Hond al minstens een half jaar ziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:55

Wilawander schreef:
Met Ulcogant en Omeprazol kom je ook niet veel verder.

Hoezo niet? Combi wordt vaak zat voorgeschreven ook als er sprake is van ulcera. Het is geen absolute contraindicatie. Ik zou er alleen geen NSAIDs of cox2 remmers bijgeven.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:47

Wat erg zeg onze hond heeft het ook gehad wij hebben het toen zo gelaten geen prednison wanneer hij aan gaf dat het goed was zo hebben wij hem ingeslapen thuis zodat de andere hond afscheid kon nemen.

Als een hond dood gaat komt er heel gauw een bepaalde nare geur voor honden omheen die wij niet ruiken.
Een hond houdt dan afstand en weet genoeg.
Wij laten de andere honden altijd afscheid nemen wij hebben okk een oude hond van alle dag als we hem moeten laten jnslapen gaat de andere hond mee zo kan hij afscheid nemen.

Nanno_123

Re: Hond al minstens een half jaar ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 09:44

bah begin het toch wel te beseffen..
kom ik beneden vanochtend.. komtie kwispelend aanlopen terwijl je dan weet dat hij zo ziek is van binnen.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:00

Jemig, wat een slecht nieuws :( Dat had je ook niet verwacht.. Het zijn dus niet 'alleen maar' zijn maag en darmen.. Ik hoop dat je nog een gezellig tijd met hem kan hebben :)
Wat betreft advies, ik denk dat jij daar zelf beter over kan beslissen met de familie dan ieder ander. Jullie kennen de hond en moeten kijken wat voor hem goed is en wat voor jullie goed voelt. Sterkte!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 16:16

mn moeder komt net terug van de DA.
we beginnen toch aan de prednison maar de dierenarts zei dat we niet te lang moeten wachten..
als wij ook maar even denken dat hij slechter word moeten we bellen en laten we hem thuis inslapen.
|( |(

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:31

ik had helaas wel verwacht dat dit zo zou aflopen helaas. Dat is de reguliere geneeskunde nu eenmaal.
Zo ging het ook met die hond van een vriendin van mij. Die nu overigens weer helemaal de oude is....
Sterkte

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:59

Nee, lymfeklierkanker valt door de alternatieve hoek wel te verhelpen :roll:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:41

Nou inderdaad, vreemde opmerking.
Benfan, bedoel je nou serieus dat de kanker verdween?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:24

wat een vreselijke uitslag zeg..heeft hij ook dikke klieren onder zijn keel ( en buik en poten? )??

lymfeklierkanker kan je de strijd alleen maar mee aangaan door chemo te geven,daar zijn een aantal dieren die het daardoor 'overleven'(= langer leven als 2 jaar na de chemo)

mijn eerste argentijn had lymfeklierkanker en heeft inderdaad predison gehad,hij heeft nog 3 maanden geleefd na de uitslag.. ;(

TS heel veel sterkte en geniet nog van hem en veel foto's maken,en knuffelen... :(:) :(:)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 17:12

Hey Romana, volgens mij spoor jij niet helemaal?
jij wist al dat het zo ging aflopen?
jij was de gene die zei dat onze dierenarts/internist niet spoorde omdat we brokken moeten voeren..
maar helaas zal kanker niet verholpen worden door vlees..
dus de hele discussie over vers vlees en brokken was totaal misplaatst hier maar dat weet iedereen pas nu de uitslag er is..
dat jij nog durft te zeggen dat je wist dat het zo zou aflopen.. ik heb nog nooit iemand zulke onzin zien schrijven als jij!

