Chihuahua gezocht per november

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Chihuahua gezocht per november

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:03

Een fokker die de pups al met acht weken weg doet, terwijl ze bij chihuahua's zeker 10 weken moeten blijven? :? Vreemde fokker?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:29

studiemiep schreef:
ik zou echt de pup na het klussen ophalen dan is hij en ouder (en ook makkelijker zindelijker te krijgen) langer bij moeders geweest! dus langer kunnen zogen, betere opvoeding echt waar tel maar uit je winst.

Ik heb mijn chi overigens met 13 weken opgehaald! en tis een heel goed opgevoed dier, niet keffen ontzettend lief, luisterd goed en was binnen no time zindelijk (en niet met kranten flauwekul of kattebak)

Wat denk je ook qua tijd....de stress van verhuizen en klussen en spullen halen is niet goed voor de pup. Belangrijkste van een nieuwe hond is dat de eigenaren er zelf tijd mee doorbrengen een ritma maken tussen spelen, slapen en eten. Dit kan niet als je aan het verhuizen. klussen enz. bent. Eerste hond met z'n tween neem er aub de tijd voor.
Geen goede lekkere start.

Ik weet niet hoe het met chi's zit maar kreeg mijn honden altijd met 8/9 weken maar lag er ook aan hoe het ging of ze idd al zelfstandig konden eten. Meestal zaten ze dan al even zonder moeder alleen met broertjes en zusjes. Kan heel goed dat het bij chi's later is wat niet gek is.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:42

@Prisca uiteraard bedoelde ik ook de tijd die je in een pup moet steken (doe je dat niet goed dan zal zindelijk maken ook moeizamer gaan etc....) en dat is geen goed moment dus als je aan het klussen bent.

en een goede fijne opvoeding is belangrijk want je hoopt toch dat je chihuahua 15 jaar bij je blijft! daar heb jij en de hond veel plezier van.

(marktplaats staat nu eenmaal vol met onopgevoede mormels...en dan krijg je ook de negatieve associate met chihuahua's (keffen, happen/bijten, niet sociaal met andere mensen/honden). Als jij ze goed op voed dan kan een chi met iedere hond spelen groot/klein.

PS ts 1 tip ga niet te veel/te lang wandelen met een pup..dat is heel slecht voor de ontwikkeling..alleen een plasje/poepje doen is genoeg. Al is het nog zo leuk dat leuren met je pup......(en zal de pup het ook met plezier doen) voor de heupen en botten is het funest.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:22

hoe lang moet die pup het overleven? Klussen met een pup van 8 weken in huis die als ze volwassen is 1 á 1.5 kg moet gaan wegen? Ik zou maar een stevig stalen ren nemen om ze in te zetten (arm pupje dan) om te maken dat ze het in elk geval goed door komt. Klussen met een hond erbij is al moeilijk, laat staan een pup en laat staan een tja, eigenlijk nog steeds pup maar qua grote is het nog niet eens een konijn.........

En idd een chi van 8 weken is nog veel te jong EN veel te klein om weg te gaan bij haar moeder en broers/zussen. Niet alleen het hondje is mini maar alles in mini en dat vergeten mensen zo vaak. Een chi pup van 8 weken kan je niet vergelijken met een normale hond en zeker niet van die mini dingetjes

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:35

Citaat:
Ja ook voor die fokkers. Er is bijna geen gezond dier meer te vinden bij stamboomfokkers, teveel inteelt en doorgefokt

Ik heb 4 honden zonder stamboom. 4 honden uit dierenasielen met totaal andere afkomsten. 4 honden met grote gezondheidsproblemen. Hoezo stamboomhonden ongezond? Niet stamboomhonden zijn ook echt niet gezond alleen mensen doen er vaak te weinig mee en omdat de honden niet zwaar belast worden komen problemen niet naar boven. Omdat stamboomhonden getest worden zijn de problemen bekend. En dat is het hele verschil.
Als men de niet stamboomhonden eens dezelfde testen zou laten ondergaan dan weet ik zeer zeker dat er een hele hoop opeens niet meer zo gezond zijn. Ik zie menig labrador achtige hond met 4 á 5 jaar leeftijd al achter zijn baas aan sjokken en als ik mensen eens spreek dan zeggen ze dat hun hond altijd al zo rustig en tam geweest is. Ik durf inmiddels wel te zeggen (uit eigen ervaring) dat de meeste honden die op die leeftijd al zo rustig zijn (op enorme honden na) gewrichtsproblemen hebben. Echter omdat men het wel makkelijk vind dat ze zo rustig zijn word er weinig mee gedaan en wordt het verder niet onderzocht.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:39

