Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
keona schreef:er moet wel ongeveer 8 uur tussen zitten,omdat het anders verteerdGypsylady schreef:Dat van brok en vers op een dag niet voeren is al lang achterhaald

Pff lastig hoor zo'n hond.
,door brokken 
(Wij hebben sinds nog nieteens 1,5 week dus een Chow)Citaat:Deze rasverschillen komen ook naar voren in bijvoorbeeld de anatomie van de chow chow, een hond gefokt voor vlees. De hoofdbestanddelen van de voeding bestond in China voornamelijk uit rijst, granen, soja en vis. De kiezen van de chow chow zijn ook platter dan de rest vd hondenrassen wat ervoor zorgt dat de chow chow meer een omnivoor is geworden.
kimmie261 schreef:little_birdy schreef:ik heb geen idee haha
ze vind het lekker zier er goed uit glanst,
waarom zou ik dan veranderen
ik ka indd best eens gaan vergelijken ja
voor de duidelijkheid in pedigree pal brokken zit wel geteld 4% vlees ,en 96% troep waar je hond niets aan heeft
er zit zout in en heel veel kleurstoffen en niet te vergeten BHA en BHT wat kankerverwekkend is,echt ,slechter kan je je hond eigenlijk niet voeren...
overigens krijgen mijn honden alleen maar vers vlees,barf/kvv
onley schreef:onze hond krijgt vers (kvv dus)
van lotgering compleet vlees met vis
de hond ziet van binnen nog steeds vrijwel hetzelfde uit als een wolf (kwa spijsvertering)
ik zie genoeg voordelen aan het vers voer..waaronder de ontlasting
Manegepaard schreef:kimmie261 schreef:
voor de duidelijkheid in pedigree pal brokken zit wel geteld 4% vlees ,en 96% troep waar je hond niets aan heeft
er zit zout in en heel veel kleurstoffen en niet te vergeten BHA en BHT wat kankerverwekkend is,echt ,slechter kan je je hond eigenlijk niet voeren...
overigens krijgen mijn honden alleen maar vers vlees,barf/kvv
Die stoffen zijn bas kankerverwekkend bij zorgwekkend grote inname, zolang ze niet 3 of meer zakken per dag een haar hond geeft zal dat wel goed komen. Als haar hond het er goed op doet, wie ben jij dat om te zeggen dat ze iets slechts voert? Kom op zeg.![]()
Wij voeren gewoon brokken, soms met wat rauwe lever of ander ingewanden erbij omdat hij heel slecht eet.
Squawk schreef:Ik meld me!
Sinds nog geen 1,5 week hebben we een verwaarloosde hond in huis. Erg mager, eet slecht. Eet geen Smuldier, enkel van dat pate-achtigespul door de brokken heen. Indien alleen brokken gevoerd worden, eet ie pas na 1,5 dag. Ik heb vanmorgen op http://brokkenvergelijken.wordpress.com/ gekeken en vergeleken. van 32 blijven er wat mij betreft nog maar 6 soorten over. Van die 6 soorten zijn er ook een aantal niet gemakkelijk te vekrijgen. Zit er nu over te denken om Orijen te gaan voeren i.c.m. toch iets van vlees. Als ie het eet. Aardig aan de prijs mja als ie het eet en het er goed op doet, boeit die prijs ook niet meer.
nientje78 schreef:Mijn hond krijgt al sinds jaar en dag brok van de c1000 en doet het daar prima op!
Heb ook verschillende voersoorten geprobeerd,maar hij deed hier het beste op.
In het asiel hadden we ooit een herdershond,zwerver en mager.
Allerlei voersoorten geprobeerd...zelfs van de dierenarts...maar niks wat hem wat dikker maakte en van de diarree afhielp.
Hij is geplaatst,de man vond hem geweldig.
Na een paar maanden kwam de hond bij ons in pension.....het is dat we wisten dat hij kwam,want de hond herkende we niet meer terug.
Gevraagd wat die man hem te eten gaf.....en jawel...c1000 brokken....hond heeft nooit meer ergens last van gehad.
Dus supermarkt brokken hoeven echt niet per definitie slecht te zijn.
kimmie261 schreef:Manegepaard schreef:Die stoffen zijn bas kankerverwekkend bij zorgwekkend grote inname, zolang ze niet 3 of meer zakken per dag een haar hond geeft zal dat wel goed komen. Als haar hond het er goed op doet, wie ben jij dat om te zeggen dat ze iets slechts voert? Kom op zeg.![]()
Wij voeren gewoon brokken, soms met wat rauwe lever of ander ingewanden erbij omdat hij heel slecht eet.
nee kijk als je nu eens iets roept doe het dan goed,deze kankerverwekkende stoffen zijn stapelende stoffen,het lichaam slaan deze stoffen op ipv uit te scheiden,dus tja,uiteindelijk kom je wel aan die 3 zakken of meer aan gif wat je in je hond stopt,en ja ik vind brokken die voor 96% bestaan uit bietenpulp en granen,vulmiddel,kleur en smaakstoffen en dan ook nog eens gifstoffen gebruikend om de zooi houdbaar te houden, werkelijk troep voor je hond...
dat mensen dat in hun hond willen stoppen daarentegen,moeten ze zelf weten...
Mag allemaal best iets aardiger xd