Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
studiemiep schreef:ik zou echt de pup na het klussen ophalen dan is hij en ouder (en ook makkelijker zindelijker te krijgen) langer bij moeders geweest! dus langer kunnen zogen, betere opvoeding echt waar tel maar uit je winst.
Ik heb mijn chi overigens met 13 weken opgehaald! en tis een heel goed opgevoed dier, niet keffen ontzettend lief, luisterd goed en was binnen no time zindelijk (en niet met kranten flauwekul of kattebak)
Citaat:Ja ook voor die fokkers. Er is bijna geen gezond dier meer te vinden bij stamboomfokkers, teveel inteelt en doorgefokt
1Romy1 schreef:absoluut!!! Dat de pup's zonder stamboom gefokt worden, wil niet zeggen dat de fokker slecht is! Hier worden nu fokkers die zonder stamboom fokken al snel als ''slecht'' bestempelt wat mij echt tegen de borst stuit. Kom op zeg, er zullen fokkers zijn die zonder stamboom fokken en beter zijn dan fokkers met stamboom!! ZOLANG JE ER MAAR MET JE HART EN ZIEL VOOR GAAT!
En er zijn INDERDAAD mensen die hun hondjes laten testen ook met pups zonder stamboom! Want ook voor veel mensen gaat het niet allemaal om GELD!
Cayenne schreef:Een fokker die de pups al met acht weken weg doet, terwijl ze bij chihuahua's zeker 10 weken moeten blijven?Vreemde fokker?
dierenfan schreef:1Romy1 schreef:absoluut!!! Dat de pup's zonder stamboom gefokt worden, wil niet zeggen dat de fokker slecht is! Hier worden nu fokkers die zonder stamboom fokken al snel als ''slecht'' bestempelt wat mij echt tegen de borst stuit. Kom op zeg, er zullen fokkers zijn die zonder stamboom fokken en beter zijn dan fokkers met stamboom!! ZOLANG JE ER MAAR MET JE HART EN ZIEL VOOR GAAT!
En er zijn INDERDAAD mensen die hun hondjes laten testen ook met pups zonder stamboom! Want ook voor veel mensen gaat het niet allemaal om GELD!
Een fokker is niet goed als hij met zijn hart en ziel gaat voor het fokken. Een fokker is goed als deze zijn honden op alles laat testen qua gezondheids onderzoeken en pas fokt als de hond helemaal in orde is (en de voorouders ook als men het daar van weet) en alleen maar laat dekken door een hond die ook alle onderzoeken heeft doorlopen en gezond is. En of dat nu een labrador is met een rottweiler dat zal mijn niet schelen. En of ze nu beiden wel/geen stamboom hebben ook niet. Als de gezondheid maar in orde is en dan hoeft die fokker er niet met hart en ziel voor te gaan. Een fokker die zomaar 1x een nestje wil doen omdat hij/zij 2 super gezonde honden heeft en daar graag een nakomeling van heeft en het eigenlijk maar veel werk vind die zou voor mij ook goed zijn.
1Romy1 schreef:Cayenne schreef:Een fokker die de pups al met acht weken weg doet, terwijl ze bij chihuahua's zeker 10 weken moeten blijven?Vreemde fokker?
MEE EENS!
een goede fokker kán niet eens een datum weggeven! Pas wanneer de pup zindelijk is en ZELFSTANDIG eet en drinkt kan dat, en deze fokker weet nog niet wanneer dat is zo is. De ene hond gaat sneller dan de ander.
1Romy1 schreef:Cayenne schreef:Een fokker die de pups al met acht weken weg doet, terwijl ze bij chihuahua's zeker 10 weken moeten blijven?Vreemde fokker?
MEE EENS!
een goede fokker kán niet eens een datum weggeven! Pas wanneer de pup zindelijk is en ZELFSTANDIG eet en drinkt kan dat, en deze fokker weet nog niet wanneer dat is zo is. De ene hond gaat sneller dan de ander.
kohtje schreef:Waarom maak je ze niet zindelijk buiten?
Diablo schreef:studiemiep schreef:ps iemand die fokt als zijnde een "echte"fokker die houd nada noppes op een nest over.....dat is puur hobby om een goede en fijne hond te fokken.....
Hou toch op. Heb een poos geleden een CC fokker gesproken. Teef kreeg 10 pups (niet ongewoon) die voor 1000 euro weg gaan. 10.000 euro dus. No way dat ze 10.000 euro aan kosten maakt. En dat twee keer per jaar, want er waren meer teven. Maar dit was tenminste eens een eerlijke fokker, die zei dat er heus wel geld verdiend wordt aan fokken. En dat is ook niet erg, mits je dieren het maar goed hebben.
1Romy1 schreef:Hoe is jou chi zindelijk gemaakt en op welke manier? Voor de ene werkt de kattenbak super maar voor een ander werkt dat totaal niet. Wij doen de pups weg wanneer ze zindelijk zijn, een ongelukje kan gebeuren natuurlijk, maar 9,9 van de 10 keren netjs op de de kattenbak en/of krant. Eten is natuurlijk ook veel belangrijker dan zindelijk!
1Romy1 schreef:pure onzin dat je veel aan een nest verdiend. 10 pups, niet ongewoon? Nog nooit meegemaakt en aardig wat nesten gehad! Onderzoeken, entingen, ontwormingen, enz. En 1000 per pup? Wie verdiend dat nog?
Door alle hobbyfokkers en mensen die denken rijk te worden, staat marktplaats nu overvol met chihuahua's, de prijzen zijn ontzettend gezakt en meer dan 400 euro voor een STAMBOOMhondje hoef je niet te verwachten, zelfs al zijn de ouders beide gezond getest, lief, sociaal, aanhankeling, de pups net zo. die fokker waar jij mee gepraat hebt zal wel een hele bijzondere kleur hebben maar ik vind het bijna ongeloofwaardig dat er 2x per jaar 10000 euro verdiend word aan fokken bij die mensen, hoor. 3 a 4 pups, dát is gewoon. een normale fokker doet het meestal gewoon om de hobby hoor