een hond kopen,waar moet ik allemaal aan denken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:50

Emie99 schreef:
@xRomana:
Het is aangetoond dat labradors sneller bijten dan Pitbulls vreemd genoeg komt dit niet in het nieuws. Pitbull's bijten minder snel maar áls ze bijten bijten ze ook echt door, nadeel want dat betekend dat het in het nieuws komt
------------------------------------------------

ik weet niet of dit helemaal waar is heb het ergens gelezen :)

Dat heb je dan echt verkeerd geinterpreteerd.
Er zijn meer labjes dan pitjes. Hierdoor krijg je een vertekend beeld. Labjes groeien op in gezinnen waarvan veel mensen denken dat ze geen opvoeding nodig hebben, want het is een lief labje.
Maar dat ze dus sneller bijten klopt dus niet (Beetje klok klepel :D) Ze zijn in grotere getalen verdeeld over Nederland, en in de combinatie gezin geen opvoeding, dus zullen het aantal bijtincidenten ook veel groter zijn.
Een pitje bijt van nature sneller en heftiger dan een labje.
Ik heb dr hier diversen gehad, allemaal slachtoffers van mensen die dr hetzelfde over dachten als TS.

Je wil niet weten wat ze hebben aangericht. :n
Dit is geen ras voor beginners.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:00

Goed topic! Ik heb zelf ook een hond.

Waar moet je aan denken:

Je bent je vrijheid kwijt. Je kan niet zomaar naar een verjaardag op visite, bioscoop ect.
Je bent je vrije-tijd voor de hond aan het inplannen, niet voor jezelf.
Je komt veel buiten, bent veel in beweging en maakt alle seizoenen bewuster mee.

Honden zijn heel gevoelig voor sfeer. Is de sfeer goed, dan voeld de hond zich prettig.
Is er ruzie in huis of ben je verdrietig, dan maakt de hond dit bewust mee. Het is in geval van ruzie, kibbelen erg lastig voor een hond om zich hieraan aan te passen.
Ze proberen het wel maar worden niet altijd gezien, doordat de mensen meer met de /conflict ruzie oplossing bezig zijn in dat geval, dan met de hond.

Goed voer is heel belangrijk voor het welzijn van de hond. Ik heb PRINCE mijn hond is daar echt van opgeknapt.

Je moet veel stofzuigen ect. meubels verslijten eerder. De aanschaf van een goed hondenkussen is van belang voor de hondenrug.
Ik heb in een paar jaar tijd al aardig wat hondenkussen versleten.

Ik heb mijn hond nu 2 jaar en ben zeker wel 1000 euro aan hem kwijt inmiddels. De bedragen per maand zijn goed te doen.
Ze hebben veel benodigdheden nodig die best kostbaar zijn. Vlooien en wormenmiddelen zijn best prijzig. Goed voer ook.
Je kan beter 1 goede riem kopen.

Ik heb gezorgd voor een hek rondom mijn tuin, wat anders niet nodig was geweest.

Verder is het heerlijk om een hond te hebben hoor, alles dubbel en dwars waard!
Ik zie mijn hond als mijn spiegel, mijn maatje, mijn beste vriend, beweging, plezier, aandacht, reflectie

Je bent dagelijks rekening aan het houden met de karakter van je hond, hoe gedraagt hij zich buiten, waar moet ik voor oppassen ect.
Hoe is hij alleen in huis en hoe reageert hij op onverwachte gebeurtenissen.
Ik vind het ontsettend leuk en leerzaam om een hond te hebben.
Met een hond maak je heel veel leuke dingen mee, maar je moet er wel de ruimte en de tijd voor hebben want hij neemt een groter deel van je leven in als dat je van te voren kan bedenken.

Groetjes

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:04

Leuk dat je klaar bent voor een hond. Behalve dat het heel veel tijd kost is het ook vreselijk gezellig.
Gelukkig is elk mens anders en heeft iedereen een andere voorkeur voor ras en bijbehorend karakter trekjes.

