HELP! hond in hete auto!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:25

Ik sanp ook niet hoe het kan dat als de eigenaresse komt controleren, jij toch degene bent die er water bij moet zetten... Zeker omdat de pup het ook nog eens snel opdronk, is n teken dat ze toch wel erge dorst had en een tijdje niks kreeg...

fokfanaat

airco kan ook niet als de auto niet loopt toch.

Emori

Nou ja wat een belachelijke situatie! :n
dat doe je toch niet..
was echt vies warm zo net in mijn auto die in de schaduw stond

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:26

Van zo'n fokker zou ik geen hond kopen....

merel32

Ik zou hier zowieso een melding van maken bij de politie, helemaal gezien het om een politiepup gaat. Mensen horen te weten dat je de hond met dit of welk weer dan ook niet een dag in de auto laat zitten. Gelukkig heb jij hem nu water gegeven maar voor het zelfde geld was de pup dood gegaan doo uitdroging. Dat mevrouw geregeld gaat kijken moet niet voldoende zijn. Een hond hoort niet in de auto maar thuis in zijn mandje!!!

claud1

Zou het kenteken noteren en er toch melding van maken

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 16:27

Sonja_vR schreef:
mmm, hond kan best een aantal uur in een auto verblijven als de auto er op ingericht is , dus voldoende ruimte(bench of kooi) water aanwezig en airco/verluchting in orde
gebeurt vaak genoeg bij werkhonden van beveiligers en politie..
maar in een normale auto zonder de juiste aanpassingen(airco/verluchting etc) is het echt not done idd

en bij een pup is het helemaal goed uitkijken

Ja De achterklep was open, bench was niet warm, tong van hondje voelde niet warm, Hijgde rustig zoals mijn hond ook doet met dit weer.. Hij is er nu uit gehaald. Ik let er op als hij er weer in zit (of niet)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:27

Ik kom even binnenvallen, omdat wij ook de honden in de auto hebben zitten (weliswaar vóór het werk).

TS; zit er niet ergens een afzuigsysteem? Wij hebben boven op het dak een propellor die constant de lucht afvoert. Daarnaast zetten wij de deur open met een haak, waardoor je de klep wel open zet; maar hij niet van het slot af kan.

Het is met deze dagen (zeker als je met je hond werkt) bijna niet te doen. Frisse luchtcirculatie, voldoende drinken en regelmatig eruit halen helpt al een hoop. Maar ook onze honden zitten op locatie in de auto, en zeker met 12-uurs diensten is dat wat makkelijker omdat we dan regelmatig rondes lopen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:27

hoe verzin je het...aan het werk en je pup in een bench in de warme auto laten...die spoort niet.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:28

fokfanaat schreef:

Jawel, je hebt ventilatiesystemen die op je accu draaien. Gewoon knopje om zetten en je hebt constant frisse lucht. Wordt vaak ingebouwd in auto's voor politiehonden etc.

fokfanaat

Re: HELP! hond in hete auto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:29

ventilatie is toch heel wat anders dan airco.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:29

Als je airco aan hebt, zet je geen raam/klep open.... :P (en kan inderdaad niet in een auto die uit staat)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:31

Inderdaad airco kan niet eens anders zou de accu leeg gaan. Ik zou alsnog de politie bellen.

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 16:32

Caesar schreef:
Ik kom even binnenvallen, omdat wij ook de honden in de auto hebben zitten (weliswaar vóór het werk).

TS; zit er niet ergens een afzuigsysteem? Wij hebben boven op het dak een propellor die constant de lucht afvoert. Daarnaast zetten wij de deur open met een haak, waardoor je de klep wel open zet; maar hij niet van het slot af kan.

Het is met deze dagen (zeker als je met je hond werkt) bijna niet te doen. Frisse luchtcirculatie, voldoende drinken en regelmatig eruit halen helpt al een hoop. Maar ook onze honden zitten op locatie in de auto, en zeker met 12-uurs diensten is dat wat makkelijker omdat we dan regelmatig rondes lopen.

Nee geen propellor.. Maa rhet voelde echt niet warm meer in de auto hoor. Ik heb me hele arm erin gestoken

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:33

T blijft een ''niet kloppend iets''...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:34

Ooit gehoord van stand-airco???
Deze werkt gewoon als de motor niet draait... ;)

Desalnietemin keur ik het ook niet goed.. :n

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 16:34

Ben ik helemaal met je eens Lieffiefi..

Eigenaar is inmiddels met het hondje het terrein af gereden. Ze reed weg van het gemeentehuis. Hoop dat dat arme ding nu lekker thuis in zijn mandje ligt. Ga het wel komende dagen in de gaten houden..

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:37

Nou gelukkig dan maar.. Klopt gewoon niet, neem dan geen hond..

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:37

zoo he wat een verhaal.. ik heb snel het topic doorgelezen, vind het goed van je dat je het in de gaten houd TS maar ik vind het een heel naar verhaal en inderdaad de hond heeft er een ruim uur ingezeten :\ schandalig in dit weer ,heb er geen andere woorden voor..

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 16:41

Jep inderdaad raar verhaal. Maar een hondje moet toch wel wennen aan alleen zijn in een auto. Nou praat ik het niet goed... begrijp me niet verkeerd. Vind het echt schandalig met dit weer! Maar ze is dus weg met het hondje. Ligt nu lekker thuis is zijn mande hoop ik.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:44

tja ik hoop het ook dat hondje lekker thuis ligt.. inderdaad eenpup moet zeker wennen aan alleen zijn in de auto maar niet in dit weer..maar dat geeft iedereen al aan in dit topic :)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:49

fokfanaat schreef:

Ja hoor, ik ken meerdere mensen die een speciale airco hebben laten inbouwen, zodat de honden koel zouden zitten in de auto. Loopt op een speciale accu. Echter doe je dan niet een raam of de klep open, want dan verdwijnt de koele lucht juist...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:50

Feit is dat het beest in een te hete auto zat..... waar was die airco dan?

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 16:52

GamblersCup schreef:
Feit is dat het beest in een te hete auto zat..... waar was die airco dan?

Hij was inderdaad de eerste x dat ik er voelde warm. Na een uur niet meer. Misschien had ze net die speciale airco aangezet?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:53

Beetje laat dan. Slechte zaak. En dan het water-verhaal nog.

Goed in de gaten houden, is dit morgen weer het geval direct de politie bellen. Maakt niet uit van wie de hond is, IEDEREEN heeft goed voor z'n dieren te zorgen.