Maargoed even weer een update..
mijn moeder is onze hond lekker aan het verwennen en aan het doen!
hij is vandaag onwijs vrolijk en speels, terwijl onze andere hond nu onwijs veel aan het spugen is.. het lijkt wel de omgekeerde wereld.. onze andere hond is ziek geworden nu wij de uitslag weten..
tuurlijk onze ECHT zieke hond is overigens nog steeds aan de diarree maar dat zal niet meer stoppen, maar hij is lekker aan het spelen en aan het doen..
ik vind het zelf te bizar voor woorden dat nu de andere hond aan het spugen is en lamlendig is..
ik zal ze even bij naam noemen dat is makkelijker:
De hond met kanker, waar deze hele topic over gaat heet Nanno(mijn naam op bokt)
de andere hond heet Tjidde, dat is een friesche stabij, die al sinds pup aan de pijnsillers zit omdat hij artrose heeft.. we kijken nu heel anders naar hem nu we weten dat Nanno dood gaat, omdat we hem elke dag moeten observeren en moeten kijken hoe het gaat, doen we dat automatisch bij Tjidde ook..
maargoed, nu twijfelen we wel of Tjidde nog wel een leuk leven heeft, hij is geopereerd aan zijn kruisbanden, helaas heeft dit niet geholpen en loopt hij nog altijd heel erg mank. hij likt heel erg aan zijn voorpoten, die staan ook wat scheef.. maar hij krijgt iedere maand 1 pijnstilling(zware pijnstilling) en iedere dag maagbeschermers en zo ging het lang goed.. maarja nu hij ook spuugt ziet hij er wel heel ongelukkig uit.. we moeten nu ook niet te paniekerig doen nu onze andere hond kanker heeft, maar toch gaan we nog onze andere hond ook anders bekijken.
normaal speelt hij ook nog met Nanno dus vandaar dat we nog niet getwijfeld hebben om hem te laten in slapen.. maargoed.

we zijn in iedergeval blij dat Nanno nog plezier heeft en we hem lekker kunnen verwennen.
fotoś maken heb ik inderdaad ook aan gedacht, maar hij zit er niet meer uit zoals vroeger, dus laten we het zo en houden we het bij de foto's van vroeger, daar ziet hij er toch gezonder uit!

Bedankt voor alle steun, ben benieuwd wat jullie van mijn verhaal vinden..
(oh en ajb niet weer over brok en vlees beginnen _O- )

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 17:16

Sorry nu heb ik niet geantwoord op de vraag van Kimmie.
Ik weet niet of zijn klieren zijn opgezet..
we weten wel dat er ook verkeerde cellen in zijn maag zijn gevonden.
De internist twijfelde achteraf ook aan het abces die die bij zijn anus had weg gehaald, hij dacht dat dit misschien toch een tumor was.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:22

ik zou tjidde gewoon even na laten kijken,mss heeft hij een maag virusje opgelopen,maar kan me voorstellen dat je daar anders naar kijkt omdat nanno ook ziek is...

en als zijn klieren onder zijn keel zijn opgezet dan kan je dat niet missen,echt die worden enorm... en ja foto's maken is natuurlijk persoonlijk ,als je mooie foto's van hem hebt kan je het zo houden :)

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:47

xRomana schreef:
ik had helaas wel verwacht dat dit zo zou aflopen helaas. Dat is de reguliere geneeskunde nu eenmaal.
Zo ging het ook met die hond van een vriendin van mij. Die nu overigens weer helemaal de oude is....
Sterkte

Rot bericht zit ze niet op te wachten of de reguliere geneeswijze hier iets aan kan doen het is gewoon een rotziekte die niet te bestrijden is.
Denk in het vervolg even na voor je wat plaatst.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 16:17

Nanno_123 schreef:
kom ik beneden vanochtend.. komtie kwispelend aanlopen terwijl je dan weet dat hij zo ziek is van binnen.

Hond zal altijd blij zijn als hij zijn baas ziet dan gaan ze door alle pijn heen.

Ondanks de prednison moet je bekijken in hoeverre het nog waardig is zo.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 21:14

Prisca schreef:
Nanno_123 schreef:

Hond zal altijd blij zijn als hij zijn baas ziet dan gaan ze door alle pijn heen.

Ondanks de prednison moet je bekijken in hoeverre het nog waardig is zo.

ja we kijken het iedere dag aan.
hij is heel vrolijk, speelt tijdens het uitlaten ook nog met andere honden en met Tjidde..
hij heeft alleen veel honger, door de prednison, dus we geven hem tussendoor lekker crackertjes..

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:35

Jeetje zeg wat een slecht nieuws.

Ik zou Nanno nog lekker verwennen zolang hij nog even van z'n leven mag genieten. Honden verdragen pijn toch heel anders dan wij, zij beseffen niet dat het ook zonder kan. Ik denk dan altijd maar: bij een mens met kanker die niet meer te genezen is, geef je ook nog even de beste tijd van hun leven. Ondanks dat zij ook met pijn zitten e.d. die gaan dan ook niet meteen naar de dokter om ingeslapen te worden.