1Romy1 schreef:
absoluut!!! Dat de pup's zonder stamboom gefokt worden, wil niet zeggen dat de fokker slecht is! Hier worden nu fokkers die zonder stamboom fokken al snel als ''slecht'' bestempelt wat mij echt tegen de borst stuit. Kom op zeg, er zullen fokkers zijn die zonder stamboom fokken en beter zijn dan fokkers met stamboom!! ZOLANG JE ER MAAR MET JE HART EN ZIEL VOOR GAAT!
En er zijn INDERDAAD mensen die hun hondjes laten testen ook met pups zonder stamboom! Want ook voor veel mensen gaat het niet allemaal om GELD!

Een fokker is niet goed als hij met zijn hart en ziel gaat voor het fokken. Een fokker is goed als deze zijn honden op alles laat testen qua gezondheids onderzoeken en pas fokt als de hond helemaal in orde is (en de voorouders ook als men het daar van weet) en alleen maar laat dekken door een hond die ook alle onderzoeken heeft doorlopen en gezond is. En of dat nu een labrador is met een rottweiler dat zal mijn niet schelen. En of ze nu beiden wel/geen stamboom hebben ook niet. Als de gezondheid maar in orde is en dan hoeft die fokker er niet met hart en ziel voor te gaan. Een fokker die zomaar 1x een nestje wil doen omdat hij/zij 2 super gezonde honden heeft en daar graag een nakomeling van heeft en het eigenlijk maar veel werk vind die zou voor mij ook goed zijn.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:41

Met mn vorige hond, kleine kruising, hebben we echt vaak de da gezien inderdaad. Meeste wel voor steeds terugkerende melkkliertumoren, maar toch. Die had met 11 jaar ook al beginnende artrose in haar achterpootje en los knieschijfje (patella luxatie, is dat hetzelfde?) in haar voorpootje dat zo nu en dan naar boven kwam. Nu hebben we dat hondje toch zo verantwoord mogelijk groot gebracht, al wil ik niet beweren dat ik in haar puppytijd niet te lange wandelingen heb gemaakt in kinderlijk enthousiasme. Maar goed, kerngezond kan ik haar toch echt niet noemen, met de beste wil van de wereld niet.
Hond daarvoor was een topgefokte rashond, bobtail en een beste jongen, is 13 geworden zonder noemenswaardige problemen.

Rasloos is niet altijd gezonder. Absoluut zullen bepaalde rassen meer problemen kennen dan sommige stamboomloze honden maar ik denk dat je altijd pech kunt hebben met een hond..

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:25

nee heb geen website ben geen fokker
fok zo af en toe een nestje
maar heb wel facebook en daar kun je mijn beesjes ook volgen ;)[/quote]

Iedereen die fokt of f*ckt is fokker immers je hebt een nestje of meerdere nesten gefokt. Hoe moeilijk kan het zijn he, als je fokt ben je een fokker en als je geen fokker wil zijn moet je niet fokken. Zo moeilijk is het toch eigenlijk niet?[/quote]

doe ff normaal. Kom op, iedereen weet hier wel wat bedoelt wordt met 'ik ben geen fokker, fok af en toe een nestje.' Gewoon voor de hobby, een 'hobbyfokker' dus maar niet iedereen hoeft zich zo te noemen. Het ís ook gewoon leuk om af en toe een nestje te doen!! grootendeels van de 'fokkers' doet het trouwens voor de hobby...

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:26

Cayenne schreef:
Een fokker die de pups al met acht weken weg doet, terwijl ze bij chihuahua's zeker 10 weken moeten blijven? :? Vreemde fokker?

MEE EENS!
een goede fokker kán niet eens een datum weggeven! Pas wanneer de pup zindelijk is en ZELFSTANDIG eet en drinkt kan dat, en deze fokker weet nog niet wanneer dat is zo is. De ene hond gaat sneller dan de ander.

