Na de zoveelste noodstop nu te laat, kat aangereden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:38

Colway schreef:
ja gut, weet je hoeveel kinderen er in het verkeer worden doodgereden? Hoeveel pleegkinderen er wachten op een huisje? Ook maar schrappen uit de maatschappij? Je draaft door

Opengescheurde merellijkjes, ik kan me ergere dingen bedenken. Kattenpoep is hinderlijk inderdaad, de buren mogen zich dus wat mij betreft uitleven op de katten met pantoffels of waterslang

Helaas zijn er ook genoeg buren die zich genoodzaakt zien zwaarder geschut in te zetten omdat de verantwoordelijke baasjes hun verantwoordelijkheid niet nemen ;).

En vossen pakken geen katten. Ik weet niet wie dat zei, maar dat betreft dan een uitzondering.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:39

Verdraagzaamheid staat niet gelijk aan akkoord gaan met jouw mening. Ik ben verdraagzaam geweest naar jullie mening toe, door er gefundeerd op te antwoorden en niet op de man te spelen.
Een onverdraagzame reactie zou geweest zijn: "Jullie stelletje egoïsten. Als ik nog eens een kat over de weg zie, geef ik extra gas."

Mezelf tegenspreken? Kan je precies aanhalen waar, want ik zie het niet?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:42

jesito schreef:
Zo heb ik zo vaak last van loslopende kinderen van anderen, koters die gewoon niet opgevoed zijn.
Ik denk dat we in deze 21ste eeuw eens wat meer moeten kunnen hebben van elkaar en niet op iedere slak zout willen leggen.
Ik kan me voorstellen als je in een dichtbevolkt stuk woont, dat daar wel wat rekeing gehouden moet worden, dit heeft dan weer te maken met fatsoen.

Ik denk niet dat men op iedere slak zout wil leggen. Ik merk wel dat er vooral onder een aantal katteneigenaren heel veel verdraagzaamheid is, als het maar om iets gaat waar zij zelf helemaal achter staan. Andersom is het vooral kont tegen de krib en anderen betichten van geen verdraagzaamheid en arrogantie.

Zoals ik zei, wat is er mis met katten op het eigen terrein houden? Waarom wil je dat jouw kat potentieel andere mensen tot last is? Waarom is het egoïstisch je kat binnen te houden, maar niet egoïstisch geen rekening te willen houden met buurtbewoners die last hebben van jouw huisdier?

jesito schreef:
En die opengescheurde zebra lijken dan en mensen die slangen in bakken hebben zitten die ze levende ratten moeten voeren, zo is overal wel wat van te zeggen.

Opengescheurde zebralijken? Waar? En hoe heb jij last van mensen die slangen in terraria houden? Tenzij de slangen ontsnappen, wat zelden gebeurt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:44

Ik zeg niet dat je akkoord moet gaan met mijn mening, dat maak je er zelf van. Ik kan me best voorstelen dat mensen zich irriteren hoor aan loslopende katten. maar hoe jij het stelt vindt ik wel onverdraagzaam ja

dat er in deze wereld anno 2012 geen plek voor loslopende katten is

En jezelf tegenspreken? Lees je eerste en laatste zin.
Maar goed whatever, is wel duidelijk zo

Ga zo de katten even een zetje naar buiten geven

Citaat:
Helaas zijn er ook genoeg buren die zich genoodzaakt zien zwaarder geschut in te zetten omdat de verantwoordelijke baasjes hun verantwoordelijkheid niet nemen

Helaas wel en dat risico neem ik dan maar. Gekken blijven er altijd lopen. Er lopen ook kinderlokkers, toch laat heel nederland z'n kind loslopen

idem dus

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:46

Quote:En vossen pakken geen katten. Ik weet niet wie dat zei, maar dat betreft dan een uitzondering.

