Pitbull grijpt 5 agenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:17

marianbv schreef:
elin een hond die zo kan aanvallen is een gevaar voor de gemeenschap, het beest zal maar ontsnappen en een klein kind pakken.
En ja ze gaan eerst een hond die blaft verdoven en dan pas de gene pakken die ze moeten hebben (denk dat die allang is gevlogen dan)

Misschien is het voor depolitie een optie om de volgende keer de ontvoerder te verdoven met een pijltje zodat die niet weg kan lopen en dat ze dan de hond pakken?????? :n

Wie zegt dat de hond buiten de deur gevaarlijk is?

Weer zo'n vooroordeel. Hij deed zijn werk! Agenten vallen zomaar binnen (heel veel onrust en energiestoot geeft het de hond) die ''denkt'' verdedigen!

that's it.
Nogmaals zonde van het leven van deze hond. Als er nou ook is zo simpel over een mens word gedacht.. Als het niet normaal functioneerd ,wat nog niet eens bewezen is, moet het maar dood :n

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:18

marianbv schreef:
amaris daarom zeg ik dus eerst meneer verdoven met een pijltje en dan pas de hond :D

Ohja :)*

cleverrrrr

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 22:18

stef schreef:
Maar hoe hadden ze het anders moeten dien dan? En waarom moet je daar over gissen?
Een waakhond mag best aanvallen, maar niet om te doden

Het is gissen omdat wij geen getrainde politie zijn, de exacte situatie niet weten en dus niet kunnen oordelen wat had gekund of wat niet had gekund.

Ik was eerst van mening dat ze zonder voorbereiding naar binnen zijn gegaan maar er werd uitgelegd dat dat eigenlijk nooit het geval is dus daar ben ik van terug gekomen. Als er inderdaad voorbereidingen zijn geweest en ze wisten van de hond dan had ik voor de zekerheid toch iig mijn wapen klaar gehouden. Je weet niet wat er achter die deur zit. Pepperspray, pistool, verdovingspijltje of iets dergelijks. Iets wat ervoor had gezorgd dat de hond uitgeschakeld zou zijn zonder een bloedbad aan te richten maar toch het vangen van de eigenaar niet had belemmerd.

Maargoed zoals ik als zei, ik was er niet bij dus ik weet niet welke afwegingen er zijn gemaakt en tot in hoever ze wisten van de hond.

Tot zover mijn theorie B-) Of we verdoven indd de eigenaar :)* ghehe

Edit: Nee dit ging ook echt te ver hoor, en zo gauw het zoals dit geen waken meer is maar gericht doden moet je echt ingrijpen maar het is toch zonde dat de eigenaar die hond zo heeft verpest dat het zover heeft kunnen komen.
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 23-03-12 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Re: Pitbull grijpt 5 agenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:19

Elin, kans dat zo'n hond wordt ingeslapen bij vangen is wel erg groot natuurlijk. Hond weet niet dat ie dood gaat.
Zonde dat hij zo'n crimineel als baas trof....

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:21

Nou ik denk niet dat deze hond lief was geweest voor een kind die toevallig buiten was gaan spelen.
Ik denk datr hij die ook gepakt zou hebben zoals hij de politie buiten de deur ook pakte.
Je weet niet hoe die hond zou hebben gereageerd als hij een keer zou ontsnappen dat ben ik met je eens maar zou jij na deze reactie dat willen uittesten met deze hond als ze hem zouden hebben laten leven????ik niet

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:21

Elin_ schreef:
marianbv schreef:
elin een hond die zo kan aanvallen is een gevaar voor de gemeenschap, het beest zal maar ontsnappen en een klein kind pakken.
En ja ze gaan eerst een hond die blaft verdoven en dan pas de gene pakken die ze moeten hebben (denk dat die allang is gevlogen dan)

Misschien is het voor depolitie een optie om de volgende keer de ontvoerder te verdoven met een pijltje zodat die niet weg kan lopen en dat ze dan de hond pakken?????? :n

Wie zegt dat de hond buiten de deur gevaarlijk is?

Weer zo'n vooroordeel. Hij deed zijn werk! Agenten vallen zomaar binnen (heel veel onrust en energiestoot geeft het de hond) die ''denkt'' verdedigen!

that's it.
Nogmaals zonde van het leven van deze hond. Als er nou ook is zo simpel over een mens word gedacht.. Als het niet normaal functioneerd ,wat nog niet eens bewezen is, moet het maar dood :n

Maar wat nu als zijn baasje opeens onwel wordt en 112 belt. Dan kunnen de ambulance broeders niet eens naar binnen komen want dan worden hun vingers er letterlijk afgebeten door de hond. Sorry, maar dat kan echt niet de bedoeling zijn van een waakhond.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:23

marianbv schreef:
Nou ik denk niet dat deze hond lief was geweest voor een kind die toevallig buiten was gaan spelen.
Ik denk datr hij die ook gepakt zou hebben zoals hij de politie buiten de deur ook pakte.
Je weet niet hoe die hond zou hebben gereageerd als hij een keer zou ontsnappen dat ben ik met je eens maar zou jij na deze reactie dat willen uittesten met deze hond als ze hem zouden hebben laten leven????ik niet

Niemand leest blijkbaar.
Deze agenten vielen binnen ... dat betekend lawaai en wss ook schreeuwen (want ze wisten natuurlijk niet dat de man niet thuis was) ''kom nnaar buiten '' weet ik het.

