Ik kan geen antwoord op die vraag geven, simpelweg omdat ik het antwoord niet weet. Ik zeg wel dat er in de brok alles zit wat mijn honden blijkbaar nodig hebben, aangezien ze supergezond zijn.
Je weet dus eigenlijk niet wat je je honden te eten geeft? Kijk eens op de achterkant van de zak!Nou, dan je lijstje:
- Een hond is een carnivoor en gemaakt om rauw vlees te verteren
Dat kan zo zijn, maar ik heb hier geen maag- of darmklachten en verder lijken de meningen nog verdeeld over het feit of onze honden nog wel echte vleeseters zijn.Goed.. Dus omdat de buurman elke dag diepvriespizza eet maar daar kennelijk geen last van heeft, kunnen we dat allemaal prima doen?- Brokfabrikanten proberen vers vlees te imiteren, waarom dan niet meteen vers vlees?
Dit wordt gesteld, maar ik heb geen idee of ze vlees proberen te imiteren. Lijkt mij dat ze er dan wel meer instoppen. Ook een stelling waarvan ik niet weet door wie het verzonnen is.
Niet? De samenstelling van Orijen brok: kippenvlees, groente en fruit. Lijkt toch behoorlijk veel op het barfdieet, met het verschil dat je daarbij minimaal 5 verschillende diersoorten vers voert. - Met kvv/barf voor je rauw vlees, in brok wordt slachtAFVAL verwerkt. Een behoorlijk kwaliteitsverschil dus
Ook dit wordt gesteld, maar ik ben nog nooit bij het verwerkingsproces aanwezig geweest, dus weet ik eerlijk gezegd niet wat er wordt gebruikt. Ik vind dit echt weer zijn niet onderbouwde stelling.
Dierlijke bijproducten, zegt je dat wat meer?- Ooit wel eens gedacht aan wat er met het 'verse' vlees in brok gebeurt om het 'vers' te houden? Met kvv/barf voer je écht vers vlees
Dit is imo dan waar, maar ik vraag me wel af wat voor vlees er verwerkt wordt in kvv, net zo goed als ik me dat afvraag bij brok.Daarom barf ik ook - Honden nemen het grootste deel van de bestanddelen van brokken NIET op, vandaar het verschil in hoeveelheid ontlasting tussen brok en kvv/barf
Tja, weet even niet zo goed wat ik hier op moet zeggen. Ik hoef hier geen bakken stront op te ruimen, sterker nog, ik vind ze erg beschaafd. Wel geloof ik dat dit per voersoort idd kan verschillen.- In het geval van barf bepaal je voor 100% zelf wat je hond eet, waardoor je het dieet kunt afstemmen op de specifieke behoeftes van jouw hond
Bij barf idd wel, dus eens. Moet je wel verrot goed weten hoeveel jouw hond in welke periode, wat nodig heeft.Dat valt reuze mee. Lees je goed in en dan blijkt het helemaal niet zo moeilijk te zijn. - In het geval van barf wordt eten een ontspannende bezigheid
Het voer is hier hap, slik en weg, dus ontspannend is het niet, maar wel lekker snel en geen vieze zooi in mijn huis.Voor wie is dat een voordeel? Voor je honden of voor...?- In het geval van barf worden tanden op een natuurlijke manier schoon gehouden
Hier geen gebitsproblemen. Honden hebben altijd botjes liggen, dus tanden poetsen doen ze zelf. Hopelijk blijft dat zo! De gebitsbehandelingen die DA's tegenwoordig aanbieden, doen andere dingen vermoeden. - MEER EETPLEZIER voor hond én baas!
Ik geloof best dat ik er mijn honden een plezier mee doe, maar mezelf niet.Je zou je hond eens innig tevreden moeten zien liggen met... Nouja 
Het het welzijn van mijn dieren? Tss, ze zouden allemaal willen dat ze het zo goed hebben als hier. Ik vind dat dus echt een uitspraak van een kvv/barf-er, waar ik het in het begin van dit topic dus over had.
Het welzijn van je dieren, ja. Goed-beter-best?