Dat zei ik. En nee, het is geen uitzondering. Toen het mijn katten overkwam, wilde ik het ook niet geloven, maar ik heb met een boswachter gesproken, die regelmatig katteresten in vossenholen tegenkomt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:47

[quoteZoals ik zei, wat is er mis met katten op het eigen terrein houden? Waarom wil je dat jouw kat potentieel andere mensen tot last is? Waarom is het egoïstisch je kat binnen te houden, maar niet egoïstisch geen rekening te willen houden met buurtbewoners die last hebben van jouw huisdier?[/quote]

als ik een grote tuin had die dat toeliet zou ik dat best willen. Zoals ik al zei, in een volgend huis denken we daar wel aan (aangezien we als we gaan verhuizen voor een stuk grotere tuin gaan) nu heb ik ook geen zin om nieuwe schuttingen te plaatsen e.d. en vindt ik de tuin te klein en weinig uitdagend. luiheid/gemakzucht, ik zie de noodzaak niet dus. ja kattenpoep is best vervelend, heb 2 keer een katje gehad die is aangereden. Maar het zet mij niet aan de boel aan te pakken.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:48

Colway schreef:
Citaat:
Helaas zijn er ook genoeg buren die zich genoodzaakt zien zwaarder geschut in te zetten omdat de verantwoordelijke baasjes hun verantwoordelijkheid niet nemen

Helaas wel en dat risico neem ik dan maar. Gekken blijven er altijd lopen. Er lopen ook kinderlokkers, toch laat heel nederland z'n kind loslopen

idem dus

Ik heb het niet over gekken. Ik heb het over buren die hun frustratie op de kat afreageren omdat de eigenaar van de kat verzaakt zijn of haar verantwoording te nemen. Geloof het of niet, dat gebeurt vaak en kletsnatte katten wil je met het afgelopen weer echt niet.

Hypothetisch; wat ga jij doen wanneer jouw buurman aanbelt met een handvol dode duiven omdat jouw kat lekker in het gaas van zijn volière heeft gehangen en de duiven van de stress zijn gestorven?

nynke55 schreef:
Quote:En vossen pakken geen katten. Ik weet niet wie dat zei, maar dat betreft dan een uitzondering.

Dat zei ik. En nee, het is geen uitzondering. Toen het mijn katten overkwam, wilde ik het ook niet geloven, maar ik heb met een boswachter gesproken, die regelmatig katteresten in vossenholen tegenkomt.

Lijkt me totaal onlogisch. Maar goed, weer de natuur die het probleem veroorzaakt door de mens oplost. Ergens nog toe te juichen ook.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:49

Colway schreef:
als ik een grote tuin had die dat toeliet zou ik dat best willen. Zoals ik al zei, in een volgend huis denken we daar wel aan (aangezien we als we gaan verhuizen voor een stuk grotere tuin gaan) nu heb ik ook geen zin om nieuwe schuttingen te plaatsen e.d. en vindt ik de tuin te klein en weinig uitdagend. luiheid/gemakzucht, ik zie de noodzaak niet dus. ja kattenpoep is best vervelend, heb 2 keer een katje gehad die is aangereden. Maar het zet mij niet aan de boel aan te pakken.

Ik ben blij dat je je eigen tekortkoming inziet. Helaas zijn je medebewoners en je katten de dupe. Als jij maar gelukkig bent, he.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:52

Citaat:
k heb het niet over gekken. Ik heb het over buren die hun frustratie op de kat afreageren omdat de eigenaar van de kat verzaakt zijn of haar verantwoording te nemen. Geloof het of niet, dat gebeurt vaak en kletsnatte katten wil je met het afgelopen weer echt niet.

Mn katten zijn altijd kletsnat dus daar ben ik niet bang voor, ze zijn niet van suiker. En iemand die zn frustratie op een kat afreageert (mishandelt/doodt) is toch een gek of ben ik nou gek?

Citaat:
Hypothetisch; wat ga jij doen wanneer jouw buurman aanbelt met een handvol dode duiven omdat jouw kat lekker in het gaas van zijn volière heeft gehangen en de duiven van de stress zijn gestorven?

Dan verdient mijn kat een lintje want ik zou niet weten hoe een kat dat moet doen door de volière heen. verder zou ik me excuseren voor de kat en de buurman de tip geven een goede volière te kopen. ben dan best bereid wat nieuwe duifjes aan te schaffen

Maar dat is natuurlijk een voorbeeld dat niet opgaat. Mijn kat is niet uitgerust met kniptang en graaft geen ondergrondse tunnels. Dus iemand met een volière hoeft doorgaans niet bang te zijn neem ik aan. En als hij de kat bij de volière zou zien, mag hij met alle plezier de waterslang op de kat zetten hoor

Als ik een andere kat in onze tuin zie, jaag ik hem ook weg

Collie2008

Re: Na de zoveelste noodstop nu te laat, kat aangereden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:53

Citaat:
Ik ben blij dat je je eigen tekortkoming inziet. Helaas zijn je medebewoners en je katten de dupe. Als jij maar gelukkig bent, he.

