Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jessix schreef:Geen een dier zou wat mij betreft gratis weg mogen. Het helpt een hoop mensen beter na te denken over aanschaf als er een flinke prijs aanhangt.
antje_vip schreef:Maar daar heb ik het toch niet over?
jesito schreef:Misschien een stom vergelijk maar kijk maar eens wat het kost om een kind te adopteren en wat je daar allemaal voor moet doen.
meganx schreef:een paar jaar geleden hebben wij voor onze kat(er) pruts 40 euro betaalt. met alles inbegrepen.
castratie en inentingen.
Voor onze hond zoé die uit hetzelfde asiel komt hebben we 100 euro betaalt. ook met alles inbegrepen.
kwa inentingen en sterelisatie.
Als je voor een kater gaat zijn de castratie kosten vaak minder, wordt mij wel eens gezegt.
Maar ik vindt alle centen dubbel en dik verdiend.
succes!!
superwoman schreef:jesito schreef:Misschien een stom vergelijk maar kijk maar eens wat het kost om een kind te adopteren en wat je daar allemaal voor moet doen.
dat is imo echt een stom vergelijk ja :=
[quoteHoe denk je in hemelsnaam dat een asiel kan draaien als ze ook nog niks mogen vragen voor de katten.]
Flint05 schreef:liesjecryos schreef:Zo dat is goedkoop!!
Een hond zijn ballen afhalen kostte bij mij 135 euro en dan nog de inteningen enz enz.
Dan is 110 euro voor een hond uit het asiel spotgoed koop
Een hond casteren/steriliseren is duurder dan een kat.
Honden uit het asiel zijn niet standaard gecastreerd of gesteriliseerd.
Ik heb ook een teefje uit het asiel en die heb ik zelf moeten laten steriliseren.
antje_vip schreef:Dan quote ik mijzelf nog maar evenantje_vip schreef:Ik lees hier vaak dat het asiel de kosten eruit moet halen. Maar als ik een kat heb opgevangen, en ik verkoop hem na 5 jaar weer. Dan kan ik tegen de nieuwe eigenaar toch ook niet zeggen: deze kat heb ik wel 5 jaar onderhouden, wilt u alle gemaakte kosten even betalen?
superwoman schreef:Riannetjehh schreef:je betaald niet voor de kat maar vooral voor de zorg die het diertje heeft gehad. het voer, de kattenbak, kattenbak korrels etc.
Het asiel moet ook in stand blijven. Al het geld wordt in het asiel gestoken (want het zijn meestal vrijwilligers die er werken) dus ik vind het niet erg dat ze er geld voor vragen.
En ik denk (zeker het geval hier in gorinchem) dat sommige(!) dat iets te letterlijk nemen. Dat ze bewust weinig dieren kwijt willen om in stand te blijven. Om te kunnen vertellen dat "ze" zo nodig zijn en goed werk verrichten... Nogmaals is dat mijn ervaring bij het asiel in gorichem waar ik "de bazin/leidster" van heb gesproken.
Heb ook een klacht ingedient bij de gemeente.
Heeft me veel werk bezorgt om "de eigenaar" van het asiel op te sporen, dit bleek dus de gemeente te zijn wat niet veel voorkomt is mij verteld.
Ik heb het idee dat iemand erg blij is met haar baantje en de "macht" welke zij wsl nooit in het bedrijfsleven zou hebben gekregen...
Heb hier 3 vrienden van mij die hetzelfde dachten toen ik met mijn verhaal aankwam. Zij komen er ook nóóit meer.
belle_boef schreef:_Nann_ schreef:er zijn genoeg katten! alleen in die opvang hadden ze al 80 kittens zitten, 2 weken later waren dat er al 105!!!! absurt als je het mij vraagt.
Het is zomerperiode dan is het in de meeste asiel s extra druk. Wel naar om te zien maar das een terugkerend fenomeen
Sonja_vR schreef:gorinchem heb ik dan indirect ook wat mindere ervaringen meehond meegeven terwijl de persoon en die hond totaal niet bij elkaar passen en dat echt ontzetten obvious was zelfs voor mensen die de persoon amper kenden
superwoman schreef:Sonja_vR schreef:gorinchem heb ik dan indirect ook wat mindere ervaringen meehond meegeven terwijl de persoon en die hond totaal niet bij elkaar passen en dat echt ontzetten obvious was zelfs voor mensen die de persoon amper kenden
okey, want ik ken weer iemand die juist geen hond meekreeg omdat hij op een flat woonde. Persoon is een echte hondeliefhebber en laat de hond vaker uit dan de gemiddelde hondenbezitter...
Deugenietje schreef:Ik vind als asiels de dieren gratis weg geeft dan zitten de dieren er weer net zo snel in.
Als men graag een hond of een kat wil vind ik dat je er wat voor moet betalen. € 90 euro is niks. De meeste dieren in het asiel zonder ziektes zijn altijd gezond. Wat wil een mens nog meer. Als je een pup koopt heb ik vaak nog meer risico´s dan een hond uit het asiel.
Dus mensen. Als je € 90 euro te veel vind om een dier uit het asiel te halen dan ben je het dier niet waard. Als je dan al naar de kosten kijkt. Hoe zal het dan zijn als hij ineens plotseling naar de dierenarts moet. Ga je dan ook of is dat dan ook te duur.
Ik weet dat ik neit voor een dier kan zorgen dus neem geen 1.