan passen? Die buurvrouw moet die kat gewoon met rust laten!
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 25-11-12 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:28

Ik vraag me af wat hierover in de wet staat. Het discussie punt over een kat in andermans tuin etc.

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:39

Maartje1990 schreef:
Ik vraag me af wat hierover in de wet staat. Het discussie punt over een kat in andermans tuin etc.

Die mogen zich niet zonder toestemming op het prive terrein van anderen bevinden

pas eens iets over zitten lezen maar weet niet meer waar

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:42

Vrees dat er niks over in de wet staat. Ken wel mensen die echt hélemaal gek worden van de vijf katten van de buren die altijd in hun tuin lopen te poepen en het ook niet netjes begraven.Nogmaals in het buitengebied vind ik het ook echt een ander verhaal dan in een woonwijk. Feit is wel dat veel mensen hun katten maar wat laten rondzwerven en zich lukraak laten vermenigvuldigen en dat het op best veel plekken overlast geeft.

Is je buurvrouw eigenlijk al op vakantie geweest sinds jullie terug zijn van wereldreis? Misschien dat als ze een 2-3 weken weg is en dus ook de kat niet binnen laat en geen eten geeft dat hij vanzelf weer de hele tijd bij jullie is en daarna ook niet meer terug gaat.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:42

Annienke schreef:
Maartje1990 schreef:

Die mogen zich niet zonder toestemming op het prive terrein van anderen bevinden

pas eens iets over zitten lezen maar weet niet meer waar

Maar als het dier zich dan wel op het terrein bevind, heeft de eigenaar van dat terrein dat het recht om de kat in huis te nemen terwijl de eigenaar van de kat dit verbied?

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:46

Jellebie schreef:
Maar als het dier zich dan wel op het terrein bevind, heeft de eigenaar van dat terrein dat het recht om de kat in huis te nemen terwijl de eigenaar van de kat dit verbied?

Lijkt me niet maar als eigenaar ben je officieel wel in overtreding omdat jouw dier zich ongevraagd op andermans prive terrein bevindt

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:56

Annienke schreef:
Jellebie schreef:

Lijkt me niet maar als eigenaar ben je officieel wel in overtreding omdat jouw dier zich ongevraagd op andermans prive terrein bevindt

Ja dat begrijp ik, maar ondanks dat de eigenaar van de kat in overtreding is heeft de eigenaar van het terrein dus niet het recht om de kat in huis te nemen als de eigenaar van de kat dat verbied. Daarom vind ik het ook zo kwalijk dat de buurvrouw van TS dat even goed doet, ondanks dat meerdere keren is gevraagd het niet meer te doen. Ik zou hier echt wel goed kwaad om worden als het om mijn kat ging en snap TS haar frustraties dan ook maar al te goed.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:00

Wo, 9 pagina's... Ik reageer alleen even op de OP.

Tsja.......... := ... Had je het dier niet 6 weken alleen moeten laten denk ik dan... Jij hebt het dier in de steek gelaten, en nu laat hij jou in de steek... :)

Dier heeft het daar fijner? Mooi toch? Fijn voor de kat dat hij daar wel gelukkig is.. :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:04

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:06

ik vraag me af hoeveel mensen hier die zeggen "had je het dier maar niet alleen moeten laten" ook zelf katten hebben? Weinig katten waarderen het als je ze bij een ander dumpt voor een paar weken, het zijn geen honden die wel een paar weken in een ander huis kunnen wennen en wonen. 6 weken zou waarschijnlijk net genoeg zijn voordat de kat eindelijk went in het andere huis, en dan wordt ie alweer terug gebracht.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:08

Millanka schreef:
ik vraag me af hoeveel mensen hier die zeggen "had je het dier maar niet alleen moeten laten" ook zelf katten hebben? Weinig katten waarderen het als je ze bij een ander dumpt voor een paar weken, het zijn geen honden die wel een paar weken in een ander huis kunnen wennen en wonen. 6 weken zou waarschijnlijk net genoeg zijn voordat de kat eindelijk went in het andere huis, en dan wordt ie alweer terug gebracht.

Jup! Hier!

Dan had ze iemand in huis moeten laten?? Ik vind het gewoon niet echt netjes tegenover de poes om die maar 6 weken alleen te laten..

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:13

Ik zou mijn katten ook niet snel wegbrengen, maar als ik met vakantie ga, dan zit er altijd iemand in mijn huis (een bekende natuurlijk). Ben ik een weekendje weg, dan zorgt mijn moeder voor de katten en gaat dan gerust een poos bij ze zitten.
Er staat btw nergens dat de zus van de TS dit niet heeft gedaan, misschien zat zij ook wel een poos bij de katten?

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:14

Letizia schreef:
Ik zou mijn katten ook niet snel wegbrengen, maar als ik met vakantie ga, dan zit er altijd iemand in mijn huis (een bekende natuurlijk). Ben ik een weekendje weg, dan zorgt mijn moeder voor de katten en gaat dan gerust een poos bij ze zitten.
Er staat btw nergens dat de zus van de TS dit niet heeft gedaan, misschien zat zij ook wel een poos bij de katten?

6 weken lang iedere dag een poos bij de poes zitten? Lijkt me niet := .

Maar, het kan... :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:14

Millanka schreef:

Je moet je aanpassen naar de behoefte van het dier. Deze kat wil duidelijk geen zes weken alleen zitten. Dan is daar een oplossing voor nodig.
Mijn vogel blijft tijdens de vakantie ook niet alleen thuis met iemand die af en toe komt controleren of hij nog leeft. Dat is ook een dier dat graag aandacht wilt en dus gaat hij dan uit logeren. Sommige dieren zijn daar gevoelig voor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:16

Mijn katten gingen altijd samen naar de kennel, omdat ik een ander niet wil opzadelen met mijn dieren. Inmiddels zijn mijn katten dood en neem ik geen katten meer, omdat dit op dit moment niet in mijn leven past en ze teveel alleen thuis zouden zitten.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:17

ShauniBef schreef:
Letizia schreef:

6 weken lang iedere dag een poos bij de poes zitten? Lijkt me niet := .

Maar, het kan... :)

Wie weet, even GTST kijken of zo :Y)

Katten houden over het algemeen niet van een verhuizing, dus wat dat aan gaat kan ik me voorstellen dat je de kat liever in zijn eigen omgeving houdt.