m'n vriend denkt er net zo over (wat een match he?) en m'n katten klagen verder niet, hebben een prima leven zo. Als je het sneu vindt, moet je 144 bellen

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:53

Totdat de vossen zich massaal in steden beginnen te vestigen en daar overlast veroorzaken, zoals in verschillende Engelse steden. Hebben we daar weer wat over te klagen.
Natuur blijft natuur en daar horen inmiddels ook de verwilderde katten bij en de eikenprocessierups....
We moeten er gewoon voor zorgen dat het niet te veel uit de hand loopt.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:55

Colway schreef:
Citaat:
k heb het niet over gekken. Ik heb het over buren die hun frustratie op de kat afreageren omdat de eigenaar van de kat verzaakt zijn of haar verantwoording te nemen. Geloof het of niet, dat gebeurt vaak en kletsnatte katten wil je met het afgelopen weer echt niet.

Mn katten zijn altijd kletsnat dus daar ben ik niet bang voor, ze zijn niet van suiker. En iemand die zn frustratie op een kat afreageert (mishandelt/doodt) is toch een gek of ben ik nou gek?

Citaat:

Dan verdient mijn kat een lintje want ik zou niet weten hoe een kat dat moet doen door de volière heen. verder zou ik me excuseren voor de kat en de buurman de tip geven een goede volière te kopen. ben dan best bereid wat nieuwe duifjes aan te schaffen

Maar dat is natuurlijk een voorbeeld dat niet opgaat. Mijn kat is niet uitgerust met kniptang en graaft geen ondergrondse tunnels. Dus iemand met een volière hoeft doorgaans niet bang te zijn neem ik aan. En als hij de kat bij de volière zou zien, mag hij met alle plezier de waterslang op de kat zetten hoor

Als ik een andere kat in onze tuin zie, jaag ik hem ook weg

Frustraties uiten kan ook op andere manieren dan mishandelen en doden ;).

En je kat hoeft niet door de volière heen te gaan om duiven van de stress dood te laten gaan :). Een kat heeft namelijk scherpe klauwen en kan daarmee gewoon in het gaas hangen en daarmee de duiven de stuipen op het lijf jagen. En je zou verder geen enkele moeite doen jouw kat uit de tuin van de buurman te houden? Domme vraag, natuurlijk zou je dat niet doen.

nynke55 schreef:
Totdat de vossen zich massaal in steden beginnen te vestigen en daar overlast veroorzaken, zoals in verschillende Engelse steden. Hebben we daar weer wat over te klagen.
Natuur blijft natuur en daar horen inmiddels ook de verwilderde katten bij en de eikenprocessierups....
We moeten er gewoon voor zorgen dat het niet te veel uit de hand loopt.

Het is al uit de hand gelopen :). Ik weet niet of je recente cijfers van de dierenbescherming hebt gelezen?

Colway schreef:
Citaat:

m'n vriend denkt er net zo over (wat een match he?) en m'n katten klagen verder niet, hebben een prima leven zo. Als je het sneu vindt, moet je 144 bellen

Nee, katten kunnen niet praten. Maar zijn wel dood als ze aangereden worden, dat bedoel ik met je kat is de dupe. Ik ga niet 144 bellen, dat heeft totaal geen zin omdat de wet kattenbezitters matst.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:58

Citaat:
En je zou verder geen enkele moeite doen jouw kat uit de tuin van de buurman te houden? Domme vraag, natuurlijk zou je dat niet doen.

Ik zou foei kunnen zeggen. nee inderdaad, ik zou er niets aan doen.

Mijn vijver werd ook steeds leeggeroofd door een blauwe reiger en de buurkat. Mijn verantwoordelijkheid dan om die vijver (of mijn tuin) katten/reiger-proof te maken

Citaat:
Nee, katten kunnen niet praten. Maar zijn wel dood als ze aangereden worden, dat bedoel ik met je kat is de dupe. Ik ga niet 144 bellen, dat heeft totaal geen zin omdat de wet kattenbezitters matst.

Ja ongelukken zijn sneu, helaas hoort dat ook bij het leven.

Ik zie kansen voor je liggen, de mazen der wet dichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:00

Colway, je rukt mijn citaat totaal uit zijn verband en dan zeg je dat ik mezelf tegen spreek.