Ik had nooit wat tegen Pitbull achtige.
Maar in het laatste jaar ben ik van mening veranderd.
Ik heb zelf 3 bijtincidenten meegemaakt met drie verschillende pitbull achtigen.
Mijn buurvrouw 3 met verschillende pitbull achtigen.
En ik weet er nog 3 met verschillende pitbull achtigen hier in de buurt.
Alle incidenten hadden voorkomen kunnen worden en waren dus niet nodig geweest.

Het enge vind ik dat jij je toekomstige hond lekker los wil doen en die gemene herder waar je over verteld ook gewoon los doet.
Dit geeft mij aan dat je niet weet waar je aan begint want je houd dus geen rekening met andere mensen in de samenleving. Sommige honden horen niet los. Verstandige eigenaren weten dat van hun eigen hond en voorkomen zo ongelukken en wachten niet totdat het eerste ongeluk gebeurd om dan pas de verantwoordelijkheid te nemen en aan te lijnen.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:05

- erkende fokker
- hond met stamboom
- entingen ontwormingen en nagekeken door da (zelf ook binnen 2 weken door eigen da laten keuren)
- fokkersgarantie geven wij altijd als hond iets krijgr wat aam fokker te weiden is (erfelijke problemem) krijgt men geld terug.
- dat je hele nest te zien krijgt incl moeder
- dat de honden "vrij" zijn (koop NOOIT een bange hond!)
- moeder mag niet vals oid zijn
- koop nooit uit medelijden!

kohtje

Re: een hond kopen,waar moet ik allemaal aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:10

colette_007 er bestaat geen Pit met stamboom en heeft de pup al uit gezocht.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:12

Ow die mogen niet gefokt worden? Of is kruising?
Succes ermee

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 17:19

@ xRomana,

Dan heb jij je waarschijnlijk ook niet verdiept in de pitbull, want het zijn helemaal geen agressieve honden naar mensen toe en zijn heel kindvriendelijk.
Aggresief naar honden, ja dat kunnen ze worden.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 17:26

LADPR schreef:
Leuk dat je klaar bent voor een hond. Behalve dat het heel veel tijd kost is het ook vreselijk gezellig.
Gelukkig is elk mens anders en heeft iedereen een andere voorkeur voor ras en bijbehorend karakter trekjes.

Ik had nooit wat tegen Pitbull achtige.
Maar in het laatste jaar ben ik van mening veranderd.
Ik heb zelf 3 bijtincidenten meegemaakt met drie verschillende pitbull achtigen.
Mijn buurvrouw 3 met verschillende pitbull achtigen.
En ik weet er nog 3 met verschillende pitbull achtigen hier in de buurt.
Alle incidenten hadden voorkomen kunnen worden en waren dus niet nodig geweest.

Het enge vind ik dat jij je toekomstige hond lekker los wil doen en die gemene herder waar je over verteld ook gewoon los doet.
Dit geeft mij aan dat je niet weet waar je aan begint want je houd dus geen rekening met andere mensen in de samenleving. Sommige honden horen niet los. Verstandige eigenaren weten dat van hun eigen hond en voorkomen zo ongelukken en wachten niet totdat het eerste ongeluk gebeurd om dan pas de verantwoordelijkheid te nemen en aan te lijnen.

Klopt ik laat de herder los, maar zij mag ook wel eens lekker spelen en zwemmen en apporteren vind ze helemaal geweldig en dat wil ik haar niet ontnemen omdat ze vals is.
Maar ik laat haar wel alleen los als er niemand in de buurt is, en ik ben super alert om wat er om me heen gebeurd, als ik iemand zie aankomen (hond/mens) roep ik haar gelijk terug en zet ik haar vast aan de lijn.
Dus zo loopt ook niemand gevaar, ze zal niet zomaar op iemand af rennen als ze lekker bezig is, dan heeft ze alleen oog voor mij, komt er iemand te dichtbij dan wel, maar dan voorkom ik.
En dat ga ik ook doen met mijn hond, als hij vals zou worden.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 17:28

Talietjuh schreef:
Goed topic! Ik heb zelf ook een hond.

