Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:24

Zo, mijn crystal Blacks zijn aangekomen. Ze moeten nog een beetje groeien en wat minder verlegen worden. Komt wel goed :) ze zijn erg leuk :)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:40

Bij mijn garnalen heb ik 5 kuhli's en sinds kort een schooltje rasbora briggitae. Ik bleef maar last houden van planaria in de garnalenbak, de kuhli's hebben ze snel opgeruimd en lijken de jong garnalen met rust te laten. Ook woont er een groepje Helena's in welke de ongewenste slakken opgeruimd hebben.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:58

hoi hoi .
Ik heb hier nog een tropische bak staan , nouja eigelijk is hij van mn ex maar hij zou hem al zon jaar geleden ophalen ( discussie geweest over wie de voogdij krijgt over de bak :P)
Verder had ik nog een 300 liter bak staan met oranda,s leeuwenkoppen en pandavissen ,maar die hebben nu een buitenvilla , dus ik zit er aan te denken om de 300 liter bak voor malawis te gebruiken ,maar daar moet ik me nog even over inlezen ,

In de tropische bak zitten , guppen ,corydoras albino , chinese algeneter , pansermeervalletjes.zwaardragers en zon grote zuignap vis (zwart gevlekte algeneter) kardinaaltjes en nog twee grijze corydorassen.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:41

Nou, het kleine slakjes voeren heeft (letterlijk :') ) z'n vruchten afgeworpen!
Ik heb kleine witte pakketjes gevonden die alleen maar van mijn Anentome Helena's kunnen zijn! Om het nog mooier te maken...ze hebben die pakketjes afgezet op Gerrit... _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:43

Hahaha :')

Zullen wel denken; familie!

Ik heb ook aardig wat anatoma Helena's. Planten zich goed voort! Geen slakkenplaag meer, dus ze eten nu voedertabletten :)
(gelukkig niet elkaar hihi)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:54

Heb je speciale voedertabletten voor slakken of gewoon die voor grondeters?
Want nu komen de slakjes nog bij mijn schoonvader vandaan die een slakkenplaag heeft. Maar zodra ik kleintjes heb, gaan die uiteindelijk daar naartoe en heb ik geen aanvoer van slakjes meer :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:55

Die van mij eten de voedertabletten op van de grondbewoners. Zowel algentablet als de 'vlees'tablet vinden ze heerlijk.
Als ik dat erin gooi, komt er echt een groepje slakken direct op af haha :D hun slurf vooruit en op zoek naar de snack. Vinden ze heerlijk!

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:59

Hee wat leuk!!
Wij hebben 2 grote aquariums, met ciclides :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:02

Daisyree schreef:
Ik heb nu 2 jaar geen aquarium meer en mis het enorm. Door lichamelijke klachten moest ik helaas afscheid nemen.
Ik heb vanaf mijn 7de tot aan mijn 28ste dus een aquarium gehad en ben helemaal verknocht aan het Amazone biotoop, dicusvissen, maanvissen en alles wat daar nog meer rondzwemt.
Mijn laatste bak was 120x50x50 met een dubbele kweekbak van 100x50x50 (met een tussenwand konden daar 2 koppels discusvissen in).
Ik heb 2 nestjes groot gekregen toen mijn rugklachten begonnen.
Ik heb al mijn vissen weggegeven aan liefhebbers en kwekers. Zo wist ik zeker dat ze goed terecht kwamen.
Ik hoop dat mijn dochter in de verre toekomst gek op vissen is en we zo mijn vriend weer kunnen overhalen, nooit geweten dat je het zo kon missen.

[ Afbeelding ]

met jongen
http://farm9.staticflickr.com/8429/7723 ... 916c_o.jpg

kweekbak
http://farm8.staticflickr.com/7109/7723 ... a3f5_o.jpg

[ Afbeelding ]

wauw eten ze die niet op?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:04

Mag ik mij ook melden??
Zal binnenkort even alles opnoemen wat ik heb, al is dat sinds eergister niet heel veel meer aangezien ik een grote sterfte heb gehad in éen van mijn aquariums.

wat een leuke bakken zie ik hier voorbij komen zeg! Hoop dat ik hier mee mag praten!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:05