Kijk, ik zeg het nogmaals duidelijk: van mij zouden alle huisdieren los mogen rondlopen. Koeien, katten, honden, konijnen, geiten, olifanten, alles. MAAR (en dat is nou net wat ik bedoel) maaaaar, dat gaat niet. Overbevolking en drukker verkeer heeft er voor gezorgd dat loslopende dieren overlast en zelfs een gevaar vormen. Daarom dat de hond die vroeger alleen op pad ging en zich pas 's avonds weer liet zien, nu thuis in zijn mand moet blijven en enkel aangelijnd op pad kan. Daarom dat de kippen die vroeger over de straten scharrelende, nu in een kippenren gehouden worden. Daarom dat de geiten die vroeger de bermen kaal aten, nu in een afgesloten wei staan te grazen. Daarom dat de loslopende kat,....

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:02

Gini schreef:
Daarom dat de loslopende kat,....

Nog steeds losloopt, want /care :').

Colway schreef:
Citaat:
En je zou verder geen enkele moeite doen jouw kat uit de tuin van de buurman te houden? Domme vraag, natuurlijk zou je dat niet doen.

Ik zou foei kunnen zeggen. nee inderdaad, ik zou er niets aan doen.

Mijn vijver werd ook steeds leeggeroofd door een blauwe reiger en de buurkat. Mijn verantwoordelijkheid dan om die vijver (of mijn tuin) katten/reiger-proof te maken

Citaat:

Ja ongelukken zijn sneu, helaas hoort dat ook bij het leven.

Ik zie kansen voor je liggen, de mazen der wet dichten

Het is jouw verantwoordelijkheid de vijver reigerproof te maken. Het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de kat de kat uit jouw tuin te houden en de schade te vergoeden, zoals wel in de wet staat :).

Ja, ongelukken horen bij het leven. Ik hoop alleen dat je kat meteen dood is, mocht hij aangereden worden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:03

Quote: Het is al uit de hand gelopen . Ik weet niet of je recente cijfers van de dierenbescherming hebt gelezen?

Maar dat komt niet door mijn loslopende gecastreerde kater, maar door degenen die het vertikken hun kat te laten helpen. En laten we niet vergeten dat al die verwilderde katten de zoveelste generatie zijn, van de katten die in de vorige eeuwen zijn losgelaten met wat er nog bij komt.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:05

nynke55 schreef:
Quote: Het is al uit de hand gelopen . Ik weet niet of je recente cijfers van de dierenbescherming hebt gelezen?

Maar dat komt niet door mijn loslopende gecastreerde kater, maar door degenen die het vertikken hun kat te laten helpen. En laten we niet vergeten dat al die verwilderde katten de zoveelste generatie zijn, van de katten die in de vorige eeuwen zijn losgelaten met wat er nog bij komt.

Zoveelste generatie, vast. Blijft dat verwilderde katten en hun kroost grote problemen (gaan) veroorzaken en echt klauwen met geld kosten. Jouw gecastreerde kater heeft op die populatie geen invloed, nee. Maar richt wel schade aan aan de flora en fauna.

Ongestraft. Als mijn hond een konijn pakt, wat ik niet zie gebeuren, maar stel, dan ben ik flink de sjaak.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:08

_San87_ schreef:
Gini schreef:
Daarom dat de loslopende kat,....

And I have made my point. Sommige katteneigenaars steken gewoon de middelvinger op.
En dan mij beschuldigen van arrogantie. Grapjas!! :D
Laatst bijgewerkt door Gini op 02-08-12 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:09

Waarom? Als jouw hond tijdens een wandeling een konijn vangt, krijg je toch geen bekeuring? Vooropgesteld dat hij daar los mag lopen? Ik neem tenminste aan, dat hij aangelijnd geen konijn vangt.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:13

nynke55 schreef:
Waarom? Als jouw hond tijdens een wandeling een konijn vangt, krijg je toch geen bekeuring? Vooropgesteld dat hij daar los mag lopen? Ik neem tenminste aan, dat hij aangelijnd geen konijn vangt.

Natuurlijk wel. Mijn gedomesticeerde dier mag geen schade berokkenen aan de fauna :). En dan maakt het niet uit of hij losloopt waar het mag of niet. Overigens staat daar ook een leuke boete op, het los laten lopen op plaatsen waar het niet mag.

