Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manzano schreef:Heel veel sterkte voor je nichtje Stef!!! Ik hoop dat het allemaal goed geneest en ze geen blijvende schade heeft opgelopen.
Ik vind het wel bijzonder dat er zo wordt gewezen op het feit dat kinderen maar onder begeleiding van hun ouders moeten staan, maar dat honden wel zonder begeleiding achtergelaten mogen worden en dat daar rekening mee gehouden moet worden omdat het nou eenmaal dieren zijn.
_Alarm_wlkp schreef:Eeuwige discussie en de dieren zijn altijd de dupe...
Hetzelfde hier, ik reed een paard dat heel sensibel in omgang was en ja onvoorspelbaar...
Vragen ze aan mij stampt ie? Ja hij kan stampen (stond in de gang vastgebonden). In plaats van voor het hoofd door te gaan gaan ze langs achter, gevolg het paard stampt. IK had ze gewaarschuwd maar word paard afgezeken ja kan IK niks aan doen.
_Alarm_wlkp schreef:Ja ik heb op dit soort dingen een heel ander manier van denken. Ik bedenk wat er kan gebeuren ja, ze moeten het leren! Dat andere mensen ook zo eens gaan denken ipv van dom en onwetend te doen... *zucht*
stef schreef:Is afwachten. De wond zit geplakt ivm hemofilie, mag eigenlijk niet met hondenbeten dus er is kans dat het gaat ontsteken. Kunnen we op dit moment dus nog helemaal niks van zeggen.
Evenals psygisch is afwachten.
Zelf gebruik in eigenlijk nooit mijn verzekering, maar als ik zo eens om me heen kijk dat mensen alles vergoed krijgen, ik noem maar even de benzine kosten naar het ziekenhuis, de telefoonkosten, en weet ik wat nog meer, vraag ik me dus af wat hier de rechten zijn.
Ik kan me ook voorstellen dat het misschien wel verplicht is om bijt incidenten te melden.
Dat was de hele opzet van het topic eigenlijk. Niet de discussie over wie goed of fout is (hoewel best interesant te lezen), maar puur; en nu?

yenopi schreef:'Andere mensen hoeven geen rekening te houden met het leerproces van mijn beesten. Niet braaf = niet mee '
Helemaal mee eens, we hebben nu eenmaal geen Disneyhonden ! Sommige honden kunnen het aan om mee genomen te worden naar drukke plaatsen met veel prikkels andere niet en zullen daardoor misschien eerder ongewenst gedrag vertonen. En dan nog is een trainingssituatie in mijn optiek heel iets anders dan de hond onbeheerd achterlaten bij een deur ...
Ik hoop dat het kindje gauw beter wordt en straks wel weer bij hondjes in de buurt durft te komen !
_Alarm_wlkp schreef:Sommige reacties maken me hier best vervelend.
Een hond moet leren en dat doet ie NIET door thuis te blijven!
Elke hond, ongeacht ras kan beginnen met bijten.
Een hond dat ergens aan een supermarkt vast ligt MOET gerust gelaten worden, anders is het eigen risico.
Veel honden hebben het niet op kinderen, als ouder moet je dat gewoon weten en zorgen dat je kind luistert.
Heb ook een bijtincident gehad met mijn Border Collie reu en dat had ie ook nooit gedaan.
Heb vele ervaring met alle soorten honden en ja mijn Duitsers gaan ook overal mee en als wij ergens
op een terras liggen waar genoeg plaats is om voorbij te komen moeten ze ook niet meteen als eerste
keus langs mijn honden gaan, zo simpel.
Maar dat er meteen naar de eigenaar gewezen word en evt de hond moet worden ingeslapen worden vind ik not done en kan ik zo kwaad om worden!