kohtje schreef:Kan je Zijdehoenders ook goed buiten houden? Ik heb besloten om mijn Araucana's weg te doen en over te gaan op wat kleiners. Ik denk Wyandotte kriel.
Een zijdehoentje is ook een gewone kip, alleen serama s hebben het wat moeilijker buiten en zijdehoentjes zien er met regen snel verzopen uit.
Maar hoezo zijn je araucana s te groot? Heb je foto s ervan en hoe zwaar zijn de hennen dan? De nederlandse, belgische en duitse variant wegen in principe 1500 gram voor een hen en de krielen rond de 700 gram. De grote die hier liep, helaas sinds een paar weken overleden was niet veel groter kwa lijf dan de orpingtonkrieltjes. En wat doe je dan met je net uitgekomen kuikens?
Broedsheid van de orpington, hier 0 ervan broeds. Maar moet erbij zeggen dat beiden flink ziek zijn geweest bij vorige eigenaar of hier met een blijvende afwijking en dus niet echt betrouwbaar denk ik.
Wyandotjes hier zijn wisselend broeds. Of erg hardnekkig of totaal niet. Cochins ook niet zo vaak, ons zijdehoentje heeft zichzelf doodgebroed dus daar zit ook weer gevaar in. De brahmakrielen waren hier erg goed broeds, zelfs beter dan de wyandotjes.