Waar moet je aan denken:

Je bent je vrijheid kwijt. Je kan niet zomaar naar een verjaardag op visite, bioscoop ect.
Je bent je vrije-tijd voor de hond aan het inplannen, niet voor jezelf.
Je komt veel buiten, bent veel in beweging en maakt alle seizoenen bewuster mee.

Honden zijn heel gevoelig voor sfeer. Is de sfeer goed, dan voeld de hond zich prettig.
Is er ruzie in huis of ben je verdrietig, dan maakt de hond dit bewust mee. Het is in geval van ruzie, kibbelen erg lastig voor een hond om zich hieraan aan te passen.
Ze proberen het wel maar worden niet altijd gezien, doordat de mensen meer met de /conflict ruzie oplossing bezig zijn in dat geval, dan met de hond.

Goed voer is heel belangrijk voor het welzijn van de hond. Ik heb PRINCE mijn hond is daar echt van opgeknapt.

Je moet veel stofzuigen ect. meubels verslijten eerder. De aanschaf van een goed hondenkussen is van belang voor de hondenrug.
Ik heb in een paar jaar tijd al aardig wat hondenkussen versleten.

Ik heb mijn hond nu 2 jaar en ben zeker wel 1000 euro aan hem kwijt inmiddels. De bedragen per maand zijn goed te doen.
Ze hebben veel benodigdheden nodig die best kostbaar zijn. Vlooien en wormenmiddelen zijn best prijzig. Goed voer ook.
Je kan beter 1 goede riem kopen.

Ik heb gezorgd voor een hek rondom mijn tuin, wat anders niet nodig was geweest.

Verder is het heerlijk om een hond te hebben hoor, alles dubbel en dwars waard!
Ik zie mijn hond als mijn spiegel, mijn maatje, mijn beste vriend, beweging, plezier, aandacht, reflectie

Je bent dagelijks rekening aan het houden met de karakter van je hond, hoe gedraagt hij zich buiten, waar moet ik voor oppassen ect.
Hoe is hij alleen in huis en hoe reageert hij op onverwachte gebeurtenissen.
Ik vind het ontsettend leuk en leerzaam om een hond te hebben.
Met een hond maak je heel veel leuke dingen mee, maar je moet er wel de ruimte en de tijd voor hebben want hij neemt een groter deel van je leven in als dat je van te voren kan bedenken.

Groetjes

Dank je wel voor je tips en ervaringen!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:33

Jongens jongens... al 9 pagina's schoon aan de haak met allerlei open deuren....

Of het nou een Pitbull is of een Lutjehondenras, bijten kunnen ze allemaal en een mens kan een hond ook altijd verpesten. Ik ken mensen met een Boerboel, een achterlijk groot lomp beest wat totaal niet luistert, trekt aan de lijn, springt naar je, daagt je uit etc etc. Toch was het mijn Caïrn Terrier die hun dochter in haar vinger hapte omdat ze in een hoekje werd gedrukt en niet meer weg kon komen. Die Boerboel van hun wordt in het vel geknepen, aan de staart getrokken door haar en hij luistert dus totaal niet, gewoon een ongeleid projectiel van 70 kilo. En mijn hondje wat perfect luistert, naast kan lopen zonder lijn, apporteert en zich verder totaal niet als de doorsnee Terriër gedraagd en een enorme "will to please" heeft bijt zo'n klein kind....

Daar ga je met alle theorie over bijtgrage honden. Laat TS nou een beetje met rust, geef haar tips die ze nodig kan hebben maar blijf niet open deuren intrappen.