Franka75:
Discussen beschermen de jongen zelfs in hun mond! Echt super grappig om te zien :) bij gevaar 'hop' alle kleintjes veilig in de mond en bij veilig 'spuugt' de ouder ze er weer uit :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:16

wow wat cool nooit geweten, nee die van mij dan haha acht super op klappen staande 4cm guppenvrouwen haha, hopelijk blijft er genoeg aan jongen over, dan heb ik een guppery :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:19

Ik ben stiekem heel blij geweest toen mijn laatste gup doodging, er kwam maar geen einde aan :')
En bij elke lading nieuwe baby's zaten er weer zwakken in het filter vast. Bah :P
(maar goed, blijven wel elegante vissen!)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:26

Heb hier nou 2 bakken staan.
80-40-50 en een 60-30-30 bak.

voornamelijk jonge guppen groepje tetra's potlootvisjes 3 algeneters en een bodem visje waar er nog 1 van bij komt
Ook zitten er nu tijdelijk 2 betta's bij.
Man vrouw, in de bak 60-30-30 ging het groepje altijd zeer goed, of nou ja beide dames met een man, helaas is de man komen te overlijden en toen werd 1 van de dames nog al fel helaas ook na komst van een nieuwe man.

Hopelijk kunnen ze ooit terug, maar nu genieten ze lekker van hun rust in de grote bak haha

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:05

Ik heb gisteren een mooi stuk hout in de aquariumwinkel gekocht, maar er zitten best wel wat losse stukjes aan. Kan dat schadelijk zijn voor de vissen? En zijn er dingen waar je überhaupt op moet letten bij zo'n stukken hout?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:09

Ja, even goed koken; anders kan je hele bak bruinig/oranje kleuren :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:13

Hout moet je niet koken. Dan gaat het sneller rotten.
Een paar keer overgieten met kokend water en borstelen is voldoende.
Dat het water een tijdje kleurt kan minder kwaad dan rottend hout :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:15

O ja, dat was het inderdaad :) ik spoelde het af met water uit de waterkoker. :j

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 21:44

De man van de winkel zei dat ik het een week in water moest laten liggen voor dat ik het in het aquarium deed, maar gewoon overgieten met kokend water is dus genoeg?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 07:28

Dan zinkt ie sneller. Zou beide doen :)

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 07:38

Ik heb goudvissen. daarvoor heb ik ook goudvissen voer, maar sommige kunnen er niet tegen en gaan er van drijven met hun buik naar boven, andere zwemmen heel hard naar beneden, maar drijven ook naar boven(alsof er lucht in ze zit). De dag na het voeren zwemmen ze weer normaal! tot dat ze weer wat krijgen.
Ik geef nu 1 keer in de week een heeeel inimini beetje, dat gaat gelukkig goed, gaan ie niet drijven. (ik heb er nog maar 1)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:59

Heb je drijvend voer? Zo ja, dan kan je beter zinkend voer kopen. Anders heb je (veel) kans dat ze ook lucht mee happen als ze eten, en dan kunnen ze teveel lucht in hun systeem krijgen. En inderdaad niet (te)veel voeren, vissen eten gauw teveel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:23

anne3000 schreef:
Ik heb goudvissen. daarvoor heb ik ook goudvissen voer, maar sommige kunnen er niet tegen en gaan er van drijven met hun buik naar boven, andere zwemmen heel hard naar beneden, maar drijven ook naar boven(alsof er lucht in ze zit). De dag na het voeren zwemmen ze weer normaal! tot dat ze weer wat krijgen.
Ik geef nu 1 keer in de week een heeeel inimini beetje, dat gaat gelukkig goed, gaan ie niet drijven. (ik heb er nog maar 1)

Je voert ze maar 1 keer per week? := dat is echt weinig.
Teveel voeren is ongezond, maar 1 keer in de week echt te weinig. Liever 1 keer per dag een heel iemienienie beetje. Teveel is nooit goed natuurlijk, dus het iemienienie beetje is goed.

Zinkend voer kopen voor ze.

In wat voor bak zitten ze? :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:27

Oh, daar had ik over heen gelezen. Eén keer per week is wel weinig. Ik voer die van mij elke dag een klein beetje.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:31

Mijn vissen krijgen vrij onregelmatig voer :) maar zo goed als elke dag en altijd wat anders (vers/diepvies/spirulina/granulaat/pellets)