dierenfan schreef:overigens vrouwke ik zie dat je in zeeland/noord brabant woont. Weet dat het asiel in die regio wilde katten zeer graag geholpen en wel gratis af wil staan. Daar zitten ook regelmatig kittens bij van zo'n 3 á 4 maanden. Dus ik zou zeggen als je interesse hebt ooit neem eens contact op met het dierenasiel. Momenteel zijn ze er nog niet dat weet ik al wel.
Zeer jonge kittens kan je overigens voorlopig nog lang niet buiten laten geen idee of je dat wel weet? Je woont aan een drukke weg zeg je. Dan vind ik het persoonlijk echt onverantwoordelijk voor de 6 maanden (en ook voordat ze geholpen zijn) los te laten lopen. Ze zien nog niet zoveel gevaar en zijn nog zeer speels. Bovendien nooit een kat nemen die onder de 10 á 12 weken al moedwillig gescheiden wordt van zijn moeder in elk geval. Sophia vereeniging is hier overigens heel erg mee bezig om alle gegevens te verzamelen over al de afwijkingen die katten hebben die te vroeg bij hun moeder weg zijn gehaald. En dat is best wel heftig.
inderdaad die had ik al gebeld, maar die hebben nu nog niets.
de vorige was ook een kitten, die is hier 12 jaar geweest.
die hebben we op het eind laten inslapen, was kitten van vader en dochter die ik bij een client heb mee genomen omdat hij die wilde verdrinken.
(huis waar ze naar buiten kunnen, liefst met kinderen, zonder andere honden, niet langs een drukke weg, aardige/leuke mensen, eerder katten gehad)
.
)
Geen idee of het een kater is, wij denken van wel (en dan wel ongeholpen) bijna elke avond jaagt hij achter onze katten aan, laatst was het zelfs zo erg dat onze oudste kat het raamkozijn niet meer uit durfde en ik hem dus kon halen (en dat op blote voeten in het grind). Daarbij heeft hij nu een wondje op zijn poot, even goed in de gaten houden dus aangezien het echt op een wondje van een nagel lijkt.
maar vrienTje is DA, vangkooien zijn aanwezig. Maar goed, lang niet alle beesten die ergens thuis horen hebben hier op het platteland een riempje/tatoeage of chip (die van ons hebben ook nog geen chip) dus het zou zomaar kunnen dat het beest ergens thuis hoort.