Opeeens agenten alle kanten de heg over.
Dat kun je toch niet vergelijken met een kind dat gewoon op straat speelt en niet naar hem toe stormt ,ZIJN huis binnen , met veel lawaai?

Ook ambulance broeder komen zo echt niet binnen :n

LadyMadonna

Elin: grijpen om te doden heeft niks te maken met "hij deed zijn werk"
Ik snap echt niet dat mensen het gedrag van de hond goed kunnen praten :n

Ts: wat ik bedoel: waarom zou je gissen over dingen waar je het fijne niet van weet?

Wilawander

marianbv schreef:

Dan moeten ze enorm veel honden afmaken..............

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 22:25

Tja dat is wat mensen doen, we hebben meningen, gissen over dingen die we eigenlijk niet weten en bovenal nieuwsgierig. Dat is zo met al het nieuws. Zolang je er niemand kwaad mee doet zie ik het probleem er ook niet van :)

Maar ik snap wat je bedoeld hoor.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:27

elin ik bedoel dat een kind op het moment buiten speelt terwijl dit gebeurt.
Zou de hond dan ook onderscheid maken tussen het kind en de politie.
Ik denk dat de hond dan net zo goed het kind te pakken had genomen op dat moment.
Die agenten vielen inderdaad binnen maar de hond ging buiten ook verder met aanvallen en ik denk niet dat hij dan een spelend kind op dat moment niets had gedaan.
Die hond was blind en pakte iedereen die hij zag op dat moment.
Ja het is jammer want het is niet de hond maar de eigenaar die hem zo heeft gemaakt waarschijnlij kmaar ook al had deze hond een verdoving gekregen en heropgevoed geworden dan had ik hem nog niet willen hebben omdat hij al eens heeft aangevallen en ik zo'n risico niet zou willen lopen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:28

Zolang je er niemand kwaad mee doet... Mwah... Jij trekt imo de kundigheid van de agenten in twijfel (want het had vast anders gekund...)

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 22:29

Ja dat klopt. Maar er is niemand slechter van geworden toch. Soms is het goed om acties in twijfel te trekken, als we alles maar zo zouden aannemen zou dat knap naïef zijn niet?

Edit: Ik probeer zoveel mogelijk om geen oordelen te vellen over dingen die ik niet precies weet. Ik wil ook niet zeggen dat je over je oordeel maar over klaar moet hebben. Maar soms, zoals met dit nieuws, word je aandacht getrokken en zie of lees je iets waardoor je aan het denken komt en je twijfelt over het een en ander.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:32

stef schreef:

Ts: wat ik bedoel: waarom zou je gissen over dingen waar je het fijne niet van weet?

Wie zegt dat het grijpen om te doden is? Dat weten we helemaal niet.
Hij heeft ze hard gegrepen ,ja maar met een klein beetje kracht bijt hij al een hele wond.
Dat is zijn kaak.. Als ie echt woedend was geweest was het niet alleen bij dat gebleven ;) ,zo'n hond kan veel meer schade aanrichten dan dit.
In mijn ogen heeft die hond zijn werk gedaan en de agenten zijn gewoon dom geweest.

Eigenaar kan ik niet over oordelen ivm dat je niet weet of de hond vals is gemaakt of zoals ik al zei helemaal niet vals was ,maar gewoon verdedigde.
Vind het trouwens belachelijk dat het 4 kogels gekost heeft.. niet in 1 x dood dus.

Arm ding :(:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:37

Mensen trekken imo veel te veel alles in twijfel tegenwoordig, vooral na wikileaks. Van alles moet de onderste steen boven, over alles hebben we een mening, en we weten het altijd beter san mensen die ervoor geleerd hebben. Een mentaliteit waar ik echt niks mee kan.

Je twijfelt over het een en ander, dat kan, maar ik vind dat je jouw mening teveel als waarheid ziet.
Je was er niet bij, je hebt er geen verstand van, maar je weet wel dat het beter, of iig anders had gekund....

Hoe dan?

Elin, dit zeg ik op basis van het filmpje en de genoemde verwondingen.
Arm dier zeker, die kan er niks aan dien dat hij zo gemaakt is. Maar met waken heeft dit imo niks te maken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:37

De enige die dom was is de eigenaar.... Dat is hier de echte schuldige.
Niet de agenten, niet de hond. Maar die viespeuk die verdacht wordt van een pedonetwerk. Als je bezig houdt met die praktijken, dan weet je dat je ooit een inval kunt krijgen. Dus dan zet je bewust je hond op die positie....