Snap wel dat je nu heel erg schrikt dat Tjidde ziek wordt, daar zou ik ook gewoon mee naar de DA gaan, als hij dit nooit zo gehad heeft kan het inderdaad een virusje oid zijn. Tjidde is Nanno (gelukkig) niet.

Om je andere vraag te beantwoorden: honden hebben ook een rouwproces, maar niet zoals de mens. De meeste honden zijn dan ook langer sober/depri doordat de mensen dat zijn. Als jullie weer vrolijk rond kunnen lopen, zal Tjidde dat ook wel weer doen.
Als het mogelijk is zou ik Tjidde er dan ook bij hebben op het moment (of erna), dan kan hij afscheid nemen op zijn manier. Anders snapt hij niet goed wat er gebeurd is.

Hoe moeilijk ook, probeer deze tijd zo vrolijk en leuk te maken als mogelijk. Maak nog een paar uitstapje waar Nanno altijd plezier in heeft, geef hem gewoon wat extra lekkers als hij honger heeft van de pred en neem hem nog lekker vaak op schoot. En laat Tjidde meegenieten van deze tijd.
Meer dan dat kun je niet doen.

Sterkte hoor TS Y;(

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 16:18

bedankt voor je lieve bericht!
als t goed is moet hij nu ook geen pijn hebben door de prednison, alleen die honger is wel extreem.
hij wil ook niet echt meer uitgelaten worden, want binnen kan hij lekker eten hahaha!
hij word wel wat mager(maar dat zie je natuurlijk niet zo goed bij een schapendoes) dus dat houden we ook goed in de gaten..
hij is in iedergeval nog erg vrolijk en nu is het besef dat hij binnekort zal overleiden ook weer een beetje weg gevaagt..

Ja Tjidde blijft toch spugen.. het is gek, zijn ochtend eten gooit hij er echt iedere dag bijna exact op het zelfde tijdstip, om 5 uur smiddags, eruit. en het zijn dus ook nog letterlijk brokken dus hij verteerd het niet op de een of andere manier.. toch maar weer de dierenarts bellen. en het gekken is, tjidde blijft dus ook gewoon vrolijk! 2 bikkel honden hebben wij!

ik zal eens wat foto's plaatsen van de hond waar dit topic over gaat!
bedankt voor al jullie steun, nu besef ik het nog steeds niet helemaal, maar zal het hard nodig hebben!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:45

En zijn avondeten? Houdt hij die wel binnen?

Anders misschien even alleen 's avonds eten geven.

Het feit dat er nog echt brokken uit komen om 5 uur 's middags is trouwens geen goed teken. Brok duurt maar ongeveer 4 à 6 uur om te verteren. Zou dus goed kunnen dat daar ook zijn spuugprobleem zit.

Hoe lang spuugt hij nu al? En echt alles?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 19:49

ja trouwens, wat hij 's avonds krijgt komt er vaak 's nachts of 's morgens uit..
geloof nu ruim een week.
hij heeft vandaag alleen smorgens gekotst, dus zijn ochtend eten zit er van vandaag nog in en nu ook zijn avond eten.
ja dat word weer de dierenarts bellen inderdaad. ja echt zijn hele maaltijd komt er weer uit.

maar we twijfelen nu ook over nanno, want hij heeft zo'n honger dat het eigenlijk gewoon zielig word.
we kunnen hem natuurlijk niet alles geven.. dus hij krijgt brokken en crackertjes maarja hij blijft bedelen en bedelen, dus even aankijken of dit wel leuk voor hem is, anders komt het afscheid denk toch eerder dan verwacht!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 19:50

heb trouwens foto's in een nieuw topic geplaatst!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:51

Wat sneu Nanno :(:)
Die honger komt idd door de prednison. Ik zou lekker geven wat hij wil nu, zolang kan hij er waarschijnlijk niet meer van genieten. ( moet natuurlijk niet helemaal de spuigaten uitlopen met tussendoortjes).
Wat je zou kunnen doen is overleggen of de dosering pred iets naar beneden kan. Dan worden de bijwerkingen ook wat minder.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 20:03

oja dat is inderdaad ook wel een idee! bedankt voor de tip

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:08

Jeetje zeg, wat een onverwachtse wending! Ik las af en toe wel mee in dit topic, maar dit had ik niet verwacht. Heel veel sterkte ermee! :(:)