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:30

dierenfan schreef:
1Romy1 schreef:
absoluut!!! Dat de pup's zonder stamboom gefokt worden, wil niet zeggen dat de fokker slecht is! Hier worden nu fokkers die zonder stamboom fokken al snel als ''slecht'' bestempelt wat mij echt tegen de borst stuit. Kom op zeg, er zullen fokkers zijn die zonder stamboom fokken en beter zijn dan fokkers met stamboom!! ZOLANG JE ER MAAR MET JE HART EN ZIEL VOOR GAAT!
En er zijn INDERDAAD mensen die hun hondjes laten testen ook met pups zonder stamboom! Want ook voor veel mensen gaat het niet allemaal om GELD!

Een fokker is niet goed als hij met zijn hart en ziel gaat voor het fokken. Een fokker is goed als deze zijn honden op alles laat testen qua gezondheids onderzoeken en pas fokt als de hond helemaal in orde is (en de voorouders ook als men het daar van weet) en alleen maar laat dekken door een hond die ook alle onderzoeken heeft doorlopen en gezond is. En of dat nu een labrador is met een rottweiler dat zal mijn niet schelen. En of ze nu beiden wel/geen stamboom hebben ook niet. Als de gezondheid maar in orde is en dan hoeft die fokker er niet met hart en ziel voor te gaan. Een fokker die zomaar 1x een nestje wil doen omdat hij/zij 2 super gezonde honden heeft en daar graag een nakomeling van heeft en het eigenlijk maar veel werk vind die zou voor mij ook goed zijn.

Tja, met ''hart en ziel voor gaan'' bedoel ik natuurlijk ook alles wat er bij hoort! Testen horen erbij, vind ik, dus dat hoort een fokker dan ook te doen. Met hart en ziel voor gaan is niet zomaar 2 honden bij elkaar zetten, dat is alles er om heen, goed voor je eigen hondjes zorgen, want het is tenslotte geen puppyfabriek, het zijn je hondjes waar je van houdt en die zijn het belangrijkste, hun gezondheid ook, zodat er 99% kans is dat de pups ook gezond zijn! Een fokker die er dus 'met hart en ziel voor gaat' die laat alle testen doen!!
Oké, iemand die 1x een nestje fokt kan een fokker genoemd worden, maar vind dat meer een enkel nestje voor de 'leuk'.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:37

Dit topic is niet bedoeld als discussie topic over wel/niet fokker zijn en over het wel of niet aanvragen van een stamboom en of die dieren wel of niet gezond zijn. Hier is een centraal topic voor waar deze inhoudelijke discussie zeer goed gevoerd kan worden: [BB] [Centraal]Discussietopic over fokken van huisdieren

Dit topic gaat specifieker over de chihuahua, zouden jullie de discussie bij dit ras willen houden?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:41

1Romy1 schreef:
Cayenne schreef:

MEE EENS!
een goede fokker kán niet eens een datum weggeven! Pas wanneer de pup zindelijk is en ZELFSTANDIG eet en drinkt kan dat, en deze fokker weet nog niet wanneer dat is zo is. De ene hond gaat sneller dan de ander.

Zelfstandig eten is een must natuurlijk, maar vooral die kleine ukkies doen langer over zindelijk worden (of worden het soms zelfs helemaal niet). Mijn chipup is nu 4,5 maand en ze is nog niet zindelijk hoor. En zo was onze Cane Corso pas met 9 maanden zindelijk, lijkt me niet dat je dan pas je pup krijgt.

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:47

1Romy1 schreef:
Cayenne schreef:

MEE EENS!