Gini schreef:
_San87_ schreef:

And I have made my point. Sommige katteneigenaars steken gewoon de middelvinger op.
En dan mij beschuldigen van arrogantie. Grapjas!! :D

Maar dat is dit hele topic toch eigenlijk wel duidelijk dat het de katteneigenaar niet interesseert wat er gebeurt, zolang hij of zij er zelf maar geen last van ondervind?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:19

Quellian schreef:
xMarloes schreef:
Maar het is gewoon zielig om een dier op te sluiten en niet zijn ''natuurlijke'' dingen kan doen, zoals vliegjes achterna rennen, muizen vangen, jagen en ga zo maar door....

Dat kan toch ook in een daarvoor afgezette ruimte zoals een tuin?
Een paard vindt het ook fijn om over uitgestrekte vlaktes te rennen, maar toch zit er draad om de wei. Dit is vast niet zonder reden :+

helemaal mee eens,
ben en jaar terug zeer hard met de scooter onderuit gegaan door een kat ,
beest sprong zo voor mijn scooter de weg op,
hele scooter naar de klote nieuwe kappenset van 450 euro moeten kopen ,
en zelf lag ik ook helemaal open van top tot teen
zwaar gekneusde arm onder de schaaf en brandwonden,
ja en de kat huppelde natuurlijk vrolijk verder en daar denken die arrogante katteneigenaren niet aan zeker ????

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:23

_San87_ schreef:
nynke55 schreef:

Natuurlijk wel. Mijn gedomesticeerde dier mag geen schade berokkenen aan de fauna :). En dan maakt het niet uit of hij losloopt waar het mag of niet. Overigens staat daar ook een leuke boete op, het los laten lopen op plaatsen waar het niet mag.

Tja, dat vind ik ook niet nodig, een bekeuring voor het vangen van een konijn. Waar was dat ook, op 1 van de eilanden waar een konijnenplaag was, tot de myxamatose er een eind aan maakte? Zou je daar dan ook een bekeuring krijgen?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:27

Citaat:
Jouw gecastreerde kater heeft op die populatie geen invloed, nee. Maar richt wel schade aan aan de flora en fauna.

:') Dat doen 'onze' honden, paarden, geiten, alle dieren uiteindelijk in meerdere of in mindere mate

Wel mee eens dat mensen katten gewoon zouden moeten sterriliseren/castreren zodat er minder kattenoverschot is. Maar dat is een andere discussie

Citaat:
ja en de kat huppelde natuurlijk vrolijk verder en daar denken die arrogante katteneigenaren niet aan zeker ????

Dat zijn vervelende dingen, maar zo worden er ook dagelijks val/slip/bots partijen veroorzaakt door loslopende honden, konijnen, kinderen en bejaarden

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:31

nynke55 schreef:
_San87_ schreef:

Tja, dat vind ik ook niet nodig, een bekeuring voor het vangen van een konijn. Waar was dat ook, op 1 van de eilanden waar een konijnenplaag was, tot de myxamatose er een eind aan maakte? Zou je daar dan ook een bekeuring krijgen?

Texel, dacht ik. En ja, ook dan krijg je een bekeuring. Het mag gewoon niet. Terecht ook, anders kan men gewoon vrij jagen, zonder wat voor licentie dan ook. En dan ben je nog verder van huis. Zie maar eens aan te tonen dat jouw hond per ongeluk een konijn vangt of dat je het dier er bewust op af hebt gestuurd ;).

Colway schreef:
Citaat:
Jouw gecastreerde kater heeft op die populatie geen invloed, nee. Maar richt wel schade aan aan de flora en fauna.

:') Dat doen 'onze' honden, paarden, geiten, alle dieren uiteindelijk in meerdere of in mindere mate

Wel mee eens dat mensen katten gewoon zouden moeten sterriliseren/castreren zodat er minder kattenoverschot is. Maar dat is een andere discussie

Ik vraag me af op welke flora en fauna mijn paard invloed heeft... Deze komt namelijk alleen maar op eigen terrein of op de manege. Datzelfde geldt voor mijn hond, en buiten richt hij ook geen schade aan want hij mag niet loslopen. En die geit staat ook achter een hek en komt geen natuurgebied in.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:37

Mijn katten komen ook niet in natuurgebieden

Maar ieder dier poept of maakt de grond stuk op 1 of andere manier, dus ieder dier brengt op 1 of andere manier 'schade' aan.

Mijn hond loopt heerlijk los gelukkig, zou het sneu voor hem vinden als hij niet de ruimte en vrijheid had om te rennen, crossen en spelen i.p.v. aan een touwtje te hobbelen. Dan had ik geen hond genomen