laralangwals schreef:Lezen, dan had je geweten dat het geen berner sennen zou worden, maar dat we een welsh springer spaniel of een hond uit het asiel zou worden.
Nogmaals succes.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Char_elle schreef:Maarja, ik weet niet hoe makkelijk zoiets je afgaat als je totaal geen ervaring hebt.
pinto_1 schreef:Ik vond het hele verhaal al zo bekend voorkomen...![]()
[BB] kan ik hond kopen?
Edit: ik zag iets teveel overeenkomsten, vandaar...
laralangwals schreef:We zagen gisteren een leuke hond, het is een labradoodle, iemand ervaring mee?
Citaat:De Labradoodle vereist regelmatige lichaamsbeweging en moet ten minste een middelgrote tuin hebben voor een regelmatige ravotten en spelen. Deze hond houdt van lange wandelingen met zijn eigenaar en houdt van een lekker joggen. Deze hond is een uitstekende metgezel voor een eigenaar die houdt van het buitenleven en doet het goed op lange wandelingen. Deze hond moet elke dag minstens twee uur bewegen als hij is een groot ras en neemt de energetische kwaliteiten van de Lab. (bron: nextdaypets.com)
Robin_S schreef:Hallo TS,
Heb niet heel het topic doorgelezen maar toch nog even een reactie:
Een hond op een flat is helemaal niet zielig, zolang hij genoeg aandacht en vooral beweging krijgt. Wandelen betekent niet even het blokje om, maar wel een uur buiten zijn.
Als je bereid bent om in je vrije tijd veel met je hond bezig te zijn moet het echt wel lukken.
Vraag je alleen wel af of het wel eerlijk is om de verantwoordelijkheid ook aan je broertjes / moeder door te schuiven. En hoelang die broertjes het zouden volhouden om de hond uit te laten. Dat is volgens mij het enige probleem waar je echt mee zit.
Mijn jongste hond heb ik ook in het begin van een periode gekocht waar ik 3 maanden veel thuis kon zijn, ik zag dat ook als de perfecte periode om de basis te leggen. En dat was het ook. Daarna was ik minder thuis, maar zat ze wel in de tuin samen met mijn andere hond. Als je een puppy lange tijd alleen laat in een flat kan hij wel wat ravage aanrichten, en uren in een benge vind ik ook not done. Dus daar moet je ook aan denken.
Neem je toch een volwassen hond, kies er dan een die niet al te getraumatiseerd, angstig of dominant is. Gewoon een hele lieve, leuke hond - zo zijn er genoeg. Denk ook zeker aan het energieniveau. Hoe meer energie, hoe meer tijd je er in zal moeten steken anders krijg je gedragsproblemen. Lees je goed in over het ras voordat je een keuze maakt.
Tenslotte, zoals hier al eerder vermeld is, denk eens goed na of je de komende jaren nog steeds tijd en zin hebt in je hond. Er zijn veel tieners die een hond willen, maar dan krijgen ze een vriendje en gaan ze uit en dan moet mama maar voor de hond zorgen... bespreek dit met je moeder, het is toch belangrijk te weten hoe zij hier tegenover staat.
Toen ik het huis uitging heb ik mijn hond meegenomen (en nog een bijgekocht), maar ik zie dat toch niet vaak gebeuren in mijn omgeving, meestal laten jongeren hun hond thuis.
Veel succes!
laralangwals schreef:We zagen gisteren een leuke hond, het is een labradoodle, iemand ervaring mee?
laralangwals schreef:pinto_1 schreef:Ik vond het hele verhaal al zo bekend voorkomen...![]()
[BB] kan ik hond kopen?
Edit: ik zag iets teveel overeenkomsten, vandaar...
En...?