Zelfstandig eten is een must natuurlijk, maar vooral die kleine ukkies doen langer over zindelijk worden (of worden het soms zelfs helemaal niet). Mijn chipup is nu 4,5 maand en ze is nog niet zindelijk hoor. En zo was onze Cane Corso pas met 9 maanden zindelijk, lijkt me niet dat je dan pas je pup krijgt.[/quote]

Hoe is jou chi zindelijk gemaakt en op welke manier? Voor de ene werkt de kattenbak super maar voor een ander werkt dat totaal niet. Wij doen de pups weg wanneer ze zindelijk zijn, een ongelukje kan gebeuren natuurlijk, maar 9,9 van de 10 keren netjs op de de kattenbak en/of krant. Eten is natuurlijk ook veel belangrijker dan zindelijk!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:07

Waarom maak je ze niet zindelijk buiten?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:09

ik zou sowieso niet al bij de eerste keer kijken beslissen dat je de pup koopt. Verder komt er niet voor niets blue merle niet voor bij chi's... vind het risky. Verder ziet ze er wel erg schattig uit hoor. Hoe zagen de ouders er uit? welke kleur hadden ze?

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:15

kohtje schreef:
Waarom maak je ze niet zindelijk buiten?

zo kunnen ze gaan wanneer ze willen ;) is handig voor een dagje weg ofz. Verder krijgen ze alle aandacht die ze verdienen, maar het is ook zo lastig om met 10 hondenriempjes rond te lopen :P
het is wel gezellig in huis met al die hondjes, haha!
Maargoed, kattenbakstenen gaan met chi's heel lang mee! Net zo handig dus.

1Romy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:21

Diablo schreef:
studiemiep schreef:
ps iemand die fokt als zijnde een "echte"fokker die houd nada noppes op een nest over.....dat is puur hobby om een goede en fijne hond te fokken.....

Hou toch op. Heb een poos geleden een CC fokker gesproken. Teef kreeg 10 pups (niet ongewoon) die voor 1000 euro weg gaan. 10.000 euro dus. No way dat ze 10.000 euro aan kosten maakt. En dat twee keer per jaar, want er waren meer teven. Maar dit was tenminste eens een eerlijke fokker, die zei dat er heus wel geld verdiend wordt aan fokken. En dat is ook niet erg, mits je dieren het maar goed hebben.

pure onzin dat je veel aan een nest verdiend. 10 pups, niet ongewoon? Nog nooit meegemaakt en aardig wat nesten gehad! Onderzoeken, entingen, ontwormingen, enz. En 1000 per pup? Wie verdiend dat nog?
Door alle hobbyfokkers en mensen die denken rijk te worden, staat marktplaats nu overvol met chihuahua's, de prijzen zijn ontzettend gezakt en meer dan 400 euro voor een STAMBOOMhondje hoef je niet te verwachten, zelfs al zijn de ouders beide gezond getest, lief, sociaal, aanhankeling, de pups net zo. die fokker waar jij mee gepraat hebt zal wel een hele bijzondere kleur hebben maar ik vind het bijna ongeloofwaardig dat er 2x per jaar 10000 euro verdiend word aan fokken bij die mensen, hoor. 3 a 4 pups, dát is gewoon. een normale fokker doet het meestal gewoon om de hobby hoor

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:25

1Romy1 schreef:
Hoe is jou chi zindelijk gemaakt en op welke manier? Voor de ene werkt de kattenbak super maar voor een ander werkt dat totaal niet. Wij doen de pups weg wanneer ze zindelijk zijn, een ongelukje kan gebeuren natuurlijk, maar 9,9 van de 10 keren netjs op de de kattenbak en/of krant. Eten is natuurlijk ook veel belangrijker dan zindelijk!

Mijn chi is bij mij geboren, dus ik maak haar zelf zindelijk. Sowieso kan ik dat zelf wel, ik ga natuurlijk niet afwachten tot de pup bij de fokker weg mag als ze pas zindelijk zijn. Zoals ik al zei, onze Cane Corso was pas met 9 maanden zindelijk, het kan niet zo zijn dat hij al die tijd bij de fokker blijft.

Maar mijn chi leert gewoon haar behoefte buiten te doen. Ze is een hond, geen kat, dus op de kattenbak wil ik niet hebben.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:28

1Romy1 schreef:
pure onzin dat je veel aan een nest verdiend. 10 pups, niet ongewoon? Nog nooit meegemaakt en aardig wat nesten gehad! Onderzoeken, entingen, ontwormingen, enz. En 1000 per pup? Wie verdiend dat nog?
Door alle hobbyfokkers en mensen die denken rijk te worden, staat marktplaats nu overvol met chihuahua's, de prijzen zijn ontzettend gezakt en meer dan 400 euro voor een STAMBOOMhondje hoef je niet te verwachten, zelfs al zijn de ouders beide gezond getest, lief, sociaal, aanhankeling, de pups net zo. die fokker waar jij mee gepraat hebt zal wel een hele bijzondere kleur hebben maar ik vind het bijna ongeloofwaardig dat er 2x per jaar 10000 euro verdiend word aan fokken bij die mensen, hoor. 3 a 4 pups, dát is gewoon. een normale fokker doet het meestal gewoon om de hobby hoor