Om weer on-topic te gaan, qua oppas enzo, mijn ouders willen dus heus wel op mijn hondje passen en schoonouders en oma ook wel. Maar absoluut geen grotere hond. Dus mocht ik overwegen om een groter ras aan te schaffen zal ik "professionele" oppas moeten zoeken. En ik vind het zelf ook belangrijk dat mijn hond zich daar gedraagt en niet de boel overhoop haalt. Daarom voedt ik mijn hond ook goed en consequent op zodat ik haar ook met een gerust hart ergens achter kan laten. Tot zover, de open deur van mij ;-)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:34

Wat ik me dan wel afvraag....waarom zou je kiezen voor een ras waarvan je weet dat de kans op slecht gedrag zo groot is....Neem je dan niet bewust risico's?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:39

Wildgirl schreef:
Wat ik me dan wel afvraag....waarom zou je kiezen voor een ras waarvan je weet dat de kans op slecht gedrag zo groot is....Neem je dan niet bewust risico's?

Het ligt aan de situatie en aan de opvoeding, niet om wat voor ras het is.

Friezen zijn doorgaans sloom, ik heb nog nooit mijn handen zo vol gehad aan mijn Fries die zo ontstuimig is als een herfststorm.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:41

Sammy_xxs schreef:
@ xRomana,

Dan heb jij je waarschijnlijk ook niet verdiept in de pitbull, want het zijn helemaal geen agressieve honden naar mensen toe en zijn heel kindvriendelijk.
Aggresief naar honden, ja dat kunnen ze worden.

Lezen is niet je beste kant, ik hoop dat luisteren wel een sterke kant van je wordt.(Als je op les gaat)

Ik vang probleemhonden op die onhandelbaar zijn of betrokken zijn bij een beetincident.

Dus daar zit zo nu en dan ook een pitje/stafje bij. (Meerendeel pitjes), dus ervaring is voor mij al lang al
geen punt van discussie meer, ik verdien mijn brood er mee.

Ongelukkige pitjes gekozen door onervaren mensen in hoe ongelukkig ook nog in een gezin, zich hebben vergrepen aan hun kinderen of de oppas. De meesten krijgen ook een spuitje omdat dit gedrag niet meer om te buigen is en niet past in een drukke maatschappij.

Dus jij met je 'valse' mechelaar, die gewoon losloopt, een belletje van een omwonende en je bent je hond kwijt. Daarom denk ik dat dit ook een dik bluf verhaal is.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:54

Sammy_xxs schreef:
Klopt ik laat de herder los, maar zij mag ook wel eens lekker spelen en zwemmen en apporteren vind ze helemaal geweldig en dat wil ik haar niet ontnemen omdat ze vals is.
Maar ik laat haar wel alleen los als er niemand in de buurt is, en ik ben super alert om wat er om me heen gebeurd, als ik iemand zie aankomen (hond/mens) roep ik haar gelijk terug en zet ik haar vast aan de lijn.
Dus zo loopt ook niemand gevaar, ze zal niet zomaar op iemand af rennen als ze lekker bezig is, dan heeft ze alleen oog voor mij, komt er iemand te dichtbij dan wel, maar dan voorkom ik.

Dan hoop ik jou nooit tegen te komen, als je zelf niet inziet dat je andere in gevaar brengt door een hond die vaker gebeten heeft alsnog los te laten...
1 keer de aandacht niet op jou is genoeg en dat had je kunnen voorkomen maar wil je niet.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 17:59

xRomana schreef:
Lezen is niet je beste kant, ik hoop dat luisteren wel een sterke kant van je wordt.(Als je op les gaat)

Ik vang probleemhonden op die onhandelbaar zijn of betrokken zijn bij een beetincident.

Dus daar zit zo nu en dan ook een pitje/stafje bij. (Meerendeel pitjes), dus ervaring is voor mij al lang al
geen punt van discussie meer, ik verdien mijn brood er mee.

Ongelukkige pitjes gekozen door onervaren mensen in hoe ongelukkig ook nog in een gezin, zich hebben vergrepen aan hun kinderen of de oppas. De meesten krijgen ook een spuitje omdat dit gedrag niet meer om te buigen is en niet past in een drukke maatschappij.