En de slachtoffers zijn niet alleen de agenten, maar vooral al die kinderen....
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-03-12 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:40

Elin_ schreef:
stef schreef:

Hij heeft ze hard gegrepen ,ja maar met een klein beetje kracht bijt hij al een hele wond.
Dat is zijn kaak.. Als ie echt woedend was geweest was het niet alleen bij dat gebleven ;) ,zo'n hond kan veel meer schade aanrichten dan dit.
In mijn ogen heeft die hond zijn werk gedaan en de agenten zijn gewoon dom geweest.

Eigenaar kan ik niet over oordelen ivm dat je niet weet of de hond vals is gemaakt of zoals ik al zei helemaal niet vals was ,maar gewoon verdedigde.
Vind het trouwens belachelijk dat het 4 kogels gekost heeft.. niet in 1 x dood dus.

Precies als de hond hadt gewild dan hadt het er heel wat erger uitgezien.

Precies als de hond hadt gewild dan hadt het er heel wat erger uitgezien

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:41

Elin_ schreef:
stef schreef:

Nog meer schade dan vijf agenten grijpen? Mij lijkt al meer dan genoeg.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:42

Tsja als die kerel niet zon lievertje is dan zal die hond er wel op getraind zijn en weet waarschijnlijk niet beter. Verkeerde baasje getroffen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:44

Precies, ik snap ook absoluut niet waarom er mensen zijn die de agenten 'dom' durven te noemen. Ze zijn verdorie slachtoffer geworden terwijl ze bezig waren om kinderen te helpen! niet onnadenkend werk, helemaal niet. Nee, bewuste inval en daar zat echt wel tijd in. Pedonetwerken oprollen kosten vreselijk veel tijd.
De eigenaar is de enige die alle eer van domheid mag krijgen, want die inval? Dat is geen verrassing voor hem natuurlijk. Die hond had een taak...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-03-12 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:45

Ik denk inderdaad dat die agenten beter hadden kunnen zeggen 'Foei hondje, nooit meer doen he.' nadat ze hem verdoofd zouden hebben.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 22:46

stef schreef:
Mensen trekken imo veel te veel alles in twijfel tegenwoordig, vooral na wikileaks. Van alles moet de onderste steen boven, over alles hebben we een mening, en we weten het altijd beter san mensen die ervoor geleerd hebben. Een mentaliteit waar ik echt niks mee kan.

Je twijfelt over het een en ander, dat kan, maar ik vind dat je jouw mening teveel als waarheid ziet.
Je was er niet bij, je hebt er geen verstand van, maar je weet wel dat het beter, of iig anders had gekund....

Hoe dan?

Elin, dit zeg ik op basis van het filmpje en de genoemde verwondingen.
Arm dier zeker, die kan er niks aan dien dat hij zo gemaakt is. Maar met waken heeft dit imo niks te maken

Nee absoluut niet ! :n En dat is het deel van gissen en suggereren want ik weet het niet. Zoals ik al eerder heb gezegd heeft het misschien anders gekund maar ik ben niet zeker want zoals in mijn post eerder staat; ik ben niet van de politie en weet heus niet alles. Ik vind dat ik daar wel echt heel duidelijk in ben geweest in vorige posts. Vind je dat niet, nou dan in dat gveal speciaal voor jou;

Ik denk niet dat ik het allemaal weet, nee ik wéet dat ik het niet beter weet dan die agenten want ik ben niet van de polititie en heb geen dergelijke opleiding. Ik zeg alleen hardop wat ik denk van wat misschien zou kunnen. Ik weet dus ook niet of het beter of anders had gekund maar ik heb mijn manier van kijken duidelijk gemaakt en heb kunnen uitleggen waarom ik daar bij twijfelde in deze 'discussie'.

Hoe het misschien anders had gekund heb ik nou al een paar keer antwoord op gegeven (zie vorige post) dus dat lijkt me een overbodige vraag.

Dus bij deze ;)

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:02

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik ben blij dat deze hond is afgemaakt. Dat een hond schrikt van een inval van politie en aanvalt, daar kan ik nog iets van begrijpen, maar als hij vervolgens kompleet doorslaat en 5 mensen verminkt voor het leven dan is daar geen excuus voor....

Ik hoop dat de agenten weer snel opknappen en maar hopen dat ze hun werk hierna weer gewoon kunnen uitvoeren..

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:07

Bizzybijtje schreef:
Ik denk inderdaad dat die agenten beter hadden kunnen zeggen 'Foei hondje, nooit meer doen he.' nadat ze hem verdoofd zouden hebben.

Dat mag dus niet ,maar wat dan als er criminelen bij je huis komen ? Dan moet de hond opeens wel pakken.

Hoe kan een hond nou verschil weten? Hij moet verdedigen en ziet verschil niet tussen agenten in pakjes of criminelen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:10

Waarom niet gewoon vertrouwen op, in dit geval, oom agent?
Je twijfelt, maar je weet niet waarom, dat is wat ik frappant vind.

Elin: je hebt pakken, en je hebt het gedrag van deze hond. Dat zijn twee heel verschillende dingen imo