Ik weet niet of je goed gelezen hebt, maar ik had het over de CC en daar zijn nesten van 10 pups zeker niet ongewoon, vaak ook wel meer. En ja, prijzen van 1000 euro zijn voor een pup van dat ras ook heel gewoon en worden ook verkocht.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:29

ik ben dus absoluut niet voor zindelijk maken met een krant/kattenbak ..echt onzin! (dat doe je ook niet bij grote honden dus waarom bij een kleintje wel?) ik vind dat echt heel gemakzuchtig.....

gewoon zo'n kleine meerdere mailen per dag(en ook nachts heb ik dat gedaan als ik wakker was om te plassen (midden in 20 cm sneeuw!)) even buiten neer zetten en zeggen ga maar plasje doen en de hemel in prijzen als ie daadwerkelijk een een plasje doet.

Echt waar die van ons was heel rap zindelijk en zelden een ongelukje gehad!

Kwa fokken mijn ouders waren ook fokker en die hielden echt niets/vrijwel niets aan over hoor. (dekken met kwaliteits spul is ook niet gratis) naast alle goede zorg die je alle pups moet geven en dito voeding... daarnaast liepen mijn ouders nog shows etc want je wilt wel met een goede teef fokken etc reden naar denemarken voor de best passende reu.

(nest van 10 pups...is veel hoor, denk dat een gemiddelde van 5/6 bij grote rassen al meer dan genoeg was)
Uren werd er gewaakt bij moeder hond als ze moest werpen en wij hadden de werpkist weken in de woonkamer staan en mijn ouders sliepen er nog net niet naast (en ik sliep desnoods wel in de kist als klein meisje :P )

Daarnaast hadden mijn ouders altijd een wachtlijst met liefhebbers die graag een fijne hond wilden..en toch gingen de honden weg voor 1200 gulden=vaste prijs (normaal voor dit ras) (en dan praat ik over 25 jaar geleden wat enorm veel geld is) en nog hield je er niet aan over. (had het mijn ma nog gevraagd)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:45

Oh, maar jullie hoeven ook niet te geloven wat ik zeg hoor, ik heb het maar van de fokker zelf.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:56

Studiemiep: Ook bij grote honden is het erg fijn als ze krantzindelijk zijn! Ik heb mijn hond vanaf dat hij 4 weken oud was ( is gevonden bij een container voor er vragen komen) en juist dan is krantzindelijk erg fijn. Verder was hij met 4 maanden al volkomen zindelijk. Mijn stafford daarintegen heb ik gekregen toen hij 1,5 jaar was en nog niet zindelijk dat heeft ongeveer 2 weken geduurt.

Mijn beste vriendin haar chihuahua was met 9 maanden volkomen zindelijk al vind ik dat wel erg langzaam.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:59

Krantzindelijkheid vertraagd alleen maar de echte zindelijkheid i.m.o.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:14

krant zindelijkheid is bedacht als excuus om niet 15x per dag je hond even proberen te laten plassen...
onze chi was denk ik binnen 1 week na aankomst bij ons thuis hartstikke zindelijk...en toen lag er 20 cm en was het bere koud...maar hup tis een hond dus gewoon buiten plasje doen.

Ik vind het de grootste kul dat kranten/kattenbak gebeuren

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:16

Kranten zindelijk vind ik ook erg onhandig. (kattenbak vind ik ook raar, doe je met een boxer toch ook niet?)
Dan leer je ze aan dat ze het mogen doen op datgene wat in huis op de grond ligt, dus ook een vloerkleed bijv.
Verder kun je ze dan eerst het plassen/poepen op de krant af gaan leren en dan vervolgens ze aan gaan leren dat ze niks binnen mogen doen maar dat alles buiten moet.
Is toch hartstikke onhandig?