Dus jij met je 'valse' mechelaar, die gewoon losloopt, een belletje van een omwonende en je bent je hond kwijt. Daarom denk ik dat dit ook een dik bluf verhaal is.

Tjah als jij het allemaal zo goed weet +:)+ ik heb meer als genoed pitjes meegemaakt die gwn lief zijn.

En die mechelaar, de hele situatie ken je niet. Je kent de hond niet. En ze loopt zowiezo niet los in de wijk, alleen in het park of bos als het niet druk is. Dus nee een belletje heb ik noit gehad. De mensen die ze heeft gebeten zijn vrienden die een x op bezoek zijn geweest.
En ik ben geen 10 hoor dat ik bluf verhalen op een forum zet, je kent mijn je weet niks van mij, dus oordeel alsjeblieft niet zo :roll:

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 18:00

LADPR schreef:
Sammy_xxs schreef:

Dan hoop ik jou nooit tegen te komen, als je zelf niet inziet dat je andere in gevaar brengt door een hond die vaker gebeten heeft alsnog los te laten...
1 keer de aandacht niet op jou is genoeg en dat had je kunnen voorkomen maar wil je niet.

Nou tot nu toe heeft ze nooit iemand buiten gebeten als ik haar uitlaat, alleen binnen in huis als mensen op bezoek komen. dus aan het loslopen ligt het niet ;)
maar ben daardoor wel extra alert

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:38

@ dierenfan: verzonnen? Haha het staat overal op internet!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:50

cinn87 schreef:
@ dierenfan: verzonnen? Haha het staat overal op internet!

Dus alles wat op internet staat is waar? Dat is geen argument.
En dierenfan heeft gelijk trouwens ;)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:59

Alles is uiteraard verzonnen natuurlijk, gek dat alle site!s dan hetzelfde zeggen :Y)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:01

Het is ook geen argument, het is een feit! Maar ben dan benieuwd hoe dierenfan aan die info komt?

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:24

Ts leuk dat je een hondje wil, maar aub denk heel goed na voor dat je aan een pitbull begint.
Wij hebben zelf 5 staffordshire bull terriers en fokken deze ook, hier een aantal puntjes waar ik vind dat je op moet letten.
Natuurlijk ook al wat dingen die zijn gezegd.

1 De kans is heel groot dat de hond niet meer met andere honden kan, en je kan hem nog zo sociaal opvoeden dat heeft bij dit ras niet altijd nut.
2 Wat als de rad weer ingesteld word, dan heb je een hond die verboden is in nederland. En ja ze zijn hier weer mee bezig dus er is een kans dat de pitbull weer verboden word. En dan zit je met een hond waar van de kans is dat hij in beslag genomen word en afgemaakt moet worden. Hoe leg je dit je kinderen dan uit!!!
3 Waar om ga je dan niet voor een amerikaanse of engelse stafford met fci stamboom, dan heb je nooit risico's als de rad weer terug komt.

Ik las ergens wat over een mag test, dit kan alleen met honden die een fci stamboom hebben dus pitbulls kunnen deze test niet afleggen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:33

cinn87 schreef:
Alles is uiteraard verzonnen natuurlijk, gek dat alle site!s dan hetzelfde zeggen :Y)

Nou kom maar op met je bron zou ik zeggen.

In Nederland is een "Pit Bull" geen rashond. De "pit Bull is in Nederland geen erkend ras. Qua concept kan je het vergelijken met een Bommer. Je kan hier ook geen stamboom krijgen voor een "Pit Bull". Een raszuivere amirikaanse stafford met stamboom is geen pit bull, maar een amerikaanse stafford. Officieel een American Staffordshire Terriër.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:34

Zegt iemand die zelf ook geen bron vermeld :')

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 19:35

Ja het is een amerikaanse stafford, maar heeft geen stamboek, dus is het een pitbull ( zover ik heb begrepen)

En dat de rad weer word ingesteld wist ik niet, maar bedankt dan hou ik het in de gaten.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:37